Ik wil zo graag thee lekker vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:18

Ben ik blij dat ik niet word aangekeken op mn werk voor wat ik drink.

Waarom zou ik iets moeten gaan verdunnen als ik het origineel al niet lekker vind zodat iemand anders mij dan aardiger vind.
Nee is ook een antwoord.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:25

Als ik nog nooit moeite had gedaan dingen te leren lusten zou ik nu een hoop dingen missen waar ik nu van geniet. Zo lust ik inmiddels bijna olijven. Ik vind het leuk om mijn smaakpapillen nieuwe dingen te leren, maar begrijp ook dat niet iedereen dat graag wil. Maar ik applaudisseer de mensen die het wel willen :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:25

Ik vind het bashen op pickwick-thee in dit topic echt hilarisch. "Mag de term thee niet hebben", really? :').

Een paar schijfjes gember met een stukje kaneel en sinaasappel vind ik erg lekker, of gewoon munt of citroenmelisse met heet water. Dat is eigenlijk helemaal geen thee, maar water met een smaakje. Verder een sterrenmelange bevat ook geen thee en geeft een mondgevoel alsof het zoet is. Zoethout is ook lekker, je kan het maken met een zoethoutstokje of met een theezakje met zoethoutsmaak.

Misschien kan je er eens wat honing doorheen doen, zodat het wat zoeter wordt. Ik heb vroeger thee leren drinken met suiker, dat krijgt echt meer wat weg van een snoepje dan van thee, maar je went dan wel aan de smaak.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:52

Zit er geen theewinkel bij je in de buurt waar je kan proeven?

Ik koop zelf bij de theexpress losse thee.
Zit vaak een probeerverpakking bij een bestelling.
Zo al 2 soorten thee erbij gezet op mijn lijstje.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:39

ok.... ik hoop maar dat er niet een diëtist ofzo meeleest.. maar...

Doe je er wel een beetje suiker in? Of een klein beetje honing?
Thee kan best bitter zijn, daarom een beetje zoeter maken.

Ik ben zelf gek op Marokkaanse muntthee van pickwick. Of van kruidvat groene thee met peer en jasmijn.
Die laatste klinkt misschien vreemd, maar ik ben er serieus verslaafd aan :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:45

Ik heb ineens geleerd dat groene thee niet met kokend water mag? Ik vind het altijd zo vies als het zakje gaat schuimen, omdat het water te koud is. Brrr

Voor mij gewoon Pickwickthee, mrt kokend water. Ik ben niet van de neutrale, kruiden of muntthee.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:06

Ik drink altijd hele lichte thee, ik ben echt dol op thee, drink eigenlijk niks anders, op 2 kopjes koffie na. Maar ik drink het echt heel licht, dus maar heel kort het zakje erin.

Ik drink het liefst theezakjes in piramide vorm, het lekkerste vindt ik de donkerroze van rituals.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:13

Badeendje schreef:
Ik vind het bashen op pickwick-thee in dit topic echt hilarisch. "Mag de term thee niet hebben", really? :').

Een paar schijfjes gember met een stukje kaneel en sinaasappel vind ik erg lekker, of gewoon munt of citroenmelisse met heet water. Dat is eigenlijk helemaal geen thee, maar water met een smaakje. Verder een sterrenmelange bevat ook geen thee en geeft een mondgevoel alsof het zoet is. Zoethout is ook lekker, je kan het maken met een zoethoutstokje of met een theezakje met zoethoutsmaak.

Misschien kan je er eens wat honing doorheen doen, zodat het wat zoeter wordt. Ik heb vroeger thee leren drinken met suiker, dat krijgt echt meer wat weg van een snoepje dan van thee, maar je went dan wel aan de smaak.

terwijl toch het merendeel Pickwick thee drinkt.

Ik proef niet echt verschil tussen de merken. Shame on me.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:42

Ik vind Lipton niet te zuipen, Pickwick dan weer wel ;)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 21:54

Oef wat een hoop reacties!
Voor de gene die via pb hebben aangeboden om wat zakjes op te sturen: super lief aangeboden! maar dat is niet nodig.

Qua suiker in de thee ben ik gestopt bij 4 schepjes suiker. Het enige wat ik nu drink is cola en dat is al genoeg aan suiker. Ook een reden dat ik graag thee wil lekker vinden zodat ik wat kan afwisselen met iets minder ongezonds.. :+

Ik zal eens alle aanraders onder elkaar zetten en kijken of ik ergens een proefpakketje kan scoren. Had even kort gegoogeld en tot nu toe vind ik nog niets.

Wel interessant om te lezen hoe veel verschil is tussen wat iedereen lekker vind en vooral hoeveel Pickwick niet goed vinden :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:00

Elanor schreef:
Ik ben dol op lapsang souchoung thee. Heeft een heel uitgesproken, wat rokerige smaak en geur en is heel ‘anders’. Misschien iets om eens te proberen? :)

Ohhh, dat vind ik zo lekker! <3

Ik ben ook dol op de thee van Celestial Seasons.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:04

Rozenbottel 'thee' (zit geen thee in) en dan heel lang laten trekken vind ik tot nu toe het lekkerst, is ook de enige kruidenthee die ik tot nu toe heb geproefd waar dus ook echt smaak aan zit, de meesten blijven gewoon warm water, ook na 10 minuten laten trekken.

Dus ik zou die eens proberen, eventueel met een klein beetje suiker bij, dan is het net limonade zonder bruis!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:05

Dit klinkt misschien gek, maar wat als je cold-turkey eens een tijdje stopt met cola? Zo te horen ben je behoorlijk gewend aan (te)veel suiker, en dat zal ook zo blijven zolang je er veel van blijft drinken. Ik vond thee zonder suiker vroeger ook vies, tot ik op een stage alleen thee zonder suiker kreeg. Als je dat even volhoudt zul je zien dat dat eigenlijk ook nog eens lekkerder is; je proeft een keer niet alleen de smaak van suiker. Maar je hebt natuurlijk ook veel thee die van zichzelf al redelijk zoet is ;)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:16

thirteenn schreef:
Ik zal eens alle aanraders onder elkaar zetten en kijken of ik ergens een proefpakketje kan scoren. Had even kort gegoogeld en tot nu toe vind ik nog niets.

Ik heb niet alles gelezen hoor, maar wij bestellen altijd losse thee hier:
https://www.theexpress.nl/nl/thee-webwinkel

Hier verkopen ze ook proefzakjes voor 1-2 kopjes.
En op ieder zakje staat precies hoe je het beste die soort thee kan zetten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:18

Misschien een ander merk van thee proberen? Wij zijn fan van Twinings of Pukka thee.

Of losse thee inderdaad.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:27

Marjo schreef:
Ik vind zelf de smaken die jij opnoemt over het algemeen echt niet lekker. Ik vind juist winterthee of herfstthee erg lekker. Winter Glow en Autumn Storm van Pickwick, of de herfstthee van AH.

Jij snapt het, zijn echt de enige die ik drink, de rest vind ik ook niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:56

marleen_88 schreef:
Ik heb ineens geleerd dat groene thee niet met kokend water mag? Ik vind het altijd zo vies als het zakje gaat schuimen, omdat het water te koud is. Brrr

Voor mij gewoon Pickwickthee, mrt kokend water. Ik ben niet van de neutrale, kruiden of muntthee.

Schuimen? :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:02

Mkango schreef:
marleen_88 schreef:

Schuimen? :+

Ja, ik kan het niet anders verwoorden. Niet kokend, te koud water kan voor een raar bakkie zorgen . :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:07

marleen_88 schreef:
Ja, ik kan het niet anders verwoorden. Niet kokend, te koud water kan voor een raar bakkie zorgen . :+
80-90 graden is helemaal niet zo koud, hoor. :P Als je het water vanaf vrij hoog en met een vrij dunne straal in je mok giet, zit je daar al aan tegen de tijd dat het water de thee bereikt. (Ik ben namelijk te ongeduldig om het water af te laten koelen. :') )

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:09

Ik heb altijd thee gedronken, maar sinds een paar jaar vind ik het niet meer lekker. Sindsdien drink ik gewoon heet water. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:17

Ik lust het ook niet. Alle smaken zo ongeveer geprobeerd (zussen die me dan wat adviseerden) maar :r
Voor mij geld wel het volgende: zwarte thee is echt vies in vergelijking met kruidenthee. Kamille thee is bijvoorbeeld beter te doen.
Daarbij: veel suiker in de thee maakt het alleen maar viezer. Geen suiker of een klein beetje honing maakt het ook net iets beter te drinken.
Maar: ik zou geen tig soorten proberen, alleen het verschil tussen groen, wit en zwart. En als je het niet lekker blijft vinden gaat hem dat ook vast niet worden. Bij mij althans is dat nooit veranderd.
Als je iets wil proberen zou ik iets milds proberen zoals kamille of iets met rozen blaadjes en vanille.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:29

Nikass schreef:
Ik lust het ook niet. Alle smaken zo ongeveer geprobeerd (zussen die me dan wat adviseerden) maar :r
Voor mij geld wel het volgende: zwarte thee is echt vies in vergelijking met kruidenthee. Kamille thee is bijvoorbeeld beter te doen.
Daarbij: veel suiker in de thee maakt het alleen maar viezer. Geen suiker of een klein beetje honing maakt het ook net iets beter te drinken.
Maar: ik zou geen tig soorten proberen, alleen het verschil tussen groen, wit en zwart. En als je het niet lekker blijft vinden gaat hem dat ook vast niet worden. Bij mij althans is dat nooit veranderd.
Als je iets wil proberen zou ik iets milds proberen zoals kamille of iets met rozen blaadjes en vanille.
Succes!
Pure lavendel zou je ook kunnen proberen. :j
Ik heb er eentje met walnoot (geloof ik, iig een notensoort), stukjes rode biet en nog wat frutsels erin, maar geen theeblaadjes. Eigenlijk dus een infusion, die van zichzelf vrij zoet is (en knalroze :)) ), maar ook mild van smaak. De rode biet proef je overigens niet as such.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:45

Lynnepinny schreef:
Dit klinkt misschien gek, maar wat als je cold-turkey eens een tijdje stopt met cola? Zo te horen ben je behoorlijk gewend aan (te)veel suiker, en dat zal ook zo blijven zolang je er veel van blijft drinken. Ik vond thee zonder suiker vroeger ook vies, tot ik op een stage alleen thee zonder suiker kreeg. Als je dat even volhoudt zul je zien dat dat eigenlijk ook nog eens lekkerder is; je proeft een keer niet alleen de smaak van suiker. Maar je hebt natuurlijk ook veel thee die van zichzelf al redelijk zoet is ;)

Ik had ook het idee dat je een zoetekauw bent qua drinken: cola, limonade met genoeg siroop... misschien gewoon een paar dagen thee of water nemen? Gewoon even doorzetten. Sommige dingen zijn gewoon ook een kwestie van wennen...

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:58

Voor echte theeliefhebbers is dit waarschijnlijk als vloeken in de kerk, maar als je een zoetekauw bent zou ik eens de smaak Aarbei met slagroom van de Aldi proberen. Sowieso is aarbeienthee heel zoet. Als je dat zet zoals het hier in het topic juist niet mag, dan vind ik het eigenlijk te zoet. Dus heet water in je mok en dan twee/drie keer het zakje erin dippen.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:03

Ik werk in een thee winkel, en die waar ik werk mag gewoon open omdat het onder voedsel en drinken valt. Ik zou als ik jou was gewoon langs een thee winkel gaan, als je daar ben kan je ook ruiken aan alle soorten thee en een beetje een idee krijgen van wat je lekker vind.
Om even terug te komen op het commentaar op pickwick en andere zakjes uit de supermarkt, daar zit uiteindelijk vrij weinig echte thee in, maar vooral extra smaakjes en toevoegingen, vandaar dat sommige mensen het niet onder thee vinden vallen.
Wat ook uit maakt maar dat is al meerdere keren gezegd is de manier waarop gezet wordt is best wel belangrijk. Met je zakje hengelen doet weinig goed voor de smaak. Wat ik zelf het fijnst vind om te zetten zijn die thee zakjes voor losse thee, die zijn het fijnst en dan komt er dus ook geen thee in je water, wat met een thee ei nog wel snel gebeurt omdat fijne thee zoals rooibos er tussen door past.