plutolover schreef:kwa beweging doe ik genoeg. Wandel met de hond (half uur) geef regelmatig les gemiddeld zo 3/4 keer per week en ik dus dan extra 45min door een bak wandel. Ik rij paard, ik doe veel grondwerk met mijn paarden waardoor ik zelf ook nog extra beweeg.
Ik probeer 2x per week op zolder te sporten hier staat een fiets, een stepje, buikspierapparaat,
Heb je wel eens tijdens het paardrijden/les geven en grond werk bijgehouden hoeveel stappen, beweging je dan precies krijgt? Ik denk namelijk dat dat nog wel eens tegen kan gaan vallen. Want heel eerlijk, half uurtje wandelen is niet veel beweging naar mijn mening.
Ik loop de hele dag op mijn werk, ik maak tussen de 13.000 en 15.000 stappen per werkdag. Daarnaast sport ik ook nog eens 3 a 4 keer per week.
Nee ik heb ook niet altijd zin om na het werk nog eens te gaan sporten maar ik weet dat als ik niet ga ik terug in oude patronen.
Gelukkig heb ik mijn vriend die mij heel erg motiveert om te gaan sporten en mij hierbij ook helpt om steeds stapje verder te komen. Zonder hem was het mij ook zeker niet gelukt om het vol te houden. Maar ook de juiste mindset is heel belangrijk. Als ik naar de sportschool ga met het idee 'ik heb geen zin' of 'gaat toch niet wat worden' dan train ik ook niet lekker. Ik zorg dat ik een goede mindset heb en dan kan ik ook echt fijn sporten, ook als ik alleen ga. Misschien voor jou een optie om iemand te zoeken die mee wilt sporten/wandelen etc?
Iemand de je helpt te motiveren.
En eten, daar ben je al goed mee bezig. Maar probeer vooral geen maaltijden te vergeten/overslaan. Eten is ook echt heel belangrijk