Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Es_ther schreef:Hé tof dat je in Arnhem was! Ik was in de klimhal vrijdagavond. Ben je vaker in Arnhem te vinden?
Die gele wedstrijd routes zijn leuk hè? Zijn 5B tm 6a+ hoorde ik van de bouwers.
We kennen ook bijna iedereen die er werkt. Dus we hoeven ons niet aan te melden als we er zijn, we lopen binnen, zeggen hoi en dan hebben zij ons al aangemeld.
capopjekop schreef:Hoe vinden jullie Arnhem dan? De klimmers waar ik mee was vinden die baan minder.
Lieke schreef:Ook nog klimmers in omgeving Haarlem/Amsterdam? Of waar klimmen jullie vaak? Ik dus Amsterdam centraal/mountain network Amsterdam/Haarlem. Geen fanatieke boulderaar, maar kom wel in de fabriek en vorige week voor het eerst in Beest.
maaikemuis schreef:Van de zomer heb ik eindelijk eens de moed opgepakt om bij Monte Cervino te gaan voorklimmen. Dat heeft echt een (achteraf) grappig filmpje opgeleverd waar je mij een duizend doden ziet sterven. Die muur is dus 35 meter hoog en aan de kant van de ingang zit er blijkbaar een behoorlijke overhang in. En aangezien ik, voor de verbouwing althans, een 6b boven wist te komen, dacht ik dat ik wel veilig zat met een 5a-5b-5c route. Even geen rekening houdend met 35 meter en overhang. Ik snapte spontaan waarom alle mensen aan de andere kant zaten, veilig op de plaat...
Ook een leuke gedachte op 35 meter: "wat als ik mijn knoop niet goed heb gelegd?'
En: "hoe lang gaat een klimgordel eigenlijk mee?"
Not helpful....
JudithO schreef:Ik meld me hier ook. Ik ben een beginnende klimmer en ben nu op zoek naar schoentjes. Gisteren bij Decathlon in Apeldoorn geweest, maar niet geslaagd helaas. Hoe werkt dat met maten van klimschoenen? Ik heb normaal schoenmaat 39 maar daar had ik mijn tenen volledig krom dus dat lijkt me niet oke. Ik weet dat ze strak horen te zitten, maar dit was een beetje overdreven.
Bever heeft ook klimschoenen, misschien daar eens kijken ook voor wat advies?
Hebben jullie nog tips waar op te letten? En hoe dat werkt met die maten?
JudithO schreef:Gisteren bij Decathlon in Apeldoorn geweest, maar niet geslaagd helaas.
Lisa_22 schreef:Bedankt voor de tips Canon! Weet jij of iemand anders toevallig ook of ze bij de klim hallen vooral dure schoenen of ook wat goedkopere? Ik had eigenlijk voor ogen om bij de decathlon te halen maar die bij mij in de buurt zit heeft geen klim segment