Baby 9 weken drinkt te weinig....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 06:55

Ik zie een heel voldaan kindje hoor, niets om je zorgen over te maken :(:)
Je zal zien dat als jij je minder druk maakt babylief het echt voelt maar fijn voor je dat het drinken goed gaat.
Het is echt Hollands Glorie hoor <3

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 07:15

Even tussendoor reageren.
Wat een prachtige meid is het en wat heeft ze een heerlijke bos haar. Dat doet me weer denken aan mijn jongste dochter, die had ook zo'n bos haar <3

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 07:21

Eilinora schreef:
Dankjewel Lautje, dat kan ik me idd nog herinneren ja.

Sinds gisteren is ze heel hongerig ineens, drinkt bijna elke fles van 135 ml leeg en komt elke 2.5 uur weer.
Ze lijkt ook ineens flink gegroeid ofzo.
Setje kleren wat ze vorige week nog prima paste is nu te klein aan het worden.

Het mindere drinken zal wellicht gekomen zijn door een sprongetje?

[ [url=m/QAS7VA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn! En ja, kan heel goed een sprongetje geweest zijn

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 07:43

Leandra schreef:
Even tussendoor reageren.
Wat een prachtige meid is het en wat heeft ze een heerlijke bos haar. Dat doet me weer denken aan mijn jongste dochter, die had ook zo'n bos haar <3

Allebei mijn meiden hadden zoveel haar maar deze spant de kroon hoor.

De oudste als baby van een paar uur oud.

Afbeelding

En de jongste met een paar dagen oud.

Afbeelding

_lautje_

Re: Baby 9 weken drinkt te weinig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:41

Heerlijk zoveel haar.

Wat hier ook hielp was fles geven terwijl ze lagen of op de arm en dan lopen. Anne dronk anders niet.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:26

Afbeelding
Dit waren die van mij met een paar dagen.

Genoeg haar ja. Heerlijk! Ik hou er van.

Fijn dat ze nu goed drinkt. Kan best een sprongetje zijn of een regeldag. Ze ziet er goed uit, lekkere bolle wangen en een vrolijke meid!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 07:08

Ook lekker veel haren, ik ben dat zo gewend dat ik gewoon heel raar tegen een kale baby aankijk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 14:01

En we zijn weer terug bij af.... 5 van de 7 flessen drinkt ze maar 80 ml op.
2x krap 135 ml

Plasluiers verschillen maar sommigen zijn aanzienlijk minder vol.

Ik denk dat we straks met 4 maanden alvast starten met oefenhapjes groente en fruit.

Ze is van 950 ml gezakt naar 650 ongeveer.

Laatste week ging ze echt beter drinken en dronk ze bijna elke fles leeg maar nu is het vaak nog bijna de helft laten staan.
Ze laat tijdens het drinken ook veel uit haar mondje lopen.

Vorige week vrijdag woog ze 6060 gram.
Geboortegewicht was 3560 gram.
Inmiddels is ze bijna 3 maanden oud.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:12

Eilinora schreef:
En we zijn weer terug bij af.... 5 van de 7 flessen drinkt ze maar 80 ml op.
2x krap 135 ml

Plasluiers verschillen maar sommigen zijn aanzienlijk minder vol.

Ik denk dat we straks met 4 maanden alvast starten met oefenhapjes groente en fruit.

Ze is van 950 ml gezakt naar 650 ongeveer.

Laatste week ging ze echt beter drinken en dronk ze bijna elke fles leeg maar nu is het vaak nog bijna de helft laten staan.
Ze laat tijdens het drinken ook veel uit haar mondje lopen.

Vorige week vrijdag woog ze 6060 gram.
Geboortegewicht was 3560 gram.
Inmiddels is ze bijna 3 maanden oud.

6 kilo bij 3 maanden is volgens mij een prima gewicht?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:15

Ik vind het toch wel raar hoor als er veel melk uit haar mond loopt, zou daar toch even naar laten kijken want ik zou zelf dan toch wel graag willen weten waarom ze dat doet :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:18

Mijn dochter dronk ook heel slecht, na ondervoeding en 6 jaar verder bleek het een koemelk allergie te zijn en een schimmel in haar darmen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 14:26

Haar tongriempje was wel gekliefd op een 2 a 3 dagen oud maar dat schijnt ook nog niet altijd goed te gaan.

Iedereen zegt wel dat ze prima groeit en dat ze gewoon niet veel nodig heeft maar ik blijf zo'n onderbuik gevoel houden die ik niet kan plaatsen.
Alsof het gigantisch mis kan gaan als ik het los laat

Ze is dus overigens 3 kilo aangekomen op 9 weken tijd, geen idee of dat goed is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:35

Naar mijn mening moet je met een onderbuikgevoel altijd wat doen.

Je hebt het waarschijnlijk niet voor niets. En sowieso is het voor jezelf wel fijn om van dat onrustige gevoel af te komen. Als ik jou was zou ik echt even iemand mee laten kijken. Je zou vrijblijvend eens contact kunnen zoeken met iemand van La Leche League bijvoorbeeld?

Die zijn vast ook niet te beroerd om mee te denken over een flessenkind :)

Een keertje na laten kijken door een osteopaat ofzo kan ook interessant zijn. Kost de wereld niet en een check-up is nooit verkeerd toch, voor je gemoedsrust en iemand die met je mee kan denken :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:36

Wat lastig TS, dat je je zorgen maakt! Op zich, 6060 gram bij 9 weken is voor een meisje gewoon heel prima (gemiddeld is het 5400 gram lees ik zelfs) dus daarmee zou je prima zitten. Misschien heeft ze gewoon niet zoveel nodig?
Ikzelf gaf borstvoeding dus had geen idee wat er in ging - ergens heel lastig en onzeker, andere kant gaf het ook juist wel veel rust. Ik hield me dan dus maar heel erg vast aan die curves van het Consultatiebureau, daar volgde ze keurig het lijntje.

Dat er veel uit haar mondje loopt is wel bijzonder, misschien dit toch eens vragen bij Consultatiebureau of huisarts?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:44

Bij een onderbuikgevoel kan je beter het gewoon even laten nakijken. Keer naar de huisarts om te kijken of het drinken en slikken wel goed verloopt etc.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:15

Als ze goed groeit en tevreden is zou ik me niet teveel zorgen maken hoor. Gemiddeld hoort een baby 150-200 gram per week te groeien dus op 9 weken is ze flink veel aangekomen. Ze heeft blijkbaar niet meer nodig.

Hou er rekening mee dat we een paar hele warme dagen hebben gehad. Een baby kan geen water drinken dus heeft dan gewoon meer behoefte aan de borst. Om de 2u komen is dan echt heel normaal. Dat ze nu weer minder drinkt lijkt ook logisch, het is minder warm.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:59

650cc op een dag is echt nog prima!
Dat waren hier de zeldzaam goede dagen. Zeker als ze ook echt heel goed groeit.

Je kan voor de zekerheid altijd een pre-logopediste laten meekijken. Zeker als ze melk laat lopen. Die hebben in mijn ervaring echt meer kennis dan een lactatiekundige. Die denken heel goed mee. Kijken naar de techniek, vorm mond en gehemelte.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:09

Eilinora schreef:
Haar tongriempje was wel gekliefd op een 2 a 3 dagen oud maar dat schijnt ook nog niet altijd goed te gaan.

Iedereen zegt wel dat ze prima groeit en dat ze gewoon niet veel nodig heeft maar ik blijf zo'n onderbuik gevoel houden die ik niet kan plaatsen.
Alsof het gigantisch mis kan gaan als ik het los laat

Ze is dus overigens 3 kilo aangekomen op 9 weken tijd, geen idee of dat goed is.

Er zijn apps waar je het gewicht op grafiek kan bijhouden, ook who curve. Zolang ze niet afwijken en desnoods een keer extra laten wegen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:35

Ik zou met 4 maanden niet al beginnen met hapje hoor. Laat haar lekker melk drinken, voeding doe je eerder te vlug dan te laat.

Wat een kopzorgen kan je toch van die kleintjes hebben he. Zolang ze groeit en tevreden is zou ik me niet druk maken. Iedere 2,5 uur voor voeding komen vind ik ook niet gek op deze leeftijd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:44

Eilinora nooit je onderbuikgevoel negeren!

Kimbers mijn dochters mochten toen gewoon met vier maanden hapjes hoor, het is door de jaren heen veranderd maar ze zijn er niks minder van geworden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:08

Hapjes kan hoor met 4 maanden veel zijn daar ook aan toe.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:15

3 kg in 9 weken is echt prima hoor!
Je onderbuik gevoel zou ik wel altijd volgen..
Ik hou hier ongeveer aan dat ze 150 x #kg / aantal voedingen moet drinken als ze een keer een flesje krijgt. Je mag alleen ook uitgaan van het "minimale" en dat is 120ml, dus dan kom je best wel richting de 650 uit op een dag :j

edit: Hapjes met 4 maanden kan echt dikke prima!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 17:44

Ze krijgt 150x6%7 dus 128 ml komt ongeveer uit.
Dus een flesje van 135 klaarmaken maar daar drinkt ze dus maar 80 van.

Vanmiddag nog even contact gehad met de verloskundige om mee te denken en haar 2 adviezen zijn ander flesje proberen of naar de kliniek tongriempje en lipbandje controleren en eventueel laseren.

Ze had nog wel een ander flesje die ik mocht hebben dus die proberen we nu eerst uit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:19

Hoe gaat het met de poepluiers, is het hard of normaal?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:35

Op zich gewicht is prima en hoeveelheid drinken ook. Het enige is het wat er een beetje uitloopt, heb je een idee hoeveel het is? Je kan eens een theelepeltje ernaast leggen, als het eruit loopt lijkt het heel veel, als je het eens van een theelepeltje laat aflopen valt het misschien wel mee met de hoeveelheid, dus minder dan je dacht. Is het geen reflux?

Mijn zoontje van nu 9 mnd heeft ook wel wat drinkproblemen gehad (autocorrect maakte er drankproblemen van), en drinkt nu ook weinig. Maar volgens cb prima gewicht. Hij drinkt nu 3 x 210 +6 aangeboden maar denkt dat hij meestal 1/3 laat staan. Dan kom je op 420 ofzo uit. Hij eet wel fruithapje, boterham en groentehapje. Ben vanwege reflux ook gewoon met 4 maand begonnen, vaste voeding blijft er beter in.