Namelesss schreef:Je bent geen mislukking als je om hulp vraagt aan je directe omgeving, natuurlijk niet. Dat is echt geen zwaktebod of egoïsme.Op het moment heb ik vakantie en moet ik morgen weer beginnen.
Vakantie is echt ups en downs geweest ben op het begin enorm depressief geworden en daarom ook niet mijn verjaardag kunnen vieren.
Op vakantie geweest en dat was echt heerlijk, was even niet met werk bezig en was iets wat ontspannen. Nu gelijk de neiging om weer te vertrekken maar helaas kan dat niet en is dat ook niet de oplossing.
Heb ondertussen intake gehad van de organisatie die nu mij gaat helpen alleen is jammer genoeg wel de wachtlijst daar meerdere maanden. De organisatie waar ik hiervoor bij zat die wil niet overbruggen helaas.
Nu zit ik te denken om bij de ondersteuner van de HA te vragen om hulp en dat ik in de tussentijd praktische lichamelijke zaken wil aanpakken. Ik ben af en toe een zorgmijder en heb mijzelf volledig verwaarloost helaas. Dus hoop daar misschien hulp bij te krijgen zodat ik misschien ook weer wat zelfvertrouwen krijg. Ik keek namelijk foto's van vakantie en kan wel huilen over hoe ik eruit zie. Alleen zit ik nu met de telefoon enorm er tegen aan te hikken om te bellen.
Vrienden en familie heb ik wel, echter praat ik niet met hun over mijn problemen. Sommige weten wel dat er iets speelt en dat ik niet gelukkig ben, maar al ze niet om hulp vragen. Ik weet dat ik dat best kan doen maar voelt echt als een mislukking als ik om hulp moet vragen. Ik help liever andere mensen.
Denk je niet dat het misschien zo zou kunnen zijn dat jouw vrienden en familieleden juist héél graag willen horen hoe het écht met jou gaat? Dat ze je juist heel graag willen helpen? Het is toch eigenlijk heel krom om wel professionele hulp te krijgen als het niet goed met je gaat, en je ondertussen groot te houden tegenover je naasten?
Geef jouw omgeving de kans om je te steunen. En realiseer je dat je anderen ook veel beter kunt helpen als je jezelf laat helpen.
Niemand kan en hoeft het alleen te doen.
Sterkte nogmaals!