Piriformis syndroom, ten einde raad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:16

Firegirl schreef:
Is gecontroleerd of je diepe buikspieren voldoende hun werk doen?
Piriformis syndroom wil daar nog wel eens vandaan komen.
Ik had vergelijkbare klachten, ook 1 punt in bil en last van stuitje. Jaren mee gelopen en meerdere fysio's gezien in al die jaren.
De laatste fysio heeft dit probleem grotendeels verholpen oa door gericht trainen.
Heb je toevallig ook veel spanning staan op de spier in de buitenkant van je bovenbeen?

Ik herhaal deze nog een keertje

Marie111

Re: Piriformis syndroom, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 13:30

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb zelf veel baat gehad bij een behandeling bij Gerard Visser van The bonesetters.

Eerlijk is eerlijk, hij heeft met echt heel erg pijn gedaan en heb ook wel paar weken napijn gehad en toen was de pijn ineens weg!
ik werd op een ochtend wakker en besefte dat ik geen pijn meer had.

Hij was trouwens de eerste die de oorzaak gevonden heeft. Een scheef stuitje (waarschijnlijk door val van paard paar jaar eerder) en dat heeft hij door massage recht gezet. Dus niet pijnloos, maar wel effectief.

https://www.thebonesetters.nl/

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:15

Marie111 schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb zelf veel baat gehad bij een behandeling bij Gerard Visser van The bonesetters.

Eerlijk is eerlijk, hij heeft met echt heel erg pijn gedaan en heb ook wel paar weken napijn gehad en toen was de pijn ineens weg!

Hij was trouwens de eerste die de oorzaak gevonden heeft. Een scheef stuitje (waarschijnlijk door val van paard paar jaar eerder) en dat heeft hij door massage recht gezet. Dus niet pijnloos, maar wel effectief.

Klopt het dat ik alleen maar oefeningen zie die je krijgt?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 17:16

Firegirl schreef:
Firegirl schreef:
Is gecontroleerd of je diepe buikspieren voldoende hun werk doen?
Piriformis syndroom wil daar nog wel eens vandaan komen.
Ik had vergelijkbare klachten, ook 1 punt in bil en last van stuitje. Jaren mee gelopen en meerdere fysio's gezien in al die jaren.
De laatste fysio heeft dit probleem grotendeels verholpen oa door gericht trainen.
Heb je toevallig ook veel spanning staan op de spier in de buitenkant van je bovenbeen?

Ik herhaal deze nog een keertje

Ik zou dit eerlijk gezegd niet weten. Heb driekwart jaar bij een fysio gelopen en train nu met mijn personal trainer weer onderrug en buikspieren.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:08

Romeo2007 schreef:
Marie111 schreef:

Klopt het dat ik alleen maar oefeningen zie die je krijgt?

Nee, heb ik ook niet hoeven doen.
Volgens mij staan er ook wel filmpjes op van de verschillende behandelingen.
Bel ze eens zou ik zeggen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 15:31

Even na lange tijd weer een update.

De pijn is er nog steeds. Ben bij mijn manueel therapeut geweest en zij werkt op de rugpoli van het ziekenhuis.
Ik heb haar de MRI en röntgenfoto's laten zien. Ze zag het direct!

Het blijkt discophatie te zijn van mijn onderste rugeervel. Mijn tussenwervelschijf is uitgedroogd en het resterende vocht vloeistof wordt aan de zijkant eruit gedrukt tegen mijn zenuwbanen aan. In feite dus een soort van hernia met dezelfde pijnen. Alleen is dit dus slijtage en kan er niks aan gedaan worden.

Ik ben (boos) teruggegaan naar de twee orthopeed artsen. Zij gaven aan dat dit het inderdaad is maar dat ze het niet gezien hebben omdat het klachtenbeeld er niet bij past. Ik was boos...

Ik probeer het nu onder controle te houden met sporten, corticosteroïden injecties in de wervel en stroomgeleide injecties in de zenuwbanen die de gevoeligheid minder maken.

Ben je dus 3 jaar verder he...

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:56

Wat vreselijk frustrerend!!!
Eindelijk weet je nu wat het veroorzaakt. Ik hoop toch dat je een manier vindt om het dragelijk te maken. Sterkte!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 18:18

Vooral dat. Ik was zo blij toen ik eindelijk wist wst het was. De bevestiging dat het niet in mijn hoofd zat en ik aan de slag kon gaan met dingen proberen waardoor het wellicht beter zou gaan.

Paardrijden lukt helaas niet meer. Krikg hier direct weer pijn van.