.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Kinderwens maar partner niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:40

Ik zou nooit mijn kinderwens voor een ander wegzetten. Dat kan je alleen maar voor jezelf doen, zodat mocht je partner ineens vertrekken, je daar geen spijt van krijgt. Je moet er echt zelf vrede mee hebben.

Als ik kijk hoe makkelijk mijn ex, ons huwelijk aan de kant gooide, net bevallen van onze 2de, om terug te gaan naar zijn ex toen ze weer beschikbaar bleek (of eigenlijk niet want ze was ook nog getrouwd, maar zijn beide vreemd gegaan) ben ik blij dat mijn kinderwens vervuld is, al had ik dit ook niet zo gepland voor ze. Maar ja als je alles van te voren wist....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:28

Hutcherson schreef:
Ik zou m'n kinderwens wegzetten voor de liefde van mn leven.
We zijn al met veel teveel, de wereld is niet perse een leuke plek om op te groeien.
Ik hecht meer waarde aan genieten van de tijd die ik hier ben en daar wat moois van te maken.

Maar als je perse kinderen wil dan zou ik wel snel de relatie beeindigen zodat je partner de tijd heeft om dit te gaan verwerken. Het is natuurlijk niet eerlijk om het aan te houden terwijl je al weet en voelt dat het niet goed komt.

Dat kun je niet zeggen als je niet weet hoe intens een kinderwens is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 03:37

MarcoBorsato schreef:
Hutcherson schreef:
Ik zou m'n kinderwens wegzetten voor de liefde van mn leven.
We zijn al met veel teveel, de wereld is niet perse een leuke plek om op te groeien.
Ik hecht meer waarde aan genieten van de tijd die ik hier ben en daar wat moois van te maken.

Maar als je perse kinderen wil dan zou ik wel snel de relatie beeindigen zodat je partner de tijd heeft om dit te gaan verwerken. Het is natuurlijk niet eerlijk om het aan te houden terwijl je al weet en voelt dat het niet goed komt.

Dat kun je niet zeggen als je niet weet hoe intens een kinderwens is.

Of als je geen relatie hebt waar je niet op 1 lijn zit. Dus 90% van bokt valt af en kan eigenlijk geen zinnig antwoord geven :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:55

Dat is niet wat ik zeg. Bovendien kun je hier als bewust kindvrij heel goed een antwoord geven, ik denk alleen niet dat je kunt stellen dat jij je kinderwens op zou geven als je niet weet hoe dat voelt. Dus het is een lekker makkelijk antwoord, maar ook tamelijk doelloos.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:03

Ik ken ‘een klein beetje’ het omslag gevoel. Ik ben bewust kindvrij en zonder relatie. Maar waar ik heeeeeel lang geroepen heb nooit kinderen te willen sta ik er nu ook wel iets anders in.

Heel eerlijk hoop ik niet dat ik ooit de ‘En NU MOET IK EEN KIND aandrang krijg want mijn kindvrij zijn is deels een rationele beslissing waar ik nog steeds 100% achter sta. Maar ik snap dus wel dat het gevoel kan omslaan en een bepaalde ‘kracht’ heeft.
Ik geloof dat als dat gevoel heel sterk wordt dat alle andere ‘idealen’ dan overboord gaan.

Oerinstinct doet wat met je

Ik begrijp van daaruit het dilemma wat kan ontstaan als je partner (nog steeds) echt geen kinderwens heeft. Ik hoop voor niemand dat hij/zij ooit in de situatie terecht komt.
Kiezen tussen die sterke wens en je liefde voor je partner...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:28

MarcoBorsato schreef:
Dat is niet wat ik zeg. Bovendien kun je hier als bewust kindvrij heel goed een antwoord geven, ik denk alleen niet dat je kunt stellen dat jij je kinderwens op zou geven als je niet weet hoe dat voelt. Dus het is een lekker makkelijk antwoord, maar ook tamelijk doelloos.

En toch vraag ik me dat af. Er zijn enorm veel mensen die heel bewust geen kinderen op deze wereld willen zetten. Zijn dat dan allemaal mensen bij wie, net als bij mij, die kinderwens nooit gekomen is? Of zijn er wel degelijk mensen die deze keuze rationeel en bewust maken en die hun aanwezige kinderwens aan de kant schuiven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:34

Soms kan het ook gewoon niet, of het komt er niet van en daar zal de een de rest van z‘n leven over treuren en de ander z‘n schouders over ophalen. Dat is gewoon niet zwart-wit.
Zo is het ook met bijv. vroege miskramen, sommige mensen zijn daar van nature heel nuchter onder waar anderen echt intens verdriet hebben. Dat is deel van wie je bent, dat kan een ander niet voor je bepalen.
Er zijn ook mensen die een relatie beindigen om een hond-wens. Daar kan ik ook niets mee want ik heb geen hond-wens. Voor sommigen kan zoiets blijkbaar intens sterk zijn waar het bij anderen gewoon minder aanwezig is.
Als mijn moeder geen kinderen gehad zou krijgen zou ze waarschijnlijk voor haar gevoel een mislukt leven hebben. Voor mij is dat heel anders.
Daarom kan ook alleen TS voor zichzelf bepalen hoe intens die wens is.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:35

Sizzle schreef:
Wat bedoel je met je hoeft de relatie niet te verbreken als je er niet uit komt?
Een kind speelt nogal een grote rol in een relatie, dat kun je toch niet gewoon negeren als je samen in 1 huis woont?
Voor een man met kinderwens is het sowieso al onmogenlijk om dat zonder partner te doen.
Is het alleen de vrouw, hoe stel ik me dat dan voor?
„Ik kom zo naar huis, zorg je dat jouw hobby (kind) dan opgeruimd uit de weg is“.

Of snap ik iets verkeerd in die zin?

Nee, zo bedoel ik het inderdaad!
Ik zie niet in waarom het meningsverschil daarin persé einde relatie zou betekenen.
Volgens mij hoeft dat nl. niet en is dat toch eeuwig zonde, verdrietig enz?

Ik zie het een beetje als onze paardenhobby en waarmee onze partners niet perse iets hebben / niks vinden. Dan maak je toch ook niet de keus tussen paard weg of relatie weg?
Je vindt daar toch een weg in dus waarom zou dat in het geval van een kind niet kunnen?
Ik denk het wel, nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:43

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-22 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:45

Goof schreef:
MarcoBorsato schreef:

En toch vraag ik me dat af. Er zijn enorm veel mensen die heel bewust geen kinderen op deze wereld willen zetten. Zijn dat dan allemaal mensen bij wie, net als bij mij, die kinderwens nooit gekomen is? Of zijn er wel degelijk mensen die deze keuze rationeel en bewust maken en die hun aanwezige kinderwens aan de kant schuiven?

Ja natuurlijk zijn er mensen die hun wens bewust aan de kant zetten, om wat voor reden dan ook. Mijn kraamverzorgster heeft een kinderwens, haar partner niet. Ze blijft heel bewust wel bij hem en hoopt ondertussen dat hij van gedachten verandert.

Maar ik denk ook dat veel mensen bewust kindvrij zijn.

Asciugamano schreef:
Sizzle schreef:
Wat bedoel je met je hoeft de relatie niet te verbreken als je er niet uit komt?
Een kind speelt nogal een grote rol in een relatie, dat kun je toch niet gewoon negeren als je samen in 1 huis woont?
Voor een man met kinderwens is het sowieso al onmogenlijk om dat zonder partner te doen.
„Ik kom zo naar huis, zorg je dat jouw hobby (kind) dan opgeruimd uit de weg is“.

Ik zie niet in waarom het meningsverschil daarin persé einde relatie zou betekenen.

Ik zie het een beetje als onze paardenhobby en waarmee onze partners niet perse iets hebben / niks vinden. Dan maak je toch ook niet de keus tussen paard weg of relatie weg?
Je vindt daar toch een weg in dus waarom zou dat in het geval van een kind niet kunnen?
Ik denk het wel, nl.

Huh? Dus stel... een man maakt een vrouw zwanger, zorgt niet voor het kind maar heeft wel een relatie met de vrouw?

Paard/kind is toch niet te vergelijken, voor mij. Paard is vervangbaar, kind niet. En ik wil een partner om een gezin mee te zijn, niet enkel als zaaddonor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:58

Asciugamano schreef:
Sizzle schreef:

Ik denk het wel, nl.

Kan je eens uitleggen hoe dat er dan in de praktijk uitziet? Zo met een kind die door de ene ouder gewenst is en door de andere totaal niet?

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:58

Asciugamano schreef:
Sizzle schreef:

Ik denk het wel, nl.

Schets eens hoe dit zou kunnen dan?

Paard kan één partner nog naar toe zonder dat de ander mee hoeft etc. Maar als één partner een kind wil en de ander niet. Hoe gaat één partner dan wel een kind hebben en de ander niet? Tis nou eenmaal niet dat je een kind naast je paard op stal kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:09

Nou, mijn partner wou haar wel, maar nu ze er is wil hij duidelijk zijn oude leven niet aan kant zetten. Dus hoe gaat het hier: Hij is veel weg. Hij doet alles ook maar vrijblijvend. Na zijn uren nog even naar hier, even naar daar. Overwerken doet hij zonder nadenken. Want ja, ik ben er toch om voor te zorgen... De weekends plant hij helemaal in met zaken die hij wilt doen. Ik moet strijden achter een uurtje voor mij zelf en vaak staat hij dan in dat uurtje alsnog met kind bij mij onder de noemer ‘gezellig’

Ik lag gisteren ziek in bed dus hij moest er even naar kijken. Ik werd wakker en kreeg als eerste een klaagzang over mij over ons kind. Toen ik nog in het weekend werkte was hij elk weekend boos. Voor hem was op ons kind passen ‘verspilde tijd’

Dus ja, zo gaat dat dan en nee, dat maakt het niet echt gezellig. Voor de rest is het een topkerel. Maar voor iemand die een kind moest en zou hebben vind ik hem nu een verschrikkelijke hork. Als ik hem aanspreek op de 50/50 afspraak is zijn reactie: Dat wist je toch op voorhand dat dat niet ging lukken! Euh nee, ik vertrouwde jou op jou woord.

Ik zou deze namiddag naar de koopzondag gaan. Ik ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:17

Edit: Nog een voorbeeld van: Hoe dat je dat dan, een kind staat niet op stal, dat is er gewoon altijd:

School is uit om 15.30. Ik kan pas rond 15.45 aan de schoolpoort staan op ma en di. 15.40 gaan de poorten toe en moet ze naar de naschoolse opvang. Oplossing partner: Dan verzet je jou werkuren toch even? Ik geef aan dat mijn klanten dat niet zo maar kunnen/willen. Kreeg ik te horen hoe triestig mijn klanten wel niet zijn. Terwijl zijn werkdag er op zit om 15.00 en hij prima aan de schoolpoort kan staan maar dit wil hij niet. Hij wil extra uren doen.

Dus ja, als je alles rond het kind zijn maar afschuift op de ander heb je er weinig last van...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:18

... Voor de rest is het een topkerel?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:20

Asciugamano schreef:
Ik denk het wel, nl.

Dat zou dan enkel werken in een LAT relatie waarbij de ander geen „last“ heeft van die hobby. Dat zou dan ook betekenen dat de partner het kind niet zal erkennen want dan ben je financieel medeverantwoordelijk en een kind is een verdomd dure hobby. Bij een paard kun je dat echter prima zonder bemoeienis van de overheid doen. Als man met kinderwens zou dat dus betekenen dat je ergens anders een kind vandaan moet toveren, wat natuurlijk gewoon niet kan want als alleenstaande man krijg je geen adoptiekind. Dan zal hij gepland vreemd moeten gaan met iemand die zonder problemen zorgrecht afgeeft.
Tijdens vakanties moet je dan zorgen dat je een betrouwbare bijrijder oppas hebt want je partner wil natuurlijk niet met paard kind op vakantie.
Dus ik ben echt heel benieuwd hoe je dat praktisch voor je ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:22

Qimm schreef:

Ja. Dat is hij zeker. Maar je snapt ook wel dat het heel veel druk op onze relatie legt omdat een kind nu eenmaal een groot aandeel heeft in een relatie. Het een sluit het ander niet uit.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:23

Qimm schreef:

Ja sorry Moestuin, maar die zin gaat er bij mij ook niet in.
Ik vind het erg knap dat je dat los van elkaar kan zien.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:24

Moestuin schreef:
Qimm schreef:

Ja. Dat is hij zeker. Maar je snapt ook wel dat het heel veel druk op onze relatie legt omdat een kind nu eenmaal een groot aandeel heeft in een relatie. Het een sluit het ander niet uit.

In dit geval kan ik me niet voorstellen dat een warme, verantwoordelijke, liefdevolle partner dat gedrag vertoont. Dat gedrag zou voor mij een reden zijn tot afscheid

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:29

Zerena schreef:
Qimm schreef:

Ik vind het vooral knap dat je het volhoudt met de zorgtaken terwijl je anders afgesproken had. Dat zou me opvreten. Bij hebben van te voren 50/50 afgesproken en dat werkt gelukkig ook zo.
Wel met wat periodieke variatie tijdens baanwissels maar gemiddeld komen we echt wel daaraan.
Als de taak voor 90% bij mij zou liggen zonder duidelijk inzet voor verandering van de andere kant zou dat waarschijnlijk zo aan me knagen dat ik dan waarschijnlijk nog liever alleen zou zijn met mijn kind.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:31

Zerena schreef:
Qimm schreef:

Daarbij krijgt een kind er ongetwijfeld iets van mee dat ouders constant kibbelen hierover |(

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:33

Een kind zal voelen dat papa hem niet wil en zichzelf daar de schuld van geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:33

En toch is hij dat, buiten het kind gedeelte. Nu de schapen aan het bevallen zijn is niets hem te veel gevraagd. Hij staat evenveel op, controleert evenveel als ik. Ook met de andere dieren toont hij evenveel inzet. Hij staat als een rots achter mij ivm het ontwikkelen van mijn eigen zaak. Op mijn verjaardag ben ik flink verwend. Wil ik een opleiding etc doen dan houd hij mij zeker niet tegen. Nou ja, ik kan blijven doorgaan. Maar de zorg rond ons kind evenredig verdelen krijg ik er niet in. Hij is een goede vader naar haar toe, maar hij snapt niet dat hij (veel) meer aanwezig moet zijn.

Vergeet niet dat ik in een paar zinnen mijn relatie niet volledig uit de doeken kan doen. Maar ik kan niet ontkennen dat hij qua vader en tijdsbesteding daaraan de plank volledig mis slaat. Zeker omdat de wens vanuit hem kwam zou je verwachtten dat hij een extra tandje zou bijsteken.

Sizzle: Oh dat heeft het zeker een tijd gedaan. Maar ik heb er voor gekozen om het mij niet meer te laten opvreten want ik werd er enkel ongelukkiger van. Het is nu wat het is en ik maak er het beste van.

Paardenfan25: Dat is een flinke aanname dat daarover ruzie wordt gemaakt met onze dochter erbij. Want dat gebeurt zeer zeker niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:35

Ik was 'm allang gepeerd. Liever geen vader dan zo'n halfbakken vader. Wat ontzettend respectloos naar jou toe.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:35

MarcoBorsato schreef:

Ik zei ook niet dat jij dat zei, ik vul je aan.