Ik heb een intake gehad bij merem, maar omdat ik mentaal echt flinke klappen gehad heb en daar echt heel erg last van heb (depressie) vinden zij (en ik!) het nu niet de tijd om te revalideren.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet regelen met ons bedrijf én mijn paarden
Ah, jammer. Ik ga niet revalideren omdat er geen behandeldoelen zijn. Mijn grootste probleem is dat ik allergisch ben voor alle inhalaties. Ze hadden er ook pijnpatienten, dus ik hoopte voor je dat ze iets konden doen voor je.
Misschien de pijnpoli in het ziekenhuis vragen mee te denken.
xLoki
Geplaatst: 03-03-23 23:51
ivy, zou je niet een verwijzing naar de afdeling medische psychologie van het ziekenhuis kunnen krijgen? Omdat je depressie nu je revalidatie in de weg zit en het een behoorlijke wisselwerking met elkaar heeft...
hoefnageltje
Geplaatst: 04-03-23 00:54
Beste TS, ik heb alleen jouw posts gelezen. Na het lezen van je verhaal, komt maar één gedachte bij me boven:
Speelt bij jou een allergie tegen paarden en/off hooi?
Jouw hele verhaal lijkt namelijk op een groot deel van het leven van mijn moeder. Nadat ze een aantal jaar had paardgereden (gewoon 1 à 2 keer per week op manege) begonnen bij haar zware astma klachten. Niet duidelijk direct dat het van de paarden kwam, pas na een hele tijd kwamen ze er achter dat ze een vertraagde allergische reactie op paarden had. Dus niet direct last als ze bij de paarden was, maar een paar dagen later pas, dan was ze ineens spaans benauwd.
Bij haar is die allergie zo doorgeslagen dat ze zwaar long patiënt is geworden, en tegen geen enkel dier meer kan. Dat betekende ook, dat ik niet meer kon thuiskomen in kleding die bij de paarden was geweest, want dat was al genoeg lm weer een zware astma aanval uit te lokken.
Allergietesten lieten vaak helemaal geen allergie zien, maar die allergie was er wel. (Ook op die testen had ze een vertraagde reactie, maar die werd dan niet meer gezien door de srtsen)
De enige oplossing voor mijn moeder was om hierna de rest van haar leven alle contact met paarden en andere dieren te vermijden. Ze kon ook niet meer ergens op bezoek waar huisdieren waren. En ik kon dus niet meer in naar paard ruikende kleding thuiskomen.
De astma van mijn moeder is daarna beheersbaar geworden, en zelfs nu gaat het naar omstandigheden redelijk (ze is bijna 90) Wel met de kanttekening dat ze alleen nog leeft door de prednison en dat diezelfde prednison wel een verwoestende werking op de rest van haar lijf heeft achtergelaten. En nog steeds moet ik oppassen dat ik niet per ongeluk nog naar paard ruik, als ik bij haar op bezoek ga.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit verhaal helemaal niet wil aanhoren, als je zelf 2 paarden hebt.
Je vroeg om ervaringen, daarom wilde ik je dit verhaal niet onthouden.
TS, ik wens je veel sterkte en hoop dat je je astma beheersbaar krijgt.
Boras
Geplaatst: 04-03-23 02:16
Ts, ben je bekend met het Longforum van het Longfonds?
Misschien dat je daar lotgenoten vindt. Er is ook de mogelijkheid om vragen te stellen aan een longarts of advies te vragen aan deskundigen.
Ik heb er eerder toen ik (andere) forse longproblemen had best veel aan gehad.
Veel beterschap.
marleen_usar
Geplaatst: 04-03-23 08:14
Mijn dochter had hele erge bronchitis als baby, testen daar kwam niks uit. Bij alternatief kwam er wel veel uit. Haar zus was ook 6 jaar ziek ook uiteindelijk alternatief gegaan ook daar kwamen er allergieën uit.