Van niet zwanger kunnen raken tot een postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Van niet zwanger kunnen raken tot een postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:03

Ik sluit me aan bij MB, bel de huisarts. Een opname heeft hier veel goed gedaan en heeft ons als ouders ook even een adempauze gegeven.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:25

Je man zegt er niet in te geloven, maar hoe gaat hij er verder mee om? Ervaart hij dezelfde last als jij?

Kan je op dit soort radeloze momenten als vanmorgen niet de kleine bij hem in de armen leggen en weg gaan. Even jezelf voorop zetten en een rondje gaan lopen of contact leggen met iemand die met je kan praten.
Want als hij er niet in geloofd dan klinkt het mij in de uren dat hij niet door heeft hoe urgent en ernstig de situatie voor jou is.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:31

Over dat stukje er niet in geloven om op te laten nemen, kan me hier ergens wel een voorstelling van maken. Toen ik zelf in die situatie zat zeiden ze dat tegen mij ook. Niemand nam me serieus, maar opname van alleen dochter konden ze aanbieden. Dan mocht ik niet komen en zouden zij in het ziekenhuis het huilen wel doorbreken. Echter stond ik hier dus echt niet achter want mijn intuïtie zei dat er iets medisch speelde. Ik moest er dus niet aan denken mijn dochter bij vreemde achter te laten en dan zouden zij het wel oplossen met os laten huilen. Ik persoonlijk kom er helemaal niets mee.
Echter weet ik ook dat het voor sommige situaties juist helpend kan zijn. Alleen dus wel wanneer je zeker weet dat er verder niets speelt. Mijn mening is dat een baby echt niet voor de lol zo huilt, dus eerst medisch, en als dat gevonden is kun je verder kijken om het te doorbreken. Wil hier niemand mee tegen het hoofd stoten, maar wilde gewoon een ander geluid geven over het laten opnemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:35

Pfoe, wat heftig allemaal. Wij hebben bewust geen kinderen maar toch kan ik me je wanhoop echt wel voorstellen.
Ik ben het ook eens met MB. Een opname en wel zo snel mogelijk lijkt me hier echt van belang, zeker omdat je aangeeft dat je hem vandaag ook bijna echt van de trap hebt gegooid.
Jammer dat je man je hier niet bij steunt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:36

Afschuwelijk dit TS :(:)

In het zwanger topic van 7 jaar geleden was er een kindje dat ook enorm onrustig bleef. Daar heeft de opname absoluut zin gehad omdat ze er toen achterkwamen dat de baby te veel dronk (maag overvol). Van alle kanten kreeg ze echter de volle laag van vooral borstvoedingexperts dat dit onmogenlijk was, toch was het zo.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:42

Ik heb het even globaal gelezen. Jeetje wat heftig allemaal! Vergeet niet dat zo'n kleintje haarfijn jouw spanning aanvoelt etc.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:57

Wat erg voor jullie ts. Als dit mijn baby zou zijn dan zou ik hem toch echt (onschadelijke plantaardige) kalmeringingsmiddelen gaan geven.En mezelf ook waarschijnlijk!Hij zal er wel overheengroeien maar jullie kunnen niet zo lang zonder rust en slaap.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:15

O TS wat vreselijk.
Ik zou onmiddellijk contact opnemen met het crisis team en vertellen wat je hier hebt verteld.

Dikke knuffel en sterkte.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:41

Ik heb niet alles gelezen, enkel jou berichten TS.

Ik ben moeder van 2 (al oudere) kinderen en vindt het echt zo verschrikkelijk wat jij en je gezin meemaken. Ik heb helemaal niet meegemaakt wat jij nu meemaakt, maar het lijkt me echt heel zwaar.
Ik zou niet stoppen met hulp zoeken totdat iemand een oorzaak vindt.
Het lijkt dat men nog altijd niet weet waarom jullie zoontje nog steeds zo slecht slaapt en waarom hij dan precies huilt.

Nu jullie zo veel tijd en energie steken in hem slapen te leggen, hebben jullie al eens gebropeerd om hem bv de hele dag wakker te houden, iets actiefs met hem te doen en kijken of hij op een bepaald moment zelf wat rustiger wordt en dan in slaap zou vallen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:42

Heel veel sterkte TS. Ik heb zelf een huilbaby gehad (mijn tweede) en thank god geen PND erbij. Dit was hel genoeg.
Ook zonder PND was ik echt mijzelf helemaal kwijt, uren huilen en ik wilde NOOIT MEER een baby.
Hier is ze met 13 dagen oud al opgenomen ivm niet drinken en huilen.
Uiteindelijk heeft dat even geholpen, maar echte omslag kwam pas toen ik na 3 maanden 10x op de spoed geweest te zijn ivm huilen, niet drinken en niet groeien eindelijk serieus genomen werd en ze koemelkallergie bleek te hebben icm reflux.
Uiteindelijk heeft ze 8 maanden gehuild, maar ze sliep iig nog overdag en snachtsnadat wij Ria Blom zijn gaan toepassen.

Ik zou opname echt serieus overwegen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:44

anjali schreef:
Wat erg voor jullie ts. Als dit mijn baby zou zijn dan zou ik hem toch echt (onschadelijke plantaardige) kalmeringingsmiddelen gaan geven.En mezelf ook waarschijnlijk!Hij zal er wel overheengroeien maar jullie kunnen niet zo lang zonder rust en slaap.

Wat een bijzonder vreemd advies Anjali, dit lijkt me niet wenselijk.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:48

anjali schreef:

Maar goed dat het niet jouw baby is.
TS bel de huisarts en geef aan hoe je er bij zit.
Heb je nog andere mensen die bij je kunnen zijn nu?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:10

Ts. Veel sterkte.

Ik heb al 16 maanden een baby die huilepisodes heeft. De eerste 8 maanden was puur overleven: eten, huilen, slapen, huilen, enzoverder. 8 maanden van pure hel. Plots was het huilen overdag over, dan huilde ze alleen nog maar in de nacht. Oef, al iets meer rust. Nu op 16 maanden eindelijk een dochter die een beetje een 'normaal' ritme begint te krijgen.

Maar ik kan er nog steeds niet echt van genieten. Zowel ik als mijn man hebben bovenaan de trap gestaan: als we nu onze armen openen is het gedaan. Maar dat doe je niet, je blijft vechten, je blijft doorgaan.

Artsen geloven je zeer vaak niet. Het heeft echt 6 kinderartsen, 1 kno arts, 2 psychologen en nog een heup therapeuten gekost. Het probleem was hier trouwens extreme oververmoeid door nachtangsten. Maar dat heeft echt lang geduurd voor een arts met ons wou meedenken.

Maar ik wil je hoop geven: Deze periode gaat ooit over. Post partum depressie is niet jou schuld. Het is iets dat je overkomt. Maar: je hebt hulp nodig om er vlot uit te komen. Een arts, psycholoog, coach, ...

Probeer het niet alleen op te lossen, it takes a Village to raise a Child.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:16

anjali schreef:

Waaat? Wat een raar advies, ik ga er maar vanuit dat TS snapt dat ze dat vooral niet moet doen :(

Lieve TS, hele dikke knuffel. Wat rot dat je je nog steeds zo voelt.
Ik heb al eerder geschreven over mijn oudste met reflux. Wij hebben die opname dus wel gedaan, maar ik heb meteen aangegeven dat ik er bij bleef en dat ik wilde dat reflux onderzocht werd.
Daar bleek dus uiteindelijk dat hij zo zwaar reflux had, dat hij de volwassen dosering aan omeprazole nodig had.
Hij deed ook alleen hazenslaapjes; overdag en 's nachts kwamen zowel hij als ik echt niet tot rust.

Of het nou iets van reflux oid is; ik zou die opname echt aannemen, ook al voelt jouw partner daar niets voor. Gezien het feit dat jij weer over nadenkt jouw kindje van de trap te gooien, lijkt het mij met spoed nodig!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:37

Ik zou ook echt bellen en gaan voor die opname. Zorg dat je zelf onder behandeling komt bij de POP poli, deze is speciaal voor moeders met een pnd en daar kan je behandeling starten.

Een pnd is heel zwaar en als je kleintje dan ook nog alleen maar huilt is het nóg heftiger, probeer echt adempauzes voor jezelf in te lassen en de juiste hulp te krijgen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:41

Oh jeetje, ik had zo gehoopt dat het beter ging. Als je dichterbij gewoond had had ik je zo graag geholpen, nu kan ik niets meer doen dan een virtuele knuffel.

Als opname voor jou helpt, DOEN. Er moet of een oplossing gevonden worden of een patroon doorbroken worden.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:46

anjali schreef:

Huh?!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:32

Ik ga mee met de rest. Dit moet nu onderbroken worden. Bel je huisarts hiervoor. Dit is urgent.
Veel sterkte en dapper van je dat je het zo goed blijft aangeven. Ik hoop dat er snel hulp komt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:32

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:

Wat een bijzonder vreemd advies Anjali, dit lijkt me niet wenselijk.

Helemaal mee eens ! Hoe bedenk je het gelukkig heb je geen kinderen ik ook niet maar kan je wel vertellen dat plantaardig niet meteen onschuldig is voor alle leeftijden .
De meeste druppels zijn op alcohol basis nou volgens mij wil je dat niet in je baby stopen . En tabletten is al een probleem om het veilig naar binnen te krijgen . Buiten de werkzame stoffen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:36

Naast dat het natuurlijk een bizar advies is, is het ook nog eens geen oplossing.
Er is een reden dat dit kindje zo slecht slaapt. Door er medicatie of wat dan ook in te stoppen, ga je de oorzaak niet weg nemen maar maskeer je het probleem alleen maar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:06

Ik zou niet weten wat er mis is met (de juiste passende!) medicatie.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:37

anjali schreef:

En dat is niet aan jou om te bepalen wat de juiste, passende medicatie is in deze situatie tenzij je de behandelend arts bent.

TS: heel veel sterkte toegewenst, hopelijk komt er snel voor jullie een passende oplossing.

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:02

Beste TS, ik schrijf niet veel op bokt, ik ben meer een lezer.
Maar ik herken je in mijn verhaal, heb slaapcoaching overwogen, we wisten het op den duur ook niet meer.
Behandeling osteopaat en chiropractor (staphorst zit een hele goede) en alles hielp maar zo zo
Ook herken ik je gevoel van: het hoeft van mij niet meer...

Je kindje voelt je onrust en resoneert daar ook weer op.
Ik heb mezelf ziek gemeld, ben even alleen aan mezelf gaan denken en zorgen voor zoonlief. Zijn gaan samen slapen, zodat ik hem snel kan troosten, er voor hem zijn en verder niets meer te verwachten van mezelf.

Maar het is ongelooflijk zwaar en het is super dat je hulp zoekt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:20

anjali schreef:

En daarvoor lijkt me een arts de aangewezen persoon, vind je ook niet? Of zullen we de baby maar wiet geven? Plantaardig en kalmerend. ;) (grapje natuurlijk!)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:19

Anjali ik vind jouw idee niet eens zo gek hoor. Bedoel je een homeopathisch middel?

Natuurlijk is het handig om eerst de oorzaak te achterhalen dan kun je ook gerichter zoeken naar een oplossing. Vergeet niet dat een baby zijn ongemak (vaak) alleen kan uiten door huilen. Voor zo'n kleintje ook niet makkelijk om te laten merken wat hem dwars zit.

Ik zou, ondanks je gevoelens etc. Toch proberen hem zo veel mogelijk te troosten. Heb je ook hulp van je (schoon)moeder?