Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Badeendje schreef:Ik vind het bashen op pickwick-thee in dit topic echt hilarisch. "Mag de term thee niet hebben", really?.
Een paar schijfjes gember met een stukje kaneel en sinaasappel vind ik erg lekker, of gewoon munt of citroenmelisse met heet water. Dat is eigenlijk helemaal geen thee, maar water met een smaakje. Verder een sterrenmelange bevat ook geen thee en geeft een mondgevoel alsof het zoet is. Zoethout is ook lekker, je kan het maken met een zoethoutstokje of met een theezakje met zoethoutsmaak.
Misschien kan je er eens wat honing doorheen doen, zodat het wat zoeter wordt. Ik heb vroeger thee leren drinken met suiker, dat krijgt echt meer wat weg van een snoepje dan van thee, maar je went dan wel aan de smaak.
thirteenn schreef:Ik zal eens alle aanraders onder elkaar zetten en kijken of ik ergens een proefpakketje kan scoren. Had even kort gegoogeld en tot nu toe vind ik nog niets.
Mkango schreef:marleen_88 schreef:Ik heb ineens geleerd dat groene thee niet met kokend water mag? Ik vind het altijd zo vies als het zakje gaat schuimen, omdat het water te koud is. Brrr
Voor mij gewoon Pickwickthee, mrt kokend water. Ik ben niet van de neutrale, kruiden of muntthee.
Schuimen?
marleen_88 schreef:80-90 graden is helemaal niet zo koud, hoor.Ja, ik kan het niet anders verwoorden. Niet kokend, te koud water kan voor een raar bakkie zorgen .
Nikass schreef:Pure lavendel zou je ook kunnen proberen.Ik lust het ook niet. Alle smaken zo ongeveer geprobeerd (zussen die me dan wat adviseerden) maar![]()
Voor mij geld wel het volgende: zwarte thee is echt vies in vergelijking met kruidenthee. Kamille thee is bijvoorbeeld beter te doen.
Daarbij: veel suiker in de thee maakt het alleen maar viezer. Geen suiker of een klein beetje honing maakt het ook net iets beter te drinken.
Maar: ik zou geen tig soorten proberen, alleen het verschil tussen groen, wit en zwart. En als je het niet lekker blijft vinden gaat hem dat ook vast niet worden. Bij mij althans is dat nooit veranderd.
Als je iets wil proberen zou ik iets milds proberen zoals kamille of iets met rozen blaadjes en vanille.
Succes!
Lynnepinny schreef:Dit klinkt misschien gek, maar wat als je cold-turkey eens een tijdje stopt met cola? Zo te horen ben je behoorlijk gewend aan (te)veel suiker, en dat zal ook zo blijven zolang je er veel van blijft drinken. Ik vond thee zonder suiker vroeger ook vies, tot ik op een stage alleen thee zonder suiker kreeg. Als je dat even volhoudt zul je zien dat dat eigenlijk ook nog eens lekkerder is; je proeft een keer niet alleen de smaak van suiker. Maar je hebt natuurlijk ook veel thee die van zichzelf al redelijk zoet is