Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:05

Cubone, ik word daar ook wel verdrietig van.. Het maakt mij niet uit wat je doet met vaccinaties, ik vind het alleen wel fijn om te weten als je je niet fit voelt (maar dat doet niet af aan gevaccineerd zijn of niet) zodat ik dan kan kiezen of ik in je buurt wil zijn op dat moment.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:05

vaccinaties en booster gehaald, nergens last van ook geen corona gekregen. Ik werk op een basisschool en heb maanden tussen de (besmette) kinderen gelopen. Nou zegt dat niet zoveel over de vaccinaties want heel veel collega's kregen het zoals verwacht toch. Maar ik ben blij dat ik zonder angst gewoon door kon werken, zeker in die eerste golf was ik toch wel heel blij met de vaccinatie.
Ik ken helemaal niemand met klachten een tijd na vaccinatie, wel veel mensen die verschillend op de vaccinatie reageerden maar dat was enkele dagen net als kan bij normale vaccinaties.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:06

Heb mezelf helemaal vol laten spuiten en geen klachten. Ook nog corona gehad na de booster zonder klachten. Mijn vriend die de booster niet had was echt hondsberoerd.

Ken verder ook niemand met klachten, m'n opa van 88 heeft ook alle prikken gehad en en corona besmetting goed doorstaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:08

Alle vaccinaties gehad zonder bijwerkingen.
Maar al had ik wel lichte bijwerkingen gehad dan had ik er nog geen spijt van gehad.

1. Voor mezelf en de kleine, ik was zwanger en echt wel wat bang voor de gevolgen als ik corona zou krijgen. In dit tijd gelukkig ook geen corona gehad.

2. Het geeft mij een goed gevoel dat ik bij heb kunnen dragen aan mindere verspreiding waardoor er zeer waarschijnlijk minder mensen ernstig ziek zijn geworden of zelfs gestorven zijn aan corona.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:10

Ik heb er ook van 2 gehoord dat ze wat problemen nadien hadden met hun menstruatie (wat onregelmatiger). Maar goed van het vaccin? Geen idee ze zijn beide 47+ dus kan ook al met de overgang te maken hebben gezien hun leeftijd. Dat zullen we nu niet echt weten of ze moeten dat medisch uit laten zoeken. Maar daar zien ze beide de noodzaak niet van in.

Ik denk dat het in het geval van mijn dochter wel heeft uit gemaakt dat ze gevaccineerd is (17 dus maar 2x). Want ondanks ze vermoedelijk de omnikron had is ze er wel goed ziek van geweest. Hele zere longen, flink benauwd. Maar ze heeft wel astma en dat was voor haar de reden om zich te laten vaccineren. Ze zei onlangs al. Het is echt maar goed dat in gevaccineerd ben en niet een eerdere heftigere variant heb gehad, want dat had ik denk ik wel in het ziekenhuis aan de beademing gelegen. Het is dat d'r zuurstof op een flinke verhoogde dosering net boven de norm bleef.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:15

Ik ben niet gevaccineerd, ken in mijn omgeving zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden.

Tot nu toe zelf altijd de dans ontsprongen.
In mijn gezin is de helft gevaccineerd en zijn sommigen daar wel even beroerd van geweest. Zij willen geen herhalingsprikken meer (en 2 daarvan ook de booster niet). Niemand heeft corona gekregen.

Onder vrienden zijn er wel wat klachten van de vaccinatie te melden, allen zonder blijvende gevolgen. In het lijstje vooral menstruatiestoornissen, 1-3 dagen goed ziek zijn, een meisje met hartritmestoornissen en een meisje dat een dikke week suf/moe/hoofdpijn heeft ervaren.

In mijn vriendenkring zijn er al redelijk wat coronagevallen bekend. Mensen die besmet en niet-gevaccineerd waren (zowel nu als voor ze de vaccins hadden) hebben voor zover ik weet eigelijk weinig klachten gehad. Beetje verkouden. Geen rest effecten, en eigelijk ook niet eens ‘ziek’. Allemaal vrienden en dus leeftijdsgenoten (20-30 jaar) van mij.
Degene die wel een vaccin hebben gehad wisselt… sommigen hadden ook amper iets, sommigen waren juist heel erg beroerd van corona. Meestal waren degene die heftig op hun spuiten reageerden ook het ziekste van corona (mss gemeen… maar ik heb er in elk geval wel eens goed mee gelachen).
Dus de argumenten met ‘wie weet hoe ziek ik was zonder vaccin’ kan ik niet begrijpen.

Dusja… mijn mening over de vaccins blijft onveranderd. Ik zie er absoluut geen nut of verbetering van in en ga ze zeker en vast niet halen. Onder de vrienden is het verdeeld… sommigen voelen zich enigszins bedrogen nadat ze toch ook goed ziek waren van corona, anderen willen nog wel een extra vaccin.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:16

Ik heb twee vaccinaties gehad, booster nog niet maar wil hem wel nog gaan nemen zodra het mag na mijn corona besmetting.
Denk ik dat het echt nodig is? Nee niet echt, maar ik vind het belangrijker dat ik hem heb mochten er weer restricties komen of het weer nodig wordt bij het reizen.
Heb er nooit last van gehad en kon wel gewoon naar allerlei dingen toe dus voor mij helemaal prima.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:20

Ik ben 3 keer gevaccineerd (met Pfizer) en heb niets bijzonders gemerkt. Ook geen corona gehad terwijl enkele mensen in mijn omgeving die zich niet hadden laten vaccineren wel corona kregen.Ook nu actueel nog.Je moet wel bedenken dat heel Sjanghai weer in strenge lockdown zit dus het is helaas nog niet over.Als ik een oproep zou krijgen voor een vierde prik ga ik die ook halen,wat ik eerst niet van plan was want ik dacht,je kunt wel aan de gang blijven,maar het blijkt nog steeds nodig te zijn.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:21

Hier ook 3 keer geprikt en nergens last van gehad,
1 collega is niet gevaccineerd en heeft nu long covid...
Dus nee geen spijt hoor

Needje

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:26

Gevaccineerd zonder booster. Vorige week Corona gehad. En voor m'n gevoel alleen op de test. Want zelf nergens echt last van gehad. Ja verkouden. Maar dat ben ik het hele jaar door. :+
Geen spijt van de vaccinatie. Maar vond booster niet nodig.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:26

Op zich geen spijt van mijn 2 vaccinaties + booster. Ik heb nergens last gehad, op een stijve arm na. Maar ik heb nu corona (eerste keer) en ik ben echt flink ziek... ben in tijden niet zo beroerd geweest.

Mijn ongevaccineerde buurvrouw, van wie ik het heb, is niet zieker dan ik. Dus ik vraag me wel af of mijn vaccinaties dan gewerkt hebben. Misschien hebben ze voorheen geholpen geen corona te krijgen, of misschien heb ik nu gewoon flinke pech.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:27

Hier 2x gevaccineerd en geboosterd. Geen corona besmetting doorgemaakt.
Geen klachten gehad van de vaccinatie en geen spijt.

Heb een collega gehad die goed ziek is geweest van de vaccinatie. Maar dat is ook van de 180 collega's de enige waarvan dit bekend is. Voor de rest weet ik niet wie er wel of niet gevaccineerd is op het werk. Lekker zo laten, interesseert me niets.

In mijn naaste omgeving bijna iedereen gevaccineerd en geboosterd, niemand met klachten.

Ach ik hoor gevaccineerde mensen die toch heel ziek zijn van Corona en omgekeerd. Net als met de griep, het gaat er bij horen vind ik.

Zou ik me nog weer laten vaccineren, tja als het moet voor de volksimmuniteit, dan ben ik daar toe bereid.
Als er een variant komt die meer ziek maakt dan de Omnikron die nu rond gaat, zeker voor mijn eigen bescherming.
Als het zo blijft zoals het nu is met Omnikron, dan zeker niet. Heb er geen probleem mee om het te doen, maar het moet wel nut hebben en dat is op dit moment niet zo in mijn ogen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:31

3x Pfizer en geen spijt. Ken zo gauw ook niemand die wel spijt heeft van de prikken.

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:31

Vier keer geprikt met pfizer, eenmaal corona gehad.

Twee eerste prikken vermoeidheid als bijwerking.
Twee laatste prikken niks.

Corona merkte ik pas toen iedereen in het huis ziek werd, heb er zelf alleen wat vermoeidheid van gemerkt.
Laatst bijgewerkt door Pumpkinbroes op 13-04-22 10:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:33

Ik heb 2x pfizer en ik merkte dat mijn cyclus toch wat anders was dan dat ik gewend was. Mijn QR loopt tot morgen. Ik heb geen booster genomen. Ik heb een behoorlijke prikangst en de aantallen lopen nog steeds terug. Heb ook (nog) geen corona gehad. Mijn ouders hebben vorige week hun 2de booster al gehad.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:56

Ik heb vier vaccins in een jaar gehad en de griepprik en voor de vaccins ook Corona gehad met langdurige klachten. Ivm chemotherapie kwam ik in aanmerking voor een extra vaccin. Vorige week op vakantie geweest met het vliegtuig. Voel me toch iets veiliger met mijn vaccin. Mijn partner heeft 1 Janzen en booster gehad. Bij terugkomst had hij Corona. Heel mild, enkel flink verkouden. Ik ben negatief gebleven en dat is wel zo fijn want ik had twee ziekenhuisafspraken dus geen vertraging in mijn traject.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:12

3 x Moderna gehad en geen Corona. Geen klachten n.a.v. de vaccinaties. In mijn nabije omgeving is iedereen gevaccineerd en geboosterd. Mijn fysio heeft het heel druk met post COVID patiënten met name die van de eerste besmettingsgolf.

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:13

Ik ben nu 3x geprikt met Pfizer, minimale bijwerkingen (voornamelijk last van mijn arm, na de eerste was ik ook wat moe maar daar bleef het bij).
Tot nu toe ook nog steeds geen corona gehad, ik heb geen spijt van mijn keuze en zal waarschijnlijk ook gewoon voor nummer 4 gaan :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:23

Bewust niet gevaccineerd en 2x corona gehad. De eerste keer wel flink moe de eerste week en conditie herstel koste mij ruim een maand voordat ik weer een beetje kon paardrijden. De 2de keer 1 dag keelpijn gehad maar moest van werk verplicht een week thuisblijven dus weekje netflix gedaan. Maar heb bij beide besmettingen geen eens koorts gehad.
Enige wat ik aan heel het corona gedoe heb overgehouden is heel veel overwerk uren en een bijna burnout.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:38

Hier in november nog gevaccineerd. Was zwanger en de besmettingen liepen hoog op. Kreeg aan alle kanten geadviseerd om wel te vaccineren en de druk was best hoog. Dus uiteindelijk maar gevaccineerd. Booster niet genomen en ga ik voorlopig niet nemen. Heb nog geen corona gehad. Terwijl ik 3 weken geleden 2 uur bij m'n zus aan tafel zat met corona en paar dagen later ook bewust bij haar en m'n zwager ben geweest met corona. Maar heb het niet gekregen :+

Heb geen spijt van vaccinatie, maar vind het dus nog wel onzin om nog te gaan boosteren. Deed het eigenlijk ook wel een beetje voor de coronapas. Dus mocht die in het najaar bijvoorbeeld weer ingevoerd worden, ja dan overweeg ik om weer te gaan vaccineren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:48

Niet gevaccineerd, wel 1x corona gehad, stelde niets voor en ben er zelf ook nooit bang voor geweest.

Hoor van vele gevaccineerden om mij heen dat ze wel veel last hebben gehad van corona. Hang bv net mijn zus op met een dramaverhaal, waarbij ik zoiets had 'maar je bent toch gevaccineerd...?'
En zo ken ik er nog wel meer. Mensen met plotselinge kortademigheid, astma en zelfs één met een longembolie. Toch vreemd.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:50

Hier iemand met 2 vaccinaties en een booster. Bijwerkingen van de prikken waren gelijk aan de bijwerkingen die ik bij andere vaccinaties gehad heb. Niets bijzonders dus.
Een paar weken geleden heb ik dan toch corona gekregen, en echt goed ziek geworden, met nu nog klachten... Ik ben ontzettend blij dat ik gevaccineerd ben, want ik denk dat dat toch een ritje ziekenhuis gescheeld heeft...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:50

Ik vind ook wel dat er veel mensen dikke klachten hebben ondanks boosters enzo.
En ook ik vraag me af hoe goed de vaccins nou echt werken.
Ik denk nog steeds dat het puur aan je genen ligt of je wel of niet erg ziek wordt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:51

Geen last van, nergens van!
Veel mensen die ik ken ook nergens last van!

Niks aan de hand!
Niet teveel luisteren naar onzinverhalen.

De ongevaccineerden die ik ken kregen juist spijt, want flink ziek van de corona en in het zkh gelegen en bijna overleden. De gevaccineerden werden mild ziek.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-04-22 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:54

Wij zijn thuis allemaal niet gevaccineerd en twee weken terug Corona gehad. Waren na 5 dagen gewoon weer aan werk of naar school, dat viel prima mee. Ik ben dus blij dat ik geen vaccinaties gehad heb.

Wat ik om me heen zie is er geen peil op te trekken qua ziek zijn, zowel gevaccineerden die erg ziek zijn en ongevaccineerden die niet ziek zijn en andersom.

Je zult ook nooit weten of het anders was als je wel of niet een vaccinatie had gehad.