Apenpokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:02

Dus dan ben je het met me eens dat dat zo'n insinuerende opmerking niet fatsoenlijk is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:27

Die van Kim bedoel je?
Die schrijft met name en niet alleen maar.
Dus nee dat ben ik dus niet met je eens.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:37

Behalve niet fatsoenlijk, vind ik het bericht ook op sowieso 2 punten schadelijk. Dit is wat gezegd wordt:

Kimddddd schreef:
Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico

Enerzijds wordt er aangegeven dat homoseksuelen de grootste risicogroep is. Een groep die al genoeg sh*t over zich heen krijgt. In Nederland zeggen we vaak trots te zijn op toe tolerant we zijn, maar hier komt ook gewoon homohaat voor. Als je zo'n bericht de wereld in gooit als serieuze nieuwspagina dan moet je allereerst heel zeker zijn dat het feitelijk correct is en ten tweede heel voorzichtig zijn met de bewoording. Er zijn verdorie nog landen waar het verboden is om homo te zijn. Je kan er zelfs om vermoord worden en in een handvol landen zelfs legaal vermoord (doodstraf). In veel meer landen kan je in elkaar getrapt worden als je hand in hand loopt met iemand van hetzelfde geslacht. Wees gewoon voorzichtig met zulke uitspraken. Je kan er mensen echt mee kapot maken. Die groep heeft al genoeg te verduren.

Anderzijds gaat het dus om correctheid. Er staat letterlijk 'geen risico' als je geen vakantieliefde hebt. Dat is te kort door de bocht. We weten helaas allemaal dat er o.a. mensen zijn die vreemdgaan en dat er mensen zijn die niet uit de kast kunnen of durven te komen. Mannen die seks hebben met mannen, hebben niet altijd exclusief seks met mannen. Misschien is de kans wat kleiner dat er een familieman op een homofestival is, maar de mensen op dat festival gaan ook weer naar huis en kunnen daar ook weer seks hebben met bijv. mannen met thuis een familie. Daarnaast: seks hoeft niet de enige manier van doorgeven te zijn. Als iemand ziek is maar dit nog niet weet en hij of zij drukt bij iemand met een wondje/puistje een zoen op de wang, loop je ook risico.

Gewoon veel te kort door de bocht en schadelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:44

Voor wat er nu is, is dat de grootste risicogroep gebleken.
Kun je rot vinden, maar is tot nu toe zo.
Dat heeft niets te maken met dat je sh.t over die mensen heen wilt gooien, maar wel dat deze groep even wat meer alert is, voor zichzelf en hun contacten. Zijn ze op dat festival geweest, voelen ze zich wat minder lekker, even alert zijn.
Dat er landen zijn...verschrikkelijk...echt heel verschrikkelijk, maar bokt is boktNL

Kort door de bocht dat iemand anders het niet kan krijgen ben ik wel met je eens.
Maar de opmerkingen over haar bericht gingen voornamelijk over dat ze homo niet mocht noemen.

En ja dan is bokt heeeel woke, oooh iets geschreven over een minderheidsgroep.
Maar iemand die een berichtje niet precies met komma goed heeft geschreven duiken we als katten op en krabben waar het kan...dan is woke verdwenen, dan is het krassen waar je krassen kan.

En dat staat mij de laatste tijd van bokt enorm tegen!
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 21-05-22 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:45

Voor nu zijn het mannen die meer kans hebben op het krijgen van dit virus. Maar voor nu zijn het ook vaak alleen mannen die getest zijn dus het beeld kan wat vertekenen daardoor.

Het is alsnog vervelend omdat je ook in quarantaine moet en een pcr test lijkt het.

Ik denk ook dat we dit soort dingen nu echt veel meer gaan krijgen. We hebben best veel binnen gezeten en weinig contact gehad met virussen. Dus waarschijnlijk zijn we gewoon weer wat gevoeliger geworden.

Alleen is dit zichtbaar. Dus mensen kunnen wel ontkennen dat het niet bestaat maar dit is aan de buitenkant meer als duidelijk te zien.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:54

Dat is wel een voordeel inderdaad, dat dit gewoon zichtbaar is.
Ik denk dat we met z'n allen gewoon een week of wat moeten afwachten dan zien we wel wat dit virus gaat doen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:58

DuoPenotti schreef:
Dat heeft niets te maken met dat je sh.t over die mensen heen wilt gooien, maar wel dat deze groep even wat meer alert is, voor zichzelf en hun contacten. Zijn ze op dat festival geweest, voelen ze zich wat minder lekker, even alert zijn.
Dat er landen zijn...verschrikkelijk...echt heel verschrikkelijk, maar bokt is boktNL

Kort door de bocht dat iemand anders het niet kan krijgen ben ik wel met je eens.
Maar de opmerkingen over haar bericht gingen voornamelijk over dat ze homo niet mocht noemen.

Maar iemand die een berichtje niet precies met komma goed heeft geschreven duiken we als katten op en krabben waar het kan...dan is woke verdwenen, dan is het krassen waar je krassen kan.

Misschien kun je een topic openen over je aversie tegen de woke cultuur en het hier gewoon ontopic houden.

En nee, deze uitbraak betekent dus niet dat het de grootste risicogroel is, dat is al geprobeerd aan je uit te leggen. Maar goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:03

Sintara schreef:
Dat is wel een voordeel inderdaad, dat dit gewoon zichtbaar is.
Ik denk dat we met z'n allen gewoon een week of wat moeten afwachten dan zien we wel wat dit virus gaat doen

Dit gaat denk ik niet veel doen.
Zoals nu naar buiten komt zit het niet in de lucht, maar echt in speeksel, wondjes waar je direct mee in contact komt.
Ja oke als iemand met heel veel consumptie in je gezicht spettert word het wat anders. ;)

ergens las ik ook dat als corona niet wat geweest dit een klein artikeltje was geweest dat amper door iemand opgepikt zou zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:04

Best wel eng… En ik geloof het rivm ook niet meer op hun blauwe ogen met dat het niet besmettelijk zou zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 09:08

In Jip en Janneke uitleg dan misschien.
Er was een man, toevallig misschien homo die heeft het weet ik veel waar opgelopen.
Die is naar een festival met gelijkgezinden gegaan.......dus uitbraak...

Er had ook kunnen staan, een vrouw met blauw ogen heeft het weet ik veel waar opgelopen en die is naar een festival voor mensen met blauwe ogen gegaan.

Conclusie mensen met blauwe ogen hebben meer kans op apenpokken

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:15

Maar dat is niet het geval.... het is voor nu een feit dat deze groep even extra op moet letten.
Nee niet alleen maar deze groep, iedereen, maar deze groep voor nu even extra.
Dat kan over een maand inderdaad anders zijn.

Zegt dat verder iets kwaads over deze groep mensen?
Voor mij niet.
Als het de groep blauwe ogen mensen was geweest was het ook fijn als dat gedeeld zou worden.
Niet om die groep in een kwaad daglicht te zetten, maar voor de waarschuwing.

Alles negatief trekken is iets wat mensen zelf doen, ook als het niet nodig is.
Dat karaktereigenschap moet je niet in andere hun schoenen schuiven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:21

Dat is dus nog niet GEBLEKEN, dat is wat het LIJKT, dat wordt onderzocht. Pas als het onderzocht is gaat blijken wat risicofactoren zijn.

Er zijn ook gevallen die niet te herleiden zijn naar dat festival of homoseksuele contacten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:24

Ja dat word onderzocht.
En deze groep valt nu wel net wat meer op, dus deze groep word nu aangehaald, dus een waarschuwing is op zijn plaats.
Dat is dus wat de media doet. Meer niet.

Echt serieus, waarom maken mensen er zoveel meer van dat wat er staat?!
Dat is toch echt bij jezelf te zoeken, niet bij een ander.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:25

Het is hetzelfde als melden dat corona in het begin alleen maar besmettelijk was voor mensen die op wintersport gaan. Dus ga je niet op wintersport heb je ook geen kans om het te krijgen.

Zulke foute berichten zouden van mij gewoon verwijderd mogen worden. Helaas modereert bokt daar niet op

Edit: ik heb het dus over de post aan het begin van het topic niet wat het nieuws vermeldt. Er zit ook een duidelijk verschil tussen die twee dingen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:39

Karin schreef:
Zebrastreep schreef:
Oja die was ik even vergeten mee te nemen in mijn verhaal de aarde is natuurlijk plat excuses!

:')

[ [url=m/1RB0uw.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

Maar goed, ik heb nog steeds geen 5G dus ik maak me geen zorgen. Daardoor heb ik namelijk ook geen corona gehad **\O/**

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:40

DuoPenotti schreef:

Oké, het spijt me dat het je dwars zit dat ik het vervelend vind dat mensen die op hetzelfde geslacht vallen nog altijd anders behandeld worden. In Nederland is helaas er homofobie in verschillende gradaties. Van mensen die op basis van bepaalde geloven en ideologieën (oh oliebol, minderheidsgroep!) homo's in elkaar trappen, tot mensen die niet accepteren dat hun zoon op mannen valt en zelfs die rotzak op kantoor die elke vrouw met z'n ogen uitkleedt, maar bang is dat de enige homoseksuele man op kantoor naar z'n kont kijkt of verliefd op hem wordt (alsof het zo'n aanwinst is). Beoordeeld worden op basis van je seksuele voorkeur is gewoon niet leuk, maar we denken met z'n allen dat we zo tolerant zijn.

Ik denk dat als je dit al woke vindt, je echt onderschat wat de berichtgeving om aids als 'homoziekte' voor schade heeft gedaan. Daar mogen we als maatschappij ook wel van leren. Maar inderdaad, mooi onderwerp voor een ander topic. Dan kunnen we het eventueel hebben over hoe je als meerderheid een kwetsbare groep ook kan beschermen in plaats van alleen maar om je heen slaan met de uitspraak dat mensen te woke zijn en dat je niks meer mag zeggen.

En nogmaals sorry dat het je zo dwars zit dat ik niet wil dat twee van mijn beste vrienden met de nek worden aangekeken om iets waar ze zelf niets aan kunnen veranderen. Echt naar voor je. Vanwege hun verdere leefstijl hebben zij volgens de huidige berichtgeving overigens evenveel risico als Truus op de hoek die al 20 jaar getrouwd is met Jan. Ze zijn namelijk vreselijk burgerlijk, maar jeetje wat een risico hebben ze op de apenpokken omdat ze homo zijn. Ik zal ze nog ff extra waarschuwen om op te letten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:41

Amber_anne schreef:
Het is hetzelfde als melden dat corona in het begin alleen maar besmettelijk was voor mensen die op wintersport gaan. Dus ga je niet op wintersport heb je ook geen kans om het te krijgen.

Zulke foute berichten zouden van mij gewoon verwijderd mogen worden. Helaas modereert bokt daar niet op

Edit: ik heb het dus over de post aan het begin van het topic niet wat het nieuws vermeldt. Er zit ook een duidelijk verschil tussen die twee dingen

Helder bericht, dankjewel!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:42

Shae schreef:
DuoPenotti schreef:

Oké, het spijt me dat het je dwars zit dat ik het vervelend vind dat mensen die op hetzelfde geslacht vallen nog altijd anders behandeld worden. In Nederland is helaas er homofobie in verschillende gradaties. Van mensen die op basis van bepaalde geloven en ideologieën (oh oliebol, minderheidsgroep!) homo's in elkaar trappen, tot mensen die niet accepteren dat hun zoon op mannen valt en zelfs die rotzak op kantoor die elke vrouw met z'n ogen uitkleedt, maar bang is dat de enige homoseksuele man op kantoor naar z'n kont kijkt of verliefd op hem wordt (alsof het zo'n aanwinst is). Beoordeeld worden op basis van je seksuele voorkeur is gewoon niet leuk, maar we denken met z'n allen dat we zo tolerant zijn.

Ik denk dat als je dit al woke vindt, je echt onderschat wat de berichtgeving om aids als 'homoziekte' voor schade heeft gedaan. Daar mogen we als maatschappij ook wel van leren. Maar inderdaad, mooi onderwerp voor een ander topic. Dan kunnen we het eventueel hebben over hoe je als meerderheid een kwetsbare groep ook kan beschermen in plaats van alleen maar om je heen slaan met de uitspraak dat mensen te woke zijn en dat je niks meer mag zeggen.

En nogmaals sorry dat het je zo dwars zit dat ik niet wil dat twee van mijn beste vrienden met de nek worden aangekeken om iets waar ze zelf niets aan kunnen veranderen. Echt naar voor je. Vanwege hun verdere leefstijl hebben zij volgens de huidige berichtgeving overigens evenveel risico als Truus op de hoek die al 20 jaar getrouwd is met Jan. Ze zijn namelijk vreselijk burgerlijk, maar jeetje wat een risico hebben ze op de apenpokken omdat ze homo zijn. Ik zal ze nog ff extra waarschuwen om op te letten.

wel alles quoten graag en niet uit het verband trekken voor je eigen straatje

DuoPenotti schreef:

en ik reageerde op dit van jou

Shae schreef:
Behalve niet fatsoenlijk, vind ik het bericht ook op sowieso 2 punten schadelijk. Dit is wat gezegd wordt:

Kimddddd schreef:
Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico

Enerzijds wordt er aangegeven dat homoseksuelen de grootste risicogroep is. Een groep die al genoeg sh*t over zich heen krijgt. In Nederland zeggen we vaak trots te zijn op toe tolerant we zijn, maar hier komt ook gewoon homohaat voor. Als je zo'n bericht de wereld in gooit als serieuze nieuwspagina dan moet je allereerst heel zeker zijn dat het feitelijk correct is en ten tweede heel voorzichtig zijn met de bewoording. Er zijn verdorie nog landen waar het verboden is om homo te zijn. Je kan er zelfs om vermoord worden en in een handvol landen zelfs legaal vermoord (doodstraf). In veel meer landen kan je in elkaar getrapt worden als je hand in hand loopt met iemand van hetzelfde geslacht. Wees gewoon voorzichtig met zulke uitspraken. Je kan er mensen echt mee kapot maken. Die groep heeft al genoeg te verduren.

Anderzijds gaat het dus om correctheid. Er staat letterlijk 'geen risico' als je geen vakantieliefde hebt. Dat is te kort door de bocht. We weten helaas allemaal dat er o.a. mensen zijn die vreemdgaan en dat er mensen zijn die niet uit de kast kunnen of durven te komen. Mannen die seks hebben met mannen, hebben niet altijd exclusief seks met mannen. Misschien is de kans wat kleiner dat er een familieman op een homofestival is, maar de mensen op dat festival gaan ook weer naar huis en kunnen daar ook weer seks hebben met bijv. mannen met thuis een familie. Daarnaast: seks hoeft niet de enige manier van doorgeven te zijn. Als iemand ziek is maar dit nog niet weet en hij of zij drukt bij iemand met een wondje/puistje een zoen op de wang, loop je ook risico.

Gewoon veel te kort door de bocht en schadelijk.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 21-05-22 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:43

Dit topic is niet bedoeld voor een discussie over de wokeness op bokt.

Laat alsjeblieft gaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:45

Dit heeft niks met wokeness te maken, het bericht op pagina 1 klopt gewoon niet. Maar tegenwoordig wordt alles maar op 'te woke' gegooid...

edit: autocorrect verholpen
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 21-05-22 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:46

Tiggs schreef:
Dit heeft niks met wokeness te maken, het bericht op pagina 1 klopt gewoon niet. Maar tegenwoordig wordt alles maar op 'te wokken' gegooid...

Ik reageerde niet op pagina 1, maar op wat Kim later zei.
Waar overheen gevallen werd.

Dat is overdreven woke, maar wel alleen woke in het eigen straatje
Een ander mag je virtueel wel aanvallen...

Als je echt begaan ben met mensen sla je ook niet virtueel.
DAT is wat mij tegenstaat.
Alleen dat eigen bokt straatje

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:48

DuoPenotti schreef:
Tiggs schreef:
Dit heeft niks met wokeness te maken, het bericht op pagina 1 klopt gewoon niet. Maar tegenwoordig wordt alles maar op 'te wokken' gegooid...

Ik reageerde niet op pagina 1, maar op wat Kim later zei.
Waar overheen gevallen werd.

Dat is overdreven woke, maar wel alleen woke in het eigen straatje
Een ander mag je virtueel wel aanvallen...

Als je echt begaan ben met mensen sla je ook niet virtueel.
DAT is wat mij tegenstaat.
Alleen dat eigen bokt straatje

Dat is toch bericht 4 op pagina 1?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:48

Echt??
Dan heb ik daar heel verkeerd overheen gelezen want dacht dat het later was.

edit:
kijkt nog eens terug, ja verhip.

Maar dan nog, hoe mensen op bokt aangevallen worden gaat vaak echt te ver.
Maar we komen wel voor mensen op....

Wat past er niet bij elkaar?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:51

Shae schreef:

Gezien jij net als ik meerdere gay vrienden hebt weet je vast ook wel dat het aantal contacten bij gays over het algemeen een stukje hoger ligt dan bij hetero’s. En dat het gros ook aidsremmers slikt. Dat maakt het geen gay ziekte! Maar ze hebben wel iets meer risico door hun levensstijl.
(Uitzonderingen zijn er altijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:03

Tiggs schreef:
Dit heeft niks met wokeness te maken, het bericht op pagina 1 klopt gewoon niet. Maar tegenwoordig wordt alles maar op 'te woke' gegooid...

edit: autocorrect verholpen

Het is wel degelijk wokeness.
Het bericht op pagina 1 is inderdaad wat kort door de bocht, waarna er volgens meerdere mensen op reageren. De eerste reacties hebben inhoud (Echwel & Friesfanaat gebruiken een citaat om het tegendeel te bewijzen), veel van de reacties daarna zijn pure wokeness waarbij je vooral je ongenoegen moet uiten en die verder niets toevoegen aan de inhoud (je bent oppervlakkig, heb je hulp nodig, gaat het goed met je, etc).

Als dat soort "woke" reacties nou gewoon niet geplaatst zouden worden dan zou de sfeer een stuk beter blijven en zou de discussie op de inhoud door kunnen gaan ipv eindeloos ongenoegen uiten over een bericht dat al lang ontkracht is tegen die tijd en daartoe alleen maar de persoonlijke aanval kiezen.