Roulette_ schreef:Janine1990 schreef:Als ik een drukke dag heb, kom ik inclusief die vetten op zo'n 1800 kcal over de gehele dag en heb ik 0,0 trek, omdat ik al op vetverbranding draai. Veel praktische kcal dus...
In tegenstelling tot een drukke dag beginnen met een boterham met jam, tussen de middag nog een paar boterhammen en 's avonds een stamppot. Let the binging begin![]()
Het mooie van vet is dat het veel beter vult en je suikerspiegel (voor een deel verantwoordelijk voor je hongergevoel als ik het zo goed beschrijf) niet gaat pieken.
Maar op een dag alleen maar boterhammen en stamppot is nou niet echt het voorbeeld van een gezond en gevarieerd voedingspatroon.
Een boterham met jam is iets anders dan een boterham met wat hummus, schijfjes komkommer en een halve tomaat, terwijl het qua calorieën dicht bij elkaar in de buurt zit.
Belangrijkste is dat je keuzes maakt die bij jou passen, er is niet 1 waarheid
Eens met die laatste zin...
Maar vervang de boterham met jam door havermout met blauwe bessen en ik had ook trek.
Tegenwoordig ontbijt ik met alpro soya yoghurt zonder koolhydraten (echt oprecht best lekkere yoghurt voor niet zuivel!) met een schep wheypoeder en een handje noten. Minder dan 400 kcal (alles exact afgewogen!) en hier kan ik uren op vooruit. Het is al eens voorkomen dat ik om 7 uur heb ontbeten en dan om 14 uur pas bedenk dat ik wel weer wat mag eten.
Punt was ik wilde maken had meer met de suiker vs. vet discussie te maken. Door hoger in het vet te gaan zitten qua eten, minder schommelingen in de suikerspiegel, waardoor je minder trek krijgt. Waardoor je ook niet snel boven je maximale calorie-intake komt.