Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:17

Ik ben net gevaccineerd en zit nu een kwartier te wachten of ik een anafylactische shock krijg. :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 16:38

Anoniem schreef:
Mijn excuses dat ik gisteren niet meer reageerde, had late dienst.

Het is inderdaad zo dat Janssens het vaccin aanbiedt aan de mensen die in de studie zitten, maar de placebo kregen. Begin maart krijg ik mijn 2de inenting, daarna wordt ik gedeblindeerd voor de onderzoeksarts. Dat is gelukkig iemand van mijn ziekenhuis en ik heb vorige vrijdag al bij haar aangegeven dat ik sowieso het vaccin wil als ik de placebo kreeg.

Tuurlijk wel niets voelen niet zeggen dat je de placebo kreeg en wel iets voelen kan altijd het placebo effect zijn. Maar bij mij was de inenting zelf echt wel pijnlijk en bij de gewone griep of tetanus vaccinatie ervaar ik geen pijn. Lijkt me best wel gek dat het dan in mijn geval puur een placebo effect zou zijn. Ik reageer overigens wel op subcutane inentingen zoals Fraxiparine en mijn migraine medicatie. Vandaar dat ik echt wel denk dat ik het proefvaccin kreeg.

De bijwerkingen die ik hier lees, hebben mijn collega's ook. Tot hiertoe is er nog niemand die echt heftig gereageerd heeft.

Ohh begrijpelijk hoor dat je geen tijd meer had. Ahh nu snap ik het. Spannend eigenlijk wel of je hem nu wel of niet gehad hebt. Maar stel dat je de placebo (gewoon zoutoplossing wellicht?) gehad hebt en je krijgt dan alsnog het Janssens ... moet je dan echt afwachten tot hij officieel goedgekeurd is en op de markt komt of krijg je hem dan gelijk aan het einde van jullie testperiode? In principe kunnen ze je dan ook nog even in de gaten houden en dat meenemen in de studie lijkt me? Ik vind het wel heel goed en knap dat je dit gedaan hebt!

verootjoo schreef:
Ik ben net gevaccineerd en zit nu een kwartier te wachten of ik een anafylactische shock krijg. :D

Haha en dit lees ik nu ruim 15 min. na je post .... dus je bent veilig nu .... niet in een anafylactische shock ? :+ Fijn dat je hem hebt! Was het daar ook goed geregeld qua afstand houden e.d.? Op mijn priklocatie gelukkig wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:43

Onder mijn collega's ook een aantal die aangeven afgelopen weekend meer vermoeid geweest te zijn, sommige hadden het gevoel "er hangt wat over me" zoals wanneer een griepje gaat doorbreken of stevige verkoudheid. Maar noch bij collega's noch bij bewoners zijn er ernstiger klachten geweest dan dat. En wij zijn toch echt met beide groepen samen met +400 personen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:46

Vayo schreef:
SVRL schreef:

Het is inderdaad zo dat Janssens het vaccin aanbiedt aan de mensen die in de studie zitten, maar de placebo kregen. Begin maart krijg ik mijn 2de inenting, daarna wordt ik gedeblindeerd voor de onderzoeksarts. Dat is gelukkig iemand van mijn ziekenhuis en ik heb vorige vrijdag al bij haar aangegeven dat ik sowieso het vaccin wil als ik de placebo kreeg.

Tuurlijk wel niets voelen niet zeggen dat je de placebo kreeg en wel iets voelen kan altijd het placebo effect zijn. Maar bij mij was de inenting zelf echt wel pijnlijk en bij de gewone griep of tetanus vaccinatie ervaar ik geen pijn. Lijkt me best wel gek dat het dan in mijn geval puur een placebo effect zou zijn. Ik reageer overigens wel op subcutane inentingen zoals Fraxiparine en mijn migraine medicatie. Vandaar dat ik echt wel denk dat ik het proefvaccin kreeg.

De bijwerkingen die ik hier lees, hebben mijn collega's ook. Tot hiertoe is er nog niemand die echt heftig gereageerd heeft.

Ohh begrijpelijk hoor dat je geen tijd meer had. Ahh nu snap ik het. Spannend eigenlijk wel of je hem nu wel of niet gehad hebt. Maar stel dat je de placebo (gewoon zoutoplossing wellicht?) gehad hebt en je krijgt dan alsnog het Janssens ... moet je dan echt afwachten tot hij officieel goedgekeurd is en op de markt komt of krijg je hem dan gelijk aan het einde van jullie testperiode? In principe kunnen ze je dan ook nog even in de gaten houden en dat meenemen in de studie lijkt me? Ik vind het wel heel goed en knap dat je dit gedaan hebt!

verootjoo schreef:

Haha en dit lees ik nu ruim 15 min. na je post .... dus je bent veilig nu .... niet in een anafylactische shock ? :+ Fijn dat je hem hebt! Was het daar ook goed geregeld qua afstand houden e.d.? Op mijn priklocatie gelukkig wel.

Ze verwachten dat het vaccin tegen maart goedgekeurd zal zijn, er zijn door de Belgische overheid in ieder geval al dosissen van besteld volgens onze onderzoeksarts. We worden in ieder geval nog 2 jaar opgevolgd als we in de studie blijven, ben zelf eigenlijk ook best wel nieuwsgierig naar het lange termijn effect. Als ik had gekunnen, was ik al sneller in een studie gestapt, maar zorgverleners mochten niet deelnemen. Dit is het eerste vaccin waarbij dat wel kon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:48

Vayo schreef:
SVRL schreef:

verootjoo schreef:

Wat ik bij mij raar vond was dat de sneltest locatie letterlijk naast de vaccineren zat. Zat denk ik meter of 5 tussen en alleen van die afzetpaaltjes. Als je pech hebt krijg je er automatisch corona bij :') nou ja contact moment is daarvoor veelte kort maar ik vond het maar een beetje raar. Een man was verkeerd gelopen en die liep overal tussen door botste bijna tegen mij op en moest naar de sneltest afdeling. Dacht al hoe kan je nu verkeerd lopen terwijl er iemand buiten stond aan te wijzen welk poortje je door moest en er staan heel groot borden met ingang sneltest en ingang vaccineren. En daarnaast wat als die man corona had? Gelukkig leek hij nog aardig fit want hij stond nog even flink te discussiëren met zijn vrouw en liep heel hard door. Maar vond het maar een beetje vreemd ingedeeld. Wel echt een top ventilatie systeem in de wachtruimtem

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:26

Ja ik ben veilig Vayo.

Ik was in houten en vond het hier erg goed geregeld :j

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:51

SVRL schreef:
.....Begin maart krijg ik mijn 2de inenting, daarna wordt ik gedeblindeerd voor de onderzoeksarts. Dat is gelukkig iemand van mijn ziekenhuis en ik heb vorige vrijdag al bij haar aangegeven dat ik sowieso het vaccin wil als ik de placebo kreeg. ....

Wat gek, ik heb begrepen dat het vaccin van Janssen (van moederbedrijf Johnson&Johnson) maar 1 keer toegediend hoeft te worden?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:03

Ik zou afgelopen zaterdag gevaccineerd worden met Pfizer, maar ik kreeg vorige week maandag helaas corona. Hierdoor moet ik 4 weken wachten voordat ik mijn vaccinatie weer kan inplannen. Het is even zuur, maar ik ben blij dat ik recht heb al zo snel op een vaccinatie door mijn werk in de zorg.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:03

Vayo schreef:
Tanya wat fijn!!! Mag ik vragen waarom jij gevaccineerd bent (met moderna)? Vanwege je werk of een andere reden? Als het niet wilt delen ook prima natuurlijk, het is puur interesse. Moet jij nog een keer gevaccineerd worden?

Ja ofcourse! Ik ben in opleiding tot huisarts. Dus wij zaten niet bij de eerste Pfizer batch, maar bij de Moderna batch! Toen ik de mail kreeg om een afspraak te maken (vrijdag) heb ik die asap ingepland :') En ja ik mag over 4 weken nog een keer!

Nog over wel/niet enten: bij ons is het natuurlijk ook niet verplicht, maar ik geloof dat alle medewerkers zonder klagen die prik gaan nemen. Ook in het ziekenhuis zie je dat je bereidheid tot die vaccinatie nemen heel hoog is, hoe is dat in het verpleegtehuis/de gehandicaptenzorg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:08

Waar ik werk is die ook best hoog, denk dat er maar een paar zijn die weigerden. Zowel onder de zorgverleners als administratie als logistiek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:09

Taucha schreef:
SVRL schreef:
.....Begin maart krijg ik mijn 2de inenting, daarna wordt ik gedeblindeerd voor de onderzoeksarts. Dat is gelukkig iemand van mijn ziekenhuis en ik heb vorige vrijdag al bij haar aangegeven dat ik sowieso het vaccin wil als ik de placebo kreeg. ....

Wat gek, ik heb begrepen dat het vaccin van Janssen (van moederbedrijf Johnson&Johnson) maar 1 keer toegediend hoeft te worden?

Waarschijnlijk heeft de studie beide in het protocol.

Super om al die goede ervaringen te lezen hier +:)+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:30

Stand van zaken; geen anafylactische shock, wel PIJN aan mijn arm :+

Hoe lang houdt dat aan ongeveer?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:42

Tanya schreef:
Vayo schreef:
Tanya wat fijn!!! Mag ik vragen waarom jij gevaccineerd bent (met moderna)? Vanwege je werk of een andere reden? Als het niet wilt delen ook prima natuurlijk, het is puur interesse. Moet jij nog een keer gevaccineerd worden?

Ja ofcourse! Ik ben in opleiding tot huisarts. Dus wij zaten niet bij de eerste Pfizer batch, maar bij de Moderna batch! Toen ik de mail kreeg om een afspraak te maken (vrijdag) heb ik die asap ingepland :') En ja ik mag over 4 weken nog een keer!

Nog over wel/niet enten: bij ons is het natuurlijk ook niet verplicht, maar ik geloof dat alle medewerkers zonder klagen die prik gaan nemen. Ook in het ziekenhuis zie je dat je bereidheid tot die vaccinatie nemen heel hoog is, hoe is dat in het verpleegtehuis/de gehandicaptenzorg?

Oh dat wist ik niet dat die groep met Moderna gevaccineerd werd. Fijn dat je hem hebt!

Verootje, gisteren vond ik het echt niet grappig. Echt direct pijn aan mijn arm (9:15 vaccinatie) en ik kon hem al snel niet zonder flink pijn boven mijn macht krijgen. Ik voelde me echt een aansteller terwijl ik dat normaal niet ben :+ Vannacht echt slecht ervan geslapen. Ik kon niet lekker liggen en bij het draaien deed het echt zeer. Ik baalde echt dat ik moest werken vanochtend. Vanochtend was hij echt stijf, maar toch gaan werken en moeten bewegen. Daar is het echt beter van geworden! Nu is het slechts gevoelig en licht pijnlijk als ik hem boven mijn macht wil houden.
Dus al met al zo'n 30 uur dat het echt pijnlijk was. Nu slechts gevoelig en stijf.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:58

Ik heb mezelf in de rechterarm laten spuiten, die gebruik ik meer dan links, daardoor volgens mij ook minder last van stijfheid... Ik ben het kippenhok gaan schoonmaken :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:11

verootjoo schreef:
Stand van zaken; geen anafylactische shock, wel PIJN aan mijn arm :+

Hoe lang houdt dat aan ongeveer?

Ik heb er ook nog wel last van maar heb vandaag een relaxt niks doen dagje. Je kan beter heel veel ermee bewegen helpt echt een stuk. Nu ik stil ga zitten voel ik mij ook wat minnetjes dus ik zo nog maar even gitaar spelen aangezien ik die arm dan ook wel veel beweeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:32

Taucha schreef:
SVRL schreef:

Toen ik vrijdag belde voor meer info, werd er door het studiecentrum toch duidelijk gezegd dat er een 2de vaccinatie volgt en ik die niet zou krijgen als ik me liet deblinderen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:49

Magrathea schreef:
Het schijnt dat de tweede wel ietsje heftiger kan zijn. Wordt aangeraden om de dag dat je hem krijgt vrij te houden en/of rustig aan te doen, mensen worden er wel lamlendig en moe van.

Oh heel fijn, ik start de dag van de tweede een reeks van 4 dagdiensten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:03

Ik had dat al na de 1e prik :')
Deze had ik na mijn shift, de volgende krijg ik ervoor. Zal alvast een kussentje meenemen, stel dat ik in slaap sukkel achter mijn pc...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:40

Mijn arm voelt alweer een stuk beter! Heeft denk ik 1,5 dag geduurd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 09:46

Hier nu bijna 48 uur later en geen last meer van mijn arm! Die eerste dag vond ik vervelend, maar absoluut niet reden natuurlijk om hem niet te halen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:50

Bij mij was het na 24 uur over

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:06

Tanya schreef:

Hier in de gehandicaptenzorg is volgens mij ook vrijwel iedereen bereid om hem te nemen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:08

Tanya schreef:
Vayo schreef:

Ik werk in de ouderenzorg (verpleeghuis) en heb 1 collega die nogal anti os op alles (merk ik op facebook) maar verder wil iedereen zich wel laten vaccineren. Gelukkig.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:48

Ook hier is in het verpleeghuis waar ik werk een grote bereidheid tot vaccineren wat ik om mij heen hoor. Onze agoog is bijvoorbeeld ook al geweest aangezien haar kantoor midden op onze afdeling zit en zij ook echt wel veel in contact is met onze bewoners.
Heb tot nu toe maar 1 collega gehoord over hoofdpijn en lamlendig gevoel na de vaccinatie (maar zij is lichamelijk niet helemaal gezond) en verder alleen maar stijve arm voor een dag of paar dagen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:06

Bij ons zijn de vaccinatiedata net bekend gemaakt. Wij krijgen Pfizer. 3/2 de eerste prik, 24/2 de tweede. Ik vind het toch echt wel spannend...