Sleutelbeen gebroken. Keuze operatie of niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sleutelbeen gebroken. Keuze operatie of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:02

Sterkte!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 19:31

Dankje, Stom he. Over ene kant vind ik t allemaal doodeng.
Over andere kant kijk ik ernaar uit en ben heel nieuwsgierig hoe het is haha.

Kijk er vooral naar uit om het achter de rug te hebben!

Als ik de operatie gehad heb en weer helder ben, dan zal ik hier zeker nog updates posten.

Ook prettig voor de bokkers die met hetzelfde te maken zouden krijgen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:16

Jemig, dat is niet een beetje verschoven ten op zichte van elkaar. Dat scheelt echt veel!

Ik snap je angst, maar zou dit wel goed aan elkaar willen hebben met plaatje erop. Kan t plaatje niet blijven zitten? Scheelt je in elk geval een tweede ingreep.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 20:58

Jasmijn159 schreef:
Jemig, dat is niet een beetje verschoven ten op zichte van elkaar. Dat scheelt echt veel!

Ik snap je angst, maar zou dit wel goed aan elkaar willen hebben met plaatje erop. Kan t plaatje niet blijven zitten? Scheelt je in elk geval een tweede ingreep.

Het lijkt verder verschoven dan het is. Het stuk bot wat op de foto wat vager lijkt is de breuk. Het is zeg maar net als dat je een stokbrood schuin doorsnijd.

Het plaatje mag blijven zitten als ik er geen last van krijg.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:16

Pepperrr schreef:
Toch heb ik gedroomd. Niet de volledige narcose. Meer richting het einde. Het was ook geen hele droom die ik me nog kon herinneren. Maar een soort vlagen :)

Ik "droomde" dat er mensen rond mijn bed stonden te schreeuwen. Terwijl ik lekker lag te slapen, voor mijn gevoel gewoon in mijn slaapkamer. Vond het erg storend. :o
Daarna werd ik wakker gemaakt.

Later dacht ik dat het misschien het moment was dat ik vanaf de operatietafel in het bed werd getild. ;)

Sterkte TS, gaat vast goedkomen. :(:)

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:25

Heel veel sterkte TS!
Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen en je blij zal zijn met je keuze! Ik vind het verstandig! :(:) :knuffel:

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:31

pinto_1 schreef:
Pepperrr schreef:
Toch heb ik gedroomd. Niet de volledige narcose. Meer richting het einde. Het was ook geen hele droom die ik me nog kon herinneren. Maar een soort vlagen :)

Ik "droomde" dat er mensen rond mijn bed stonden te schreeuwen. Terwijl ik lekker lag te slapen, voor mijn gevoel gewoon in mijn slaapkamer. Vond het erg storend. :o
Daarna werd ik wakker gemaakt.

Later dacht ik dat het misschien het moment was dat ik vanaf de operatietafel in het bed werd getild. ;)

Sterkte TS, gaat vast goedkomen. :(:)

Haha dat zou wel goed kunnen. Het van de operatietafel tillen wordt niet per se heel lief en zachtjes gedaan volgens mij. Ik had er blauwe handafdrukken van in mijn armen staan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:07

Pepperrr schreef:
Haha dat zou wel goed kunnen. Het van de operatietafel tillen wordt niet per se heel lief en zachtjes gedaan volgens mij. Ik had er blauwe handafdrukken van in mijn armen staan _O-

Ik ben 5 keer geopereerd en heb nog nooit een blauwe plek gehad. Dus dat is dan niet standaard.

TS ik heb plaatje uiteindelijk laten verwijderen. Je zag het zitten en het was uiteindelijk oncomfortabel. Zo gebeurd :D

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 22:30

Mijn idee is om uiteindelijk als t litteken uitgewerkt is, na een paar jaar dus, Er een mooie tatoeage overheen te laten zetten.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:35

Pepperrr schreef:

Nou, ik werk op de ok en ondanks dat sommige patiënten wel een aardig zetje nodig hebben, zijn we echt niet perse hardhandig hoor :\

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:47

Wow ik lees dit topic nu net pas maar wat een bekende breuken hier.

Ik heb eenzelfde breuk gehad ongeveer 10 januari 2007 gebeurd.. destijds ook de keuze om te opereren ofniet..

Dit was mijn breuk..

Afbeelding

Heel veel succes alvast met de operatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:15

Mandy_89 schreef:
Mijn idee is om uiteindelijk als t litteken uitgewerkt is, na een paar jaar dus, Er een mooie tatoeage overheen te laten zetten.

Die van mij is na tien jaar nog steeds gevoelig. Jeukt ook als een gek als het weer veranderd. Het is een litteken van een cm of tien.
Maar hij valt amper op. De chirurg kon mooi hechten! :D

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:31

Heel veel succes en sterkte morgen TS!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:56

Mandy_89 schreef:

Een tattoo over littekenweefsel deed bij mij veel meer zeer dan dat ik pijn heb gehad van mijn (compleet andere) operatie toen :') biedt weer perspectief!

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:17

Mindim schreef:
TS ik heb plaatje uiteindelijk laten verwijderen. Je zag het zitten en het was uiteindelijk oncomfortabel. Zo gebeurd :D

Hoe gaat dat dan?
Ik moet hem er eigenlijk zelf ook nog uithalen. Ze hebben me verteld dat ik het plaatje dan mee naar huis mag hahahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 22:00

Mirre1415 schreef:
Mindim schreef:

Hoe gaat dat dan?
Ik moet hem er eigenlijk zelf ook nog uithalen. Ze hebben me verteld dat ik het plaatje dan mee naar huis mag hahahahah

Je moet weer onder het mes en dan halen ze het er uit en krijg je alles keurig mee in een zakje :D
De gaatjes van de schroeven, groeien rap dicht.
Ik had geen vlees op mijn sleutelbeen, ik was maar 55 kilo, dus dat plaatje zag je praktisch liggen. Een bh dragen was oncomfortabel, gaf schuurplekken en ook een autogordel dragen was vervelend en meer van dat soort dingen. In de ochtend heen en om half een was ik weer thuis.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:26

Heel veel succes en sterkte morgen! Gewoon eerlijk zeggen dat je bang bent dan houden ze daar extra rekening mee. Voor je het weet is het gebeurd!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 23:50

Dankje, dat ga ik zeker ook aangeven morgen, Hopelijk kan
ik een beetje slapen vannacht...

Mag morgenochtend alleen water, koffie of thee. Nu heb ik nog kamille thee op voorraad. Denk dat ik dat maar ga drinken. Wie weet geeft het mij wat rust in m'n hoofd.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:00

Heel veel succes!!! Je kunt het!!!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:03

Zo was de mijne ook gebroken na een ongeluk..

Ik kreeg een soort rek ding om onder mijn oksels door en dan door de nek.
Ben niet geopereerd. Je kunt precies voelen ,en als je het weet zien waar de breuk zat. Heb er tot nu toe niet veel last van gehad..
(Wel al 20jaar geleden)

Succes vandaag..
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 10-12-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:04

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:33

Ik lees dat je al de beslissing genomen hebt om te opereren, ik kan dat enkel beamen.

Ik ben in september ook van mijn paard gevallen en mijn AC gewrichten aan mijn sleutelbeen zijn gescheurd. Sleutelbeen zelf is naar boven gekomen maar in tact. Operatie leek in eerste instantie niet nodig, wel 3 weken draagdoek en daarna eventueel inspuitingen. Nu was ik daar absoluut geen fan van en de pijn was er na 3 weken nog. Loop nu nog steeds een revalidatie bij de kinesist, mijn spieren zijn al 2 maal doorprikt om artrose te vermijden en de doorbloeding te stimuleren want alles zit zo ongelofelijk vast. Het gaat nu eindelijk wat beter, maar zelfs een operatie is nog steeds niet uitgesloten omdat ik mijn kracht heel erg kwijt ben, ik heb overstrekte ligamenten dus dat helpt ook niet... Met zo'n breuk zou ik absoluut geen risico nemen. Een schouder geneest echt heeeeel moeilijk.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 10:40

Ja nog een paar uurtjes. Hopelijk zakt mn buikpijn nog wat af van de spanning

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 14:25

Nu wachten in bed op de operatie. Ze verwachten half 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:34

Mandy_89 schreef:
Nu wachten in bed op de operatie. Ze verwachten half 3