Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muze schreef:Ik ben benieuwd naar een fijne shampoo bar.
Heb ontzettend dik halflang haar, verder gebruik ik altijd wel conditioner en die behoud ik ook ( garnier kokos).
Welke zijn prettig? Schuimen ze wel een beetje?
Heb wel een gevoelige hoofdhuid.
Muze schreef:Ik ben benieuwd naar een fijne shampoo bar.
Heb ontzettend dik halflang haar, verder gebruik ik altijd wel conditioner en die behoud ik ook ( garnier kokos).
Welke zijn prettig? Schuimen ze wel een beetje?
Heb wel een gevoelige hoofdhuid.
pol013 schreef:Ik begrijp wattenschijfjes nooit zo goed...
Als ik mijn gezicht wil reinigen smeer ik een kwakje reiningslotion op mijn handen. Wrijf over mijn gezicht, spoel mijn gezicht af met water ->schoon.
Waarom zou ik daar wattenschijfjes als product tussen willen hebben?
En dat is nog wel een aardige milieubewuste afweging om te maken: hoeveel van die producten heb je écht nodig? Als mijn gezicht niet echt vies is, gebruik ik helemaal niks. Dat bespaart sowiezo.
En eerlijk gezegd is mijn huid blij met een meer minimalistisch aanpak.
Met je haar ook: als je een keer af kunt met niet wassen, of alleen uitspoelen met water scheelt dat ook al (letterlijk) de helft.
Dus ook op andere manieren kun je milieubewuste keuzes maken.
Het is maar iets om (ook) mee te nemen in je afwegingen.
MarijeR schreef:Tandpasta tabletten van Smyle bevallen niet echt, verschil met gewone tandpasta is toch wel erg groot en zou daar graag nog wat anders voor proberen.
EllaBellaah schreef:Voor mijn make-up heb ik helaas ook echt een wattenschijfje nodig. Ik heb nog geen reinigingsmiddel gevonden die ik in de buurt van mijn ogen kan laten komen zonder dat het prikt.
Heeft hier iemand ervaring met reiningsbars die niet in de ogen prikken én waar oogmake-up er makkelijk mee af gaat? Denk aan oogschaduw, mascara, oogpotlood...
MyWishMax schreef:pol013 schreef:Ik begrijp wattenschijfjes nooit zo goed...
Als ik mijn gezicht wil reinigen smeer ik een kwakje reiningslotion op mijn handen. Wrijf over mijn gezicht, spoel mijn gezicht af met water ->schoon.
Waarom zou ik daar wattenschijfjes als product tussen willen hebben?
En dat is nog wel een aardige milieubewuste afweging om te maken: hoeveel van die producten heb je écht nodig? Als mijn gezicht niet echt vies is, gebruik ik helemaal niks. Dat bespaart sowiezo.
En eerlijk gezegd is mijn huid blij met een meer minimalistisch aanpak.
Met je haar ook: als je een keer af kunt met niet wassen, of alleen uitspoelen met water scheelt dat ook al (letterlijk) de helft.
Dus ook op andere manieren kun je milieubewuste keuzes maken.
Het is maar iets om (ook) mee te nemen in je afwegingen.
Heel eerlijk? Gezicht is altijd vies aan het einde van de dag. Zeker als je spf gebruikt (wat iedereen eigenlijk elke dag zou moeten doen) het kan zijn dat jouw huid niet zo erg reageert op het vuil van die dag, maar de mijne reageert juist wel heel erg. Op normale dagen al, laat staan als ik bij paarden geweest ben. En na reinigen hoort weer voeden, dus sowieso al 4 producten nodig.
Maar ik gebruik heel zelden wattenschijfjes, idd mijn handen of wasbare doeken zodat bepaalde dingen niet in mijn ogen komen en mascara er goed af gaat. Ook tonic oid doe ik met handenmaar meer omdat ik wel erg veel weggooien met doe wattenschijfjes, dat zoog product op.
Gitana16 schreef:Ik gebruik de tandpasta tabs van Smyle. Dit zijn tandpasta tabletjes, in plaats van de pasta in een tube. Ze worden geleverd in papieren zakjes, met daarnaast een glazen flesje om ze droog in te bewaren.
Ik dacht eerst dat ik duurder uit zou zijn dan wanneer ik de conventionele tandpasta tubes zou kopen, maar dat blijkt niet zo te zijn! En ik ben er ook nog eens heel tevreden over!
JudithO schreef:MyWishMax schreef:
Heel eerlijk? Gezicht is altijd vies aan het einde van de dag. Zeker als je spf gebruikt (wat iedereen eigenlijk elke dag zou moeten doen) het kan zijn dat jouw huid niet zo erg reageert op het vuil van die dag, maar de mijne reageert juist wel heel erg. Op normale dagen al, laat staan als ik bij paarden geweest ben. En na reinigen hoort weer voeden, dus sowieso al 4 producten nodig.
Maar ik gebruik heel zelden wattenschijfjes, idd mijn handen of wasbare doeken zodat bepaalde dingen niet in mijn ogen komen en mascara er goed af gaat. Ook tonic oid doe ik met handenmaar meer omdat ik wel erg veel weggooien met doe wattenschijfjes, dat zoog product op.
SPF? Wasda