Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:25

Ik reageer op een bericht dat op mij vervelend overkomt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:26

Palmera schreef:

Vandaar dat jij ook zoveel reacties krijgt zeker :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:27

Er zijn hier heel veel topics over.
Kunnen we niet afspreken hier te zeggen ja of nee, met reden. En klaar.
Niet elkaars overweging gaan beoordelen.
Anders word dit topic 101 met weer die discussie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:28

Mindim schreef:
Palmera schreef:

O, sorry, daar hou ik me echt niet mee bezig.

Maar ik had wellicht beter een eerder bericht van VV kunnen quoten.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:33

Ik ben vandaag voor het eerst gevaccineerd. Ik doe het om mijn steentje bij te dragen. De vaccines zijn ontwikkeld op basis van andere sars virussen en vaccines, dus vertrouw het wel.
Ik wil graag zonder veel gedoe mijn ouders en grootouders die bij de risico groe behoren kunnen bezoeken.
Dat zijn voor mij de grootste redenen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:37

Ja,ik heb mijn eerste van Pfizer al gehad. Ik vind dat het wel moest omdat die situatie van de hele wereld in lockdown niet zo door kon gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:42

Ook wij zijn twijfelaars, maar hebben besloten ons toch te laten vaccineren.
We zijn wel van mening dat Corona niet meer weg zal gaan, simpelweg omdat je geen 100% dekking gaat krijgen met vaccineren en er inmiddels te veel mutaties zijn net als bij de andere griepgolven die we al kennen. Wel ben ik huiverig voor wat de eventuele gevolgen kunnen zijn op de lange termijn, het vaccin is nu eenmaal zo snel ontwikkeld t.o.v. andere vaccins.
Waarom wel? Ik zo wil graag weer met vrienden/familie af kunnen spreken, elkaar weer de knuffel kunnen geven ook bij diegene die in de kwetsbare groep vallen. Nu durf je dat simpelweg niet, los er van dat het niet mag. Het mondkapje beginnen we ook wel zat te worden. Wil graag weer de mensen in het gezicht kunnen kijken, emoties kunnen zien.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:47

Ik haal geen vaccinatie, gezien we nog geen idee hebben wat we in ons lijf laten spuiten.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:03

Ik heb voor volgende week een afspraak, zonder enige twijfel!

Ik vind het erg dat de reguliere zorg afgeschaald wordt door teveel corona patienten in het ziekenhuis.
Je zult maar degene zijn die een nieuwe nier nodig heeft (of je kind/ouder/zus), ben je eindelijk aan de beurt wordt het afgezegd........of andere belangrijke behandelingen.

En ja dit is echt gebeurt afgelopen jaar....

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:03

Palmera schreef:
Mindim schreef:

O, sorry, daar hou ik me echt niet mee bezig.

Maar ik had wellicht beter een eerder bericht van VV kunnen quoten.

Zet me dan gewoon lekker op je foeilijst ofzo, aangezien je in elk topic de behoefte voelt de strijd met mij aan te gaan. Scheelt misschien bij het weerstaan van de spek.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:06

Ja, uit volle overtuiging en vol vertrouwen. Voor mezelf en voor iedereen. Samen op weg naar normaal.

De eerste prik Pfizer heb ik al gehad. Geen last van bijwerkingen gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:07

Ik heb gisteren mijn oproep gehad en ga zodra ik kan zeker een afspraak maken :).

Eén voor allen, allen voor één :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-06-21 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:08

Ik ben 2 keer gevaccineerd.

Hoofdreden is dat ik deel uit maak van een maatschappij en daarin ook mijn verantwoordelijkheid wil nemen. Ook naar mijn bejaarde ouders en jonge kinderen toe.

Ik wilde wachten tot ik aan de beurt was, maar kwam te werken op een vaccinatielocatie. Daarom kon ik gebruik maken van de spillage dat over was. Zodoende ben ik gevaccineerd.

Ben ook absoluut niet bang voor wat ik ingespoten heb gekregen.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:12

Ja ik laat mij wel vaccineren.

Veel onderzoek gedaan omdat ik enorm twijfelde. Overbevolking, de onduidelijke regelvoering ,blunders van de regering met uitspraken en zelf feestjes waarbij wel geknuffeld wordt, mondkapjes wel/niet, het oplaaien van “nieuwe” varianten... al deze dingen hebben me veel doen twijfelen. Daarom ben ik gericht gaan zoeken naar antwoorden.

Vooral op het feit hoe kan het dat het zo snel goedgekeurd is? Wat hebben soortgelijke vaccins gedaan op de lange termijn? Wat houd deze vorm van vaccinatie nou eigenlijk in? En wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen de verschillende vaccins?

Uit wat ik gelezen heb ben ik niets tegen wat mij tegenstond om niet te vaccineren omdat ik het vaccin niet vertrouwde.

Ik gezonde dertiger heb wel een kring van mensen om mij heen die in de risicogroep vallen. Ik hoop door te vaccineren uiteindelijk een steentje bij te kunnen dragen aan bescherming van hen en het ontlasten van de zorg.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:37

Ik ben reeds volledig gevaccineerd.
Mijn man staat ook ingepland om op 21 juni zijn eerste vaccin te krijgen.

Wij doen dit omdat we het nodig achten.
Om onze 'vrijheden' (lees mogelijkheid tot reizen, ookal gaan we niet ver, Frankrijk/Nederland of Duitsland) terug te krijgen.
Maar ook omdat ik in de gezondheidszorg zit en de gevolgen zie bij de mensen die ondertussen wel de mogelijkheid gehad hebben, maar geweigerd hebben. Deze komen nu op IZ terecht en je weet echt niet hoe je hier vandaan gaat komen.
We hebben zelf covid gezien in het gezin. Ik ben zelf ziek geweest (geen smaak en geur, en fikse verkoudheid. Daar is het bij gebleven en smaak en geur had ik terug 2 maand nadien.) en onze dochter is ook positief getest geweest.
Het is geen pretje die quarantaine. Dus als er een mogelijkheid is om hier zo vanaf te raken, ja graag.
Ook ben ikzelf benadeeld geweest door niet de correctie behandeling/therapie tijdig te kunnen krijgen, wegens beperkingen in de gezondheidszorg wegens schrik voor covid. (heb vorig jaar mijn rug gebroken en de gevolgen draag ik nog altijd omdat ze wegens covid niet adequaat gehandeld hebben)
Dus dat zou ik graag weer anders zien. Niet voor mezelf, maar wel voor anderen. (voor mezelf is het ondertussen te laat, leer er maar mee leven .....)

Verder deze week nog een voordracht gezien van een van onze klinisch biologen, welke er ook op hamerde dat alle vaccins veilig zijn. Maakt niet uit op welke basis ze werken, alle 4 de goedgekeurde vaccins zijn meer dan in orde en veilig in gebruik. Geven geen onvruchtbaarheid (van waar komt dit fabeltje?), worden snel geëlimineerd door het lichaam (daarvoor dient het zelfs, dat het lichaam het zelf op veilige manier kan opruimen). Verder werd er ook goed op in gegaan dat de vaccins gemaakt zijn met bekende technieken en dat ze slechts het genetisch materiaal volledig moeten kennen om al te kunnen starten met het ontwikkelen van een vaccin. (wetende dat NGS reeds zo ver staat, dat vele labo's het ook gebruiken voor verschillende doeleinden. Is het niet moeilijk om het genetisch materiaal snel te hebben.)
Ik werk in een labo dat niet gelinkt is met een van de vaccins, onze klinisch biologen gaan geen larie en apenkool verkondigen.
Denk dat er ook veel mensen het niet willen inzien dat het aantal doden wegens vaccinatie (thrombose) nog altijd niet te vergelijken valt met het aantal doden wegens covid zelf.

Verder nog iets dat ik gezien heb in mijn kennissenkring. Koppel werd beide besmet met covid (zuid afrikaanse variant, dus vaccins zijn er niet zo goed tegen). Vader is 2 weken lang goed ziek geweest (nog niet gevaccineerd, ook nooit voordien covid gehad. geen onderliggende aandoeningen, 50+) Moeder (2 vaccins gehad van pfizer, 50+, geen onderliggende aandoeningen) heeft op 2 dagen tijd de volle 45 minuten hoofdpijn gehad. Verder geen andere covid symptomen. Moeder had een hoge ct waarde bij haar positieve pcr, dus laag besmettelijk.
Dit gaf voor de kennissenkring nog maar eens bewijs dat het heel nuttig is om toch voor het vaccin te gaan. Zelfs zeker voor jonge mensen, want het is net dankzij deze meer mobiele mensen (festivals, gelegenheden, feestjes, reizen, noem maar op) dat de nodige vaccinatiegraad bereikt kan worden.

(ik vind het dan ook heel egoïstisch van er niet voor te gaan, maar wel alle vrijheden terug te willen. Zo een beetje als belastingontduikers en andere profiteurs die op kap van de gemeenschap leven.)

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:16

Keandra schreef:
(ik vind het dan ook heel egoïstisch van er niet voor te gaan, maar wel alle vrijheden terug te willen. Zo een beetje als belastingontduikers en andere profiteurs die op kap van de gemeenschap leven.)

Die vrijheden hadden naar mijn mening nooit afgenomen mogen worden.
En het is egoïstisch om de mensheid een vaccin op te dringen en vrijheid van meningsuiting af te nemen vanwege een virus.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 19:17

Je post was prettiger geweest als je het onderste als reden voor je keus had neer gezet. Bijvoorbeeld; Ik zou het heel egoïstisch van mijzelf vinden er niet voor te gaan, maar dat ik wel alle vrijheden terug wil. Dan voel ik mij een beetje als belastingontduikers of een profiteur die op kap van de gemeenschap leeft.

Dan beschuldig je niemand.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:21

MTinker schreef:
Keandra schreef:

Die vrijheden hadden naar mijn mening nooit afgenomen mogen worden.
En het is egoïstisch om de mensheid een vaccin op te dringen en vrijheid van meningsuiting af te nemen vanwege een virus.

Hoe wordt dat vaccin opgedwongen? Hoe wordt vrijheid van meningsuiting afgenomen?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 19:22

Open daar maar een eigen topic voor.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:24

onpaard schreef:
Open daar maar een eigen topic voor.

Bokt rekent op zelfregulering voor misinformatie, dus vandaar mijn vragen :). Ben benieuwd waar deze statements vandaan komen en zeker gezien het van invloed kan zijn op de keuze van twijfelaars.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:26

DuoPenotti schreef:
Er zijn hier heel veel topics over.
Kunnen we niet afspreken hier te zeggen ja of nee, met reden. En klaar.
Niet elkaars overweging gaan beoordelen.
Anders word dit topic 101 met weer die discussie.

Imandra, aub, deze keer?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:28

Bloodymary schreef:
Het feit dat en hoe alle cijfers de laatste weken enorm zijn teruggelopen lijkt mij voldoende reden om je te laten vaccineren. Het werkt. Waarom zou je daar niet aan meewerken. Iedereen wil hier toch van af.

Vorig jaar liepen de cijfers rond dezelfde tijd ook zo terug en hadden we ook weer veel vrijheid. De R is uit de maand, zelfde als bij de griep is het dan een stuk minder ;)

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:29

Keandra schreef:

Bah, wat een misselijke opmerking

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:30

Nee, niet 'aub deze keer'. Misinformatie moet gewoon écht de kop in gedrukt worden. Het gaat hier om de volksgezondheid, niet om een individuele issue!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:52

En of ik me laat vaccineren. Heb het hele jaar dat virus ontlopen en dat wil ik graag zo houden.