Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Laugh

Re: Hoe blijven jullie positief tijdens de lockdown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 01:27

Ik vind het wel lastig ik zit hele dagen thuis met een baby. Paar weken geleden bevallen. Uit eten/pretpark enzovoorts maakt me niet zoveel uit, mis ik niet echt. Maar vind het wel vervelend dat ik nu niet even rondje dorp of stad kan gaan doen, dat ik even weg ben van thuis. :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 03:23

Ik mis in principe ook niet heel veel want uitgaan doe ik al jaren niet meer. Uit eten ook niet heel vaak bioscoop is 1x per jaar al veel. Wat ik wel mis gewoon even naar de winkel kunnen, omdat je iets nodig hebt. Nu moet je alles bestellen en duurt ook paar dagen voor het dan komt. En sporten mis ik. Met wandelen en fietsen heb ik heel snel pijn in mijn rug/heup. Dus dat voldoet niet voor mij als alternatief ik moet gericht kunnen trainen. Dus ik duim dat 14jan de sportschool terug open mag of het zwembad. Maar voor nu wandel of fiets ik wel een stukje op mijn vrije dagen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:50

Love_Laugh schreef:
Ik vind het wel lastig ik zit hele dagen thuis met een baby. Paar weken geleden bevallen. Uit eten/pretpark enzovoorts maakt me niet zoveel uit, mis ik niet echt. Maar vind het wel vervelend dat ik nu niet even rondje dorp of stad kan gaan doen, dat ik even weg ben van thuis. :)

Dut had ik vorig jaar rond deze tijd. Had verlof en je kan inderdaad niks buitenshuis. Even ergens thee drinken en baby voeden of verschonen kan niet. Buiten doe je het ook niet ivm de kou. Dus bleven we maar binnen. En niemand kwam langs ivm de coronaregels, voelde mij toen best eenzaam. Het enige fijne was veel tijd met de baby.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:20

ik merk dat ik steeds nonchalanter ervan wordt. de vorige lockdown dat de winkel van 18 uur naar 17 uur sluitingstijd ging dacht ik echt.. is dat alles?? een uurtje eerder??? en mondkapje op in restaurant op de looppaden?? Swoa.. boeie... En nu met deze nieuwe regels had ik een split second dat ik dacht, kaki de winkels zijn dicht heb nog geen kerstkadootjes maar daarna al snel.. ach bol.com proberen en als t niet op tijd komt nou dan niet... Naar mijn paard kan ik nog steeds elke dag en kinderen niet naar school geeft hier juist rust en ontspanning.. geen gestress elke morgen of de bus of trein wel gehaald wordt. En tja huiswerk wordt minder gemaakt maar ik maak me er niet druk om..
Uit eten doen we thuis. Normaal gingen we gemiddeld 1 x per maand uit eten, nu laten we t thuis bezorgen, iets minder speciaal maar nog steeds leuk dat je niet hoeft te koken en wat lekkers op tafel heb staan. We spelen thuis veel spelletjes met de kids en ik merk dat t gezin t gezellig vind thuis ipv dat iedereen een heel vol dagprogramma had en wij als ouders van hot naar her renden zijn we nu veel meer samen. Gelukkig werk ik nog wel ( in het z huis op de covid afd) dus ben ik nog wel 3x per week ff van huis mss scheelt dat ook.

Het nieuws en de corona cijfers lees en volg ik niet per dag. Ik kijk ook steeds naar wat ik wel heb ipv wat niet kan.. Ik denk ook dat we later terug kijken op een hele bizarre tijd. Ik snap het goed als er mensen depri van worden zeker als je thuissituatie niet stabiel is of veel stress oplevert.

sterkte

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:09

xrobbiee schreef:
Ik vind het ondertussen erg lastig worden om positief te blijven, ik ben voor de 2e keer mijn inkomen kwijt en dan is het nog maar afwachten of mijn contract verlengd gaat worden als werk nog steeds dicht is. School online is echt ontzettend moeilijk te volgen dus daar mis ik een hoop van, en dan keldert de motivatie ook naar een nieuw dieptepunt.
Mijn uitlaatklep was altijd echt mijn vriendinnen, en samen uit gaan. Dit was voor mij de manier om het gedoe van de week even los te laten en weer fris door te gaan, maar dat kan ook al heel lang niet.
Waar ik wel erg blij mee ben is een hele fijne sportschool, die nu buiten sporten aanbied. Dat doe ik nu dus 4 keer in de week, en dan heb ik natuurlijk nog de paarden maar ik vind het erg lastig daar echt van te genieten als ik verder voor mijn gevoel niet zoveel meer heb.

Dat begrijp ik. Inkomen is net als eten en drinken een basisbehoefte en bekend is dat wegvallen van inkomen of een bedreiging daarvan ongelooflijk heftig is. Hou je taai, ik denk aan je en aan al die anderen. Wel fijn dat sporten en de paarden er zijn en je zo je best doet om daar toch van te genieten! Dat doe je goed.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:16

xrobbiee schreef:
Ik vind het ondertussen erg lastig worden om positief te blijven, ik ben voor de 2e keer mijn inkomen kwijt en dan is het nog maar afwachten of mijn contract verlengd gaat worden als werk nog steeds dicht is. School online is echt ontzettend moeilijk te volgen dus daar mis ik een hoop van, en dan keldert de motivatie ook naar een nieuw dieptepunt.
Mijn uitlaatklep was altijd echt mijn vriendinnen, en samen uit gaan. Dit was voor mij de manier om het gedoe van de week even los te laten en weer fris door te gaan, maar dat kan ook al heel lang niet.
Waar ik wel erg blij mee ben is een hele fijne sportschool, die nu buiten sporten aanbied. Dat doe ik nu dus 4 keer in de week, en dan heb ik natuurlijk nog de paarden maar ik vind het erg lastig daar echt van te genieten als ik verder voor mijn gevoel niet zoveel meer heb.

Inkomen kwijt is vervelend hè? :( Tijdens de vorige lockdown had ik werk dat gewoon doorloopt, maar momenteel werk ik op declaratiebasis, dus niet werken = geen geld... Dat was eigenlijk ook wat ik het "engste" vond bij het uitlekken van een nieuwe lockdown. Heb uiteindelijk mazzel dat ik nog wat jeugdlesjes kan geven op de manege en dat ik een partner heb met een vast inkomen. Hoop alsnog dat dit niet te lang duurt, want anders ga ik wel interen op mn spaarrekening.

Inmiddels gaat het wel weer, is toch ook een kwestie van kijken naar wat er nog wél kan, en zoveel mogelijk genieten van kleine dingen (nu bijvoorbeeld prachtig zonnetje op de bevroren bomen achter min huis)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:06

Love_Laugh schreef:

Je kan toch wel rondje wandelen dat is toch niet verboden.

Je kan een uitje maken van een heel brood halen of naar het kruidvat ik noem maar iets.

Ik vind het triester voor de mensen die hun inkomsten kwijt raken of zijn.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:08

Het hoeft toch geen wedstrijd te zijn voor wie het erger is?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:16

Niniane schreef:
Het hoeft toch geen wedstrijd te zijn voor wie het erger is?

Mee eens. Laten we iedereen in zijn of haar waarde en elkaar ondersteunen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:18