Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:marleen_usar schreef:@telpeva het is uiteindelijk zo netjes geheeld bij 1e hulp hadden ze echt hun best gedaan. Je ziet er niks meer van ik had echt een litteken verwacht.
Dus eigenlijk een goede ervaring, het enige wat minder was dat ze gezegd hebben dat de normale procedure is dat je eerst belt.
Nayomie schreef:Nja, laten we eerlijk zijn. Als jij iets heftigs vindt zien bij je eigen kind, gaat je moederinstict gewoon los en doe je maar wat je denkt dat goed is. Niet iedereen denkt er bij na om een afspraak te maken.
DuoPenotti schreef:Ik heb geen idee hoe oud Marleen is, maar heb niet het idee dat ze zoveel ouder is?
En zowel vroeger als nu, als je naar de huisarts belde kreeg je lang geleden ook al een bandje met dat je dan naar .... moest bellen die dienst had.
Tandarts net zo.
Er zomaar heen rijden buiten openingstijden kan ik me van toen ook niet herinneren eigenlijk.
superpony schreef:Vroeger reed je gewoon naar de EHBO, dus oudere generaties zijn dat gewoon gewend.
En huisartsen werkten vaak alleen, hadden praktijk aan huis en daar rende mensen ook gewoon naartoe om de huisarts uit bed te trekken als er iets was.
Die gezondheids centra zoals we die nu kennen, waren er nog niet. Wij kwamen toevallig in Almere wonen begin '80 er jaren en daar was het gelijk overal, maar het was echt vrij nieuw en niemand kenden dat als we het uitlegde.
Het stond in de krant als je huisarts op vakantie ging en bij wie je dan terecht kon.
Ik zeg niet dat het beter werkte, maar gelukkig hebben ook veel mensen weinig met de zorg te maken en die zijn niet altijd op de hoogte van veranderingen.
Annet73 schreef:superpony schreef:Vroeger reed je gewoon naar de EHBO, dus oudere generaties zijn dat gewoon gewend.
En huisartsen werkten vaak alleen, hadden praktijk aan huis en daar rende mensen ook gewoon naartoe om de huisarts uit bed te trekken als er iets was.
Die gezondheids centra zoals we die nu kennen, waren er nog niet. Wij kwamen toevallig in Almere wonen begin '80 er jaren en daar was het gelijk overal, maar het was echt vrij nieuw en niemand kenden dat als we het uitlegde.
Het stond in de krant als je huisarts op vakantie ging en bij wie je dan terecht kon.
Ik zeg niet dat het beter werkte, maar gelukkig hebben ook veel mensen weinig met de zorg te maken en die zijn niet altijd op de hoogte van veranderingen.
Gelukkig werkt dat niet meer zo. Niemand wil tenslotte 24/7 stand-by zijn wat werk betreft. Ook artsen hebben een sociaal leven. De werkdruk en werktijden zijn al belachelijk genoeg.
Yom schreef:Tijd geleden moest ik bij het ziekenhuis zijn en op het terrein daar struikel ik, ik sta op en het leek mee te vallen maar 20 meter verder kreeg ik enorme last van mijn pols. Ik hield hem ook in een bepaalde stand (geen dramatische oh hij is duidelijk gebroken stand) en mijn parkeerbonnetje kon ik niet eens meer vast houden vd pijn. Ik wist genoeg en ben eerst nog bloed gaan prikken en daarna maar meteen naar de HAP
Maar ik werd weggestuurd en moest eerst maar naar de huisarts
sta je daar, niet meer helder denken door de pijn en dan moet je maar thuis zien te komen om eerst naar de HA te gaan (die me na 2 tellen kijken weer terug stuurde voor foto's en ja hoor...gebroken)
Is vast het protocol maar dit vond ik echt zo belachelijk
superpony schreef:Annet73 schreef:Gelukkig werkt dat niet meer zo. Niemand wil tenslotte 24/7 stand-by zijn wat werk betreft. Ook artsen hebben een sociaal leven. De werkdruk en werktijden zijn al belachelijk genoeg.
Dat is wat men nu vindt. Ik heb zelf oudere artsen en ook oudere huisarts gehad de afgelopen jaren en die missen juist wel de oude manier van werken. Heb al vaker zowel op de poli met een arts als mijn vorig huisarts daar over gesproken en ze voelen zich enorm beperkt.
Ik had een MDL arts en huisarts die daardoor alsnog veel extra uren maakte en buiten de lijntjes dacht.
Een huisarts had gewoon de mensen in zijn eigen buurt en dus beperkt aantal patienten. Die zijn echt niet allemaal elke nacht ziek gelukkig.
Ik had ook een veearts die vrijwel gehele jaar 24/7 bereikbaar is op vakanties na. Sommige mensen kiezen voor zo een vak met ziel en zaligheid.
Yom schreef:... en daarna maar meteen naar de HAP
secricible schreef:Mooi gezegd Annet.
Ik kan hier eigenlijk maar 1 situatie herinneren waarbij de HA buiten werktijd thuis aangebeld werd. En dat was een noodsituatie waar direct medische hulp geleverd moest worden (hersenbloeding bij jonge vrouw) en de huisarts woonde toevallig 3 huizen verderop.
Anoeska27 schreef:Wat voor mij het grote verschil is met vroeger is dat je nu al snel het gevoel krijgt een zeur te zijn. Ik ben dit jaar al 2x voor andere zaken naar de ha geweest en toen ik gisteren merkte dat het knobbeltje in mijn borst flink groter is geworden twijfelde ik toch om "alweer" te bellen. Die twijfel was er vroeger niet omdat er toen gewoon aandacht was voor iedereen en het niet als een last gezien werd dat iemand aandacht nodig had.
Polly schreef:Yom schreef:... en daarna maar meteen naar de HAP
Eeh ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
HAP = huisarts
Tijdens kantooruren: eigen huisarts
ANW/feestdag: huisartsen spoedpost (dat is dus wat anders als de huisarts overdag, zelfde artsen, alleen zorg die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag van de eigen huisarts)
Maartje1990 schreef:Polly schreef:Yom schreef:... en daarna maar meteen naar de HAP
Eeh ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
HAP = huisarts
Tijdens kantooruren: eigen huisarts
ANW/feestdag: huisartsen spoedpost (dat is dus wat anders als de huisarts overdag, zelfde artsen, alleen zorg die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag van de eigen huisarts)
Volgens mij maak je zelf ook een foutje?
Hap= huisartsen post