Druk op de borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 02:00

Hier zit nog iemand. Alleen bij mij heeft de huisarts gediagnosticeerd met Tietze en het komt en gaat wanneer het wil. Maar zo'n heftige als vanavond heb ik een hele poos niet gehad. Mijn ha heeft het toen gediagnosticeerd door op mijn borst te drukken. En er is toen destijds ook een check gedaan van het hart omdat ze toch een ruisje hoorde en mijn pijn merendeels links ligt, al straalt het vandaag ook uit naar rechts. Ik ervaar het overigens niet als druk, alleen als zeer pijnlijk. Net of heb ik constant een mes tussen mijn ribben gezwikt zitten. Bij mij werkt naproxen een klein beetje als ik van te voren al een spiegel opbouw, dit doe ik alleen als ik naar bvb concerten enzo ga zodat ik van de muziek kan genieten zonder dat de bass me pijn doet.. Oftewel ik ken het niet als druk, maar het wordt wel erger bij stress. Had je vandaag erg veel stress TS?
Laatst bijgewerkt door Jorex op 01-03-22 02:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowo

Re: Druk op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 02:02

Ik weet niet zo goed waar de de grens tussen pijn en druk ligt, maar is er ook wel eens naar je slokdarm gekeken? Die kan (pijn)klachten geven die erg lijkt op de symptomen van hartproblemen

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 02:21

Ik kan het geen pijn noemen. Wel vervelend... Kan er ook echt niet van slapen.
Vandaag (gisteren ondertussen) geen stress, gewoon lekker serie gekeken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:12

Voel je niet beschaamd en trek vandaag weer aan de bel hoor! Laat ze maar gewoon weer even meten. Juist nu je het weer voelt is het belangrijk.

Zou het nog een bijwerking kunnen zijn van de medicatie tegen je misselijkheid?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 12:50

Hannanas schreef:
Voel je niet beschaamd en trek vandaag weer aan de bel hoor! Laat ze maar gewoon weer even meten. Juist nu je het weer voelt is het belangrijk.

Zou het nog een bijwerking kunnen zijn van de medicatie tegen je misselijkheid?

Nu valt het weer mee. Zo raar. Maar heb vanacht echt lang wakker gelegen.

Dat het een bijwerking zou kunnen zijn, heb ik wel nagevraagd. Maar dat is onwaarschijnlijk. Vooral omdat ik het al ongeveer 3 jaar slik.

Morgen belt de huisarts mij om de uitslagen te bespreken. Dus mochten de klachten niet veranderen, wacht ik daarop. Uiteraard ga ik wel bellen als het uitstraalt oid.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:55

Stress kan ook sluimerend zijn. Ik kan het weten, mijn lichaam is kapot van de chronische stress, terwijl ik de stress niet altijd voel. Als je dingen hebt meegemaakt is er vaak meer stress in je lijf dan gemiddeld, daardoor voel je stress minder omdat je het gewend bent.
Dat gezegd hebbende, zou ik het toch ook bij stress zoeken. Tietze gaat vaak toch meer over pijn en daarbij behorende druk. En hypochondrische trekken kunnen de druk juist verergeren. Ik heb het ook nog wel hoor, soms zo'n pijn, druk of ander symptoom waardoor je schrikt en je je druk gaat maken of er niet iets mis met je is. Dat maakt dat je er gespannen van raakt en dan neemt het enkel toe.
Dus leg niet teveel de focus op je lijf, maar zoek afleiding en ga wat bewegen. Zo haal je je lijf het snelste weer uit deze onrust.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 14:24

Het zou stress kunnen zijn, ja. Bij mij uit zich dit normaal in misselijkheid (tot kokhalzen aan toe). Dus ik zou het 'fijn' vinden als dit zich nu uit in die druk. Ik heb liever dit dan die misselijkheid. Maar goed, leuk is anders

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:52

Bowo schreef:
Ik weet niet zo goed waar de de grens tussen pijn en druk ligt, maar is er ook wel eens naar je slokdarm gekeken? Die kan (pijn)klachten geven die erg lijkt op de symptomen van hartproblemen

Klopt! Is meestal onschuldig.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 16:06

Er is nooit naar mijn slokdarm gekeken. Kan ik wel morgen met de huisarts bespreken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:12

Goed plan. En je kunt zelf eens je eet en drink patroon in de gaten houden. Want wellicht heb je bij vettig eten, of te snel eten, of lekker een keer doorzakken (alcohol), teveel koffie, teveel prik water , spicy eten etc er wat meer last van. Dan weet je ook dat het daarmee waarschijnlijk te maken heeft.
Anyhow wat in elke geval wel een geruststelling is, dat er goed naar je hart gekeken is en dat het dat dus niet is.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 18:56

pien_2010 schreef:
Goed plan. En je kunt zelf eens je eet en drink patroon in de gaten houden. Want wellicht heb je bij vettig eten, of te snel eten, of lekker een keer doorzakken (alcohol), teveel koffie, teveel prik water , spicy eten etc er wat meer last van. Dan weet je ook dat het daarmee waarschijnlijk te maken heeft.
Anyhow wat in elke geval wel een geruststelling is, dat er goed naar je hart gekeken is en dat het dat dus niet is.

Nou, ik heb nu weer enorm last. Ik heb mijn spullen ingepakt om naar mijn moeder te gaan en ik merkte dat de druk toe nam. Helemaal buiten adem ook. Warm.
Ik ga letten op eten. Verder drink ik geen alcohol, geen koffie en geen drankjes met prik. Ik hou het bij thee, haha :Y)

Ik ga wel goed aangeven bij de huisarts dat de paracetamol en ibuprofen niet helpt. En of hij misschien nog tips heeft. Ik zal ook navragen of dit stress kan zijn.

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:24

Oh wat vervelend dat het zo wisselt. Bloeduitslagen is vaak moment opname maar zegt niet zoveel.
Zou inderdaad wel aansturen op verder onderzoek want als hier niks uitkomt is je probleem natuurlijk niet opgelost. En hou er rekening mee dat stress net zo goed een symptoom is van iets, net als je de druk op de borst en verandering in bloeddruk.
Het komt ergens vandaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:44

dalena schreef:
pien_2010 schreef:

Nou, ik heb nu weer enorm last. Ik heb mijn spullen ingepakt om naar mijn moeder te gaan en ik merkte dat de druk toe nam. Helemaal buiten adem ook. Warm.
Ik ga letten op eten. Verder drink ik geen alcohol, geen koffie en geen drankjes met prik. Ik hou het bij thee, haha :Y)

Ik ga wel goed aangeven bij de huisarts dat de paracetamol en ibuprofen niet helpt. En of hij misschien nog tips heeft. Ik zal ook navragen of dit stress kan zijn.

Sterremunt of munt of verse munt thee? Zo ja, daarmee stoppen en bv vervangen door kamille thee.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:49

Of als het zoethout thee is: ook direct stoppen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:50

Lestrange01 schreef:
Of als het zoethout thee is: ook direct stoppen.

Dat wist ik niet.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 20:06

Nee, meestal rooibos. Af en toe vruchtenthee. Munt,zoethout etc vind ik niet lekker.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:44

Wat vervelend van de aanvallen.
Ik herken ze zo erg!

Bij mij was er zelfs zoveel spanning op komen te staan dat mijn schouderspieren ook mee gingen doen, dus ook zeker daar op letten.
Mij heeft tot nu toe een fysio met ervaring op chronische pijn en Chiro het ergste verholpen, maar medisch ben ik ook nog mee bezig. Inderdaad te vet en te pittig eten zoveel mogelijk vermijden en meerdere rustmoment op een dag pakken. Ook helpt het om even niet te zwaar te tillen.:)

Maagondersoek deden ze niet meer bij mij omdat ik 30 ben en wat ze dan vinden en repareren kan later alsnog kapot gaan en ben je weer aan de beurt, dat wilden ze bij mij zo lang mogelijk uit stellen, maar iedere arts is anders natuurlijk.:)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 13:19

Ecg en bloed waren in orde. Ik vroeg of het stress zou kunnen zijn en de huisarts zei dat dit zou kunnen. Ik heb ook gevraagd wat ik dan zou kunnen doen, en arts zei dat fysio zou kunnen helpen. Dus ik ga een afspraak bij fysio maken!

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 18:00

Het ging weer even goed en vandaag weer veel last... :(

Fysiotherapeut heeft nog vakantie. Dus volgende week afspraak maken

Is er iemand met verstand van een ecg die ik een vraag via pb mag stellen?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:05

dalena schreef:

Ja hoor kom maar door

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 18:12

Tanya schreef:
dalena schreef:

Ja hoor kom maar door

Heb je een pb gestuurd :)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:59

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:05

Hoe is het nu?:)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 11:34

xSagan schreef:
Hoe is het nu?:)

Lief dat je get vraagt!
Het gaat wisselend. Maar het is niet meer heel heftig geweest. De fysio had nog geen tijd (had zelf corona).
Het is wel geruststellend om te weten dat er niks met hart of longen is. Maar het blijft een naar gevoel.

Nu loop ik met iets anders en ben echt bang dat ze straks denken dat ik voor alles meteen de huisarts bel.
Ik heb al een ruime week last van Geel/groene afscheiding. (Eerst 1 dag roze afscheiding) Verder geen jeuk. Een soa zou het niet kunnen zijn. Vanochtend werd ik wakker met enorme pijn in onderbuik/bij baarmoeder(?). Ongesteldheidspijn maar dan 10x zo erg.
zwangerschapstest is negatief

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:06

Ik zou hiervoor wel contact opnemen en even ochtend urine opvangen en laten checken op blaasontsteking