Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Zo vaak hoofdpijn dat ik er hoofdpijn van krijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 19:38

Ik ben nu idd bezig met verschillende dingen uitproberen. Vond het wel vervelend dat de fysio zo boos reageerde op mijn verhaal. Het is niet alsof ik voor mijn lol iedereen maar af ga. De huisarts zei ook dat het een kwestie van uitproberen is en kraakt niks af.

Ik gebruik zelfs tandpasta met extra fluoride een paar keer per week en normale tandpasta met fluoride. Het is wel een makkelijke tip voor mensen die ook last hebben en had er nog niet van gehoord

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 00:54

Gillbo schreef:
Hutcherson schreef:
Ik denk niet dat je heel ver gaat komen als het echt puur en alleen migraine is. Wellicht als er hersenschade is dan zien ze dat uiteindelijj terug op bv een mri.

Waarom denk je dit? Het klopt nl niet wat je zegt

Omdat ze geen duidelijke oorzaak hebben voor migraine. Het kan aan de ogen liggen, aan voedsel, aan beweging, aan spieren, aan botten en houding, aan stress, aan hormonen, aan licht, aan seizoenswisselingen, aan geuren, aan gebrek of teveel aan slaap, aan medicatie, aan gewennig aan paracetamol, aan alcohol, aan je tanden, aan je oren, zelfs haarpijnen, aan drukte, vermoeidheid, genetica, blablabla.

Klassieke migraine is geen oorzaak van.

Waarom denk jij dat je wel ver kunt komen?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 15:38

Ik ben vorige week bij de neuroloog geweest. Deze gaf aan niks te kunnen betekenen voor mij behalve een lichte doses Antidepressiva. Ik weet nog niet of ik dit ga proberen, het duurt twee tot drie weken voor het werkt. Tevens adviseerde ze mij om voor twee weken te stoppen met pijnstillers. Daar ben ik nu mee bezig, dit gaat redelijk goed gelukkig.

Ook heb ik twee behandelingen gehad bij een chiropractor afgelopen week. Er is een behandelplan opgesteld en ik zal kijken hoe dit werkt

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:07

Ik weet niet of ik iemand hiermee help.
Maar mijn vriendin had ook heftige migraine en is toen naar Duitsland gegaan.
Daar werd ze helemaal binnenstebuiten gekeerd en kwamen ze uit op hormonen en voeding.
Ze heeft een reeks behandelingen gehad met injecties op allerlei plekken op haar lichaam en een speciaal dieet wat ze moest volgen.
Daarna heeft ze jaren geen last meer gehad. (dit was wel al 10 jaar geleden) en nu heel af en toe nog, maar meestal te herleiden naar spanning.
Ik weet dat er toen gezegd werd dat ze hier heel makkelijk maar pillen voorschreven en verder weinig onderzoek deden.
Maar wat ik zeg dat was 10 jaar terug, dus misschien is het inmiddels wel achterhaald hoor.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 16:11

'helaas' is het geen migraine maar spanningshoofdpijn. Daar is volgens de neuroloog niks aan te doen in het ziekenhuis. Bij migraine had ze me kunnen doorverwijzen maar over spanningshoofdpijn weten ze niet genoeg om te kunnen behandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:16

Spanningshoofdpijn (en migraine) kunnen ze via de pijnpoli wel behandelen hoor.. ze kunnen je een TENS apparaatje aanbieden, dan krijg je via electroden schokjes die je spieren aan- en ontspannen wat de spanning kan verminderen. Ook zijn injecties mogelijk in de hoofdzenuw onder je schedel, of medicatie zoals idd die lichte dosis antidepressiva.

Ik heb bovenstaand allemaal gehad, vooral de injecties hebben mij erg geholpen.

Maar de grootste oplossing was voor mij stoppen met de pil.. jammer dat ze (en ik) daar niet een paar jaar eerder aan gedacht hadden. Ik krijg nu elk half jaar de injecties en ik ga nogsteeds om de week naar de fysio om mijn nek goed los te maken op onderhoudsbasis, op deze manier is mijn migraine van 20 dagen per maand terug gegaan naar 2-3 dagen per maand.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-21 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 16:19

[***] schreef:
Spanningshoofdpijn kunnen ze via de pijnpoli wel behandelen hoor.. ze kunnen je een TENS apparaatje aanbieden, dan krijg je via electroden schokjes die je spieren aan- en ontspannen wat de spanning kan verminderen. Ook zijn injecties mogelijk in de hoofdzenuw onder je schedel, of medicatie zoals idd die lichte dosis antidepressiva.
Ik heb bovenstaand allemaal gehad, vooral de injecties hebben mij erg geholpen.
Maar de grootste oplossing was voor mij stoppen met de pil.. jammer dat ze (en ik) daar niet een paar jaar eerder aan gedacht hadden.

Dit is waarom ik ontzettend blij ben met dit topic, dankjewel voor deze nuttige tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:21

:)
Ik zou adviseren de antidepressiva te proberen, dit is de eerste stap die ze ook op de pijnpoli proberen.
Geef dat een maand of 3 de kans. Werkt dat niet, dan zou ik toch om een doorverwijzing naar de pijnpoli vragen. De neuroloog kan wellicht niets meer voor je doen, maar dat betekent niet dat er ook niets meer mogelijk is... sterkte!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:32

Ik heb niet alles gelezen maar je kan de huisarts vragen voor een doorverwijzing. Ik had altijd migraine medicijnen maar bleek hemicrania continua heb. Ik heb sindsdien bloeddruk verlagers. Hou eens bij wat je eet en probeer ook uit te zoeken wat jouw triggers zijn.
Mijn aanvallen kunnen weken duren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:43

Ik schop dit topic even omhoog; hoe gaat het nu met je, TS?

Ik heb al jaaaren last van zware, meerdaagse hoofdpijnaanvallen en het wordt steeds erger. Ik val tussen (spier)spanningshoofdpijn en migraine in; ik kan wel licht en geluid verdragen en zie geen aura's. Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Ik ben naar de neuroloog geweest (2 verschillende artsen) en beiden schreven zonder verder onderzoek Sumatriptan en Amitriptyline voor. Dat laatste durf ik niet zo goed mee te beginnen :o

Mijn vragen:
- Hoe kom je bij een hoofdpijnpoli terecht en zouden ze daar nog meer kunnen betekenen dan er nu is gedaan? Ik heb dus al neurologen, fysio's, voedingscoaches, oogartsen, etc gezien)
- Wat is de ervaring van mijn lotgenoten met Amitriptyline? Bijwerkingen? Moest je op den duur een zwaardere dosis slikken? Helpt het?

Alvast dank!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-21 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:48

Amytriptiline heb ik geprobeert in lage dosering omdat mijn hoofdpijn vanuit nekschade na een duikeling van knollie. Maar ik ben er na een maand ook weer mee gestopt omdat het middel erger was dan de kwaal -O- . Uit het hoofd was het 5. Maar de hoofdpijn werd er niet veel minder van, wel beter te houden maar ik was zo duf, afgevlakt en liep zo ongeveer permanent in een soort halve slaapzombie rond. Na overleg met de neuroloog daar toen met kalm afbouwen mee gestopt.

Goddank is het nu weg nadat de boel goed genezen is maar amytriptiline nooit meer hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:53

*vorige post ingekort, werd een te lang verhaal :o

Thanks voor je snelle reactie, Karuna! Het lijkt me ook geen lekker spul. Het frustreert me een beetje dat mijn beide neurologen enkel wat vragen hebben gesteld en gelijk dit soort paardenmiddelen voorschrijven. Dat mijn klachten zijn begonnen of verergerd sinds een klap op mijn hoofd/nek, leek ze niet zo relevant. Ze schreven mij 10 mg Amitriptyline voor maar ben inderdaad een beetje bang voor de mentale effecten ervan. :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:54

Ook gehad, maar geen effect op de hoofdpijn. Ik ben er dus ook weer mee gestopt, want zoiets slakken zonder dat het echt nut heeft, nee.
Hoofdpijn polie was voor mij geen meerwaarde. Paar onderzoeken, wat medicatie en toen geen idee, leer er maar mee leven. Niet eens duidelijk geworden wat voor hoofdpijn het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:57

culaccino schreef:
Mijn vragen:
- Hoe kom je bij een hoofdpijnpoli terecht en zouden ze daar nog meer kunnen betekenen dan er nu is gedaan? Ik heb dus al neurologen, fysio's, voedingscoaches, oogartsen, etc gezien)
- Wat is de ervaring van mijn lotgenoten met Amitriptyline? Bijwerkingen? Moest je op den duur een zwaardere dosis slikken? Helpt het?

Ik ben door de neuroloog doorverwezen naar de pijnpoli toen hij mij niet verder kon helpen.
De Amitriptyline deed bij mij niet wat het moest doen.
Via de pijn poli heb ik nog een tijdje een TENS apparaatje gebruikt en toen dat ook niet hielp heb ik uiteindelijk injecties in de hoofdzenuw van mijn hoofd gekregen, dit enkele keren herhaald om de 3-4 maanden.

Uiteindelijk was bij mij de truc om te stoppen met de anticonceptiepil en heb ik de injecties ook niet meer nodig...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:23

Hier sinds stoppen met de pil en extra magnesium+B12 erbij te nemen zelden last van hoofdpijn nog.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:47

hier ook beetje dubio ondertussen....
ook neuroloog geraadpleegd en volgens hem is het kiezen tussen vaak excedrin en in de ergste dagen zolmitriptan nem(volgens hem mag je zonder problemen 20 dagen/ maand excedrin nemen), of overschakelijk op zwaarder en dagelijks medicatie nemen in de hoop dat die de hoofdpijnen definitief onderdruk....

nu dus het eerste, maar ik neem dan ook echt rond die 20 dagen/ maand dagelijks een excedrin(meestal tegen de middag), en meestal 1-2-3 dagen per maand de zolmitriptan.

hiermee is het relatief goed onder controle, maar het idee dat ik zo vaak naar een pijnstiller moet grijpen, zit me niet zo lekker, maar als het alternatief dagelijks medicatie is, tja,.... is het bijna regen of drup natuurlijk....
en nu met de warmte helpt het ook niet, door warmte krijg ik ook altijd meer hoofdpijn....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 17:38

Ik werd zo misselijk op de excedrin, weet niet wat erger was O:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 17:40

Ik heb een maand bijgehouden wanneer ik hoofdpijn had, hoe heftig, hoelang enz. Toen heb ik dat bij de huisarts op tafel gelegd met de mededeling dat ik doorverwezen wilde worden naar de hoofdpijn poli. Daar was de huisarts het zo mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:12

Ook dank voor jullie reacties. Heftig, MWM. 'Leer er maar mee leven' is nog helemaal niet zo gemakkelijk; dat kan vast iedereen in dit topic beamen. Het heeft bij mij iig nu al een flinke impact op mijn leven terwijl ik nog maar net een paar jaar werk. Hoop dat je toch een keer een oplossing vindt!

Jemig, dat TENS en die injecties, [***]. Ik lees wel vaker dat de pil bij veel mensen de oorzaak is. Ik ben juist op advies van de huisarts weer aan de pil gegaan, maar ik kan ook wel eens uitproberen of het helpt om te stoppen. Magnesium slik ik inderdaad; B12 nog niet.

En snap je twijfels, tengeltje. Ik slik liever ook zo min mogelijk.

Dank voor jullie ervaringen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:29

Ja, ondertussen alweer bijna 15 jaar elke dag. Reden dat ik ook niet kan werken, maar dat is een probleem omdat er geen echte diagnose is, behalve invaliderende hoofdpijn. Dus die impact ken ik ja, hopelijk vind jij nog iets wat helpt!

Bij mij hielp stoppen met de pil helaas ook niet. Ben 2 keer anderhalf jaar gestopt geweest. Moet zeggen dat ik wel aan het kijken ben voor wat anders nu, maar dan vanwege andere dingen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:37

Pil is hier ook geen trigger. Tijdens mijn zwangerschap amper last gehad. Slecht slapen en stress zijn hier triggers. Ik moet zeggen dat sinds ik thuiswerk veel minder aanvallen heb dan wanneer ik op werk ben

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:41

Hier is de pil ook geen trigger. Menstruatie wel dus slik ik veel door.

Ik mag pijnstillers zoals exidrin weer niet langdurig gebruiken.
Het enige wat mij helpt is triptanen. Ben dan wel duf maar kan wel uit bed zijn. Zweet als een otter om niks, maar beter dan met rolluiken dicht in bed.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:53

Menstruatie is hier ook trigger. Ik slik ook door. Ik heb sinds het najaar ook rolluiken en slaap wel beter voor zover dat kan met een snurkende peuter

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:59

Hier is het ook hormonaal…. De week voor mijn menstruatie, hoofdpijn, tijdens ook en de week erna de ergste hoofdpijn.
En als ik geluk heb zit er dan ergens daartussen een goeie week dat ik hoofdpijnvrij ben….
Maar het scheelt dan nog per maand, soms kan ik tijdens mijn menstruatie ook enkele dagen zonder pijnstiller en sommige maanden zitten er amper enkele dagen tussen de pre en post menstruatie pijn…. De kans is groot dat dit beter wordt als ik in de overgang kom, maar die zekerheid kan niemand geven…
Ben nu 37, mijn mama zat pas na haar 55ste in de overgang…. Nog 18 jaar te gaan -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:01

Ik heb het af en toe te heet in de nacht :D
Maar hoofdpijn is er nog... Had die hoop ook al.