Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Re: Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:20

Hier dag 7, nogsteeds veel buikpijn.
& laatste 2 dagen dan ongeveer heel de dag niks & savonds ineens heftige bloeding. Echt heel vervelend

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:12

Jessica_1998 schreef:
Hier dag 7, nogsteeds veel buikpijn.
& laatste 2 dagen dan ongeveer heel de dag niks & savonds ineens heftige bloeding. Echt heel vervelend

He bah...
Ik op dag 5 en nog steeds flinke bloeding en flinke buikpijn. -O-
Ben er zo klaar mee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:01

Ik vind vooral ook alle tramalant om de ongesteldheid zelf heen zo stom. Toen ik aan de pil was, had ik dat minder. Maar nu ik met mijn koperspiraal mijn natuurlijke cyclus heb, heb ik tussendoor veel meer ongemak van de eisprong en doorbraakbloedingen. En toch verdwijnt dat allemaal in het niets vergeleken met de ellende van de hormonen die ik via de pil binnenkreeg. Maar ik vind het hele menstruatieverhaal zo mensonterend voor ons vrouwen. :(:)

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:10

Jolien87 schreef:
Ik vind vooral ook alle tramalant om de ongesteldheid zelf heen zo stom. Toen ik aan de pil was, had ik dat minder. Maar nu ik met mijn koperspiraal mijn natuurlijke cyclus heb, heb ik tussendoor veel meer ongemak van de eisprong en doorbraakbloedingen. En toch verdwijnt dat allemaal in het niets vergeleken met de ellende van de hormonen die ik via de pil binnenkreeg. Maar ik vind het hele menstruatieverhaal zo mensonterend voor ons vrouwen. :(:)

Dit! Echt bizar dat vrouwen gewoon maandelijks meerdere dagen zich zo bagger voelen. Grootste evolutie fout van de mens.
Ik slik de pil tegenwoordig door en ben nog maar 4x per jaar ongesteld. Daarvoor werd ik er zo gek van dat je je zo beperkt voelt die dagen. Anno 2020 en nog steeds niet de ultieme oplossing voor menstruatie..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:00

AnnaXBoy schreef:
Jolien87 schreef:

Dit! Echt bizar dat vrouwen gewoon maandelijks meerdere dagen zich zo bagger voelen. Grootste evolutie fout van de mens.
Ik slik de pil tegenwoordig door en ben nog maar 4x per jaar ongesteld. Daarvoor werd ik er zo gek van dat je je zo beperkt voelt die dagen. Anno 2020 en nog steeds niet de ultieme oplossing voor menstruatie..

Ik heb jaren de pil doorgeslikt en de laatste paar jaar de nuvaring gebruikt en deze ook door gebruik zonder stopweek. Werkte voor mij het beste. Nu ook alweer 3 dagen zoveel pijn dat je eigenlijk niks kan.
Gelukkig zaterdag en zondag 2 heftige dagen gehad en gisteren een kantoor dag gehad op werk. Maar dat zal echt niet iedere keer zo "gunstig" vallen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:05

Dat vind ik zo fijn aan de pil. Twee dagen buikpijn en dan is het zo goed als weer klaar. Ook voordat ik ingeste9ld moet worden nergens last van :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:13

Toch had ik met de pil ook wel last van lichamelijk ongemak. Ik had bijna standaard maandelijks hormonale migraine de dagen voordat ik ongesteld moest worden. Verschrikkelijk.

AnnaXBoy schreef:
Jolien87 schreef:

Mijn groep 7 had laats een puberles waarin de ontwikkeling van jongens en meiden uitvoerig aan bod kwam. Eén van mijn jongens was thuisgekomen met de opmerking dat hij wel met de meisjes te doen had omdat ze zoveel moeten doormaken. De schat. :=

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:31

Ik heb agnus castus (monnikspeper) besteld. Dit schijnt menstruatieklachten te kunnen verhelpen.
Aangeraden door een homeopaat, en na het lezen van veel informatie en reviews besteld.
Ik zal hier wel laten weten of het effect heeft.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:22

Wat fijn, zoveel lotgenoten! Hier nu ook weer feest. Heb een koperspiraal want met alle hormonen van de pil etc was ik echt niet happy... Maar of ik hier nu blij mee ben... Zou wel een magische oplossing willen, zonder ingrepen en hormonen maar nooit meer ongesteld worden is mijn droom!
2 zwangerschappen waren heerlijk haha. Maar een derde komt er echt niet, en m'n cyclus is 'helaas' erg goed dus kan ook niet genieten van geen cyclus tijdens de borstvoeding ofzo... _O-

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:37

Ik kom me hier ook melden...

Voorheen altijd wel wat ergernis mbt ongesteld zijn, maar verder nooit echt last gehad van stemmingswisselingen/prikkelbaar zijn. Helaas het laatste jaar énorm.

Heel de wereld heeft het gedaan en ik krijg niets gedaan als het weer "de tijd van de maand is". Ik voel me enorm gefrustreerd en er is geen reden waarom. Ik zou het liefst heel de dag in bed liggen met niemand om me heen.
Zelfs mijn partner kan niets goed doen. Erger me kapot aan de 688 kusjes die hij op een dag voor mijn gevoel "van me vraagt", bij iedere vorm van affectie wil ik het liefst ontploffen en zeggen dat hij een eind op moet rotten en ben naar mijn idee echt een soort draconisch gedrocht dat zich de dag door sleept.

(Zoals je misschien merkt, zit ik er momenteel middenin. Pfff... |o )

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:11

Ik meld me hier ook!

Vroeger eigenlijk nooit veel last had gehad van mijn ongesteldheid. Nu lijkt het wel met elke keer dat de pijn erger wordt. Hij is nu ook door mijn pil heen gebroken, super vervelend. Dus Feminax is weer mijn beste vriendin.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:44

Nou jongens, ben ik weer, vorige keer een ongesteldheid van bijna 2 weken...
En nu 2 weken later weer, verga van de buikpijn, vreselijk dit

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:23

Hier nog een slachtoffer. Flink zwaar ook deze keer. Blehhhh!