Bultje/bobbeltje in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 19:11

Napie schreef:
Nou mijn tumor kan ik legger opschuiven dus die bewering van de huisarts gaat niet altijd op.
TS misschien gewoon een doorverwijzing voor een mammografie vragen. Beter een extra check. Het is niet zo vervelend als de meeste beweren ( ik heb er vanmiddag weer 1 gehad)

Natuurlijk moet het gecheckt worden! Altijd. Maar paniek is waarschijnlijk gewoon niet nodig :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 20:54

Napie schreef:
Nou mijn tumor kan ik legger opschuiven dus die bewering van de huisarts gaat niet altijd op.
TS misschien gewoon een doorverwijzing voor een mammografie vragen. Beter een extra check. Het is niet zo vervelend als de meeste beweren ( ik heb er vanmiddag weer 1 gehad)

Bij ons is het ziekenhuis doen ze onder de 30 jaar eigenlijk geen mammografie. Ze doen dan een echografie en indien nodig een punctie. Mammografie schijnt onder de 30 niet heel zinvol te zijn maar daar weet ik ook het fijne niet van :-)

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door nienke555 op 25-10-21 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:04

Ik heb een paar keer een mammo gehad, ben pas 37. Ik had toen ook een raar iets bij de dames...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 21:23

purny schreef:
Ik heb een paar keer een mammo gehad, ben pas 37. Ik had toen ook een raar iets bij de dames...

Oké, zal misschien ook per ziekenhuis verschillen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:33

Probeer niet meteen in de stress te schieten. Waarschijnlijk ben je er nu extra op gefocust waardoor alles verdacht lijkt. In december 2019 had ik ineens pijn in mijn rechter borst. Ook 3 weken mee gelopen en uiteindelijk naar de HA. Voelde niks dus blij weer naar huis. Enkele dagen later voelde ik een schijf, bleken melkklieren. En zo zat ik praktisch elke paar weken bij de HA. Tot ik een nieuwe huisarts kreeg en die me eens goed uitlegde hoe te checken en wanneer. Dus, goed dat je terug gaat en wellicht is het goed om samen te controleren wat normaal is. En een echo of mammografie is nooit verkeerd.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 12:25

Ach ts, wat een rollercoaster.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid en is het gewoon iets onschuldigs.
Sterkte :knuffel:

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 13:40

Nou ben net geweest, ze dachten mastopathie, er had nog een andere huisarts meegekeken. Ze wisten beide 100% zeker dat het geen borstkanker was... maar heb toch een verwijzing voor een echo meegekregen voor mijn eigen geruststelling.

Ik raakte volledig in paniek bij de huisarts... Ben weggelopen van de huisarts en later weer teruggekomen, ik wist even niet meer wat ik moest doen. Heb oxazepam meegekregen en afspraak bij de psycholoog staat gepland want het gaat al maanden zo dat ik steeds zo ontzettend in paniek ben en nare dingen begin te roepen. Dus om deze week te overbruggen toch maar even wat meegekregen...

Hopelijk volgende week duidelijkheid en hopelijk helpt de psycholoog ook, waardoor ik de volgende keer als ik wat heb niet meer zo ontzettend bang ben.

Bah wat ben ik hier klaar mee :( Volgende week eigenlijk ook een herkansing, maar het leren lukt door de angst en stress niet...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 14:48

Gatverdamme, ik verga opeens ook van de pijn bij het plassen, echt sinds net. Zal dit blaasontsteking zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:51

nienke555 schreef:
Gatverdamme, ik verga opeens ook van de pijn bij het plassen, echt sinds net. Zal dit blaasontsteking zijn?

Kan, even aan cranberrysap en morgen wat van je gele goud inleveren bij de huisarts.

:knuffel:

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:53

Kan idd prima, ochtendurine morgen opvangen en ter analyse naar de huisarts brengen.

Cranberry sap is een fijne tip idd.

En blijven ademhalen he, rustig rustig!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:55

Naar dat er weer wat zit en je zo in paniek raakt. Maar wel fijn hoe ze nu reageerden en hopelijk helpt een psycholoog.

Ik heb wel onder de 30 mammo's gehad toen, maar volgens mij proberen ze sws dat wat minder te gaan doen. Wel fijn als ze je in het zkh ook wat gerust stellen. Daar vertellen ze ook dat het vaker niet kwaadaardig is dan wel.
Maar neemt niet weg dat je alles serieus moet blijven nemen.

Voor het plassen, zou ik een beetje urine opvangen en naar de huisarts brengen. Daarvoor hoef je geen afspraak te maken, dus scheelt weer. Misschien weinig gedronken? Niet helemaal lekker geweest van de stress?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 17:01

Bedankt voor jullie reacties. Zal even cranberrysap halen dan! Overmorgen moet ik toch bij de huisarts zijn om te praten over 'hoe nu verder' met het psychische gedeelte. Dus zal dan ook direct urine inleveren.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 18:43

Oh nee ik plas opeens bloed, er zitten allemaal klontjes bloed in mijn urine. Moet ik naar de huisartsenpost? Ik ben zo bang

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 18:46

Ik zou even de hap bellen. Al is het alleen voor je eigen geruststelling.
Ben je alleen? Je klinkt erg in paniek in je laatste berichtjes :knuffel:

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 18:49

Hé TS, wat schrikken dat je nu bloed plast. Even rustig ademhalen en bel de Huisartsenpost voor advies.
En aansluitend bij wat Amber15 zei: kijk of er iemand is met wie je kan bellen of die naar je toe kan komen.
Take care

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:03

Rustig rustig rustig adem in adem uit. Breng maar eens wat urine naar de huisarts en drink goed.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 19:12

Ben niet alleen gelukkig, ben bij mijn vriend. Heb de huisartsenpost gebeld. Die geven aan dat die bloedklonters gewoon bij blaasontsteking passen gelukkig.

Heb nog nooit blaasontsteking gehad (tenminste, kan ik me niet herinneren). Maar had dit niet verwacht... Maak me zoveel zorgen dat het wat ergers blijkt te zijn, dat ik morgen mijn urine inlever en dat het geen blaasontsteking is en dat er wéér allemaal onderzoeken komen. Ik ben zó klaar met dit, ik wil niet steeds weer een andere klacht hebben. Het is gewoon te veel, alles bij elkaar.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 08:22

Nou bokkers, ga zo urine inleveren maar het bloeden is weer gestopt en die aandrang om te plassen en de pijn is opeens ook weer weg? Nu maak ik me nog meer zorgen, want het lijkt me sterk dat dit een ééndaagse blaasontsteking is geweest? Ben heel bang dat het iets anders ergers is en dat het weer terugkomt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:28

Kun je niet vandaag al terecht voor je angsten? Het lijkt me niet fijn om iedere keer zo bang te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:29

Nee hoor, soms heb je dat gewoon. Dan ruimt je lichaam het zelf weer op.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 08:46

purny schreef:
Kun je niet vandaag al terecht voor je angsten? Het lijkt me niet fijn om iedere keer zo bang te zijn.

Ga morgen met mijn huisarts praten, als voorbereiding op de gesprekken met psycholoog e.d. Dus dat is fijn. De huisarts kent me wel een beetje :)
Nu vandaag ben ik maar naar mijn ouders gegaan, die zijn de hele dag thuis gelukkig. Vriend moest werken, en het leek me niet verstandig dat ik alleen was.

MarcoBorsato schreef:
Nee hoor, soms heb je dat gewoon. Dan ruimt je lichaam het zelf weer op.

Oké bedankt voor je geruststellende bericht!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 15:49

Nou heb inderdaad een fikse blaasontsteking. Kuurtje Furabid meegekregen. Hopelijk niet te veel last van bijwerkingen. Baal wel dat er gelatine in zit, dat vind ik als vegetariër niet leuk haha

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 13:06

Echografie staat dus gepland voor volgende week woensdag om 12.00 uur. Alleen, zie nu in de bevestigingsmail dat er een afspraak is gemaakt voor op de mammografie kamer? Wordt dit op dezelfde kamer gedaan? Want een mammografie wil ik niet... het zou een echo zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:27

nienke555 schreef:
Echografie staat dus gepland voor volgende week woensdag om 12.00 uur. Alleen, zie nu in de bevestigingsmail dat er een afspraak is gemaakt voor op de mammografie kamer? Wordt dit op dezelfde kamer gedaan? Want een mammografie wil ik niet... het zou een echo zijn...

Afhankelijk van het ziekenhuis kan dit inderdaad heel goed op dezelfde kamer zijn. Zou je voor je eigen geruststelling niet eventjes bellen? Dan ga je met duidelijkheid het weekend in.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:42

... en gezien je leeftijd in je profiel is echo de beste techniek. (Tot 35 doet men liever een echo.)