Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ooit een 1/8 triatlon gedaan, mijn grote tip: ga vooral oefenen op de wissel tussen fietsen en hardlopen en dan bedoel ik hardlopen na het fietsen. Mijn god, wat viel dat tegen…de beweging van hardlopen na fietsen was echt bizar moeilijk.
Hardlooptraining week 5 Pfoeh dat viel effe tegen. Benen waren moe snel buiten adem en snapte maar niet waarom? O ja ik heb vanochtend al 10 km gefiets ookal is het op een ebike toch fietst ook die niet uit zichzelf.
Toch ondanks een slecht gevoel wel weer wat meer tempo.
Vandaag koppeltraining Eerst 24 km gefietst Daarna 2,8 hardlopen (interval) Zo snel mogelijk hardlopen met kleine passen totdat hartslag te hoog +-169 word dan wandelen tot ie gezakt onder de 140 en dat herhalen .
En nu moe
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-21 08:46
Pfff effe spuien hoor want hier word ik niet goed van Net hardlooptraining gedaan en bijna iedere keer dat ik ga hardlopen krijg ik 1,5 km ontzettende kramp in mijn darmen en moet ik gewoon poepen(echt diarree) Dan ben ik natuurlijk al ook 1,5 km van huis af dus effe terug gaat ook niet. Ik kan dan gewoon af en toe geen stap meer verzetten en moet telkens wandelen om het tegen te houden. Iemand hier tips voor of ervaring mee? Het is niet zo dat ik vantevoren al drang heb om te gaan . Zoals je ziet heb ik het de laatste paar honderd meter gewoon opgegeven omdat het echt niet ging
Als ik erover nadenk heb ik er smorgens het meeste last van gehad
vladimir1979
Geplaatst: 22-08-21 06:51
Geen koffie, geen 'rauwe' ontbijtgranen of zwaar vezels eten, en liefst een uur voordat je gaat sporten laatste hap. en toch gewoon een diarreeremmer erin is wat helpt bij mijn partner die daar ook last van had....
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-21 08:53
Dankjewel vladimir !
Ik heb vanochtend een poging gedaan als test. Alleen glas water op en hup de straat op . Was binnen 1 km weer mis . Dus omgedraaid en naar huis gewandeld. Nu begonnen met probiotica iig. En ga vanmiddag of vanavond weer lopen juist om te testen wanneer ik wel of niet kan lopen Mijn 5 km heb ik ook in de middag gelopen toen aan 1 stuk
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-21 20:59
En vanavond een nieuwe poging en dat ging goed! Alleen na 3,5 km beetje last maardat hield ook weer op
6,33” per km gemiddeld dat was niet slecht hihi Weer 5,2 km gedaan wel met wat gewandel tussendoor