Morris schreef:[
Ah ja Ik snap m, dank je
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Die misvatting dat dit vaccin 'zo snel is ontwikkeld' schijnt ook moeilijk te weerleggen te zijn.
De kennis en kunde mbt mRNA vaccins is al jaren oud.
mRNA is 'een printopdracht' aan het lichaam om eiwit te maken.
Wat je print (het eiwit dat je maakt) ligt in het bestand dat je wilt printen (het DNA)
Als je eenmaal een printer hebt, kun je ieder bestand dat je gemaakt hebt (een stukje DNA van het virus) laten printen. Je hoeft niet opnieuw eerst die printer uit te vinden en te testen.
Dáárom kon dit vaccin zo snel op de markt komen. De 'nieuwigheid' zit 'm in het stukje bestand dat nodig was. En aangezien we daar tegenwoordig ook technieken voor hebben, net zoals we OCR software hebben om teksten niet over te typen, konden we ook dat bestandje snel 'schrijven'.
Cer schreef:Ik vind t lastig..
ik lees vaker het argument van overbevolking en uitputting van de aarde en dat we het aan “onszelf” te danken hebben .. nu was ik (en mijn familie) niet degene die ook maar iets met de oorsprong en de 1e verspreiding van Covid te maken heeft gehad, dus waarom zouden wij daar risico voor moeten lopen? Dat is dan niet helemaal eerlijk ...
Citaat:Daarnaast, als je echt een probleem hebt met teveel mensen (maar verder geen last meent te gaan hebben van Covid waardoor je deze “dans” ontspringt en het aan anderen overlaat om te vertrekken) kan je daar zelf ook wat aan doen natuurlijk... je hoeft hier niet te zijn namelijk ..
NikkiDeKerf schreef:Palmera schreef:Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.
Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.
Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.
Zo dan. Ik vind dit nogal wat. Het bepalen over de waarde van andermans leven en mensen in feite wegzetten als van geen waarde (want je impliceert nogal dat 'de zwakkeren' maar opgeofferd moeten worden voor iets wat jij een groter goed vindt).
Ik weet niet of je bekend bent met de term ecofacisme, maar dit schurkt er aardig tegenaan. Misschien is dit een interessant artikel dat precies in gaat op jouw uitspraken.
Je zou je bijvoorbeeld kunnen afvragen of overbevolking echt het probleem is, of wat anders (spoiler: het is niet de overbevolking). En al was dat zo, dan is de vraag of de grootste slachtoffers van corona nou echt de grootste veroorzakers zijn het uitputten van de aarde etc... Dus of een pandemie nou echt gaat helpen de oorzaak van het probleem aan te pakken.
Mindim schreef:Palmera schreef:
Nee. Degelijke ziekten zijn geen pandemie.
Die treffen iemand die daar in meer of mindere mate zelf de hand in heeft gehad. Het individueel kan daarin zelf beslissen hoever hij wil gaan, hoewel ik mijn wenkbrauwen optrek bij de zoveelste levensverlengende behandeling van iemand van 86 die al hardstikke seniel is.
Deze pandemie verspreid zo gemakkelijk omdat we met teveel zijn. Treft heel natuurlijk de zwakken het hardst. Dat hadden ze moeten laten razen en de wereld was een betere plek geworden.
Kun je dat even uitleggen? Ik lees het nu zo dat iemand met kanker of hart en vaatziekten daar zelf altijd een hand in heeft gehad in meer of mindere mate?
Celestial schreef:Dankjewel voor je opheldering, maar ik begrijp het nog niet helemaal denk ik. Medicijnen kunnen iemand er niet van weerhouden heel ziek te worden, toch? Dit gebeurt al voordat iemand weet dat hij/zij/hen Corona heeft. Als iemand niet heel ziek wordt, komt diegene sowieso niet in het ziekenhuis. Als iemand wel ziek wordt, komt diegene sowieso in het ziekenhuis te liggen. Misschien wat korter met medicijnen, maar een (IC)opname is zo toch niet te voorkomen? Of wel?
Celestial schreef:Ik zie ook niet hoe medicijnen ervoor gaan zorgen dat zorgmedewerkers minder snel thuis hoeven te blijven. Het zijn toch juist vaccinaties die daar enorm aan bijdragen?
Palmera schreef:Mindim schreef:
Kun je dat even uitleggen? Ik lees het nu zo dat iemand met kanker of hart en vaatziekten daar zelf altijd een hand in heeft gehad in meer of mindere mate?
Dan lees jij helemaal verkeerd.
ApplePapple schreef:Dus dit werkt eigenlijk hetzelfde als dat je al corona hebt gehad?
JMJ schreef:Celestial schreef:Dankjewel voor je opheldering, maar ik begrijp het nog niet helemaal denk ik. Medicijnen kunnen iemand er niet van weerhouden heel ziek te worden, toch? Dit gebeurt al voordat iemand weet dat hij/zij/hen Corona heeft. Als iemand niet heel ziek wordt, komt diegene sowieso niet in het ziekenhuis. Als iemand wel ziek wordt, komt diegene sowieso in het ziekenhuis te liggen. Misschien wat korter met medicijnen, maar een (IC)opname is zo toch niet te voorkomen? Of wel?
Medicijnen kunnen verstrekt worden door de huisarts en in een stadium voordat men ernstig ziek is, hierdoor worden de ziekenhuizen ontlast.Celestial schreef:Ik zie ook niet hoe medicijnen ervoor gaan zorgen dat zorgmedewerkers minder snel thuis hoeven te blijven. Het zijn toch juist vaccinaties die daar enorm aan bijdragen?
Ik stel enkel, dat het thuis moeten blijven extra druk legt op de zorg, niet dat medicijnen dit zouden voorkomen.
Celestial schreef:Dit wist ik, maar Janssen en AstraZeneca zijn geen mRNA's toch? Weet jij toevallig ook hoe deze zo snel ontwikkeld zijn?
Ibbel schreef:Celestial schreef:Dit wist ik, maar Janssen en AstraZeneca zijn geen mRNA's toch? Weet jij toevallig ook hoe deze zo snel ontwikkeld zijn?
Ook met een bestaande techniek, nl een onschadelijk adenovirus als drager van de eiwitcode.
Om dezelfde analogie te gebruiken: in dit geval is het adenovirus het USB sticky dat je in de printer stopt met het bestandje. Zelfde effect, maar andere techniek.
Janneke2 schreef:Citaat:Als je corona hebt, blijf je verstoken van eerste lijns zorg, zorg wordt pas verleent als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet. Artsen die wel medicatie toedienen, worden op hun vingers getikt.
... dit herinner ik mij anders.
'Eerste lijn' betekent onder andere huisartsen : die verleenden zorg!!
.... en er is geëxperimenteerd met onder andere een malaria middel. Ik ben daar niet principieel op tegen - maar de resultaten vielen tegen.
Janneke2 schreef:Citaat:Waarom is er niet vol ingezet op medicijnen tegen corona? Dan hoef je alleen de mensen te behadelen die erg zoek worden. In Israël is in februari al een zeer veelbelovend en succesvol medicijn gevonden, maar we horen er niets meer over.
Graag meer informatie...!
(Inmiddels is 'in' Israël bijna iedereen - op basis van omstreden landsgrenzen- gevaccineerd.)
luxx schreef:“Lieverd”? Ik ken je niet, dus laat dat “lieverd” maar achterwege..sorry maar dit vind ik echt super grappig, niet eerlijk... Het leven is zo niet eerlijk lieverd...
blijkbaar hebben we er wel invloed op, door verschillende maatregelen en oplossingen .. en dat is niet perse beperkt tot massale sterfte ..Citaat:Je begrijpt het niet helemaal, wanneer ik zeg dat de wereld overbevolkt is heb ik het niet over mij, of wat ik daarvan vind. Ik heb het over de natuur, iets waar we geen invloed op hebben. Zoals de natuurlijke balans hersteld wordt wanneer er teveel muizen zijn, komt er een muizen ziekte, of er komen meer uilen, de natuurlijke balans zal hoe dan ook hersteld worden. En dat vind zo'n muis ook niet eerlijk natuurlijk
Palmera schreef:Mindim schreef:Ben je dan uberhaupt tegen het in leven houden van mensen bij ernstige ziekten, zoals kanker, hart en vaatziekten en dergelijke?
Nee. Degelijke ziekten zijn geen pandemie.
Die treffen iemand die daar in meer of mindere mate zelf de hand in heeft gehad. Het individueel kan daarin zelf beslissen hoever hij wil gaan, hoewel ik mijn wenkbrauwen optrek bij de zoveelste levensverlengende behandeling van iemand van 86 die al hardstikke seniel is.
Deze pandemie verspreid zo gemakkelijk omdat we met teveel zijn. Treft heel natuurlijk de zwakken het hardst. Dat hadden ze moeten laten razen en de wereld was een betere plek geworden.
Palmera schreef:Corona is een pandemie. Deze werd is zwaar overbevolkt. Daarom kon deze pandemie ontstaan en zich gemakkelijk verspreiden. Een heel normaal en natuurlijk trayect. De zwakkeren vallen weg, de sterkeren blijven in leven. Opschonen. Komt in de dieren en planten wereld ook gewoon voor.
Dus ik snap niet waarom daartegen gestreden moet worden, waarom we tegen beter weten in iedereen in leven willen houden, doorjonken en de aarde nóg meer uitputten. Waarom ons eigen hachie boven de rest van wat leeft staat (we roeien alles uit en nemen alle ruimte in) is mij een raadsel.
Dus ik daarom hoef ik geen vaccin. Ik vind dat de mensheid moet indammen. En als corona het niet doet doet een volgende het wel.
JLLN_ schreef:Heel simpel: niet.
Maar ook met vaccineren komen we niet van Corona af
Mensen worden alleen minder (dodelijk) ziek.
Citaat:Medicijnen kunnen iemand er niet van weerhouden heel ziek te worden, toch?
Citaat:Ik zie ook niet hoe medicijnen ervoor gaan zorgen dat zorgmedewerkers minder snel thuis hoeven te blijven. Het zijn toch juist vaccinaties die daar enorm aan bijdragen?
Citaat:Dankjewel! Geldt dit dan voor alle (of een groot deel van de ) toekomstige vaccins? Denk je dat de termijn voor vaccins daarom misschien aangepast zal gaan worden?