Milieubewuste en herbruikbare verzorgingsproducten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:38

Nee, want als ik dat doe en ik ga er na over mijn huid heen met een watje en reiniger, zit er nog steeds spul aan.

Ik heb 2 reinigers, voor m'n gezicht en voor m'n mascara.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:40

Ik kom hier ook even meelezen.

Ik gebruik shampoo van Holland & Barret, Dr organic. Heb wat shampoo bars geprobeerd maar was (nog) niet mijn ding. Ik kreeg er vooral droge handen van.

Mascara gebruik ik eigenlijk als enige make up en dan nog zelden, van 100% pure. Ruikt ook erg lekker (gemaakt met fruit) en het vlekt niet zo. Met water redelijk goed eraf te krijgen.

https://www.ecco-verde.nl/100-pure/frui ... ng-mascara

Verder een tip voor een haarmasker:
Aloë Vera blad afsnijden, gel eruit en pureren, dat in je haar masseren en een uur laten zitten. Kan eventueel nog extra een paar druppels kokos olie toevoegen. Daarna wassen. Heerlijk zacht en fluffy haar. De rest van het spul als je over hebt, over je huid smeren.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 13-05-22 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:40

Met een "double cleansing methode" (gewoon amandelolie en gezichtsbar hier :)) ) zou je makeup eenvoudig zonder watjes oid eraf moeten krijgen. Ik wrijf de olie in, laat het even inwerken en dan was ik alles er zo met de gezichtsbar vanaf.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:41

Wasbaar maandverband en inlegkruisjes.
De meeste vrouwen hebben het maandelijks nodig en niet voor iedereen is z'n menstruatie cup de uitkomst.

Over bewaren van bars voor haar en huid, ik heb een wand schapje welke in de hoek hangt. Hierdoor word het wel iets vochtig maar kan het ook goed drogen.
Sinds ik de bars van happy soaps gebruik hoef ik mijn haar ook veel minder vaak te wassen! Waar het met flessen om de dag was is het nu 1x per week!! Het is echt wel wennen in het begin, maar ik wil niet meer terug!

Ik wil graag een goede optie hebben voor wasmiddel, gebruik nu pods omdat ik hier goed op reageer. Ben vrij gevoelig wanneer er maar iets veranderd in wasmiddel of net wat. Dan heb ik binnen een week weer een schimmel infectie of een flink geïrriteerde huid.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:49

Muze schreef:
Ik ben benieuwd naar een fijne shampoo bar.
Heb ontzettend dik halflang haar, verder gebruik ik altijd wel conditioner en die behoud ik ook ( garnier kokos).
Welke zijn prettig? Schuimen ze wel een beetje?
Heb wel een gevoelige hoofdhuid.

https://www.dm.de/balea-feste-spuelung- ... 91373.html

Ik heb het 'geluk' dat mijn ouders in Duitsland wonen. Deze gebruik ik met dik lang haar en zeer tevreden. Ze hebben ook eentje die nog milieu bewuster is maar die heb ik nog niet geprobeerd omdat deze nog best lang mee gaat.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 12:02

Voor mijn make-up heb ik helaas ook echt een wattenschijfje nodig. Ik heb nog geen reinigingsmiddel gevonden die ik in de buurt van mijn ogen kan laten komen zonder dat het prikt.
Heeft hier iemand ervaring met reiningsbars die niet in de ogen prikken én waar oogmake-up er makkelijk mee af gaat? Denk aan oogschaduw, mascara, oogpotlood...

Als mijn wegwerp scheermesjes op zijn wil ik graag overgaan op een duurzamere variant. Zijn deze ook geschikt voor de wat lompere, onhandige gebruiker zonder dat ik met allemaal sneetjes in mijn benen rondloop? Zijn de messen ook fijn in gebruik met een blok scheerzeep van bijvoorbeeld HappySoaps?

Muze schreef:
Ik ben benieuwd naar een fijne shampoo bar.
Heb ontzettend dik halflang haar, verder gebruik ik altijd wel conditioner en die behoud ik ook ( garnier kokos).
Welke zijn prettig? Schuimen ze wel een beetje?
Heb wel een gevoelige hoofdhuid.

Ik gebruik nu een tijdje de bars van HappySoaps. Zeer tevreden over de shampoo (one in a melon), schuimt goed, komt makkelijk product vanaf en ik heb voor mijn lange krullen weinig nodig. Daarnaast gebruik ik de conditioner en daar moet ik nog steeds handigheid in krijgen. Ze zijn aan het testen met nieuwe conditioner bars die makkelijker product afgeven, dus daar ben ik heel benieuwd naar.

Muze

Re: Milieubewuste en herbruikbare verzorgingsproducten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:08

Zat ook naar happy soaps te kijken. Voor m’n lijf gebruik ik werfzeep, ook voor mijn gezicht trouwens.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:33

Ik vind het scheermes toch pittiger dan ik dacht. Als ik gehaast ben pak ik toch de Gilette.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:40

Hebben meer mensen last van een droog stroef gevoel in de handen of op de huid na het gebruik van happysoaps?
In mn haar werkt de shampoobar prima, maar na het uitwassen voelen mijn handen heel naar aan, als je ze over elkaar beweegt is het dan helemaal ruw en stroef zegmaar, conditionerbar heb ik dat weer niet.
Recentelijk heb ik een body wash bar gekocht, helemaal lekker ingesmeerd, spoel mezelf af en mn hele huid voelde gruwelijk stroef, bijna rubber achtig, kon niet meer mn huid over elkaar bewegen want dan bleef ik gewoon hangen ipv dat het lekker zacht is.
Maar vind het wel super jammer, want vind het verder een prima concept, zeker die bodywash bar voelde zo naar aan dat ik die niet meer ga gebruiken, duur grapje dus. Heb dit overigens in mn hele leven nog nooit met andere producten gehad, dus toch maar weer terug naar producten in verpakking? Of iemand andere tips?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:42

Ik heb dat wel als ik een werfzeep gebruik maar zodra ik droog ben voelt m’n huid heel zacht.
Alleen onder de douche heb ik wel dat stroeve..

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:46

Nee hier geen stroeve huid na wassen met happysoaps. Ik heb wel wanneer ik de shampoo bar vaker dan 3 keer over mijn hoofd haal dat dan mijn hoofdhuid gaat jeuken. Ik heb kort haar dus aan 3 keer heb ik genoeg, maar het viel wel op. Ik gebruik een conditioner bar van de kruidvat. Die van happysoaps smolt heel snel, terwijl die niet in de douche lag

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:59

pol013 schreef:
Ik begrijp wattenschijfjes nooit zo goed...
Als ik mijn gezicht wil reinigen smeer ik een kwakje reiningslotion op mijn handen. Wrijf over mijn gezicht, spoel mijn gezicht af met water ->schoon.
Waarom zou ik daar wattenschijfjes als product tussen willen hebben?

En dat is nog wel een aardige milieubewuste afweging om te maken: hoeveel van die producten heb je écht nodig? Als mijn gezicht niet echt vies is, gebruik ik helemaal niks. Dat bespaart sowiezo.
En eerlijk gezegd is mijn huid blij met een meer minimalistisch aanpak.

Met je haar ook: als je een keer af kunt met niet wassen, of alleen uitspoelen met water scheelt dat ook al (letterlijk) de helft.

Dus ook op andere manieren kun je milieubewuste keuzes maken.

Het is maar iets om (ook) mee te nemen in je afwegingen.

Heel eerlijk? Gezicht is altijd vies aan het einde van de dag. Zeker als je spf gebruikt (wat iedereen eigenlijk elke dag zou moeten doen) het kan zijn dat jouw huid niet zo erg reageert op het vuil van die dag, maar de mijne reageert juist wel heel erg. Op normale dagen al, laat staan als ik bij paarden geweest ben. En na reinigen hoort weer voeden, dus sowieso al 4 producten nodig.

Maar ik gebruik heel zelden wattenschijfjes, idd mijn handen of wasbare doeken zodat bepaalde dingen niet in mijn ogen komen en mascara er goed af gaat. Ook tonic oid doe ik met handen :') maar meer omdat ik wel erg veel weggooien met doe wattenschijfjes, dat zoog product op.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:06

MarijeR schreef:
Tandpasta tabletten van Smyle bevallen niet echt, verschil met gewone tandpasta is toch wel erg groot en zou daar graag nog wat anders voor proberen.

Wij gebruiken de tabletten van happy tabs. Wij zijn in ieder geval heel tevreden hierover :) (1ste bestelling komt met een glaxen bewaarpotje en de navulverpakkingen komt door de brievenbus in karton en gerecycled plastic zakje met 120 tabs)
https://happy-tabs.com/nl

Ik ben ook helemaal over op shampoo en body bars, maar zoek nog wel iets voor in de wasmachine. Ik kom wasstrips? tegen, maar weet nog niet of dat iets is.. iemand ervaring hiermee?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:21

EllaBellaah schreef:
Voor mijn make-up heb ik helaas ook echt een wattenschijfje nodig. Ik heb nog geen reinigingsmiddel gevonden die ik in de buurt van mijn ogen kan laten komen zonder dat het prikt.
Heeft hier iemand ervaring met reiningsbars die niet in de ogen prikken én waar oogmake-up er makkelijk mee af gaat? Denk aan oogschaduw, mascara, oogpotlood...

Gewoon simpele olie :j gebruik zelf amandelolie van de tuinen, daarvoor gebruikte ik make-up remover van Kruidvat, met die 2 lagen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:23

MyWishMax schreef:
pol013 schreef:
Ik begrijp wattenschijfjes nooit zo goed...
Als ik mijn gezicht wil reinigen smeer ik een kwakje reiningslotion op mijn handen. Wrijf over mijn gezicht, spoel mijn gezicht af met water ->schoon.
Waarom zou ik daar wattenschijfjes als product tussen willen hebben?

En dat is nog wel een aardige milieubewuste afweging om te maken: hoeveel van die producten heb je écht nodig? Als mijn gezicht niet echt vies is, gebruik ik helemaal niks. Dat bespaart sowiezo.
En eerlijk gezegd is mijn huid blij met een meer minimalistisch aanpak.

Met je haar ook: als je een keer af kunt met niet wassen, of alleen uitspoelen met water scheelt dat ook al (letterlijk) de helft.

Dus ook op andere manieren kun je milieubewuste keuzes maken.

Het is maar iets om (ook) mee te nemen in je afwegingen.

Heel eerlijk? Gezicht is altijd vies aan het einde van de dag. Zeker als je spf gebruikt (wat iedereen eigenlijk elke dag zou moeten doen) het kan zijn dat jouw huid niet zo erg reageert op het vuil van die dag, maar de mijne reageert juist wel heel erg. Op normale dagen al, laat staan als ik bij paarden geweest ben. En na reinigen hoort weer voeden, dus sowieso al 4 producten nodig.

Maar ik gebruik heel zelden wattenschijfjes, idd mijn handen of wasbare doeken zodat bepaalde dingen niet in mijn ogen komen en mascara er goed af gaat. Ook tonic oid doe ik met handen :') maar meer omdat ik wel erg veel weggooien met doe wattenschijfjes, dat zoog product op.

SPF? Wasda :o

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:26

Gitana16 schreef:
Ik gebruik de tandpasta tabs van Smyle. Dit zijn tandpasta tabletjes, in plaats van de pasta in een tube. Ze worden geleverd in papieren zakjes, met daarnaast een glazen flesje om ze droog in te bewaren.
Ik dacht eerst dat ik duurder uit zou zijn dan wanneer ik de conventionele tandpasta tubes zou kopen, maar dat blijkt niet zo te zijn! En ik ben er ook nog eens heel tevreden over! :)

Hier ook, net weer een bestelling geplaatst plus weerbamboetandenborstels en nieuw nu die mondwater tabs... benieuwd hoe die zijn

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:29

JudithO schreef:

Sun Protection Filter. Dat wat er voor zorgt dat je op je 40 geen gerimpeld appeltje bent.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:33

JudithO schreef:
MyWishMax schreef:

Bedoel je dit serieus? Bescherming tegen de zon, zonnebrand. Daar staat een spf factor op en wordt echt enorm veel reclame voor gemaakt, zowel door merken zelf maar ook door overheid en gezondheidszorg. Dat is heel belangrijk voor het voorkomen van huidkanker, maar ook het beste ter voorkoming van rimpels en andere schade door de zon zoals pigmentvlekken.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:40

Zonnebrand ken ik uiteraard wel, ik heb alleen nog nooit van spf gehoord. Blijkbaar is dat heel raar?
Ik snap ook wel dat een factor 50 beter werkt dan een factor 30, maar ik ken dat dus alleen als factor x. De term spf heb ik nog nooit eerder van gehoord.
Sorry dat ik het vroeg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:41

Nee, ik wist echt niet of je serieus was, sorry!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:46

Haha ik snap je hoor ;)
Ik was alleen verbaast dat het blijkbaar een hele normale term is. En ik ben echt niet wereldvreemd ofzo :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 10:53

Haha dat is dan mijn schuld, waarschijnlijk opgepikt uit Engelse artikelen en filmpjes, plus dat het een fijne en korte afkorting is :+ Ik sta er niet altijd bij stil dat het misschien niet zo normaal en ingeburgerd is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:01

Ik denk dat factor gebruikt wordt voor algemene zonnebrand en SPFC voor dagcrème.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:29

Ik zag vandaag toevallig bij de action herbruikbare wattenschijfjes. Zal niet mega duurzaam gemaakt zijn maar voor de kleine portemonnee toch een betere optie dan de niet herbruikbare:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:07

Urbanus schreef:
JudithO schreef:

Sun Protection Filter. Dat wat er voor zorgt dat je op je 40 geen gerimpeld appeltje bent.

41 hier, nagenoeg rimpelloos en de ik smeer maximaal 30 dagen per jaar iets met spf op mijn gezicht.

Ik bescherm mijn gezicht tegen de zon met een zonneklep.