Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:37

Zover ik weet niet gehad. Wel aantal keer getest, altijd negatief.
Wel gevaccineerd.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:00

Geen corona gehad. In de eerste golf uitgebreid geknuffeld met mijn schoonmoeder die op sterven lag. Ze zat al 5 weken in quarantaine in het verpleeghuis, dus corona kon het niet zijn. Helaas was dat het moment dat bleek dat er in de verpleeghuizen juist wel corona heerste, en zij testte op haar sterfbed dus ook positief.
Mijn man kreeg corona, zijn broers belandden met corona in het ziekenhuis, schoonzus en dochter werden ziek (alleen niet getest onder het motto: als je man het heeft kun je ervan uitgaan dat jij het ook hebt).
Maar ik heb nergens last van gehad. Sindsdien ben ik niet zo bang meer om ziek te worden.
Overigens wel gevaccineerd.

Twee keer getest, 1x om de grens over te gaan en 1x om het ziekenhuis binnen te mogen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:37

Geen corona gehad, wel 1 keer getest maar dus negatief. Ben wel gevaccineerd.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:42

Mijn dochter heeft covid gehad, maar ik en de papa nooit. Hoe dat kan met een peuter geen idee,want die kan ik echt niet van mij weg houden.

Ik ben wegens werk wel 30 keer getest, nooit positief geweest, wel volledig gevaccineerd.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:51

Ik mag mij hier, tegen verwachting in, ook aansluiten. Ik ben heel bevattelijk voor virussen, maar het is mij nog gespaard gebleven.
Wel 2x wezen testen en later zelftesten, maar negatief.

Ik ben ook gevaccineerd.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:02

Geen Corona, nooit getest, wel vaccinatie (Janzen).
Ben zelfs in 2 jaar nog niet verkouden geweest. Helpt toch wel dat afstand houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:32

Sinds juli volledig gevaccineerd, geen corona gehad, vorig najaar/winter diverse keren getest en negatief.
Heb me wel heel erg goed aan de corona-regels gehouden, zijn er erg strikt in geweest, en nu eigenlijk nog behoorlijk strikt naar de oude regels.
In mijn omgeving diverse ziekenhuisopnames vanwege corona, en een paar overleden.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:35

Ik ben 3 x getest (verplicht) op het werk maar elke keer negatief.

Maar ik ben mijn moeder op 29 December verloren aan Corona en ik heb haar op haar sterfbed gewoon nog geknuffeld.
Ondanks ik een auto-immuunziekte heb ben ik geen 1 x positief getest.

Ik ben inmiddels 2 x gevactineerd maar ik val weer in de doelgroep dat een 3e nodig zou moeten hebben door mijn ziekte en medicatie.

Ik ben niet voorzichtiger op geworden en doe nog alles wat ik voor de corona ook al deed.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:39

Ik heb mij 1 keer moeten laten testen vanwege verkoudsheids klachten. Teste negatief.
Ik hield me niet altijd aan de corona regels (voornamelijk op werk, was ook bijna onmogelijk).
Ik heb ook nooit corona of corona klachten gehad buiten dus gewone verkoudheid om.
In mijn omgeving wel enkele, maar de meeste ook nog nooit corona gehad.

Ik heb me overigens wel laten vaccineren.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:42

Geen corona gehad . Twee keer getest omdat mijn man en dochter het wel hadden . Geen ernstige klachten . Mijn dochter helemaal geen klachten maar wel positief. Wel zijn we allemaal ingeënt.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:48

Ook geen corona gehad, inmiddels wel gevaccineerd. Maar ik heb ook flink mijn best gedaan om het te vermijden. :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:50

Hier is de hele familie in Canada & Nederland ook nog steeds corona vrij.

Mijn vriend en ik zijn allebei essentieel en kunnen ook niet thuis werken.
Hij heeft zich 2x moeten laten testen ivm verkoudheid.
Ik heb me 6x moeten laten testen ivm besmette collegas & in maart was er een volledige uitbraak op het werk. Sindsdien worden wij 2x per week getest met een rapid test door verpleegsters op het werk.
In augustus heb ik ook op een filmset gewerkt en daar was het verplicht om 3x per week een PCR test te doen. Gelukkig is alles tot nu toe negatief geweest, maar ben ook erg strict met mijn mondkapje/hygiene :)

Ik ben ook al sinds juli dubbel gevaccineerd.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:52

1 keer getest, geen corona gehad ;)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:00

Zelf geen corona gehad, nog 0x gestest en niet gevaccineerd. Rest van de familie heeft ook geen corona gehad en heeft bijna niet hoeven testen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:00

Geen corona gehad.
Volledig gevaccineerd sinds begin juni.
5x getest ivm verkoudheid. Ik ben altijd als de R in de maand is verkouden, nooit ziek.. dus verwacht er nog wel een paar bij.
Wij hebben essentiële beroepen, ons werk draaide door.

Wij hebben ons steeds aan de regels gehouden, ook ivm kwetsbare mensen binnen de familie.

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:03

Geen corona, geen test, geen vaccinatie, geen maatregelen
Niemand in onze vriendengroep heeft corona gehad of is gevaccineerd, in mijn familie 1 ziek maar dat was een lichte griep

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:42

Hoe weet je nou in vredesnaam of je 'vrij' bent? Heb je regelmatig je antilichamen laten bepalen??

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:52

Switch2016 schreef:
Geen corona, geen test, geen vaccinatie, geen maatregelen
Niemand in onze vriendengroep heeft corona gehad of is gevaccineerd, in mijn familie 1 ziek maar dat was een lichte griep

Hier hetzelfde

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:03

Geen corona, geen vaccinatie en ook nooit getest. Ken ook niemand in mijn omgeving die er erg ziek van geweest muv een zakenrelatie die zwaar overgewicht heeft en wel op de IC gelegen heeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:15

Man en ik nooit getest, gevaccineerd zodra het kon en ons strikt aan de regels gehouden.
Hoesten doe ik al 35 jaar, dat is voor mij geen reden om te gaan testen.
In februari 2020 ben ik wel hondsberoerd geweest, opgepikt in het bejaardentehuis waar mijn moeder woonde en waar later erg veel mensen, waaronder mijn moeder, overleden zijn aan corona. Maar toen waren er nog geen testen, toen wisten we nog van niks

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:25

Ik heb het niet gehad.

Wel gevaccineerd.

Als wij verkouden zijn moeten wij testen voordat we op het werk mogen komen.
Met een kleuter zijn wij wel regelmatig verkouden.
Ik denk dat ik nu een keer of 5 een test bij de ggd heb gedaan.

Ik doe laboratorium werk heb niet thuis kunnen werken.
Wij kunnen ook geen afstand houden en gebruiken dezelfde materialen.

Verder hield ik wel afstand in winkels.
Familie bezoeken deden wij wel maar geen grote feesten gehad.

Nu het kan gaan wij overal weer heen.
Ook naar speeltuinen enz.

Dochter gaat naar school en bso.
Eerder peuterspeelzaal en de opvang.
Komt dus al die tijd ook met anderen in aanraking.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:41

Hier nu 1 x wezen testen maar negatief. Niemand in familie corona gehad en 2 bevriende stellen wel. Waren weekje ziek en toen weer ah werk.

Voor de rest ken ik niemand die het gehad heeft.

Niet aan regels houden in de zin van geen visite verjaardagen etc. We gingen overal gewoon heen.

Wel mondkapje in winkels en op verjaardagen zoenen we niet.

Niemand in ons gezin gevaccineerd.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:55

Geen corona gehad en pas vorige week voor het eerst getest (testen voor toegang). In mijn omgeving heeft ook niemand het gehad en we hebben toch een aantal keer gewoon een feestje gehouden. Avondklok hebben we op een gegeven moment ook overtreden en inderdaad aan bezoekersaantallen ook niet gehouden. Wel thuisgewerkt en in ongeveer dezelfde bubbel gezeten. En mijn oma lang niet gezien, pas toen ze gevaccineerd was. Vreemde mensen moeten sowieso ver uit mijn aura blijven :D

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat in mijn vriendengroep begroeten met drie zoenen nooit is weggeweest en we in de familie ook gewoon geknuffeld hebben. Niemand ziek.

Dat geluk wilde ik niet bespelen en heb mezelf dus wel laten vaccineren. Maar het feit dat wij er niet mee te maken hebben gekregen zorgt er wel voor dat er mensen in de familie zijn die zich absoluut niet willen laten vaccineren, waardoor ik nu al weken complotfilmpjes over vaccins krijg doorgestuurd. Ze denken dat ze immuun zijn :Y)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:01

Hier voor zover bekend ook niks gehad. 1 keer moeten laten testen. Ik wist zeker dat ik het het had: keelpijn, snotteren, hoesten… vriend hetzelfde, maar beiden een negatieve test bij de ggd.

Verder ben ik echt standaard verkouden ivm hooikoorts en huisstofmijtallergie. Dus soms is dat wel lastig. Deze allergische reactie is nog wat erger geworden sinds ik zwanger ben :')

Ben wel sinds augustus volledig gevaccineerd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:15

Ik sta er wel van te kijken dat er nog zo veel niet-gevaccineerden geen corona hebben gehad. Ik had gehoopt dat er al wat meer groepsimmuniteit zou zijn onder die groep.
Maar begin nu ook te begrijpen waarom die QR code in de horeca nog zo belangrijk is. Met zo veel ongevaccineerden die nog geen corona hebben gehad kan de druk in de zorg dus in korte tijd weer flink toenemen.