Welke sport zoon 7 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:30

Geen sport, wel leuk, mijn zoons zitten op kookles :9k

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:55

Nou scouting of muziek is dan ook een optie of zingen bij een koor of bij ons in de buurt is er een setje liefhebbers van stoomtreinen waar ons neefje helemaal idolaat van is waar hij dus met andere jongeren verft, sleutelt en andere werkzaamheden, reparaties, onderhoud en meerijd als stoker op die stoom trein.
dat kereltje vind het geweldig is sociaal bezig en heeft echt hele grote kennis van techniek en hij heeft ook besloten daar zijn beroep van te maken ( moderne techniek). Maar het was wel de springplank basis voor alles wat jij ook beschrijft. Zijn broer zit op houtbewerking en is vrijwilliger bij de "mannen" activiteiten in het bejaarden huis en werkt op vrijwillige basis ook bij restaurant van harte elke week!.
Samen zitten ze ook bij de lokale jongeren vereniging van de kerk waar ze echt bezig zijn als scouting ipv het standaard idee leren uit de bijbel. Het is echt een hele hechte vrienden groep die van alles onderneemt , (ookal ben je niet kerkelijk ze hebben er wel wat jij zoekt)!.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:10

SusanH schreef:
Jammer dat je niet op scouting in gaat. Als het om het sociale stuk gaat, veel actief zijn en lekker buiten bezig zijn, vrienden maken ( voor het leven en ik spreek uit ervaring) en grenzen verleggen dan is scouting ideaal en beter dan welke andere sport of hobby die ik ken. Ik zou dat niet zomaar afschrijven.

nou ik moet je zeggen dat ik bij scouting negative herinneringen heb!
ik moest van mijn ouders
en het was er niet leuk
bij de kampen was er een handtastelijke leiding....

Dus mijn kinderen 8 en 4 gaan dus niet op scouting ook al zitten hun vriendjes daar wel op en zou het wel bij ze passen!!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:11

Frensie schreef:
Pepperrr schreef:
Zoek iets wat hij thuis ook kan doen/oefenen. Zo kan hij thuis ook andere dingen doen ipv achter een scherm te zitten of vervelen. Zo heeft mijn broertje op jonge leeftijd gedrumd. Thuis een drumstel aangeschaft en zo ging hij iedere dag een half uur oefenen. :)

'Gelukkig' is ons huis veel te klein voor een drumstel haha. Ik probeer hem wat lekker te maken voor gitaar maar hij is eigenlijk net zoals ik. Hij wil het direct kunnen, hihi. Hij heeft geen zin om het eerst te moeten leren.

Pas op hoor, gitaren kunnen behoorlijk herrie maken :')

Kwita, vind dat dat echt pure onzin. Dus omdat jij van je ouders móést, mogen jouw kinderen niet op scouting..? Rare reden.
Als ze het zelf ook niet willen helemaal prima natuurlijk, maar om ze zo weg te houden van hun vriendjes vind ik echt belachelijk eigenlijk :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:44

kwita schreef:
SusanH schreef:
Jammer dat je niet op scouting in gaat. Als het om het sociale stuk gaat, veel actief zijn en lekker buiten bezig zijn, vrienden maken ( voor het leven en ik spreek uit ervaring) en grenzen verleggen dan is scouting ideaal en beter dan welke andere sport of hobby die ik ken. Ik zou dat niet zomaar afschrijven.

nou ik moet je zeggen dat ik bij scouting negative herinneringen heb!
ik moest van mijn ouders
en het was er niet leuk
bij de kampen was er een handtastelijke leiding....

Dus mijn kinderen 8 en 4 gaan dus niet op scouting ook al zitten hun vriendjes daar wel op en zou het wel bij ze passen!!

Dat is echt niet goed. Wat naar om mee te moeten maken als kind. Een jeugdclub hoort een fijnrle veilige plek te zijn.

Frensie

Re: Welke sport zoon 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 21:53

Zoon heeft vandaag een proefles schermen gehad en hij vond het heel erg leuk. Maandag heeft hij een proefles trampoline springen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:37

Leuk om te lezen ik ben best nieuwsgierig wat hij uiteindelijk verkiest! onze zoon van bijna 5 is nu lid van de voetbal geworden....bij de muziek moest hij trompet want die zijn nodig en dat vond hij maar niets :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:43

Pepperrr schreef:
Pepperrr schreef:
Zoek iets wat hij thuis ook kan doen/oefenen. Zo kan hij thuis ook andere dingen doen ipv achter een scherm te zitten of vervelen. Zo heeft mijn broertje op jonge leeftijd gedrumd. Thuis een drumstel aangeschaft en zo ging hij iedere dag een half uur oefenen. :)

Pas op hoor, gitaren kunnen behoorlijk herrie maken :')

Kwita, vind dat dat echt pure onzin. Dus omdat jij van je ouders móést, mogen jouw kinderen niet op scouting..? Rare reden.

Als ze het zelf ook niet willen helemaal prima natuurlijk, maar om ze zo weg te houden van hun vriendjes vind ik echt belachelijk eigenlijk :o

Pepperrr als je goed leest er zat er een met lossehandjes....aangezien nu zijn zoon lid is als leiding van de meiden groep gaan mijn kinderen er niet op!. Want tja je mag wel bij de bevers en kabouters maar niet naar de pasvindsters en de exployers is ook een beetje vreemd he!. En ja ik heb daar enorm over nagedacht maar sta achter mijn besluit....want ook die kerel is op zijn zachtst gezegd eigenaardig!.
En ja op de voetbal zitten hun vrienden ook ....en daar ken ik dus iedere trainer en ouder!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:45

Laat het hem zelf bedenken? Als hij echt wilt dan verzint hij wel wat, misschien met ouders van zijn vrienden praten? Ik heb nooit een andere sport dan paardrijden 1x per week gehad en vond lekker thuis gamen, serie kijken veel leuker. Ben ik niet minder van geworden hoor. Ik wouw dat sommige ouders dat scherm tijd eens loslieten. Verschillende dingen proberen is natuurlijk altijd goed, lekker bezig blijven, maar als hij toch liever thuis zit? Is dat toch goed? na 8 uur school en spelen met vrienden zijn sommige kinderen simpel weg voldaan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:51

Een schooltuin?
Tuinieren is best goede beweging en meestal zijn er groepjes kinderen bezig.

Wel een beetje sturen dan, anders moet je 15 kilo courgettes wegwerken in de zomer.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:31

Hier in de buurt zit een circusschool, daar kun je verschillende disciplines leren zowel individueel als in groepsverband. Je zou ook kunnen kijken of bv skateboarden, skaten o.i.d. Wat voor hem is.
Verder inderdaad klimmen wat al meerderemalem genoemd is.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 13:15

Zoon heeft een proefles schermen gedaan en een proefles trampoline springen en was over beide erg enthousiast. We doen van allebei nog een keer een proefles, kijken of hij de 2e keer nog steeds enthousiast is.

Bedankt voor alle meedenkers, deze beide sporten had ik zelf niet aan gedacht

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:46

zeilen?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:42

Hier was er laatst een camping gast en haar zoon van heeft het surfen ontdekt. Waar zijn ouders een tikkeltje wanhopig waren gamede hij veel en veel-ste veel. Zijn broertje viste en deed dat met veel passie!