Afkicken van Red Bull

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:57

LoveGlove schreef:
janderegelaa schreef:
Helaas wel vaker het geval met dat soort therapeuten.

Klopt. Maar ze weet wel waar ze het over heeft. Ik was eerst ook vrij skeptisch hoor :+

Ze is een van de weinigen die niet zo zweverig is gelukkig. Er zijn er genoeg die wel zo zweverig zijn helaas.

Als je nu echt denkt dat ze geen arts is geworden omdat ze Reiki gevonden heeft dan zou ik me echt afvragen hoe goed haar kennis is. In deze situatie in elk geval niet goed.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:01

LoveGlove schreef:
janderegelaa schreef:
Helaas wel vaker het geval met dat soort therapeuten.

Klopt. Maar ze weet wel waar ze het over heeft. Ik was eerst ook vrij skeptisch hoor :+

Ze is een van de weinigen die niet zo zweverig is gelukkig. Er zijn er genoeg die wel zo zweverig zijn helaas.
Ik wilde er verder niet op ingaan omdat het off topic is. Maar goed, nu je er zelf op terugkomt.

Niet zweverig wil ik wel geloven. Je moet namelijk wel heel stevig in je schoenen staan om te durven beweren dat het gecontinueerd gebruik van kennelijk bewezen CMR- en ZZS-stoffen in voedingsmiddelen toegestaan wordt.
Zegt ze dat de EFSA zijn werk niet goed heeft gedaan? Zit het lek bij ECHA? Of is er frauduleuze informatie aangeleverd door de fabrikant?

Bruggetje terug naar het topic. Als heden ten dage cafeïne toegelaten moest worden dan kwam het niet door de procedure vanwege de verslavende eigenschappen.
Iemand nog een bakkie? :9k

LoveGlove

Re: Afkicken van Red Bull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 00:31

@janderegelaa ze komt uit een hele familie die in geneeskunde zit. Ze was helaas net met een 5,4 gezakt voor haar examen.

@roodvos Ik denk het niet. Wat ik persoonlijk altijd denk is dat ze van een gemiddelde uitgaan wat ons lichaam zal consumeren en kan hebben. Maar, er zijn er waarschijnlijk heel veel die heel wat meer consumeren en voor die mensen kan het gevaarlijker zijn. Ik persoonlijk geloof best dat asceculfaam en aspartaam beiden echt wel kankerverwekkend kunnen zijn. Maar het hangt er vanaf hoeveel je er van binnenkrijgt. Laat het nou net zo'n zoetstof zijn die in heeeel wat drinken zit. Dus ik gok dat het voornamelijk gevaarlijk is voor de mensen die heel veel frisdranken, ranja, vitaminewater, zoetstof etc etc naar binnen werken. Ik dronk vroeger heel veel ranja. Ik krijg er ook altijd flink maagzuur van. Tegenwoordig drink ik het amper en heb ik er ook geen last meer van.

Dus ik gok dat her wat kan zijn voor de mensen die het echt veel binnen krijgen. Maar ja, mijn oma is overleden aan longkanker terwijl ze nooit een sigaret heefr aangeraakt terwijl een andere kettingroker een super lang leven heeft. Dus het is ook maar net wat voor immuumsysteem je hebt gok ik.

Terug koppelen naar het topic zitten die zoetstoffen ook wel degelijk (vaak) in energy drank. Dat is waar het gesprek uberhaupt vandaan kwam :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 23:56

Hoe gaat het met de afkick? :D

Carlijn101

Re: Afkicken van Red Bull

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:06

Ik volg.. (reageer even alleen op ts/openingspost)

Ik vind je dan ook totaal niet triest ts..
Dit is echt een serieuze verslaving die zwaar onderschat wordt.

Hier inmiddels 36 jaar en ik probeer er al sinds mijn 25/26e ofzo vanaf te komen en het lukt me niet!

Zelfs in de zwangerschap is het me niet gelukt (roken en alcohol zonder problemen vanaf dag 1 dat ik het wist). Red bull heb ik uiteindelijk tot 1 per dag weten te krijgen en zodra de baby er was lukte dit ook niet meer.

Ik heb denk ik echt alles geprobeerd om er vanaf te komen:
- vervangen door andere frisdrank
- suikervrij
- verslavingszorg (wordt niet vergoed)
- water ipv red bull
- cold turkey
- apps

Het is me meerdere keren een paar maanden gelukt, ook al een paar x dat ik alleen maar zero of suikervrij dronk.
Op het moment is het monster suikervrij.

Maar echt mocht iemand de gouden tip hebben, hou ik me ook aanbevolen ;).

Dus ts, tips heb ik niet maar vooral een hart onder de riem: je bent niet alleen!