Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Ik zou m'n kinderwens wegzetten voor de liefde van mn leven.
We zijn al met veel teveel, de wereld is niet perse een leuke plek om op te groeien.
Ik hecht meer waarde aan genieten van de tijd die ik hier ben en daar wat moois van te maken.
Maar als je perse kinderen wil dan zou ik wel snel de relatie beeindigen zodat je partner de tijd heeft om dit te gaan verwerken. Het is natuurlijk niet eerlijk om het aan te houden terwijl je al weet en voelt dat het niet goed komt.
MarcoBorsato schreef:Hutcherson schreef:Ik zou m'n kinderwens wegzetten voor de liefde van mn leven.
We zijn al met veel teveel, de wereld is niet perse een leuke plek om op te groeien.
Ik hecht meer waarde aan genieten van de tijd die ik hier ben en daar wat moois van te maken.
Maar als je perse kinderen wil dan zou ik wel snel de relatie beeindigen zodat je partner de tijd heeft om dit te gaan verwerken. Het is natuurlijk niet eerlijk om het aan te houden terwijl je al weet en voelt dat het niet goed komt.
Dat kun je niet zeggen als je niet weet hoe intens een kinderwens is.
MarcoBorsato schreef:Dat is niet wat ik zeg. Bovendien kun je hier als bewust kindvrij heel goed een antwoord geven, ik denk alleen niet dat je kunt stellen dat jij je kinderwens op zou geven als je niet weet hoe dat voelt. Dus het is een lekker makkelijk antwoord, maar ook tamelijk doelloos.
Sizzle schreef:Wat bedoel je met je hoeft de relatie niet te verbreken als je er niet uit komt?
Een kind speelt nogal een grote rol in een relatie, dat kun je toch niet gewoon negeren als je samen in 1 huis woont?
Voor een man met kinderwens is het sowieso al onmogenlijk om dat zonder partner te doen.
Is het alleen de vrouw, hoe stel ik me dat dan voor?
„Ik kom zo naar huis, zorg je dat jouw hobby (kind) dan opgeruimd uit de weg is“.
Of snap ik iets verkeerd in die zin?
Goof schreef:MarcoBorsato schreef:Dat is niet wat ik zeg. Bovendien kun je hier als bewust kindvrij heel goed een antwoord geven, ik denk alleen niet dat je kunt stellen dat jij je kinderwens op zou geven als je niet weet hoe dat voelt. Dus het is een lekker makkelijk antwoord, maar ook tamelijk doelloos.
En toch vraag ik me dat af. Er zijn enorm veel mensen die heel bewust geen kinderen op deze wereld willen zetten. Zijn dat dan allemaal mensen bij wie, net als bij mij, die kinderwens nooit gekomen is? Of zijn er wel degelijk mensen die deze keuze rationeel en bewust maken en die hun aanwezige kinderwens aan de kant schuiven?
Asciugamano schreef:Sizzle schreef:Wat bedoel je met je hoeft de relatie niet te verbreken als je er niet uit komt?
Een kind speelt nogal een grote rol in een relatie, dat kun je toch niet gewoon negeren als je samen in 1 huis woont?
Voor een man met kinderwens is het sowieso al onmogenlijk om dat zonder partner te doen.
„Ik kom zo naar huis, zorg je dat jouw hobby (kind) dan opgeruimd uit de weg is“.
Nee, zo bedoel ik het inderdaad!
Ik zie niet in waarom het meningsverschil daarin persé einde relatie zou betekenen.
Volgens mij hoeft dat nl. niet en is dat toch eeuwig zonde, verdrietig enz?
Ik zie het een beetje als onze paardenhobby en waarmee onze partners niet perse iets hebben / niks vinden. Dan maak je toch ook niet de keus tussen paard weg of relatie weg?
Je vindt daar toch een weg in dus waarom zou dat in het geval van een kind niet kunnen?
Ik denk het wel, nl.
Asciugamano schreef:Sizzle schreef:Wat bedoel je met je hoeft de relatie niet te verbreken als je er niet uit komt?
Ik zie niet in waarom het meningsverschil daarin persé einde relatie zou betekenen.
Ik zie het een beetje als onze paardenhobby en waarmee onze partners niet perse iets hebben / niks vinden. Dan maak je toch ook niet de keus tussen paard weg of relatie weg?
Je vindt daar toch een weg in dus waarom zou dat in het geval van een kind niet kunnen?
Ik denk het wel, nl.
Ik denk het wel, nl.
Asciugamano schreef:Ik zie het een beetje als onze paardenhobby en waarmee onze partners niet perse iets hebben / niks vinden. Dan maak je toch ook niet de keus tussen paard weg of relatie weg?
Ik denk het wel, nl.
Moestuin schreef:Qimm schreef:... Voor de rest is het een topkerel?
Ja. Dat is hij zeker. Maar je snapt ook wel dat het heel veel druk op onze relatie legt omdat een kind nu eenmaal een groot aandeel heeft in een relatie. Het een sluit het ander niet uit.
Zerena schreef:Qimm schreef:... Voor de rest is het een topkerel?
Ja sorry Moestuin, maar die zin gaat er bij mij ook niet in.
Ik vind het erg knap dat je dat los van elkaar kan zien.
MarcoBorsato schreef:Dat is niet wat ik zeg. Bovendien kun je hier als bewust kindvrij heel goed een antwoord geven, ik denk alleen niet dat je kunt stellen dat jij je kinderwens op zou geven als je niet weet hoe dat voelt. Dus het is een lekker makkelijk antwoord, maar ook tamelijk doelloos.