Gewoon om van me af te schrijven...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 19:08

Het gaat onwijs goed met hem! We hebben zo veel geluk gehad.
Zijn korte termijn geheugen is echt al een heel stuk verbeterd ten opzichte van hoe het was. Hij onthoudt gewoon weer dingen *\o/*

Ook zijn spraak is een heel stuk soepeler dan dat het geweest is. Veel minder ge-euuhh, gehakkel en valt niet meer zo over zijn woorden.

Vorige week was het wel even spannend. Er zit een lek in zijn schedel/prothese. Waarvan de verwachting was dat die snel dicht zou gaan. Alleen daar lekte Vorige week toch enorm veel hersenvocht door met als gevolg dat hij een soort waterballon hoofd had. Het leek ook alleen maar erger te worden. 2x nog op controle geweest in het ziekenhuis maar ze wilden het zelf liever nog even afwachten dan weer een drain plaaten (drain plaatsen = wond open maken = kans op bacteriën = kans op infecties, vandaar).
Maar gelukkig lijkt dat nu minder te worden. Vrijdag mag hij weer op controle, en als de zwelling/waterballon genoeg geslonken is mogen zijn 100 stuks nietjes (niet geteld natuurlijk maar het zijn er echt veel :') ) uit zijn hoofd.

Hij voelt zichzelf iedere dag een stukje beter. Hij is vooral gefrustreerd omdat hij niet veel mag doen en eigenlijk vooral op de bank moet liggen/zitten en zich rustig houden. Daar is ie niet zo goed in, dus hij gaat geregeld zijn grenzen over. Maar die dag daarna roept zijn lichaam hem wel weer terug :=

Maar god oh god wat zijn we blij met hoe het allemaal gelopen is. En dat we aankomend weekend kerst gewoon met zijn 4en kunnen vieren. En met zijn 4en het nieuwe jaar in kunnen! :D

@Singa, de bult werd inderdaad veroorzaakt door de tumor.
Inmiddels hebben we ook de uitslag van de tumor, en het is ook wat ze verwacht hadden dat het was.
Officieel gezien is het geen tumor. Het is een stukje bot/huid/haar, wat als foetus in zijn hoofd terecht gekomen is, hier een soort ontsteking heeft veroorzaakt en zo zijn hele leven is blijven groeien. Daarom heeft hij ook relatief weinig klachten gehad, terwijl de tumor zijn hersenen helemaal aan het verdrukken was. Ik heb een foto gezien van wat ze eruit gehaald hebben. Ik denk dat het wel minimaal de grootte had van een grapefruit...

Heftig van je vriend! Hij is dus geopereerd? Kan dat niet helemaal uit je verhaal opmaken. Maar in elk geval ontzettend fijn dat hij er geen last meer van heeft, op dat deukje na dan :)

Exitium

Re: Gewoon om van me af te schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:27

Blij te horen dat het goed gaat *\o/*

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:16

Wat een bizar iets. Heel fijn dat het de goede kant opgaat! Geniet van de komende feestdagen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:18

:oo

Wat een verhaal joh! Hij liep daar al z'n hele leven mee?

Maar houdt dus ook in dat er geen uitzaaiingen kunnen zijn? Wat goed!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 22:31

Yep, hier heeft hij zijn hele leven mee gelopen. Het is dan ook goedaardig, en gezien ze het helemaal hebben verwijderd inclusief kapsel zal het dus ook niet meer terugkomen.

Bizar hè?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:36

Ik probeer me een voorstelling te maken wat zijn hersens met die extra ruimte gaan doen :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:38

Wat fijn :+: +:)+

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:56

Soort fetus in fetu ofzo heet dat toch? Fijn dat het nu goed gaat, happy new year!!!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:03

Waarschijnlijk ging het om een dermoid cyste? Wat fijn dat ze het goed hebben kunnen weghalen en je vader al zo vlot herstelt!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 23:12

Ik durf echt niet te zeggen hoe het heet. Het is in elk geval een enorm zeldzaam iets, de artsen in tilburg zeiden dat dit maar in 1% van alle gevallen voorkomt.

@Prrr, zijn hersenen deuken uit! Gewoon net zoals een kussen, waar je een deuk in slaat en dan weer terug veert :')
De dag na de operatie is er nog een mri gemaakt en daar kon je ook heel duidelijk zien dat die ruimte waar de tumor zat al een heel stuk terug gevuld is. Echt gek hoe snel dat gaat :wow:

Over 3 maanden heeft hij nog een laatste mri. Als die goed is hoeft hij ook niet meer terug voor controles etc. Ben echt wel benieuwd hoe die eruit ziet :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:39

_O_

Waanzinnig

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:31

Wow Pepperrrr wat een goed nieuws! Ik ben zo blij voor jullie!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:23

Wow ts, wat een verhaal. Ik hoop dat je pa zijn hele geheugen en zijn leven daarmee geheel terug krijgt en dat hij heel snel goed opknapt! Beterschap daar!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:14

Wauw wat een verhaal, van zulke zorgen om je vader naar een slecht nieuws verhaal naar deze opluchting. Het zal de dagen voor je vader ook een stuk comfortabeler maken. Geweldig om te lezen, wat een fijne uitgang van het jaar!

Bizar verschijnsel zeg, maar wat een heel fijn bericht. Fijne feestdagen!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:29

Wat een geweldige update TS! Zo blij voor jou en je vader dat alles zo snel weer terug naar het oude gaat! Wat een opluchting, wat een euforie om de feestdagen mee in te gaan! :)

Mijn vriend is toen inderdaad met spoed geopereerd, het was best wel ingrijpend. Er werd een nieuwe techniek gebruikt, zijn operatie werd gestreamd naar 3 andere chirurgen verspreid over de wereld om de uitvoerende chirurg te superviseren. Zijn casus staat nog steeds beschreven in één of ander handboek :) Behalve dat hij niet in achtbanen mag, of mag bungeejumpen, heeft hij nergens nog last van. (Hij heeft toch hoogtevrees ;))

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 13:53

Zo goed als het ging, is hij net door de ambulance opgehaald. Ik heb echt geen idee hoe of wat. Hij was aan de telefoon met de arts en zijn spraak werd ineens heel slecht, arts heeft meteen een ambulance ingezet en hij is weer naar het ziekenhuis... fiets fiets fiets |(

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:58

Aaah nee toch TS. Veel sterkte gewenst!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:21

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
:(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:23

Nee wat erg! Kan dat niet een effect zijn van het ‘uitdeuken’? Ik hoop dat er snel wat verheldering komt. Sterkte.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:29

Pff, hij was wel precies met de juiste aan de telefoon dan.

Goed dat ze zo snel en adequaat reageren, hopelijk valt het mee. Duim voor jullie!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:26

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:41

Ach nee! Denk aan jullie en duim voor goede afloop

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:46

Veel sterkte!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:02

Wat een rollercoaster :(:) Hopelijk krijgen jullie snel geruststellend nieuws!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:06