Project gezond - gezond eten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Project gezond - gezond eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 07:46

Ik had idd de gratis app maar had het idee dat ik er niet veel mee kon dus dan vind ik het ook zonde van het geld.

1x per maand Silby dan wil je dat straks ook niet meer _O-

Ik hou mijn vrijdag patat dag er in. Hihi

Hoe was je kipkapsalon?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:34

Bij mij gaf de weegschaal vanmorgen aan dat het echt tijd is om weer wat gezonder te eten. In ieder geval eerst maar weer eens stoppen met de dagelijkse chocola....met ingang van vandaag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:40

Hier enorm verrast. Heb het skeeleren weer opgepakt en in 2 dagen 700 gram eraf. Nog maar 1,9 eraf en dan kan ik omhoog in kcal om op gewicht te blijven. Ben 4 januari gestart en wilde er 5,5 kilo af hebben.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:48

Goed bezig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 08:55

Chocolade... dat is echt mijn valkuil.
Ben er echt mee gestopt ook niet gekocht.
Al had ik nog tony's hazelnoot liggen waar ik gisteren een stukje van had genomen net als een saucijzenbroodje op stal.
Vandaag gewoon weer streng soms moet je jezelf wel ff iets gunnen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:03

Ik ben in januari begonnen met boek 1 en ben na 8 weken 8 kg afgevallen. Afgelopen week was mijn dochter jarig en zouden we het weekend geen project gezond doen en het maandag weer opppakken. Dat is mislukt, doordat we geen weekboodschappen gedaan hadden en we voor het makkelijke gingen. Nu de boodschappen weer in huis en morgen beginnen we weer met weekmenu 1, mijn doel voor deze periode is -4kg.

Mijn favorieten uit het boek was de ontbijtcake met abrikoos ipv perzik, de couscoussalade met geitenkaas en de nachos :P

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:32

Mando schreef:
Ik had idd de gratis app maar had het idee dat ik er niet veel mee kon dus dan vind ik het ook zonde van het geld.

1x per maand Silby dan wil je dat straks ook niet meer _O-

Ik hou mijn vrijdag patat dag er in. Hihi

Hoe was je kipkapsalon?

Heb de vriezer vol liggen met frikandellen, kroketten en andere bende van mijn werk, ivm met corona en anders weg moeten gooien is er een hoop verdeeld onder het personeel, zal toch ook nog even op moeten :=

De kapsalon waar was uitmuntend!
Had de kruiden ook zelf gemaakt :D

Verder wil ik me graag aan de menu's houden, alleen op zaterdag mag het iets losser zeg maar... Dan wil ik in de avond gewoon mijn borrel kunnen drinken, en dan niet maar 1 banketstaaf glaasje. En een knabbel extra kunnen pakken.

Faringo schreef:
Bij mij gaf de weegschaal vanmorgen aan dat het echt tijd is om weer wat gezonder te eten. In ieder geval eerst maar weer eens stoppen met de dagelijkse chocola....met ingang van vandaag.

Oeh die chocolade idd, het is ook zo lekker!
Gelukkig ben ik zelf wel van de pure chocolade maar iedere dag doe ik ook maar niet meer, gelukkig komt het wel een paar keer terug in het boek :=

Uppojono schreef:
Ik ben in januari begonnen met boek 1 en ben na 8 weken 8 kg afgevallen. Afgelopen week was mijn dochter jarig en zouden we het weekend geen project gezond doen en het maandag weer opppakken. Dat is mislukt, doordat we geen weekboodschappen gedaan hadden en we voor het makkelijke gingen. Nu de boodschappen weer in huis en morgen beginnen we weer met weekmenu 1, mijn doel voor deze periode is -4kg.

Mijn favorieten uit het boek was de ontbijtcake met abrikoos ipv perzik, de couscoussalade met geitenkaas en de nachos :P

Die nacho's stonden hier ook op het menu afgelopen week, maar vriendlief is daar niet zo van dus we hebben hem overgeslagen.
Maar ik wil hem zeker eens uitproberen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:40

Ik heb de app een tijdje gebruikt maar ik vond het het geld niet waard. Je kan inderdaad wel dagen wisselen (maar doe ik in boek net zo goed), maar alleen als je een recept weet. Soms wil ik juist een dag avg bijv, maar doordat dat geen recept is kan je die niet wisselen. Verder staan de recepten uit de nieuwste boeken niet in de app, en komen daar ook niet in.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:43

Laura82 schreef:
Ik heb de app een tijdje gebruikt maar ik vond het het geld niet waard. Je kan inderdaad wel dagen wisselen (maar doe ik in boek net zo goed), maar alleen als je een recept weet. Soms wil ik juist een dag avg bijv, maar doordat dat geen recept is kan je die niet wisselen. Verder staan de recepten uit de nieuwste boeken niet in de app, en komen daar ook niet in.

oooh k had nog hoop dat de andere boeken er ook nog in kwamen :x

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:46

Zou natuurlijk kunnen dat ze daar uiteindelijk over van mening veranderen, maar bij het winterboek was toen faq waarin ze dit aangaven, omdat ze graag willen dat mensen de boeken ook blijven kopen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:28

De nacho schotel hier vd week gegeten, die is echt heerlijk.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:57

Die nacho schotel moet ik ook eens proberen. Hij klinkt goed.

Hier vandaag geen chocola, wel deze _O-. Morgen maar echt aan de slag.
Afbeelding
Eerst 2 kilo eraf die ik erbij heb gegeten en dan nog 4,5 om aan de 57 kilo te komen. Als dat zou lukken (wat geen noodzaak is) ben ik in totaal 30 kilo afgevallen.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:07

De boeken klinken erg interessant. Waar ik alleen niet goed achterkom is of de boeken ook geschikt zijn voor vegetariërs? Staan er voldoende vleesloze gerechten in? Of zijn ze in ieder gemakkelijk aan te passen naar een vegetarisch gerecht?

Ik hoef denk ik maar zo'n 5 kg kwijt. Als ik jullie berichten zo lees, moet dat makkelijk lukken met deze boeken. Dat trekt me wel aan.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:09

Afbeelding
Ik heb dit nog liggen hier. Beetje troostvoer :))

@goesje; ik vind wel dat er veel recepten zijn met vlees. Maar volgens mij heb je van t meeste vlees ook wel een vegetarische variant toch?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:19

De boeken zijn niet specifiek vegetarisch, maar ik denk dat vrijwel ieder gerecht makkelijk vegetarisch te maken is. Ik gebruik soms die kipstuckjes ipv echte kip.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 13:44

Genoeg vleesvervangers toch te koop tegenwoordig.

Weet niet of er dieetboeken bestaan specifiek gericht op vegetarisch.

Denk dat je daar wat mee moet spelen en schuiven.

Ik lust geen vis, genoeg gerechten met vis nou dan gebruik ik kip.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:47

Precies wat hierboven is aangegeven. Denk dat je daar creatief mee om kan gaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:44

goesju schreef:
De boeken klinken erg interessant. Waar ik alleen niet goed achterkom is of de boeken ook geschikt zijn voor vegetariërs? Staan er voldoende vleesloze gerechten in? Of zijn ze in ieder gemakkelijk aan te passen naar een vegetarisch gerecht?

Ik hoef denk ik maar zo'n 5 kg kwijt. Als ik jullie berichten zo lees, moet dat makkelijk lukken met deze boeken. Dat trekt me wel aan.

Ik heb officieel geen vegetariër maar lust weinig vlees. Ik laat dit er dan uit als ik het niet met iets van vega kan vervangen. Tot nu toe nog niets aan gemist.

Houd er wel rekening mee dat je langzamer afvalt als je weinig kwijt hoeft. Sommige vallen in een week af waar ik 9 weken over heb gedaan bijvoorbeeld maar ik had dan ook aan een gezond bmi.

Welke kcal volgen jullie? Ik begon op 1250 maar viel daar bijna op in slaap en viel na een week niet meer af. Nu op 1500 voel ik me topfit en val af terwijl de berekening dus op de 1250 uit kwam.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:45

Faringo schreef:
Die nacho schotel moet ik ook eens proberen. Hij klinkt goed.

Hier vandaag geen chocola, wel deze _O-. Morgen maar echt aan de slag.
[ [url=m/IaFDta.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eerst 2 kilo eraf die ik erbij heb gegeten en dan nog 4,5 om aan de 57 kilo te komen. Als dat zou lukken (wat geen noodzaak is) ben ik in totaal 30 kilo afgevallen.

Super goed!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:48

goesju schreef:

Wij eten in principe ook geen vlees (dochter is volledig vegetariër), maar maken weleens een uitzondering. In principe kan bijna al het vlees weggelaten of vervangen worden. Wij missen alleen bij de aardappels en groente een stukje vlees, maar
eten dan een vegetarische vleesvervanger. Komt dan niet volledig overeen qua calorieën, maar wij zijn daar zelf niet zo nauwkeurig in en bereiken wel het gewenste resultaat.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:06

Ik heb nav dit topic en goede ervaringen van een collega boek 1 besteld, ben benieuwd! Wil 8 kilo kwijt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:14

amandananana schreef:
Ik heb nav dit topic en goede ervaringen van een collega boek 1 besteld, ben benieuwd! Wil 8 kilo kwijt.

Ik kan het Top boek ook echt aanraden zodat je makkelijk avondeten kunt vervangen als er eens iets op staat dat je niet lust.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 15:23

Ja TOP boek is ook echt TOP.

Ik vervang ik wel eens iets hoor.

Ben echt blij met de boeken.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:33

amandananana schreef:

Ooh leuk.
Ik mag van een vriendin boek 1 lenen om te kijken of het wat is voor me.

Meer die hier nog gewoon boek 1 volgen?
Of zitten de meesten in het nieuwe boek?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:34

Zerena schreef:
amandananana schreef:

Ooh leuk.
Ik mag van een vriendin boek 1 lenen om te kijken of het wat is voor me.

Meer die hier nog gewoon boek 1 volgen?
Of zitten de meesten in het nieuwe boek?

Ik ben begonnen met 2 en nu boek 1 week 2 vanaf morgen :)