Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GJ9 schreef:Nee 13 is ook wel erg vroeg volgens mij hoor. Mijn vk gaf aan dat ze het vanaf 15 vaak wel betrouwbaar kunnen zeggen. Als ze twijfelen zou ze dat er ook eerlijk bij zeggen. Soms is een vk te stellig en dan blijkt het met 20 weken toch niet te kloppen.
Bumba01 schreef:Zo, even wat uitgebreider reageren. Heb ondertussen wel braaf alles meegelezen en wil alle aanstaande mama’s feliciteren![]()
Wij zijn zwanger geraakt door IVF/ICSI, terugplaatsing nummer 6 en zijn ongeveer 3,5 jaar bezig geweest, omdat er langere wachttijden waren door Corona.
20 april hebben we de 13 weken echo en 14 mei de geslachtsbepaling echo (dan ben ik 16 weken zwanger).
We zitten alleen te twijfelen over de NIPT test. Hebben jullie deze wel/niet gedaan?
Anneert schreef:Als bij ons het kindje down heeft, halen we het waarschijnlijk ook weg. Ergens cru want ik werk in de gehandicaptenzorg. Op instagram zie je veel van die verheerlijkte posts van kindjes met een beperking en hoewel ik weet dat zij ongetwijfeld ook een heel gelukkig leven kunnen leiden, ken ik ook die andere kant die helemaal niet mooi en lief en leuk is. Maar vooral veel ellende met zich mee brengt voor kind/ouders/familie.
Tooske schreef:Anneert schreef:Als bij ons het kindje down heeft, halen we het waarschijnlijk ook weg. Ergens cru want ik werk in de gehandicaptenzorg. Op instagram zie je veel van die verheerlijkte posts van kindjes met een beperking en hoewel ik weet dat zij ongetwijfeld ook een heel gelukkig leven kunnen leiden, ken ik ook die andere kant die helemaal niet mooi en lief en leuk is. Maar vooral veel ellende met zich mee brengt voor kind/ouders/familie.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat sommige mensen denken ik niet goed weten wat down syndroom teweeg kan brengen.
Hier in het dorp is een Thomas huis dat is een huis waar mensen met een verstandelijke beperking zoals down syndroom wonen mijn tante werkt er en kom deze mensen regelmatig in het dorp tegen.
Sommige mensen met down syndroom kunnen echt heel goed functioneren maar,er zijn er ook van niet.
Uiteraard mag iedereen er een eigen mening over hebben en er gelukkig helemaal zelf over beslissen maar, ik wilde het sowieso ook afbreken.
Jettie schreef:Haha ja dat is wel creepy J0anieke! Maar er is een kans dat je wel eens op de naam gegoogled hebt, of dat de algoritmes jouw smaak gewoon heel goed kennen...
...