30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 08:57

Parttime of latten lijkt me eig ook wel ideaal hoor.
Weet wel,als je echt samenwoont zie je ALLE kanten van elkaar. Ook die waar je je uiteindelijk gaat aan ergeren.
Bij latten kun je de ergernis factor een stuk lager houden, waardoor alles gewoon leuker blijft. En heb je even geen zin in je gezellig voor te doen, dan spreek je gewoon niet af :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:08

37 en ook nooit vriend gehad.

Kinderen dat is zeker dat er niet komt. Voor een Vriend staat de deur dicht maar niet op slot.kinderen hangen er 25 sloten op de deur.

Heerlijk alleen thuis.

Ik heb vrienden ondertussen met man vriend en kinderen.

We is een van hun die samen echt nooit flinke onenigheid hebben.
De anderen poeh soms.

Dat geven en nemen, of deels aanpassen aan je partner doe ik niet. Overal kan je soms al aanpassen thuis kan ik mezelf lekker zijn. Ook als er mensen over de vloer zijn maar die gaan tenminste weer weg.

Dorine92

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:37

Ik ben dan wel 29 ipv 30 :o maar hier ook dolgelukkig in mijn eigen rustige huis. Het is zo fijn dat je wel iemand kunt ontvangen, desnoods elke dag, maar dat dat dan een KEUZE is en geen moetje. Geen rotzooi, geen sleur, geen commentaar.. perfect :D wel de lusten, niet de lasten. Wil ook sowieso never nooit kinderen dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Ik kan me zo voorstellen dat het voor de komende tijd hooguit een lat-relatie zou worden. Misschien als ik oud ben, dat ik sleur ga waarderen en er meer voordelen uit haal dan nadelen om te gaan samenwonen. Maar dat zien we dan wel. Wellicht dat ik dan uiteindelijk wel permanent wil samenwonen (kan het me niet voorstellen moet ik zeggen.. zou het toch fijn vinden als de ander wel een eigen huis heeft waar ie af en toe een dagje of paar dagen heen kan). Maar voorlopig vind ik dit helemaal top!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:32

Oprechte vraag voor degenen die hebben samengewoond maar dat echt niet fijn vonden: was dat achteraf wel echt een goede relatie of een relatie met veel verliefdheid? Niet banketstaaf bedoeld! Ik herken jullie argumenten namelijk heel erg bij de mannen die wel leuk zijn maar waar geen sprake is van verliefdheid ('hij is erg leuk om mee om te gaan maar ik moet er niet aan denken dat hij elke dag naast me zit'). Maar bij de mannen wat ik echt verliefd op was (heel weinig dus) dacht ik echt: 'ik zou niets liever willen dan elke dag naast jou wakker te worden en alles van jou te weten en alles samen te doen.' Dus dit is nu ook steeds de reden dat ik bijna iedereen 'afwijs' want dat is wel een must voor mij, maar het is gewoon zeldzaam. Heb met 1 van de mannen in kwestie samengewoond en ook na 7 jaar nog steeds liefde, heel gezellig, nooit ruzie, en echt missen als hij er niet was.
Dus wellicht ligt mijn lat te hoog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:39

Ik PB je. :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:44

Vanuit mijn directe omgeving krijg ik er gelukkig niet echt opmerkingen over (eerder dat ik meer vrienden zou moeten maken). Kom ik op een gegeven moment iemand tegen met wie het zodanig klikt dan zou ik dat wel leuk vinden en het serieus proberen. Maar gaan zoeken met het idee dat je iemand moet vinden, dat is niet aan mij besteed.
Aan het krijgen van een relatie zit geen bovengrens. Maak het wat uit als je over 10 of 20 jaar iemand tegenkomt, dat maakt het gevoel dat je nu hebt niet ineens ongeldig? Het loopt zoals het loopt en je mag van mening veranderen.

Bovendien, wat verwachten mensen, dat je met tegenzin gaat daten omdat het zo hoort en dat je op magische wijze de 'ware' tegenkomt en je ineens wel een relatie wilt? Lijkt met niet het recept voor het vinden van een goede relatie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:01

Luxorvalkje schreef:
Ailill schreef:
Mijn ex maakte tijdens een dicussie een 'mooie' opmerking, volgens haar ben ik de perfecte kandidaat voor een parttime relatie, misschien is dat wel wat :')

Eigenlijk is dat een vorm van latten, living apart together. Helaas heeft latten een negatieve klank doordat de meeste mensen meteen aan wop denken (wippen, ontbijten, pleite).

Het eerste deel van mijn relatie was zo (latten). Ik studeerde nog. Dus doordeweeks was ik alleen op kamers, en in het weekend vaak samen. Was nog niet eens zo’n gekke regeling nu ik erover na denk. :)
Zoiets was het inderdaad, we zagen elkaar de weekenden en soms doordeweeks. Wat overigens prima ging, langer bij elkaar verliep vaak minder goed :+

Andere 'uiterste' is na date 3 of 4 een weekje die kant op (buitenland) om maanden later eens terug te vliegen naar NL. We deden echt heel veel samen, geheel anders dan bij mijn ex. Wel besloten om niet voor een tiny house te gaan in de toekomst, maar twee :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:02

Hier 42 en ook prima alleen, ooit wel vriendjes gehad (is al lang geleden en nooit lang), maar ook een hoge lat denk ik en een stukje bindingsangst. Heb een eigen huisje, een hond en een paard, werk en doe mijn ding. Geen kinderwens, nooit gehad.
Lijkt me best gezellig dingen te kunnen delen en samen te kunnen doen en misschien kom ik nog wel iemand tegen, maar ga daar niet continue mee bezig zijn. Is het zo, dan is dat leuk meegenomen, zo niet, dan niet.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:23

Hier 33 jaar en geen partner en geen kinderen. Ik heb wel twee keer een aantal jaren samengewoond. Enerzijds vond ik dat heel fijn, maar anderzijds werd ik er heel onrustig van. Veel ergernissen, het gevoel dat ik mezelf niet kon zijn, de hele dag door troep opruimen, etc. Maar ik denk dat dat komt, omdat de mannen met wie ik heb samengewoond niet de juiste waren en omdat ik ook niet de makkelijkste ben. Heel gevoelig voor geluid, licht en troep in huis.

Ik woon nu alleen en ik verlangde altijd naar een eigen plekje, dus dat is fijn, maar ik merk wel dat ik mij ontzettend eenzaam voel. Vanwege mijn werk heb ik ook geen huisdieren, dus het is wel heel erg leeg zo. En heb wel een kinderwens, dus ik zou wel graag een partner willen, maar ga er maar aan staan om op je 33e nog iemand te vinden die ook kinderen wil en die bij je past. Hoe langer ik alleen ben, hoe hoger mijn eisen aan een partner worden, lijkt het wel.

Bij paardenmensen zie ik het vaker: genieten van het feit dat je geen verantwoording hoeft af te leggen en hele dagen op stal kunt hangen, maar ik doe momenteel niets meer met paarden, dus al mijn avonden zijn alleen. En ik weet wel dat dit topic is voor blije 30+’ers, haha, maar ik begon dit bericht met het idee: Ja, ik ben 30+ en ook happy om vrijgezel te zijn, maar naarmate ik begon te tikken, merk ik toch dat de eenzaamheid wel overheerst, sorry!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:28

Het hebben van een relatie om ‘het hebben van een relatie’ past niet bij mij. En het lijkt me ook geen goede fundering om iets op te bouwen.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor mensen die een relatie beginnen om een soort gat/leegte bij henzelf op te vullen. Ik zou dat soort eisen niet aan een ander kunnen stellen.

En we kennen vast allemaal mensen/familie/ouders die het doen over komen alsof je leven niet gelukt / volmaakt is zonder relatie. Of zelfs denken dat er iets mis met je is. Ik ben nú blij met mijn leven. Dus laat mij. En misschien verandert dat in de toekomst.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:31

Missen jullie de intimiteit/seks niet? Ik heb geen zin (meer) in one-night-stands, maar een fwb of hoe je het ook wilt noemen is ook niet zo makkelijk te vinden. Ik wil wel iemand die ook verder een beetje leuk is uiteraard.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:49

Hier 35 en nu een paar jaar single. Heerlijk!! Heb op dit moment ook nog steeds echt geen behoefte aan een relatie. Ik zou dan ook speciaal tijd vrij moeten maken, want ik ben altijd druk met mijn eigen dingen. De enigste keren dat ik soms wens dat ik een relatie had is omdat ik de mannen die achter mijn kont aanlopen zat ben. De afgelopen tijd was het de ene scheiding na de andere op het werk. Allemaal mannen die zo snel mogelijk weer aan de vrouw willen en dan achter je aan lopen te kwijlen en slijmen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:46

Samantha_ schreef:
Wel fijn al die herkenning!
Ik zie om me heen ook zoveel stellen die samen blijven om de verkeerde redenen. Voor de kinderen, omdat ze niet op een flatje wilt wonen, omdat ze niet wilt werken, omdat ze niet alleen kan zijn. Zo bizar dat je zo kan leven.

Dat over tijd doorbrengen en je schuldig voelen herken ik ook wel. In mijn laatste relatie was dat echt zo. In het weekend zonder kinderen deed ik op zaterdag m’n paard. En wilde dan thuis nog wasje doen en soms nog wat andere klusjes. Voor ik dan bij hem was gedoucht en al, was het einde middag. En dan zei die, met jou kan ik nooit eens plannen om een middagje wat leuks te doen of ergens heen want je moet altijd naar je paard.

Ja dat klopt. Paardenvrouwen zijn voor veel mannen geen gewenst relatiemateriaal.Maar iemand die me dat niet gunt is bewijst daarmee niet de ware te zijn voor mij.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:24

Nou inderdaad. Dat is dikke pech, dat paard is part of the deal.man hoeft totaal geen liefhebber te zijn maar hij moet wel begrijpen welke verantwoordelijkheid een paard met zich meebrengt en wat de gevolgen daarvan zijn. Laat een paardenmeisje nooit kiezen tussen paard en man want ik denk dat het antwoord je niet aanstaat :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:03

Tiggs schreef:
Missen jullie de intimiteit/seks niet? Ik heb geen zin (meer) in one-night-stands, maar een fwb of hoe je het ook wilt noemen is ook niet zo makkelijk te vinden. Ik wil wel iemand die ook verder een beetje leuk is uiteraard.

Nee eigenlijk niet echt. Fwb is ook niet echt iets voor mij omdat ik daar meer voor moet voelen en dan ‘bang’ ben dat ik verliefd word dus dat voelt niet goed. Dus ook geen fwb.

Ik zeg niet dat ik het nooit mis maar ik ben blijer in deze situatie dan in een relatie waar toch een bepaalde frequentie van je wordt verwacht op dat gebied. Dan vind ik dit beter.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:49

Daar kan ik mij ook in vinden Suzanne :j geldt ook voor mij.

Wellicht zou ik het meer missen als ik niet mijn paarden had. Mogelijk wel. Ik kan niet thuis zitten, dus als m'n paarden wegvallen zou ik wat anders om handen moeten hebben. Hobby, of leuke dingen doen met een partner haha.

Dat ik nu hele dagen op stal rond loopt schrikt mannen af. Prima, moeten ze vooral doen. Maar waarom zou ik als ik geen partner heb, in mijn up thuis op de bank gaan zitten? Wachten en mij vervelen? Alsof je alleen maar tijd die je nu nergens aan besteed vrij hebt als je een relatie krijgt.
Als er een partner komt heb ik wellicht wel meer redenen om naar huis te gaan en andere dingen te ondernemen. Zolang dat er niet is doe ik lekker m'n ding en ben ik hele dagen weg.

Dat vind ik wel echt lekker. Als het mooi weer is, blijf ik langer weg en Niemand die dan gaat piepen. Ik hoef niet constant te plannen of naar de klok te kijken. Heerlijk :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:50

Ik heb wel een fwb. Al jaren dezelfde. We zijn vrienden, vinden elkaar aantrekkelijk, maar zijn nooit verliefd geworden. Soms zien we elkaar hele periodes niet. En dan ineens gaan we weer een tijdje met elkaar om. Soms verlopen onze afspraken puur platonisch en soms slaat de vonk ineens over. Dat is prima zo.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 20:22

Seks en intimiteit mis ik eigenlijk als enige. Maar goed, precies wat hierboven wordt vermeld: de 'verwachting' om de behoefte van een ander te vervullen maakt het minder leuk. Ik hoef geen seks om de seks. Wel om de passie, de vuur en het 'spel'. Nou, succes met vinden. Er was een iemand met wie ik dat wel had, maar die had een partner en daar zou die weggaan, deed ie niet en zijn we ook mee gestopt. Een FWB ook, maar die woont te ver en durft me niet te zien omdat hij tegenwoordig een vriendin heeft :+

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:05

Bijna 40 en ook alweer jaren vrijgezel. Ik herken het gevoel wat de meeste op iig de eerste pagina schreven. Ik wil op zich best een relatie, maar dan moet wel alles kloppen. En als dat niet klopt dan ben ik alleen gelukkiger. En ik ben ook echt happy zo met mezelf.

Ik merk ook dat ik het vooral lastig vind om iemand te ontmoeten. Het hele internet dating past mij slecht. Ik hou niet van chatten, appen, mailen etc. Ik ben echt iemand van het persoonlijk contact. Bekenden appen mij en dan bel ik ze terug. Vind het ook lastig om een diepgaand gesprek via tekst te krijgen. En dat maakt het in de huidige tijd niet makkelijker om iemand te leren kennen. Ik vind het idee om alleen oud te worden wel een rot idee, dus hoop eigenlijk wel ooit nog iemand te ontmoeten. Maar van de andere kant, ik heb ook al bijna de 40 in mijn eentje gehaald en dat is prima gegaan :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:22

Hier ook net 30 en vrijgezel.

Samen met mijn broer en mijn ouders hebben we een huis gekocht en daar woon ik samen met mijn broer en mijn 2 Border Collie's.
Mijn broer zit veel boven dus we hebben niet echt last van elkaar, maar als je zin hebt in een praatje dan ben je niet alleen.

En dan heb ik natuurlijk nog de honden waar ik zelf druk mee ben. Wat jullie met de paarden doen, doe ik met mijn honden. Daar stop ik mijn tijd in xD

Ik voel me niet alleen en heb ook geen behoefte aan knuffelen etc maar iedereen om mij heen die krijgt relatie of kinderen en ik heb geen zin in dat gezeur :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 00:52

Sheran schreef:
Oprechte vraag voor degenen die hebben samengewoond maar dat echt niet fijn vonden: was dat achteraf wel echt een goede relatie of een relatie met veel verliefdheid? Niet banketstaaf bedoeld! Ik herken jullie argumenten namelijk heel erg bij de mannen die wel leuk zijn maar waar geen sprake is van verliefdheid ('hij is erg leuk om mee om te gaan maar ik moet er niet aan denken dat hij elke dag naast me zit'). Maar bij de mannen wat ik echt verliefd op was (heel weinig dus) dacht ik echt: 'ik zou niets liever willen dan elke dag naast jou wakker te worden en alles van jou te weten en alles samen te doen.' Dus dit is nu ook steeds de reden dat ik bijna iedereen 'afwijs' want dat is wel een must voor mij, maar het is gewoon zeldzaam. Heb met 1 van de mannen in kwestie samengewoond en ook na 7 jaar nog steeds liefde, heel gezellig, nooit ruzie, en echt missen als hij er niet was.
Dus wellicht ligt mijn lat te hoog.

Ik verlies gewoon mijn interesse ofzo.. ik heb dat gevoel van missen regelmatig nodig, ga daar gewoon beter op ofzo. Beetje reuring in de tent haha

Tiggs schreef:

Ik heb gewoon een vast iemand daarvoor. Netjes kloten noem ik dat. Ik hoef niet iemand die hem morgen weer in een ander steekt. Bah.
Als ik diegene zat zou zijn, regel ik een “nieuw” vast iemand. Met de afspraak van geen anderen zolang je met mij gaat, en als je daar wel behoefte aan hebt kan je het gewoon zeggen. Van mijn kant ook trouwens. Werkt top

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:16

Siersma schreef:
Ik ben 37 en heb al bijna 20 jaar n relatie, woon al jaren samen. Maar ik ben bewust kinderloos. Dat schijnt nog steeds een taboe te zijn, zeker bij de mamabrigade. Het is nog steeds de standaard, trouwen, kinderen en een huis. Dat koophuis heb ik wel, maar trouwen hoeft van ons niet zo nodig. En kinderen al helemaal niet. Maar dat mag je nog steeds niet uitspreken, mensen zijn vaak soort van geschokt als ik dat wel doe. Ik ben heel direct en zeg waar het op staat, niet iedereen kan dat waarderen. Je bent anders dan het standaard plaatje en dat is nog steeds niet geaccepteerd

eigenlijk toch ten zotte dat je moet verantwoorden dat je niet wilt trouwen of kids wilt.. Dat het eigenlijk nog zo verwacht wordt...

ik ben 33 nu 7 jaar een relatie (eerste lange vaste) maar als het uit zou gaan (wat ik niet hoop) dan zou ik niet zo snel meer een relatie willen. Maar single blijven. Mijn relatie is goed omdat ik gewoon kan doen wat ik wil, zonder gezeik mee te krijgen. We hebben beide onze eigen hobby's. En dat is prima. Laten elkaar in waarde enz. Een man (of wie dan ook) moet mij echt geen dingen opdragen die ik niet wil. Dan ben ik weg! krijg ik spaansbenauwd van.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:18

Hier 48 en single, geen kids.
Na een relatie die 8 jaar geleden uitging heb ik even een "ding" gehad met iemand die af en toe langskwam en verder geen verplichtingen maar dat werkte uiteindelijk toch niet hoe ik wilde.

Zelfs op de weinige keren dat hij langskwam had ik al irritatie over de tijd, het eten, tijd voor mijn paard etc etc... en dan alleen eten, tv kijken, sex en weer weg was even leuk, maar later ook niet meer.
Ik dacht dat ik daar prima mee kon leven, en de eerste paar jaar ging dat oke, maar je staat tóch niet open voor wat anders dan...

Dus nu weer heerlijk alleen, ik zie wel of ik ooit weer iemand tegenkom en anders lekker niet...
Ik heb mijn werk, mijn huis, mijn paard... en vermaak me prima!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:40

31, 2 kleine meiden en vrij gezellig *\o/* . Ik wil niet meer anders :'). Samen wonen met 1 van het andere geslacht, of hetzelfde geslacht :'), neemt toch teveel vrijheid weg op 1 of andere manier. Eigen (huur) huis, een kat, een leuke baan en gewoon gelukkig met m’n draakjes <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:54

Oh, wat een herkenning! 32, vrijgezel (al jaren, 2 langere relaties gehad in het verleden), af en toe daten, maar me meestal doodergeren aan de persoon in kwestie.
Enige 'lastige' daarin is dat ik wél een kinderwens heb en (nog) niet toe ben aan daar een donor voor zoeken.
Meestal super happy vrijgezel en soms denk ik 'maar als ik nou iemand zou vinden die gewoon precies past, dan zou dat echt heel erg tof zijn!'. Settelen voor 'goed genoeg' wil ik niet. Ik verdien (en ieder ander die dat wil uiteraard ook!) een liefdevolle, '100% match relatie'. En anders ben ik veel liever alleen. Voor 50% of 70% passend ga ik gewoon niet, dat zuigt energie.