Hondenbeet, wat kun je verhalen bij eigenaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 19:04

mvdende schreef:
Wat betreft het duiken en benzine kosten snap ik Germie wel.

Zoals ik het lees, zou ze 1x meerdere dagen vakantie hebben in Zeeland. Dat betekent dus 1x heen en 1x terug rijden aan benzine kosten.

Als je ergens verblijft, kan je gemakkelijk meerdere duiken op 1 dag maken. Ik weet niet hoeveel, maar als je tijdens vakantie 6 duiken op 1 dag kan maken, kan je in 4 dagen aan de 24 duiken zitten.

Volgens mij woont Germie in het noorden van het land, als je dan naar Zeeland moet rijden, ben je zo 4 uur enkele reis aan het rijden en dan snap ik dat je nog maar 2 duiken kan doen op 1 dag met het heen en weer rijden erbij.

Het duiken gaat waarschijnlijk met een abonnement (dus net zo iets als een 10 rittenkaart voor het paardrijden die in 13 weken opgemaakt moet worden) waar ze vooraf voor heeft betaald.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze 1 of alle duiken gewoon wil inhalen of dat ze de kosten van de gemiste duiken vergoed wil zien.

Nu ze geen vakantie dagen meer over heeft, kan ze niet meer 1 langere vakantie ervan maken in Zeeland, maar zal ze iedere keer op en neer moeten rijden met de bijbehorende benzinekosten.

Het is gewoon heel vervelend en ik snap Germie echt wel!

Stalgeld loopt natuurlijk gewoon door, maar dingen zoals de hoefsmid moeten laten komen terwijl je normaal gesproken zelf de hoeven bekapt, zijn kosten die nu extra gemaakt moeten worden.

Germie, ik wens je veel sterkte en beterschap en een voorspoedig herstel.

Edit: met een beetje mazzel is het gewoon verzekeringswerk en merken de eigenaren van de hond er niet zoveel van.

Precies. Ik ben 3 uur na de beet en na doktersbezoek gewoon naar Zeeland gereden in de veronderstelling dat ik die duiken allemaal zonder problemen kon maken. Ook wilde ik uiteraard mijn wedstrijd niet opgeven. Maar het ging niet. Dus geld, tijd en brandstof is weg.

Hier is weer een dag weg, de wond blijft maar lekken. In huis verschoon ik geen bed meer, dat doe ik normaal ook niet dagelijks, dat is niet meer te doen. Ik dweil het gelekte vocht en bloed ook niet meer op, ik trek dat gewoon niet meer. Ik ben er geheel klaar mee, ik zie alleen maar doemscenario's en eigenlijk ben ik verder fit genoeg om wat te doen. Ik ben niet ziek ofzo.

Dat de hond is ingeslapen interesseert me echt totaal niet, dat is de enige juiste keuze geweest (vorige slachtoffer lag enige weken in ziekenhuis heb ik begrepen). Een klein kind was doodgebeten. Het dier is dood, ik zit nog met de ellende. Dat iemand er aan gehecht is geweest snap ik wel en dat het voor hen dan zwaar is ook wel. Maar de echte ellende heb ik. Ik ben door de antibiotica aan de diarree, ik heb overal uitslag, ik heb continu een vieze smaak in de mond, en de wond ziet er gewoon nog steeds hetzelfde uit. Ik maak me zorgen over wat andere duiktripjes die ik gepland heb (en die wel doorgaan, als ik nu naar Egypte moest, dan ging ik, ook al weet je dat je niet meer thuiskomt, maar dat is voor mij ook te belangrijk om niet te doen. Dat anderen een andere keuze maken, prima, maar ik mis al te veel. 2.5 jaar weg door corona, nu al weer 2 weken. Dat gaat gewoon niet meer. Ik ben meer dan gebroken.
Een ander zegt dat zwemmen in buiten water met de wonden geen kwaad kan met antibiotica. Dat klinkt wel heel aantrekkelijk, want ik mis dat gewoon echt. Misschien moet ik maar om mijn welzijn denken en gewoon even gaan zwemmen. Ik huil alleen maar.

Maar ik trek het allemaal niet meer. Zo'n poedersuiker verwoest je leven. Een missverkiezing zal ik nooit meer winnen, al vind ik dat het minst erge, als ik maar weer gewoon kan zwemmen en per morgen al. En een wedstrijd die voor mij erg belangrijk is, is verpest. Een toekomst wanneer alles genezen is heb ik ook niet, want het blijft maar lekken en lekken en lekken. En ik was altijd best wel een hondenliefhebber, maar ga ik angst voor die beesten krijgen? Ik hoef ze nu even niet te zien in ieder geval, op dit moment is elke hond een rothond. Zelfs honden die ik echt leuk vond.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:08

Je klinkt echt enorm emotioneel Germie, heb je verdere hulp hierbij? Kun je praten met iemand? :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:08

Germie, je hebt echt hulp nodig.
Het is echt te smerig om in je eigen vuil te blijven liggen en om alles op de vloer te laten liggen. Ik word er onpasselijk van.
Zoek hulp in de huishouding. En psychische hulp

En je maakt je zorgen om je duiken??
Ik zou me zorgen om mijn gezondheid maken met een open wond die niet dicht wil, uitslag, diarree etc. En jij wil in natuurwater gaan hiermee?
Dit gaat echt niet goed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:12

Storm schreef:
Je klinkt echt enorm emotioneel Germie, heb je verdere hulp hierbij? Kun je praten met iemand? :(:)

Inderdaad dit. Ik denk dat eerst het emotionele ervan af moet voordat je überhaupt verdere stappen moet ondernemen zoals contact en dergelijke. Zodat je alles goed op een rijtje kunt zetten, helder kunt nadenken en het emotioneel gezien een plek kunt geven.

Heb je geen familie of vrienden die je kunnen helpen? Of een opname in het ziekenhuis? Want de situatie zoals jij die nu beschrijft is niet gezond en ik kan me niet voorstellen dat als het lekken niet overdreven is, je niet opgenomen wordt. Zo'n wond hoort onder controle te staan en jij ook op dit moment.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:12

germie schreef:
mvdende schreef:
Wat betreft het duiken en benzine kosten snap ik Germie wel.

Zoals ik het lees, zou ze 1x meerdere dagen vakantie hebben in Zeeland. Dat betekent dus 1x heen en 1x terug rijden aan benzine kosten.

Als je ergens verblijft, kan je gemakkelijk meerdere duiken op 1 dag maken. Ik weet niet hoeveel, maar als je tijdens vakantie 6 duiken op 1 dag kan maken, kan je in 4 dagen aan de 24 duiken zitten.

Volgens mij woont Germie in het noorden van het land, als je dan naar Zeeland moet rijden, ben je zo 4 uur enkele reis aan het rijden en dan snap ik dat je nog maar 2 duiken kan doen op 1 dag met het heen en weer rijden erbij.

Het duiken gaat waarschijnlijk met een abonnement (dus net zo iets als een 10 rittenkaart voor het paardrijden die in 13 weken opgemaakt moet worden) waar ze vooraf voor heeft betaald.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze 1 of alle duiken gewoon wil inhalen of dat ze de kosten van de gemiste duiken vergoed wil zien.

Nu ze geen vakantie dagen meer over heeft, kan ze niet meer 1 langere vakantie ervan maken in Zeeland, maar zal ze iedere keer op en neer moeten rijden met de bijbehorende benzinekosten.

Het is gewoon heel vervelend en ik snap Germie echt wel!

Stalgeld loopt natuurlijk gewoon door, maar dingen zoals de hoefsmid moeten laten komen terwijl je normaal gesproken zelf de hoeven bekapt, zijn kosten die nu extra gemaakt moeten worden.

Germie, ik wens je veel sterkte en beterschap en een voorspoedig herstel.

Edit: met een beetje mazzel is het gewoon verzekeringswerk en merken de eigenaren van de hond er niet zoveel van.

Precies. Ik ben 3 uur na de beet en na doktersbezoek gewoon naar Zeeland gereden in de veronderstelling dat ik die duiken allemaal zonder problemen kon maken. Ook wilde ik uiteraard mijn wedstrijd niet opgeven. Maar het ging niet. Dus geld, tijd en brandstof is weg.

Hier is weer een dag weg, de wond blijft maar lekken. In huis verschoon ik geen bed meer, dat doe ik normaal ook niet dagelijks, dat is niet meer te doen. Ik dweil het gelekte vocht en bloed ook niet meer op, ik trek dat gewoon niet meer. Ik ben er geheel klaar mee, ik zie alleen maar doemscenario's en eigenlijk ben ik verder fit genoeg om wat te doen. Ik ben niet ziek ofzo.

Dat de hond is ingeslapen interesseert me echt totaal niet, dat is de enige juiste keuze geweest (vorige slachtoffer lag enige weken in ziekenhuis heb ik begrepen). Een klein kind was doodgebeten. Het dier is dood, ik zit nog met de ellende. Dat iemand er aan gehecht is geweest snap ik wel en dat het voor hen dan zwaar is ook wel. Maar de echte ellende heb ik. Ik ben door de antibiotica aan de diarree, ik heb overal uitslag, ik heb continu een vieze smaak in de mond, en de wond ziet er gewoon nog steeds hetzelfde uit. Ik maak me zorgen over wat andere duiktripjes die ik gepland heb (en die wel doorgaan, als ik nu naar Egypte moest, dan ging ik, ook al weet je dat je niet meer thuiskomt, maar dat is voor mij ook te belangrijk om niet te doen. Dat anderen een andere keuze maken, prima, maar ik mis al te veel. 2.5 jaar weg door corona, nu al weer 2 weken. Dat gaat gewoon niet meer. Ik ben meer dan gebroken.
Een ander zegt dat zwemmen in buiten water met de wonden geen kwaad kan met antibiotica. Dat klinkt wel heel aantrekkelijk, want ik mis dat gewoon echt. Misschien moet ik maar om mijn welzijn denken en gewoon even gaan zwemmen. Ik huil alleen maar.

Maar ik trek het allemaal niet meer. Zo'n poedersuiker verwoest je leven. Een missverkiezing zal ik nooit meer winnen, al vind ik dat het minst erge, als ik maar weer gewoon kan zwemmen en per morgen al. En een wedstrijd die voor mij erg belangrijk is, is verpest. Een toekomst wanneer alles genezen is heb ik ook niet, want het blijft maar lekken en lekken en lekken. En ik was altijd best wel een hondenliefhebber, maar ga ik angst voor die beesten krijgen? Ik hoef ze nu even niet te zien in ieder geval, op dit moment is elke hond een rothond. Zelfs honden die ik echt leuk vond.

WTF! Die hond had al eerder iemand het ziekenhuis in gebeten en werd toen niet gelijk ingeslapen? Ik zou echt no mercy met die eigenaars hebben en het onderste uit de kan proberen te halen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:13

Goof schreef:
Germie, je hebt echt hulp nodig.
Het is echt te smerig om in je eigen vuil te blijven liggen en om alles op de vloer te laten liggen. Ik word er onpasselijk van.
Zoek hulp in de huishouding. En psychische hulp

En je maakt je zorgen om je duiken??
Ik zou me zorgen om mijn gezondheid maken met een open wond die niet dicht wil, uitslag, diarree etc. En jij wil in natuurwater gaan hiermee?
Dit gaat echt niet goed.

Amen. _/-\o_

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:14

heeft die hond een klein kind doodgebeten? Lees ik dat goed?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:15

Je zit er even totaal door.
En dat vind ik niet gek.

Dit soort wonden geneest traag, dat lekken maakt voor jou waarschijnlijk dat het een beetje griezelig is ook?
Laat het desnoods even nakijken extra vandaag bij de huisartsenpost, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Als je ooit op het punt komt fat je met een kleine, vriendelijke hond wil kijken hoe je zelf op honden reageert nu, dan wil ik daar met alle liefde met Pers aan meehelpen.
Maar alleen als je dat zelf wil.
En dat kan alles zijn, van uitgebreid knuffelen maar gewoon alleen op afstand langs lopen is ook prima.
Totaal ander type en uiterlijk dan de hond die jou te grazen genomen heeft.

Let op jezelf.
Dit soort dingen kunnen mentaal echt klappen achterlaten (been there done that didn't like it. In mijn geval was niet ik de Sjaak maar mijn hond, 10 jaar geleden. En ik heb daar nu zelf helaas nog altijd mentaal gevolgen van. Dus let op jezelf, en vraag evt hulp bij het mentale stuk, als je voor jezelf het idee hebt dat dat voor jou goed zou zijn. Achteraf had ik het wél nodig, maar had dat op dat moment niet door)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:16

Neen Cinnepin. ALS het een klein kind was geweest, HAD het dood geweest.
Zo lees ik het tenminste :D

Goof

Cinnepin schreef:

Nee.
Het vorige slachtofder lag in het ziekenhuis met wonden waaraan een klein kind gestorven zou zijn

Femke_Tweety

Cinnepin schreef:

Nee.

Als de aanval niét op een volwassene was geweest maar op een kind, dan had dat kind het niet overleefd.

Zo lees ik het.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 25-06-22 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

als je denkt dat dit je 'leven verwoest' dan gaat het echt niet goed met je Germie.
Ik denk dat je de huisartsenpost moet bellen, laat zij maar naar die wond kijken en geef ook duidelijk aan hoe je je voelt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:18

Cinnepin schreef:

Nee, áls het een klein kind was geweest die de hond had gebeten, dán was dat kind nu dood. Zo staat het er.
Hond heeft 2 mensen gebeten:
- 1 kwam in het ziekenhuis
- 1 is Germie (die als ik het zo lees ook wellicht beter opgenomen kan worden ivm de wondverzorging)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:19

Oh, ik schrok al, maar maakt de verwondingen niet minder erg natuurlijk.

In eerst instantie dacht ik ook dat je wat overdreef wat betreft vergoedingen, maar ik denk dat je een enorme emotionele klap hebt opgelopen, daar moet je eerst hulp voor hebben en ook de juiste zorg voor de wonden.
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 25-06-22 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:21

Ik zit trouwens zelf al bijna twee maanden thuis door een ernstige val, niet door derden dus.
Ben geopereerd, kan momenteel niet lopen, en de vraag of ik ooit nog mijn hobby (paardrijden) kan uitoefenen kan niemand beantwoorden.
Ik heb een eigen paard in eigen beheer waar ik zelf niet eens zonder hulp in een rolstoel heen kan.
Is dat poedersuiker? Ja. Heb ik al gehuild en gevloekt? Ja.
Daarnaast heb ik (niet gerelateerd) ook nog een zware depressie.

Maar zoals jij nu reageert vind ik wel wat extreem, zoek hulp :knuffel: .
Je leven verwoest vind ik een zeer grote uitspraak. Jezelf niet meer verzorgen, in je eigen vuil liggen, en zelfs opteren op met deze wonden in natuurwater te gaan zwemmen? Ik word er naar van -O- . Zoek hulp. Psychisch en fysiek.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:22

Kinke schreef:
als je denkt dat dit je 'leven verwoest' dan gaat het echt niet goed met je Germie.
Ik denk dat je de huisartsenpost moet bellen, laat zij maar naar die wond kijken en geef ook duidelijk aan hoe je je voelt

Idd. Ik lees een hoop wanhoop in je tekst.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:22

Ts ik zou maandag de huisarts bellen. Deze kan je helpen met de wond, stappen zetten voor thuis hulp en voor mentale ondersteuning

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:23

Wat vreselijk verdrietig om te lezen dat je zo in zak en as zit germie. Heb je voldoende vrienden/familie om je heen die je kunnen helpen, en zo nee, is er iets waar een lieve bokker je bij kan helpen?
Iemand die een poetsrondje in je huis kan maken, of heb je wat geld nodig voor nieuwe kleding of misschien wat extra lakens zodat schoonmaken makkelijker gaat?

Hevonen

Re: Hondenbeet, wat kun je verhalen bij eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:29

Wat ontzettend rot voor je. Zou absoluut rechtsbijstand inschakelen. Sterkte!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 19:31

Storm schreef:

Ik heb geen zielenknijpers nodig. Maar ik ben alleenstaand en dus alleen. En tja, ik kan niet doen waarvoor ik op de aarde ben. Dat ik besluit om niet elke dag een bed te verschonen, dat doe je normaal ook niet toch? Weet je wat dat aan water en elektriciteit kost? Steeds halve machines draaien. Bovendien heb ik geen ruimte meer om wat te drogen te hangen. Schoonmaken komt wel weer, maar je blijft bezig. Het is nu niet anders.
Mentale ondersteuning heb ik niet nodig. Want ik wil gewoon normaal leven. En dit is geen leven. Er is al 2.5 jaar afgepakt door coronageneuzel, kun je eindelijk weer een beetje normaal overal naartoe en ook over de grens zonder mondkapjes heb je dit. Ik leef gewoon intens, dat is mijn keuze. Toen ik 13 was zijn 5 weken afgepakt door een gebroken enkel. Daar ben ik ook nooit overheen gekomen en nu dus al weer 2 weken. Ik hoef geen huisarts te bellen voor zgn. mentale ondersteuning. Die lost het probleem van een lekkende wond niet op. Daar is wat anders voor nodig.

Maar iemand zegt dat je prima met een open wond kunt zwemmen. Dat klinkt positief. Dus misschien maar gewoon doen, want dat is wat ik nodig heb. Ik ga dat zeker even overwegen, morgen wordt het mooi weer. Buitenwater is niet smerig immers, ik drink dat ook wel eens. En dat is fijner dan m'n droogpak aantrekken als ik ondiep wil fotograferen. Met een droogpak blijft de wond wel droog, maar dat zweet zo.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-06-22 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:32

Lieve germie,

Je frustraties zijn nu zo heftig dat het even al het andere overheerst. Dat is niet meer dan begrijpelijk. Jij ziet een droom en een bepaalde toekomst in duigen vallen zonder dat je daar nu zelf iets aan kunt veranderen en ik durf te zeggen dat (die) machteloosheid één van de heftigste dingen is die mensen ervaren. Ook als de oorzaak betrekkelijk "klein" lijkt voor anderen.

Het grootste probleem nu, is dat je door al die heftige emoties niet zo goed meer nadenkt en nu keuzes (niet) maakt waar je later, als je er weer wat objectiever naar kunt kijken spijt van krijgt. Bij slechte wondverzorging krijg je nóg lelijkere littekens, en van nu gaan zwemmen krijg je nog ergere ontstekingen. Het is goed dat je je frustraties op papier zet op bokt. Maar is er iets anders wat voor jou nu de angel er even uit kunt halen zodat je dat k#tgevoel effe op zij kunt zetten en een stappenplan kunt maken om nu voor jezelf te gaan zorgen? Dat heeft namelijk echt veel meer prioriteit. En naast zelfzorg bij voorkeur ook effe een echt persoon in de buurt bij wie je naar harteloos kunt klagen, kreunen, zuchten en steunen, die lekkere taartjes (als je daar van houdt) voor je haalt of thee zet en die je een arm om je schouder slaat. Want dat verdien je nu wel en heb je nodig!

Een advocaat inschakelen en kosten verhalen is een manier van controle terug willen, maar dat gaat je (nu nog) niet brengen wat je zoekt en dat komt later wel.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:33

germie schreef:
Storm schreef:

Ik heb geen zielenknijpers nodig. Maar ik ben alleenstaand en dus alleen. En tja, ik kan niet doen waarvoor ik op de aarde ben. Dat ik besluit om niet elke dag een bed te verschonen, dat doe je normaal ook niet toch? Weet je wat dat aan water en elektriciteit kost? Steeds halve machines draaien. Bovendien heb ik geen ruimte meer om wat te drogen te hangen. Schoonmaken komt wel weer, maar je blijft bezig. Het is nu niet anders.
Mentale ondersteuning heb ik niet nodig. Want ik wil gewoon normaal leven. En dit is geen leven. Er is al 2.5 jaar afgepakt door coronageneuzel, kun je eindelijk weer een beetje normaal overal naartoe en ook over de grens zonder mondkapjes heb je dit. Ik leef gewoon intens, dat is mijn keuze. Toen ik 13 was zijn 5 weken afgepakt door een gebroken enkel. Daar ben ik ook nooit overheen gekomen en nu dus al weer 2 weken. Ik hoef geen huisarts te bellen voor zgn. mentale ondersteuning. Die lost het probleem van een lekkende wond niet op. Daar is wat anders voor nodig.

Maar iemand zegt dat je prima met een open wond kunt zwemmen. Dat klinkt positief. Dus misschien maar gewoon doen, want dat is wat ik nodig heb. Ik ga dat zeker even overwegen, morgen wordt het mooi weer. Buitenwater is niet smerig immers, ik drink dat ook wel eens.

Maar overal een vergoeding voor willen lost het leed van een lekkende wond ook niet op. Daar heb je echt medische zorg voor nodig

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:36

Ik raak alleen maar ongelofelijk verbaasd over jouw berichten. Ik ga er verder voor nu geen uitspraken over doen want die zullen niet positief zijn.
Zoek hulp, fysiek en emotioneel. Je frustratie en boosheid op deze manier uiten is absoluut niet gezond.

Edit; ik lees nu dat je geen hulp wilt. Maar wel lekker wil spuien over je boosheid. Bizar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:37

Als je nu nog steeds niet hebt verwerkt dat je op je 13e door een gebroken enkel 5 weken rustig aan moest doen bevestigt dat meteen dat je heel erg hard iemand nodig hebt om mee te praten.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:37

absque_dubio schreef:
Ik raak alleen maar ongelofelijk verbaasd over jouw berichten. Ik ga er verder voor nu geen uitspraken over doen want die zullen niet positief zijn.
Zoek hulp, fysiek en emotioneel. Je frustratie en boosheid op deze manier uiten is absoluut niet gezond.

Edit; ik lees nu dat je geen hulp wilt. Maar wel lekker wil spuien over je boosheid. Bizar.

Ik was een stille meelezen maar ik kan deze post alleen maar beamen.