Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:58

Ik twijfel best erg over de booster, mijn immuunsysteem is volgens mij echt van de leg door de vaccinaties, het ene na het andere virus pik ik op. Als het ene over is voel ik me even prima en voor ik daar goed en wel weer aan gewend ben, ben ik alweer ziek. Of dit echt door de vaccinaties komt, domme pech is, of komt door al dat ontsmetten de hele tijd zal een raadsel blijven, maar daardoor twijfel ik dus wel over de 3e prik. Helaas woont mijn vader in Frankrijk dus als ik daar heen wil blijven gaan zal ik wel moeten ben ik bang.. Ik ben er zo klaar mee :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:59

Wij hebben van de beroepsgroep al te horen gekregen dat wij, net als de vorige vaccinatieronde, niet met voorrang gevaccineerd worden. Nu is het afwachten tot ik weer aan de beurt ben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:02

Liesje wat balen! Ik snap het. Voor Frankrijk is inderdaad een pass sanitair verplicht en ik geloof dat de vaccinatie niet ouder als 7 maanden mag zijn.
Ik heb het alleen als ik onder de mensen ben geweest dat ik altijd de dag erna een snotneusje heb en dan is het weer klaar. Ik wijt het aan al die mondkapjes, gelletjes , ontsmetten, weinig mensen zien al anderhalf jaar etc en vergelijk het met de kinderen die voor het eerst naar school gingen en het 1ste jaar waren we allemaal alleen maar ziek. Toen de jongste eindelijk naar het KDV mocht had niemand meer ergens last van, want het immuunsysteem had alles al wel gehad.
Ik heb niet het idee dat ik ziek ben, of mijn immuunsysteem van de wap is door het vaccineren, integendeel zelfs, want we woonden in Nederland bij zoonlief die opeens vanuit het niets ziek werd en positief getest had op covid. Wij halsoverkop terug in een streep naar huis en alletwee nergens last van gehad en negatief getest 2x. Ik had pfizer. Dus vaccinatie heeft het top gedaan want ik had de dag ervoor ook nog eens heel erg lang met mijn zoon in één klein autootje gezeten zonder bescherming.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:47

Mijn moeder heeft eind september haar boostervaccinatie al gehad. Zij heeft amper last gehad van de bijwerkingen. 1e 2 prikken waren Pfizer, de 3e Moderna.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:50

pien_2010 schreef:
Liesje wat balen! Ik snap het. Voor Frankrijk is inderdaad een pass sanitair verplicht en ik geloof dat de vaccinatie niet ouder als 7 maanden mag zijn.
Ik heb het alleen als ik onder de mensen ben geweest dat ik altijd de dag erna een snotneusje heb en dan is het weer klaar. Ik wijt het aan al die mondkapjes, gelletjes , ontsmetten, weinig mensen zien al anderhalf jaar etc en vergelijk het met de kinderen die voor het eerst naar school gingen en het 1ste jaar waren we allemaal alleen maar ziek. Toen de jongste eindelijk naar het KDV mocht had niemand meer ergens last van, want het immuunsysteem had alles al wel gehad.
Ik heb niet het idee dat ik ziek ben, of mijn immuunsysteem van de wap is door het vaccineren, integendeel zelfs, want we woonden in Nederland bij zoonlief die opeens vanuit het niets ziek werd en positief getest had op covid. Wij halsoverkop terug in een streep naar huis en alletwee nergens last van gehad en negatief getest 2x. Ik had pfizer. Dus vaccinatie heeft het top gedaan want ik had de dag ervoor ook nog eens heel erg lang met mijn zoon in één klein autootje gezeten zonder bescherming.

Mijn vader wordt 30 maart 70, we hadden centerparcs geboekt in Frankrijk. Dus als je gelijk hebt moet ik er ook nog eens voor zorgen dat ik voor half maart die booster gehad heb.. Wat een gedoe weer :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:52

Omdat jij jonger bent geldt dit wellicht niet voor jou. Geen paniek.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:06

Net mijn booster gehad. Giga prikangst (dus hartslag tot over het plafond :D), maar hij viel me echt mee. Nog geen stijve arm tot nu toe... Kreeg Pfizer.
Met m'n Janssen prik begonnen de bijwerkingen ongeveer 10 uur na de prik, toen de hele nacht ziek geweest. Hoop dat het nu beter gaat!

Mijn vader krijgt de booster 27 november (ook zorgmedewerker), hij is ook voor bepaalde landen nu 'te lang geleden' gevaccineerd (februari). Maar hij neemt hem niet voor de QR code, maar om besmettingen tegen te gaan en zelf niet (ernstig) ziek te worden :)
Mijn moeder wil dolgraag de booster, is erg bang om ziek te worden. Ze is in juli met AZ gevaccineerd, dus moet nog een tijdje wachten...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:14

Ik zie steeds dat mensen een stijve arm als bijwerking benoemen van het vaccin. De stijve arm komt gewoon door de injectie. Heeft niks met het vaccin te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:19

Napie schreef:
Ik zie steeds dat mensen een stijve arm als bijwerking benoemen van het vaccin. De stijve arm komt gewoon door de injectie. Heeft niks met het vaccin te maken.

Idd, ik had precies hetzelfde als wat ik na reisprikken ook heb :j

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:23

In mei en juni ben ik gevaccineerd met Moderna. Aankomende donderdag wordt mijn boosterprik gezet, deze keer met Pfizer. Van de eerste vaccinaties heb ik alleen twee dagen flink last gehad van de prikplek. Overigens had ik daar na de griepprik absoluut geen last van, dus het zal niet (alleen) aan de injectie liggen. Al kan het zeker helpen om je arm goed te ontspannen tijdens de prik! ;) Verder heb ik geen bijwerkingen ervaren.

Het zal mij benieuwen of ik na de boosterprik wel ergens last van krijg. Vrijdag zal ik wel even laten weten hoe ik me voel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:24

Citaat:
Maar hij neemt hem niet voor de QR code, maar om besmettingen tegen te gaan en zelf niet (ernstig) ziek te worden

De meesten mensen nemen net als je vader hem om die reden. De QR code vervalt op een gegeven ogenblik omdat de werking wat afneemt met name bij oudere mensen (70++). Vanuit de Franse overheid dus extra push dat mensen 3de prik nemen.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:27

Hier vanmiddag mijn booster met Pfizer gehad na oorspronkelijk Janssen te hebben gehad. Vorige x 24 uur bloedheet gehad zonder koorts en huiduitslag. Nu steeds warmer en begin steeds meer hoofdpijn te krijgen. Hopelijk blijft t daarbij..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:00

Fabienne_Z schreef:
Hier vanmiddag mijn booster met Pfizer gehad na oorspronkelijk Janssen te hebben gehad. Vorige x 24 uur bloedheet gehad zonder koorts en huiduitslag. Nu steeds warmer en begin steeds meer hoofdpijn te krijgen. Hopelijk blijft t daarbij..

Ben benieuwd! Ik had hetzelfde met jansen, wij gaan op het werk 14 dec pas weer prikken

Mijn werk gaat een booster doen met pfizer. Ik heb dan eind april jansen gehad en nu pfizer. Hopelijk kom ik daarmee wel oostenrijk in

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:47

Eerst nu mensen v de leeftijd van 80 jaar en ouder. En zorg personeel.

Met ons beginnen ze pas na oud en nieuw!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:57

Tot nu toe nog geen klachten hier behoudens lichte spierpijn in m'n rug... Hopelijk blijft het zo!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 01:11

madeliefw schreef:
Vriendin van mij, ic verpleegkundige, zegt nu alle ptn op de ic ongevaccineerd behalve 1 met AZ. (En allemaal overgewicht).

Patiënten bij ons in ggz krijgen pfizer booster na 1 x janssen. Ik hoop dat de medewerkers er snel achteraan mogen, nog niets van gehoord helaas.

Als je over overgewicht spreekt, in welke mate is dit dan? Klasse obesitas en morbide obesitas?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 01:45

Eleeke schreef:
Blacky94 schreef:
Janssen wordt gezien als volledig gevaccineerd. Dus "prik 1+2 ineen". Dus ondanks dat je er daar maar 1 van gehad hebt, kun je dus niet ineens een "2e" van bijv. Pfizer laten zetten. Alleen als je 1 prik van AZ, Pfizer of Moderna hebt gehad, kun je een 2e prik krijgen. Janssen valt daar buiten.

Iedereen krijgt als Booster Pfizer of Moderna , ook mensen die de eerste keer Janssen hebben gehad.

Daar ging het niet om. Als je verder leest zie je dat er geïnsinueerd werd dat men voor "een 2e prik" gewoon naar de GGD kon. Oftewel, heb je Janssen gekregen (dus maar 1 prik) dan kun je voor een 2e prik gewoon langs de GGD. Maar dat is niet hoe het werkt aangezien je bij Janssen, itt AZ, Moderna en Pfizer, met 1 prik volledig gevaccineerd bent. Wil je bij Janssen dus een 2e prik (cq booster) dan kun je dus niet "gewoon" naar de GGD maar zul je moeten wachten tot je opgeroepen wordt.

Die inloop voor die (1e of) 2e prik is alleen bedoeld voor mensen die pas 1x gevaccineerd zijn met AZ, M of P of überhaupt nog niet gevaccineerd zijn, met welk vaccin dan ook.

Dat je verder alleen nog een booster krijgt van M of P ben ik van op de hoogte; ben zelf morgen aan de beurt :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 12:13

Fabienne_Z schreef:

Even goed drinken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:06

purny schreef:
Fabienne_Z schreef:

Even goed drinken.

Dat is hier ook het sdvies. Gelijk 2x500 paracetamol en 2 dagen veel water drinken.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:28

Zoals beloofd de update: goed geslapen, wel veel pijn aan linker arm/nek/schouder. Begreep van mijn collega’s dat zij daar ook last van hebben. Had ik de vorige keer niet.
Verder geen bijwerkingen behalve een beetje moe :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:45

xLoki schreef:
Zoals beloofd de update: goed geslapen, wel veel pijn aan linker arm/nek/schouder. Begreep van mijn collega’s dat zij daar ook last van hebben. Had ik de vorige keer niet.
Verder geen bijwerkingen behalve een beetje moe :)

Fijn om te horen :D

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:22

Ik heb net een afspraak gemaakt voor mijn booster vaccinatie, volgende week donderdag. Heb twee keer Moderna gehad, en krijg nu Pfizer. Ik kan mijn ervaring ook delen, mocht iemand dat willen!

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:35

Ik mag ook volgend weekend (4 december) voor mijn booster (Pfizer) na Janssen gehad te hebben (zorg). Toen na een paar uur al extreme hoofdpijn en verhoging, maar de volgende dag was alles weer oké. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.Gelukkig nog op tijd voor Schaats voor KiKa in Oostenrijk in januari!! Was al helemaal aan het stressen dat ik na een jaar trainen straks het land niet in kwam. Als het nog doorgaat want dat is nog de vraag...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:45

Onali schreef:
Ik mag dan wel in de zorg werken, ik doe het het ook niet uit nobelheid :+
Ik dacht dan ben ik van het gezeik af en mag ik alles weer doen.

Zijn heel wat meer mensen die om de verkeerde reden zich niet laten vaccineren. Dat vind ik persoonlijk zorgelijker.

Precies dit!

Ik heb de tweede 14 febr. gehad en mag binnenkort ook voor de booster. In eerste instantie zouden wij nog niet mee mogen voor de booster, maar nu toch groen licht gekregen. Met de oplopende besmettingen en het idee dat mijn vaccinaties en dus qr code straks kan verlopen, laat ik mij boosteren. Ik wil ook gewoon van het gezeik af en dingen kunnen doen zonder te hoeven testen. En het draagt natuurlijk ook daadwerkelijk bij. De kans dat ik nog de zorg zal belasten door corona is heel erg laag.

Naar mijn idee is er nooit een verkeerd reden om te vaccineren, alleen maar om niet te vaccineren.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:53

Fabienne_Z schreef:

Ook mijn update:

Gisteravond knallende koppijn en vooral heel moe. Vannacht om 5 uur wakker met een grieperig gevoel, dat heeft ongeveer tot het middaguur geduurd en word nu eigenlijk met het uur steeds beter gelukkig.