Puber duizelig en Ziek tijdens menstruatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Re: Puber duizelig en Ziek tijdens menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:12

Ik word altijd een beetje boos als ik hoor dat een huisarts zegt dat de klachten erbij horen.

Zelf ook ervaring mee, helaas. Tijdens mijn menstruaties kan ik bijna niet lopen van de pijn. Na bijna 15 jaar werd ik eindelijk een keer serieus genomen, blijkt dat ik endometriose heb... Ik slik nu de pil door, en heb 2 tot 3 stopweken per jaar. En die stopweken duren maar 3 dagen.

Ja, de klachten van je dochter kunnen bij de leeftijd horen. Maar het kan helemaal geen kwaad om dat even te laten onderzoeken. Flauwvallen, zeker als ze het niet goed aan voelt komen, kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:58

De laatste jaren is er ietsje meer aandacht voor vrouwenklachten maar helaas wordt de medische wereld nog altijd gedomineerd door witte mannen.
Oplossen met anticonceptie is wat mij betreft symptoombestrijding.
In mijn jeugd ben ik ook een paar maal (bijna) flauwgevallen waarbij ik eenmaal veel geluk heb gehad want ik kwam bij tussen de glasscherven zonder 1 schrammetje.
Mijn bloeddruk is aan de zeer lage kant en daarnaast zit mijn ijzer-niveau aan de ondergrens.
IJzerrijke voeding is hoe dan ook een aanrader. Zodra ik me slapjes voel eet ik graag een rood gebakken bio-biefstuk od. Of slik een paar dagen voor het slapen gaan 1 Floradix-pil, soms twee, maar ik vind de vitamine B's te hoog om meer te nemen en blijkt ook niet nodig.
Let trouwens op dat ijzer slechter door het lichaam wordt opgenomen als er binnen een half uur (voor of na) zuivel wordt geconsumeerd.