Ontstoken vinger, huisarts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:53

Onali schreef:
Supertje schreef:
Het is voor een leek soms best lastig om te bepalen wanneer je iets af kunt wachten of juist direct actie moet ondernemen.

Iets wat je al voor het weekend hebt kan prima wachten tot na het weekend.

Hier ook een zorgmedewerker en ook ik ben boos. Dat ene minuutje aan de telefoon hangen betekent in mijn geval dat een terminale cliënt moet wachten op zorg.
Hoe vaak ik wel niet in de wacht hang met een HAP voor overleg of om een rit aan te vragen.
Als mijn cliënt ernstige pijn of onrust heeft en ik hang gewoon ruim 20 minuten in de wachtrij (langer is geen uitzondering) dan kan ik mensen als TS of mensen die hier zeggen ach bel maar wel door die telefoon heentrekken _-:(

En dat zegt een zorgmedewerker...
Fijn.

Als ik zo over mijn baan zou spreken als sommige zorgmedewerkers hier doen zocht ik ander werk waar ik het wel naar mijn zin zou hebben.

Ik hou mezelf maar voor dat er ook heus nog wel ergens mensen in de zorg rondlopen die wel graag mensen willen helpen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:55

Citaat:
De Huisartsenpost is er voor huisartsenzorg tijdens de avond, in de nacht, in het weekeinde en op feestdagen. Als er geen sprake is van een levensbedreigende situatie, maar u hebt het idee dat wel op korte termijn een dokter naar uw medische klachten moet kijken, dan belt u buiten de gewone praktijktijden van uw huisarts met de huisartsenpost. De triagist van de huisartsenpost bepaalt dan in overleg met u welke hulp noodzakelijk is. Dat kan een zelfzorgadvies zijn, of een verwijzing naar het spreekuur van de eigen huisarts, maar ook een afspraak op de huisartsenpost, waar de huisarts de patiënt kan onderzoeken. En in sommige gevallen ook een afspraak voor een (spoed)visite door de visiterijdende huisarts. Eventueel kan zelfs door de triagist in overleg met een huisarts alsnog besloten worden een ambulance naar u toe te sturen

Even van de huisartsenpost gequote.
Ja je mag dus wel bellen.De triagist bepaald dan of je wel of niet mag komen of geeft ander advies.
Dus als je twijfeld mag je altijd bellen.
Dat hier mensen verkondigen met loeiende sirenes voor een klein probleempje op pad te zijn gestuurd dus probleem ligt dan bij de traigist en niet bij degene die heeft gebeld.
Als zorgmedewerker kan je altijd een aparte lijn bellen ipv de gewone lijn dus zo vaak in de wacht hangen dan zou ik eens informeren naar een ander nummer speciaal voor zorgmedewerkers. Sowieso wordt er bij terminale patienten meestal een beleid afgesproken voor scenario's als deze zodat je al kan en mag handelen en je niet buiten kantoor uren met een probleem zit

Ts ik hoop dat het beter gaat met je vinger en je gewoon kan werken.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 05-04-21 12:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:57

Ik vraag me af of iedereen hier snapt dat met "hap" huisartsen post wordt bedoeld en niet huisartsenpraktijk. De afkorting is namelijk hetzelfde en volgens mij onstaat daardoor wat verwarring.

Ts heeft ondertussen aangegeven dat ze morgen pas gaat bellen. Dus waarom maken jullie je allemaal zo druk?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:58

Gillbo schreef:
Citaat:
De Huisartsenpost is er voor huisartsenzorg tijdens de avond, in de nacht, in het weekeinde en op feestdagen. Als er geen sprake is van een levensbedreigende situatie, maar u hebt het idee dat wel op korte termijn een dokter naar uw medische klachten moet kijken, dan belt u buiten de gewone praktijktijden van uw huisarts met de huisartsenpost. De triagist van de huisartsenpost bepaalt dan in overleg met u welke hulp noodzakelijk is. Dat kan een zelfzorgadvies zijn, of een verwijzing naar het spreekuur van de eigen huisarts, maar ook een afspraak op de huisartsenpost, waar de huisarts de patiënt kan onderzoeken. En in sommige gevallen ook een afspraak voor een (spoed)visite door de visiterijdende huisarts. Eventueel kan zelfs door de triagist in overleg met een huisarts alsnog besloten worden een ambulance naar u toe te sturen

Even van de huisartsenpost gequote.
Ja je mag dus wel bellen.De triagist bepaald dan of je wel of niet mag komen of geeft ander advies.
Dus als je twijfeld mag je altijd bellen.
Dat hier mensen verkondigen met loeiende sirenes voor een klein probleempje op pad te zijn gestuurdag dus bij de traigist en niet bij degene die heeft gebeld.
Als zorgmedewerker kan je altijd een aparte lijn bellen ipv de gewone lijn dus zo vaak in de wacht hangen dan zou ik eens informeren naar een ander nummer speciaal voor zorgmedewerkers. Sowieso wordt er bij terminale patienten meestal een beleid afgesproken voor scenario's als deze zodat je al kan en mag handelen en je niet buiten kantoor uren met een probleem zit

Ts ik hoop dat het beter gaat met je vinger en je gewoon kan werken.

Als er 112 wordt gebeld gaat er altijd iemand rijden. Op het moment dat tijdens de triage blijkt dat er meer of minder nodig is wordt er op- of afgeschaald. Maar als je via 112 aangeeft een ambu nodig te hebben rijdt er gelijk een ambu uit in principe.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:00

Het gaat toch over de hap? Dat is wat anders dan 112
Een ambu gaat alleen bij een A1 dia zonder triage al onderweg. Je kan niet zomaar in de telefoon schreeuwen Nu een ambu! En ze rukken uit.
Zo werkt het niet helemaal
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 05-04-21 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Het gaat allang niet meer om TS inderdaad, maar om het principe ja/nee bellen naar de huisarts in het weekend en volgens mij maakt ook niemand zich druk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Ja precies, dat is een heel ander nummer ook om te bellen :)

verootjoo

Re: Ontstoken vinger, huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:11

Oh ik dacht dat die ambu voor een niet in de voet bij 112 was, want welke triagist stuurt daarvoor een ambu. :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:14

verootjoo schreef:
Oh ik dacht dat die ambu voor een niet in de voet bij 112 was, want welke triagist stuurt daarvoor een ambu. :=

Haha als je je zelf aan de vloer vast geniet hebt met zo'n ding uit de bouw misschien.
Maar ook bij 112 vragen ze eerst of het levensbedreigend is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:17

Ik heb ooit in een speld getrapt. Maar wat doet dat pijn zeg!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:17

purny schreef:
Ik heb ooit in een speld getrapt. Maar wat doet dat pijn zeg!

Legoblokje.....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:23

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:26

En dat zie ik nu pas!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:52

Gillbo schreef:
Als zorgmedewerker kan je altijd een aparte lijn bellen ipv de gewone lijn dus zo vaak in de wacht hangen dan zou ik eens informeren naar een ander nummer speciaal voor zorgmedewerkers.

Sowieso wordt er bij terminale patienten meestal een beleid afgesproken voor scenario's als deze zodat je al kan en mag handelen en je niet buiten kantoor uren met een probleem zit

Niet bij de HAP na kantoor tijden. Daar is geen speciaal nummer voor, of misschien regio afhankelijk. Ik ken hier maar 1 HAP met overlegnummer.

En ja dat laatste is zeker waar maar helaas zijn niet alle eigen huisartsen zo slim of willen meewerken aan een beleid. "Dat komt volgende week wel." Wanneer gaat het fout? Juist vrijdagnacht ..

Ik ben de afgelopen 3 nachten met mijn cliënt door een hel gegaan omdat de familie en de huisarts geen beleid wilde afspreken.
Gelukkig was ik bij de betreffende HAP eigenlijk meteen aan de beurt alle nachten.

Maar ik ken helaas ook een HAP waar +20 minuten wachttijd de norm is.
Daar heb ik toen ook het spoednummer gebeld tijdens het wachtbandje. Hing al 2 keer 40 tot 50 minuten aan de lijn.

Heb aan de hand daarvan een klacht ingediend. Er zijn wat dingen verbeterd maar wat precies weet ik niet. Heb aan die kant geen HAP meer nodig gehad sinds die tijd.

Rox87 schreef:
En dat zegt een zorgmedewerker...
Fijn.

Als ik zo over mijn baan zou spreken als sommige zorgmedewerkers hier doen zocht ik ander werk waar ik het wel naar mijn zin zou hebben.

En ja ook zorgmedewerkers hebben k.utdagen. Wij zijn ook mens dus hoeven echt niet 24/7 zorgzaam te zijn. Daar is mn werk voor ;)
Dus sorry dat ik niet zeg ach goshie arme TS :(:)

Bovendien vind ik mijn werk ontzettend leuk om te doen. Dus ik snap niet zo goed waar je dat vandaan haalt.

Ondanks dat hoop ik voor TS dat de ontstoken vinger snel over is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:06

Onali, bij jou gaat het al niet meer om de vinger van TS. Het gaat jou meer om je frustratie omtrent het niet meewerken van bv familie en huisarts van patiënten van je en dan moet je soms ook nog zo lang in de wacht vanwege mensen als TS. Ik vind, iedereen even evenveel recht op zorg. Een ontstoken vinger is geen gekneusde vinger he, kan zeker verkeerd aflopen.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:23

Ts, hoe is het met je vinger.? Ik heb zoiets ook ooit eens gehad. Twijfel of ik wel of niet naar de huisarts zou gaan. Wel gegaan. Net op tijd. Een dag later en het zou open gesneden moeten worden. En dat terwijl het heel makkelijk te verhelpen is. Je doet watten om je vinger en dan een verband erom. Dat maak je nat en hou je ongeveer 24 uur nat.
Weken met soda kan ook, maar de huisarts zei tegen mij dat we dat niet lang genoeg doen. Moet dus echt een flink aantal uur.