Als je kind gepest wordt, wat kun je er aan doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Re: Als je kind gepest wordt, wat kun je er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:26

Ik ben in groep 7 behoorlijk gepest omdat ik paard reed. Omdat ik duimde en paard reed had ik een paardenbek, ben opgewacht na school en vriendinnetjes kregen soms de volle laag omdat ik met ze ging spelen na school. Op een gegeven moment was mijn vader het zo zat dat ik iedere keer overstuur thuis kwam dat hij onverwachts naar school is gekomen en verhaal midden in de klas is gaan halen bij de pesters. Toen waren ze niet meer zo stoer en hebben ze staan huilen. Ik werd gelukkig niet meer gepest.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:52

Ik heb ook een heerlijk autistisch meisje in de klas gehad. Toen ze haar uitscholden voor 'spinaziekut' keek ze heel vragend en zei: 'Wat bedoel je? Dat is heel onlogisch.'

:')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:58

Tova schreef:
Ik ben in groep 7 behoorlijk gepest omdat ik paard reed. Omdat ik duimde en paard reed had ik een paardenbek, ben opgewacht na school en vriendinnetjes kregen soms de volle laag omdat ik met ze ging spelen na school. Op een gegeven moment was mijn vader het zo zat dat ik iedere keer overstuur thuis kwam dat hij onverwachts naar school is gekomen en verhaal midden in de klas is gaan halen bij de pesters. Toen waren ze niet meer zo stoer en hebben ze staan huilen. Ik werd gelukkig niet meer gepest.

Heerlijkheid.. ik geloof dat ik dat ook zou doen..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:40

IMJ schreef:
Tova schreef:

Heerlijkheid.. ik geloof dat ik dat ook zou doen..

Maar ook als mede ouders... hoor je er iets van, meteen naar de moeder/ ouders gaan en zeggen ik wil iets met jou bespreken, hoe lossen we dat op?.Ja en dan zijn ze verbaasd en overdonderd ! . De moeder van X zij glashard dat doet ie niet toen het zelfde gedrag gebeurde bij mijn zoontje in de speeltuin heb ik het gefilmd en door gestuurd. Met de vriendelijke groeten van....tja ik heb er niet veel bij gezet alleen beelden zeggen meer dan woorden en ja Het heeft geholpen alleen de zus van x mag niet meer met mijn dochter spelen. Prima geen bezwaar al vinden de meisjes het enorm jammer. :o

Shadow0

Re: Als je kind gepest wordt, wat kun je er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:20

Germie: ik denk dat dit zo'n complexe situatie is dat jij die situatie niet zomaar op kunt lossen. Er gaat waarschijnlijk geen simpele oplossing zijn. De situatie verbeteren zou volgens mij een heleboel kleine en grote dingen nodig hebben: meer rust in zijn leven, meer rust op de school, daarna de ruimte om met de leerlingen te werken aan een goed groepsklimaat. Liefst begeleiding, ouders en school die ongeveer vanuit dezelfde visie werken, en dat dan een tijd structureel volhouden. Dit is duidelijk niet een situatie die met 1 goed gesprek van de school of desnoods een keer terugslaan is opgelost.

Maar wat je wel kunt bieden is een luisterend oor, stabiliteit, en het vergroten van de dingen die wel lukken in zijn leven. Er zijn is al zo ontzettend veel. (En blijf jezelf goed aarden want wat hem niet helpt is dat je vanuit je wens om hem te helpen al je energie opbrandt, heel gefrustreerd raakt omdat het niet lukt de situatie te veranderen, en vervolgens alsnog het contact met hem stopt. Ietsjes meer op afstand blijven kan dan ook maken dat jullie veel langer een fijn en helpend contact houden.)