Deo waardoor je niet zweet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:15

Ik bestel het bij Loveli zelf. Het lijkt duur, maar omdat het zo lang mee gaat, valt dat reuze mee

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:22

Loveli vind ik kwa werking prima, maar als ik dat langere tijd gebruik dan krijg ik een soort waas onder mijn oksels. Geen idee hoe dat komt, maar ik vind dat niet prettig.

Toen een tijdje Odorex gebruikt, maar dat brandt en jeukt heel erg bij mij. Daardoor zweet ik helemaal niet meer, maar ik heb juist het idee dat dat ook niet helemaal gezond is. En er zit veel chemisch spul in, waar ik eigenlijk wat meer vanaf wil. Daarom ben ik ook gestopt met Dove.

Sinds een week of twee gebruik ik Nuud. Dat vind ik echt heel prettig spul! Ik gebruik het ongeveer drie keer per week, nadat ik geschoren heb. Het voelt prettig aan, sluit niets af en je ruikt naar niets.

MyChoice

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:43

Het nadeel vind ik dat je bij Nuud en Loveli etc toch zichtbare zweetplekken in je shirts/jurkjes etc krijgt. Het liefst zou ik miradry toepassen.

xchanel01

Berichten: 1809
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:00


xPabloBokt

Berichten: 9527
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:04

Ik was helemaal niet te spreken over Nuud, persoonlijk. De eerste paar weken werkte het, maar ik zou hem absoluut niet adviseren als anti-transpirant. Ik ging er namelijk enorm door zweten, zeker in de zomer, en ik moest echt elke dag opnieuw smeren in plaats van de geadviseerde drie dagen om geurloos te blijven.

Ik heb nu Odorex Natural Fresh spray en daar ben ik enorm tevreden over. Ik moet het nog zien in de zomer, maar voor nu werkt hij fantastisch. Normaal ruik ik vreselijk als ik van mijn paard af kom maar deze deo ruik ik nog steeds na een aanzienbare tijd, ook na fysieke inspanning.

MyChoice

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:51

Dag 1 met Loveli netjes droog. Dag 2 leek het wel of ik geen deo op had gedaan helaas. Morgen Earth Line proberen.

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:37

odorex, en dan die soort van roller. Houd ook zweetlucht tegen

Niet aanbrengen na het scheren want dat doet PIJN

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:31

xchanel01 schreef:
Heb deze site van de week toevallig door een ander topic gevonden, misschien heb je wat aan de tips/opties :D

https://moniquevandervloed.nl/de-grote- ... test-2022/


Oh fijn!

N.a.v. die beoordeling: wat vinden jullie van de geur en de smeerbaarheid van de Loveli deo stick?

En heeft iemand ervaring met de genoemde SUIT MATTERS DEODORANT CREME ( € 8,50 voor 50 gram)?

Of met de EARTH LINE LONG LASTING DEODORANT CREME STICK ( € 12,95 voor 50 ml)?

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:34

xPabloBokt schreef:
Ik was helemaal niet te spreken over Nuud, persoonlijk. De eerste paar weken werkte het, maar ik zou hem absoluut niet adviseren als anti-transpirant. Ik ging er namelijk enorm door zweten, zeker in de zomer, en ik moest echt elke dag opnieuw smeren in plaats van de geadviseerde drie dagen om geurloos te blijven.

Ik heb nu Odorex Natural Fresh spray en daar ben ik enorm tevreden over. Ik moet het nog zien in de zomer, maar voor nu werkt hij fantastisch. Normaal ruik ik vreselijk als ik van mijn paard af kom maar deze deo ruik ik nog steeds na een aanzienbare tijd, ook na fysieke inspanning.


Nuud is ook geen anti-transpirant. Een anti-transpirant zorgt er namelijk voor dat er geen/minder vocht uit je oksels komt. Nuud zorgt ervoor dat de bacteriën die in je oksels zitten geneutraliseerd worden. Die bacteriën scheiden een bepaald soort zuur uit waardoor je die typische zweetlucht krijgt. Dat zuur gaat ook in je kleren zitten en krijg je er lastig weer uit. Als je die kleren blijft dragen, blijf je die zweetgeur houden, ook al gebruik je Nuud.

MyChoice

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:17

Boras schreef:
xchanel01 schreef:
Heb deze site van de week toevallig door een ander topic gevonden, misschien heb je wat aan de tips/opties :D

https://moniquevandervloed.nl/de-grote- ... test-2022/


Oh fijn!

N.a.v. die beoordeling: wat vinden jullie van de geur en de smeerbaarheid van de Loveli deo stick?

En heeft iemand ervaring met de genoemde SUIT MATTERS DEODORANT CREME ( € 8,50 voor 50 gram)?

Of met de EARTH LINE LONG LASTING DEODORANT CREME STICK ( € 12,95 voor 50 ml)?



Ik vind Loveli prima smeerbaar. En de geur prima. Maar hij werkt voor mij niet helaas. Nu de Earth Line aan het testen. Kan er nog weinig over zeggen.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:48

Oh daar had ik van de zomer zonnebrand van, die vond ik wel heel fijn :j
Ik ben benieuwd hoe de deo bevalt van dat merk.

Shetloveerrr
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 13:18

En ik heb nog een vraagje, ik lees vaak dat een paar weken kan duren voordat nuud echt goed gaat werken. Is dat omdat je lichaam moet wennen aan het gebruik van nuud of omdat het moet wennen aan geen deodorant meer? En is het dan dus ook niet handig om bv nog wat deo op te spuiten (terwijl ik ook al nuud op heb) voor het geurtje?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:20

Ik heb een natuurlijke deo geprobeerd (een Franse) maar was niet overtuigd.
Ik gebruik tegenwoordig Nivea Men en die werkt super.

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:24

Shetloveerrr schreef:
En ik heb nog een vraagje, ik lees vaak dat een paar weken kan duren voordat nuud echt goed gaat werken. Is dat omdat je lichaam moet wennen aan het gebruik van nuud of omdat het moet wennen aan geen deodorant meer? En is het dan dus ook niet handig om bv nog wat deo op te spuiten (terwijl ik ook al nuud op heb) voor het geurtje?

Klopt :)

Je moet geen deo opspuiten nee voor het geurtje gebruik dan een parfum oid gewoon op je hals.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:20

Ik vond dat best meevallen eigenlijk, bij mij werkte nuud na een week.

Mews

Berichten: 5505
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:22

Bij mij werkte Nuud direct.

deksel

Berichten: 3826
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:29

Nuud heb ik nooit geprobeerd. Loveli wel. Hele fijne deo die goed voor mij werkt. Mijn zweet stinkt vrijwel niet meer (alleen als ik angst-zweet heb :+).
Volgens mij heeft loveli ook test verpakkingen te koop, wellicht iets voor jou?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:35

Heeft iemand ervaring met salt of the earth deo?
En werkt deze ook als een anti perspirant?

Ik gebruikte nuud maar nu in de zomer is het echt niet genoeg :=

Ben overgegaan op de Borotalco spuitbus, wat een walm komt er vanaf, hele appartement is vergeven. Hij werkt wel goed, al heb ik na een dag wel een beetje vieze lucht (combinatie geur van de deo en eigen geur..)

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:35

Werkte voor mij dochter niet.

Maar dat zegt echt helemaal niets over of het bij jou zal werken.

Nuud werkt bij mij dan weer als een tierelier ondanks hormonaal zweten

Proberen, alleen dan heb je het antwoord dat je zoekt.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:21

Nee die zoutstick werkte voor mij ook niet :n

xPabloBokt

Berichten: 9527
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:44

Salt of the Earth werkte bij mij ook niet afdoende.

Ik heb nu Odorex Natural Fresh spray en ben daar heel erg tevreden over.

Shetloveerrr
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 14:15

Update, ik gebruik nu sinds een paar maanden deospray van Weleda en wat een topspul!! 's Ochtends 1 à 2 pompjes zorgt voor de hele dag geen zweetgeur. Enkel als ik een strak shirt aan heb en heel veel gezweet heb een beetje, terwijl het bij normale deo (ik gebruikte altijd dove) altijd zo was dat als ik niks intensiefs deed en meerdere keren per dag opspoot er nog steeds een vieze menggeur van de deo en zweet kwam.
De flesjes van Weleda zijn wel aardig prijzig (rond de 12 euro voor 100 ml) maar met zo'n mini flesje doe ik rustig 3 maanden! En soms haal ik het in Duitsland, daar is het goedkoper. Ik heb nu de geuren citrus, kruiden, en granaatappel geprobeert en vind citrus het lekkerst!
Dus echt een aanrader als je opzoek bent naar een meer natuurlijke deo die ook nog eens beter werkt, ik vind het vooral fijn dat je niet zo'n chemische walm inademt elke keer als je deo spuit.

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:24

Misschien iets voor mijn dochtertje.

Ik ga over mijn nek van de door haar gekozen Dove.

Bij mijzelf werkt Nuud nog altijd als een tierelier

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:02

Ik zou niemand met een goed geweten Loveli aanraden. Leuk dat het allemaal natuurlijk is, maar ik heb zulke enorme uitslag gehad van hun producten (en vele mensen met mij) waardoor ik het echt geen 'veilige' producten vind om zomaar te gaan gebruiken.

De response vanuit Loveli was 'Oh, ja dan heb je teveel gebruikt' maar als je dan al direct zo'n bizarre uitslag krijgt dan is het product imo gewoon niet geschikt voor de grote markt. Dit stond nergens aangegeven en de manier waarop ze er zo extreem laconiek over deden vond ik ronduit belachelijk. Ik heb een hele gevoelige huid waardoor ik juist op zoek was naar producten die daarvoor goed te gebruiken waren en ook goed voor het milieu, maar Loveli komt hier nooit meer binnen. Leuk al die marketing en verhalen over hoe goed het wel niet is, maar ik denk dat ze die budgetten beter in de (her)ontwikkeling van hun producten kunnen steken.

Ik gebruik al jaren de standaard roller van Dove, nooit issues mee. Heel simpel en was er graag vanaf gegaan, maar goed, bovenstaand is niet iets wat ik graag weer mee wil maken.

Spenk
Berichten: 21858
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:06

Iedereen reageert natuurlijk anders op producten. Ik kan dus niet tegen die dove rollers :n altijd jeuk en uitslag van.

Ik gebruik nuud, al jaren, echt nooit problemen mee.