Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peuk schreef:Bedankt voor alle reacties.
Ja ze zeiden dat ik er vroeg bij ben. Het gaat alleen wel om een agressieve kankersoort (komt bij 10% voor en met name jongvolwassenen) die snel uitzaait. Het reageert ook niet op hormonen, vandaar dat ik meteen moet starten met chemotherapie. Volgende week moet ik onder scan om te kijken of er geen uitzaaiingen zijn. Dat is wel te hopen.. want anders is de prognose helaas niet goed.
Ja ze zeiden dat ik er vroeg bij ben. Het gaat alleen wel om een agressieve kankersoort (komt bij 10% voor en met name jongvolwassenen) die snel uitzaait. Het reageert ook niet op hormonen, vandaar dat ik meteen moet starten met chemotherapie. Volgende week moet ik onder scan om te kijken of er geen uitzaaiingen zijn. Dat is wel te hopen.. want anders is de prognose helaas niet goed.
Suzanne F. schreef:Peuk schreef:Bedankt voor alle reacties.
Word je ook meteen getest op het BRCA gen?
Dit doet me meteen denken aan het topic van Quera. Zij was ook 27 jaar trouwens. Zij had ook een niet hormoongevoelige soort, triple negatief ofzo heette dat? Ik weet het niet meer zo goed.
Ik duim voor je dat er geen uitzaaiingen zijn en dat je snel met de chemo kunt beginnen. Dikke knuffel!
Peuk schreef:Peuk schreef:Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en ga morgen naar het ziekenhuis ter controle.Ik kreeg gelukkig direct een doorverwijzing en kon snel terecht.
De huisarts verwacht dat het om een cyste gaat. Zij gaf aan geen grote zorgen te hebben. Gelukkig.
Hier is het helaas minder goed afgelopen dan verwacht.![]()
Helaas is er borstkanker ontdekt. Die voelde ik niet aankomen met 27 jaar oud.. Er is nog veel onduidelijk, behalve dat het om een variant gaat waarbij chemotherapie noodzakelijk is om mee te starten omdat het om een hormoonongevoelige variant gaat.
marrlinde schreef:Wat mega heftig peuk, heel veel sterkte.
Ik wordt er altijd een beetje angstig van, puur omdat ik gewoon niet goed kan onderzoeken bij mezelf... Grote maat (G/H gemiddeld) maar ook al bijna 3,5 jaar borstvoeding geef dus naast veel vetweefsel ook heel veel klierweefsel. Bultjes komen en gaan, kan mijn borsten niet met een hand omvatten o.i.d.
Hoe doen de vrouwen met grotere cupmaat dat?
Peuk schreef:Dank jullie allemaal!![]()
Emoties gaan van links naar rechts, maar we gaan uit van het goede en ik ga sowieso knokken want kanker krijgt mij er niet onder hoor.![]()
Wel even een bommetje gedropt nu hoe belangrijk het is om dit te laten checken dus. Hopelijk voor allen die twijfelen een wake up call!
Sheran schreef:Ook mijn borsten zijn niet goed zelf te onderzoeken, en mijn arts stelde zelf voor om het gewoon inderdaad eens onder zoveel tijd te doen. Het blijft spannend. Heb in totaal een stuk of 9 fibroadenomen en nog enkele cystes, zelfonderzoek is echt niet te doen...
Heb bijna geen vetweefsel, alleen heel dicht klierweefsel.
Napie schreef:Sheran schreef:Ook mijn borsten zijn niet goed zelf te onderzoeken, en mijn arts stelde zelf voor om het gewoon inderdaad eens onder zoveel tijd te doen. Het blijft spannend. Heb in totaal een stuk of 9 fibroadenomen en nog enkele cystes, zelfonderzoek is echt niet te doen...
Heb bijna geen vetweefsel, alleen heel dicht klierweefsel.
Maar je weet zelf het beste hoe jouw borst aanvoelt. Als je dagelijks je eigen borst aanraakt, vallen veranderingen en pijnlijke plekken eerder op. Als je 1 keer in de 6 maanden een borst voelt, dan kan je die veranderingen niet opmerken. In mijn geval voelde ik wel een plekje maar dacht littekenweefsel. Mijn partner viel het eigenlijk meer op dat het abnormaal was ( ik zat in de ontkennisfase denk ik).