(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

Sjong

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:30

Ik heb mijn bijwerkingen ook bij Lareb doorgegeven hoor. Ik had gewild dat er zo'n topic was voordat ik me had laten enten, want wij zijn met ons hele team zo'n beetje tegelijk gegaan. Als ik dit had geweten ( dat er toch best veel bijwerkingen zijn) hadden wij alles wat meer verspreid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:29

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:34

Sizzle schreef:
Voor het geval iemand het interessant vind: de UK meldingen zijn publiekelijk te vinden:
https://assets.publishing.service.gov.u ... _Print.pdf

Ik vind dit bijzonder interessant maar weet niet of ik er heel blij van word :=
Is toch nog wat anders als je het in tabelvorm opgelijst ziet staan dan ' van horen zeggen '.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:04

Je moet er sowieso bij bedenken dat dit de risicogroepen zijn. Het verbaast mij totaal niet dat er zoveel hart en vaat dingen bij staan, ik vind het zelfs nog laag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:28

Laag is het wel inderdaad. Als je uitrekent hoeveel vaccins er al gezet zijn, is dit inderdaad maar een heel klein percentage.
Maar ik ben een schijtluis :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:28

Ik mag woensdag voor het AZ vaccin. Wel helemaal naar 's gravenhage, terwijl om de hoek het Pfizer vaccin gegeven wordt. _O-

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:45

Hebben jullie ook een bevestiging gekregen van de ggd? Ik mag morgenmiddag maar anders bel ik wel eerst aangezien ik een eind moet rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:47

Heb je geen sms en mail gehad?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:51

SusanH schreef:

Nee, helemaal niks. Vind dat wel raar, dus ga morgenvroeg toch eerst maar bellen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:52

Toen ik voor mijn moeder een afspraak maakte bij de GGD kreeg ik binnen 1-2 uur een mail en sms met de gegevens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:01

CynthiaV schreef:
SusanH schreef:

Nee, helemaal niks. Vind dat wel raar, dus ga morgenvroeg toch eerst maar bellen

Idd even bellen in de mail staat namelijk wel belangrijke info en een gezondheidsverklaring die je ingevuld mee moet nemen. Daarnaast moet je meteen bij binnenkomst de mail kunnen tonen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:03

Ik heb net even gebeld, de afspraken stonden er gelukkig gewoon in. Ze zei dat ik gewoon een gezondheidsverklaring van internet kon plukken en dat het af en toe gebeurde dat iemand geen mail kreeg.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:57

:( mn collegatje is super bang van az. Er zou blijkbaar in verschillende landen zijn afgekeurd? En zelf tot doden toe na enten? Eens nadenken of ik de 2de laat zetten _O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:14

CandyArmando schreef:
:( mn collegatje is super bang van az. Er zou blijkbaar in verschillende landen zijn afgekeurd? En zelf tot doden toe na enten? Eens nadenken of ik de 2de laat zetten _O-

Onzin..

Edit:
Of althans, neem aan dat je dit ergens op baseert?
Zo ja, graag linkje van de bron.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:28

@Barbabientje: ik ga er vanuit dat het haar collega is die deze dingen zegt.

Zuid-Afrika heeft besloten niet te gaan voor de AZ-vaccinatie, omdat het een beperkte bescherming biedt tegen de meest voorkomende mutatie die daar rond gaat. Dat zou je kunnen zien als afkeuren.
Ook is het vaccin nog niet goedgekeurd in de VS, dit zou je ook als afkeuring kunnen zien als je het vaccin eng vindt (de oorzaak is overigens dat het nog niet volledig door de procedure is en er nog door de AZ een stap ondernomen moet worden: https://www.10news.com/news/coronavirus ... ad-rollout )

Er zijn na het plaatsen van de vaccins sterftes geweest, in de meeste gevallen is het onwaarschijnlijk gebleken dat het vaccin zelf door oorzaak is geweest, maar het valt niet uit te sluiten.

Sizzle schreef:
Voor het geval iemand het interessant vind: de UK meldingen zijn publiekelijk te vinden:
https://assets.publishing.service.gov.u ... _Print.pdf

In dit document worden 244 sterftes gemeld als "bijwerking". De kans is groot dat de meeste sterftes sowieso hadden gebeurd vanwege de leeftijdsgroepen die als eerste gevaccineerd zijn, in de VK met AZ. Namelijk de alleroudsten in combinatie met voorrang voor de allerzieksten (verpleeghuizen).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:52

Barbabientje schreef:
CandyArmando schreef:

Onzin..

Edit:
Of althans, neem aan dat je dit ergens op baseert?
Zo ja, graag linkje van de bron.

Die is gisteren geplaatst. Er is 1 Batch on-hold nadat 2 verpleegsters ernstig ziek geworden zijn (bloed stollingsproblemen, 1 gestorven).
Maar de kans is nog steeds erg groot dat het toeval is.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:58

Ja oké, dat linkje heb ik inderdaad gezien.

Die sterftes zijn imo een beetje hetzelfde als is dood gegaan aan alleen Corona, maar blijkt enorme voorgeschiedenis achter te zitten.
Zelfde als toen die overleden mensen in Noorwegen (Zweden?) met Pfizer. Bleek later om een hospice te gaan :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:00

Bijhalve dan dat het hier gaat om een 49 en 31 jarige zonder medische voorgeschiedenis. Terrecht dat het onderzocht wordt.

Maar Batch risico‘s zijn er voor ieder vaccin. Van Pfizer was in Januari in de US ook 1 Batch on-hold ivm meer dan normaal aantal allergische reacties.
Ook van een standaard normaal influenza vaccin was een aantal jaar terug een aantal batches teruggeroepen nadat er een grote fout ontdekt was in de verdunning (veel mensen met overreactie).
Dat is het risico van mens gedreven productie.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-03-21 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:01

Sizzle schreef:
Bijhalve dan dat het hier gaat om een 49 en 31 jarige zonder medische voorgeschiedenis.

Doelde daarmee op die 244 sterftes Sizzle, niet perse op die verpleegkundigen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:54

Barbabientje, sorry hoor was niet verkeert bedoelt.. :o

Mizora,sizzle super dankjewel <3
Ik ga dit eens kopiëren naar m'n collega +:)+

Ik hb m'n prik gehad op linkse arm.. en ik geef borstv. _O- moet zeggen, amai ik kreeg opeens veel productie.. _O- en 1 dag koppijn, spierpijn.. daarna was het over. In mei 2de prik .. we zullen zien wat dat met me doet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:35

Hmm, ik heb twee weken geleden m'n eerste prik gehad, maar voel me nu, twee weken later, nog steeds doodmoe. Niet moe zoals wanneer je stress hebt, maar echt de neiging om in slaap te vallen en ik sta te beven op m'n benen. Herkent iemand dit?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:56

Vorige week dinsdag heb ik mijn 1e prik gekregen.
Ik had hoofdpijn (maar weet dus niet of het van de prik kwam of omdat ik er al meer als een jaar last van heb, dus dat vind ik lastig te peilen).
Spierpijn in mijn arm maar dat heb ik altijd wel na een vaccinatie.
Verder heb ik een slapeloze nacht gehad, veel wakker, lopen zweten (wat ik normaal nooit doe).
De nacht was vervelend maar verder voel ik mij wel prima.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:30

Hier alleen een zere arm, wel heel vervelend met slapen aangezien ik op mijn andere arm ook niet kan liggen. Maar als dit alles is dan dikke prima *\o/*
Ik merk wel dat het beter gaat als je blijft bewegen, van stilhouden gaat mijn arm alleen maar meer zeuren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:49

Ik heb de spuit in de arm laten zetten waar ik tijdens het slapen het minst op lig.

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:54

Mijn dochter werkt in de zorg en heeft een aantal weken terug ook het AZ vaccin gehad, savonds begon de rillerigheid, en hoofdpijn, en snachts 39 graden koorts en misselijk. De volgende dag ging het alweer wat beter..nog wat moe en slapjes , maar werd ook langzaam beter. Dus bijwerkingen zijn er wel...al haar collegaś hadden er ook last van gehad. Overigens adviseren ze wel om alle bijwerkingen te melden, zoals hoge koorts, 39 graden is vrij hoog ....lang moe en trillerig zou ik zeker melden