Moeten/willen aankomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Moeten/willen aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:57

Het probleem is vaak meer, of je eraan toe bent om er tijd voor te nemen. Ook op werkdagen zijn er pauzes, er is geen werkgever die bepaald dat een werknemer niet mag eten, want het is een levensbehoefte.
Dus ligt het probleem vaak in de mens zelf. Teveel stress, in een kringetje vast zitten, niet weten wanneer je dan tijd hebt, terwijl die tijd gewoon genomen moet worden.
Het is hetzelfde principe als afvallen, er moet iets doorbroken worden, en om dat te kunnen doen en wat te tools daarbij zijn kan bij iedereen anders liggen. Bij willen aankomen, maar ook bij afvallen. Het is dus eigenlijk hetzelfde. En die oorzaak ligt bij iedereen anders.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 10:02

Saskia9 schreef:
Het probleem is vaak meer, of je eraan toe bent om er tijd voor te nemen. Ook op werkdagen zijn er pauzes, er is geen werkgever die bepaald dat een werknemer niet mag eten, want het is een levensbehoefte.
Dus ligt het probleem vaak in de mens zelf. Teveel stress, in een kringetje vast zitten, niet weten wanneer je dan tijd hebt, terwijl die tijd gewoon genomen moet worden.
Het is hetzelfde principe als afvallen, er moet iets doorbroken worden, en om dat te kunnen doen en wat te tools daarbij zijn kan bij iedereen anders liggen. Bij willen aankomen, maar ook bij afvallen. Het is dus eigenlijk hetzelfde. En die oorzaak ligt bij iedereen anders.

Nee dat klopt.
En uiteraard kun je pauze nemen, maar feit is wel dat je iets geschikts moet zien te vinden (snel, veel calorieën) in een zeer korte pauze. Of wat je al fietsend op kan eten (soms moesten we pendelen, nu heb ik dat gelukkig niet meer). Ik kan niet even een soepje maken of 2 broodjes opeten. Volgens mij heb ik naar aanleiding van dit topic nog een koeltasje aangeschaft, wat mijn pauze nog wat meer eettijd heeft gegeven. Dat was een goede tip!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:07

En fanatiek sporten, helpt ook goed om aan te komen en blijer te worden van je uiterlijk. Ik kan het fysiek niet meer maar ik was echt op mijn zwaarst toen (zelfs over de 60 kilo geweest!).

Geeft ook eetlust uiteindelijk

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:15

Sheran schreef:
Yep, maar vertel dan ook hoe... Tegen dikke mensen zeg je ook niet 'eet gewoon minder'.

Wanneer die persoon geen normaal eetpatroon heeft en 15 keer op een dag eet? Dan is 'eet gewoon minder' een prima advies.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:26

Jammer dat het topic nu deze kant op gaat, terwijl er juist een aantal mensen eerder al aangegeven hebben hoe vervelend en kwetsend het kan zijn. Ik zie deze reacties ook niet voorbij komen in een afval topic, dan komt er meteen een rel.

Ik had gehoopt dat er ook weer serieuze tips zouden komen. Zelfs in het geval van ts, natuurlijk moet ze wel gewoon eten, maar ze is docent die 10 of 20 minuten pauze heeft. Als ik thuis zit ben ik met een gewone kleine lunch of snack al langer bezig om het alleen op te eten.

Ts, met je koeltas, kan je daar ook een beker met een shake in doen? Want drinken mag je wel tijdens lessen toch? Voor mij werkt het dus om heel vaak kleine beetjes te eten. Dat gaat bij jou al minder makkelijk maar Als je een deel kan drinken is het misschien beter te doen?
En stress is een ramp, dat herken ik. Ik krijg dan gewoon niks naar binnen, mijn lijf gaat dan echt in protest als ik mezelf dwing om te eten. Kan je voor jezelf nagaan waar de stress vandaan komt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:33

Gini schreef:
Sheran schreef:
Yep, maar vertel dan ook hoe... Tegen dikke mensen zeg je ook niet 'eet gewoon minder'.

Wanneer die persoon geen normaal eetpatroon heeft en 15 keer op een dag eet? Dan is 'eet gewoon minder' een prima advies.

Als dat nou zo makkelijk was op te volgen dan was er geen obesitas of noem een andere verslaving meer geweest.

Ts: misschien kun je smoothies maken met fruit, groenten, yoghurt ( of melk) en die tussendoor met slokjes opdrinken? Dat mag wel tijdens de lessen neem ik aan? En dan in je pauzes wel een boterham weg eten ( 1 boterham per pauze?)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:34

MyWishMax schreef:
Jammer dat het topic nu deze kant op gaat, terwijl er juist een aantal mensen eerder al aangegeven hebben hoe vervelend en kwetsend het kan zijn. Ik zie deze reacties ook niet voorbij komen in een afval topic, dan komt er meteen een rel.

Ik had gehoopt dat er ook weer serieuze tips zouden komen. Zelfs in het geval van ts, natuurlijk moet ze wel gewoon eten, maar ze is docent die 10 of 20 minuten pauze heeft. Als ik thuis zit ben ik met een gewone kleine lunch of snack al langer bezig om het alleen op te eten.

Ts, met je koeltas, kan je daar ook een beker met een shake in doen? Want drinken mag je wel tijdens lessen toch? Voor mij werkt het dus om heel vaak kleine beetjes te eten. Dat gaat bij jou al minder makkelijk maar Als je een deel kan drinken is het misschien beter te doen?
En stress is een ramp, dat herken ik. Ik krijg dan gewoon niks naar binnen, mijn lijf gaat dan echt in protest als ik mezelf dwing om te eten. Kan je voor jezelf nagaan waar de stress vandaan komt?

Maar waarom is het kwetsend om iets aan te halen wat TS zelf in haar openingspost schrijft? Namelijk dat het "probleem" haar levensstijl is. Een normaal, gezond eetpatroon is gewoon de basis. Vandaaruit vertrekt het. Het is gekend dat als je snel snel iets tussendoor in je mond gooit, dat dat minder gezond en minder effectief is. Ook die noten, ja, die zijn calorierijk, maar TS vindt ze niet lekker, en dat is zonde en dat houd je dan ook niet lang vol.
Dus het advies om over te stappen naar een gezond eetpatroon vind ik eigenlijk veel toepasselijker en gezonder dan iemand aanraden om maar bouwsteentjes te nemen. Waarom ervaar je dat advies als kwetsend en vervelend?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:35

Nou inderdaad zeg. Eet gewoon meer is heel makkelijk gezegd, maar soms lúkt dat fysiek gewoon niet. Ik kan ook niet eindeloos naar binnen blijven proppen hoor. En bij de een zit die grens veel eerder dan bij de ander.

En natuurlijk is de uiteindelijke oplossing meer kcal binnenkrijgen. Maar doe het maar eens. Echt niet makkelijk hoor :(:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:39

Afvallen en aankomen kan hard werken zijn. Daarom is het denk ik ook zaak om langzaam maar zeker veranderingen door te voeren, veranderingen die je ook in de toekomst kan blijven volhouden. Dus niet in één keer verwachten dat je veel meer kan eten op een dag, maar kleine stapjes. Uiteindelijk zal het wennen en dan kan dat je 'nieuwe normaal' worden. Het is natuurlijk lastig als je weinig gelegenheid hebt om te eten tussendoor. De tip van Ineke2 vind ik een goede!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:41

Het niet genoeg kunnen eten is wel een issue. Daar heb ik zelf geen last van (houd het nooit exact bij maar 2500 of meer calorieën per dag is normaal voor mij). Toen ik echt wilde/moest aankomen nam ik naast mijn normale eten (8-10 boterhammen per dag, rijk avondeten (1 a 2 maaltijden), tussendoortjes) calorieënshakes om aan te komen. Daarnaast deed ik veel aan krachttraining. Inmiddels weeg ik zo’n 55-56 kg met 1.68, voor mijn bouw een prima gewicht :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 10:42

@MyWishMax: dank je, ook een goede verwoording. Goed idee van de smoothies/shakes, drinken kan inderdaad wel af en toe :). Ook wat @Ineke zegt inderdaad, dat ga ik proberen :)

@Sintara: wat voor sport deed je? Krachtsport dan?

@Gini: een opmerking als 'meer eten' is geen nuttig advies voor een levensstijlverandering. 'Meer calorierijke dingen eten' roept bij mij enkel de vraag op: hoe/wanneer dan? Het voelt dus als een beetje een leeg advies, want zoals anderen ook al zeggen, fysiek lukt het ook niet om maar te blijven proppen. Dan moet je andere keuzes maken, ja, maar wat voor keuzes? Dan moet je met tijd nemen om te eten, ja, maar hoe dan? Dat zijn dingen die ik zou willen weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:43

Sheran schreef:
En uiteraard kun je pauze nemen, maar feit is wel dat je iets geschikts moet zien te vinden (snel, veel calorieën) in een zeer korte pauze.

Blender + thermosfles

Mix volle melk (2 cups), vloeibare eiwitten (1 cup), wat bevroren aardbeien (150gr), bevroren spinazie (150gr), en pindakaas (2 eetlepels) en maak daar een smoothie van. Dat is makkelijk weg te drinken, 1,000kcal (plus 70gr proteine en 13 gram fiber) en goed mee te nemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:51

Gini schreef:
Maar waarom is het kwetsend om iets aan te halen wat TS zelf in haar openingspost schrijft? Namelijk dat het "probleem" haar levensstijl is. Een normaal, gezond eetpatroon is gewoon de basis. Vandaaruit vertrekt het. Het is gekend dat als je snel snel iets tussendoor in je mond gooit, dat dat minder gezond en minder effectief is. Ook die noten, ja, die zijn calorierijk, maar TS vindt ze niet lekker, en dat is zonde en dat houd je dan ook niet lang vol.
Dus het advies om over te stappen naar een gezond eetpatroon vind ik eigenlijk veel toepasselijker en gezonder dan iemand aanraden om maar bouwsteentjes te nemen. Waarom ervaar je dat advies als kwetsend en vervelend?

Er komen reacties langs over eetstoornissen en gewoon meer eten en als je dat niet kunt het gewoon excuses zijn. Dat is een groot voorbeeld van gewoon kwetsend en niet willen helpen. Dun zijn is heel veel onbegrip over, je mag niet zeuren en gewoon meer eten. Als dat zo makkelijk was was niemand ongewild te dun.

En ik zeg kwetsend omdat dat precies de opmerkingen zijn waarvan anderen maar ook ik aangegeven hadden dat we ze vaak kregen en dat echt niet tof is als je er hard mee bezig bent maar het gewoon niet lukt.

Gezonder eetpatroon is een goed advies, maar het is dan vaak fijner als er ook voorbeelden gegeven worden. Maar dat is niet kwetsend. Bouwstenen vind ik ook pas een mogelijkheid als een diëtiste of arts het aanraadt, dat ben ik echt met je eens. Alleen in dit geval, ts en anderen willen wel, maar hebben concrete voorbeelden nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 11:10

Ohja iemand vroeg nog waar de stress vandaan komt. Lesgeven is sowieso al een beetje stressig (veel last minute werk) maar nu komt het met name van corona op school. Ik vind dat heel erg spannend.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:13

Daar was ik al bang voor. De normale lesgeefstress is meer werkdruk en tijdelijk haasten, denk ik. Dat zou alleen niet eens heel veel invloed hebben denk ik? Natuurlijk wel een beetje maar dat is andere soort stress. Corona is gewoon ***, tegen die stress zou ik niks weten. Behalve hopen dat het snel verdwijnt. :(:) Ik snap hem ook heel goed, ik kan veel dingen ontwijken maar jij zit er middenin.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 11:26

MyWishMax schreef:
Daar was ik al bang voor. De normale lesgeefstress is meer werkdruk en tijdelijk haasten, denk ik. Dat zou alleen niet eens heel veel invloed hebben denk ik? Natuurlijk wel een beetje maar dat is andere soort stress. Corona is gewoon ***, tegen die stress zou ik niks weten. Behalve hopen dat het snel verdwijnt. :(:) Ik snap hem ook heel goed, ik kan veel dingen ontwijken maar jij zit er middenin.

Dank je :+:
Nee normale stress is op zich prima, je kunt dan ook vaak prima je eigen grenzen trekken en zeggen: dat lukt me niet, ik ga pauze houden (heel moeilijk, maar het kan wel en het went)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:49

Sheran schreef:
@Gini: een opmerking als 'meer eten' is geen nuttig advies voor een levensstijlverandering. 'Meer calorierijke dingen eten' roept bij mij enkel de vraag op: hoe/wanneer dan? Het voelt dus als een beetje een leeg advies, want zoals anderen ook al zeggen, fysiek lukt het ook niet om maar te blijven proppen. Dan moet je andere keuzes maken, ja, maar wat voor keuzes? Dan moet je met tijd nemen om te eten, ja, maar hoe dan? Dat zijn dingen die ik zou willen weten...

Blijven proppen is ook zeker niet de bedoeling. Maar hoe ik het lees eet je toch soms dagen niet of "vergeet" je te eten?
'Eet meer' kan op twee manieren gelezen worden: een grotere hoeveelheid of vaker. Ik denk dat jij het meer van dat laatste moet hebben. Als je door de drukte een hele dag niet of amper eet en pas 's avonds aan een deftige maaltijd toekomt, dan lijkt het me logisch dat je niet aankomt of zelfs afvalt. Ik snap dat je daarbij specifieke eettips wilt, zeker goed dat die hier gegeven worden, dat ga ik niet afstrijden. Maar ik denk dat er toch ook die knop om moet gaan van dat je niet zozeer moet focussen op die super calorierijke voeding, maar dat je echt iedere dag deftige eetmomenten inlast waarbij je gaat zitten en waarbij je eet. Als dat niet gaat, dan zou ik eerder zelfs de werkgever aanspreken, dan dat ik mijn winkelmandje vol met kleine, calorierijke repen en smoothies gooi.

Ik hoop dat ik toch ietwat kan duidelijk maken wat ik bedoel. Ik wil absoluut niet kwetsen als ik zeg 'eet meer', maar ik vind het geen leeg advies wanneer het gaat om een persoon die door werkdrukte niet of amper de tijd neemt om te eten. Nu, ik wil dit niet blijven in je strot rammen. :') Ik denk dat je het wel snapt nu, dus dan ga ik ook niet blijven hameren hierop. :)
Heel veel succes! Ik hoop dat je snel de rust vindt, lekkere dingen (ipv noten :D ) en lekker wat kilo's eraan toe kan voegen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 11:56

Dank je Gini! Stuk genuanceerder zo.
Het probleem tijdens mijn werkdag, waardoor ik dus niet echt tijd kan nemen om te eten, is dat ik dus in het onderwijs zit en naar goede manieren niet zoeken om in de pauzes genoeg naar binnen te krijgen. Door coronamaatregelen zijn de pauzes voor de docenten verkort, wat best vervelend is. Op een normale werkdag heb ik in 8 uur 2x 10 minuten en 1x 20 minuten pauze. Dat is krap, voor mij niet genoeg om een 'gewone' lunch naar binnen te krijgen.
Werkgever aanspreken hierover zie ik in eerlijk te zijn niet zo zitten, iedereen heeft het lastig op het moment. 'It is what it is'. Ik heb geen vervelende werkgever ofzo, iedereen moet er nu gewoon het beste van maken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:18

Het stuk over kwetsen laat ik maar voor wat het is.
Eens over de andere boeg, een uitgebreide post met de adviezen en tips die 'jullie' wél graag horen, maar waarvan ik toch een beetje bang ben dat ik mijn tijd en energie verspil: De Eiwitshake.
Ik hoor in gedachten al: "Ja maar...."
- "dat lust ik ook niet" en
- "dat kost me teveel moeite en tijd" en
- "maar dan moet ik naar de winkel".
Ja logisch .... van een aardappel en een stuk gember die je nog in de koelkast hebt liggen kun je geen eiwitshake maken.

Mijn twintig-jarige, 1.90 meter lange zoon heeft zijn hele leven ondergewicht gehad, maar is het nu helemaal beu. Hij is geen grote eter, schept er ook niet zo'n plezier in, lust heel veel maar sommige dingen heeft hij een enorme afkeer tegen. Zoals bijvoorbeeld banaan en nootjes.
Maar, toen hij zich aanmeldde bij een sportschool kreeg hij vooraleerst te horen: je moet 10 - 15 kilo aankomen, dan gaan je trainingen pas effect hebben. Wat betekent dat hij minimaal 3500 calorieën moet innemen per dag om ongeveer een pond tot kilo per week aan te komen.

Hij is bij mij te rade gegaan (ik ben, zonder hernia, hardloper) en verdiep me dus flink in goed, functioneel eten. We maken nu elke dag allebei een eiwitontbijt 'op maat'. En hoewel hij een gruwelijke hekel heeft aan banaan en nootjes gaat er toch tweederde banaan in (de rest is voor mij) en een paar eetlepels van de lekkerste elitemix van ongezouten / gebrande nootjes van de markt. Verder volle melk, volle Griekse yoghurt, fruit (hij is inmiddels net als ik dol op granaatappel, maar bevroren bosvruchten doen het bij hem ook goed). Dan nog een paar maatscheppen vanille eiwitpoeder / whey van Kruidvat-merk, een volle eetlepel honing en stopt hij er nog wat Nesquick-poeder of pindakaas in om de banaansmaak te verdoezelen. Dan heeft hij een liter eiwitshake waar de staafmixer ingaat tot de nootjes aan gruzelementen zijn. In een thermosfles, shakebeker mee naar zijn kamer of werk en hij heeft drie maaltijden met caloriebommetjes extra, bovenop zijn gewone drie maaltijden van brood, pasta met pesto en onze gezamenlijke avondmaaltijd.

Tweede advies: De Diëtiste -:)
Bokt is een leuk kletsforum, zeker (ik zal niet zeggen 'vooral') als je alleenstaand bent, sociaal arm, Corona-angstig of teveel tijd hebt (zoals ik op dit moment) en waarbij de paarden een steeds meer ondergeschikte positie in te lijken nemen. En 'eten' , voeding, stress en depressie zijn dan toch blijkbaar favoriete onderwerpen om het lekker lang over te kunnen hebben zonder dat je er via Bokt iets mee hóeft te doen. Want het blijft een paardenforum.
Maar goed, De Diëtiste heeft er voor Geleerd om mensen te adviseren. Staan de adviezen je niet aan, dan kun je ze negeren en blijf je lekker kletsen in je groepje. Of je neemt een Andere Diëtiste met Andere Inzichten.

En nogmaals, ik ben me bewust van het knuppeltje waarmee ik een beetje rondslinger en het spiegeltje, maar ik gooi ze beiden niet in het hoenderhok. Dus vlieg niet op, voel geen stress, gebruik het knuppeltje als zitstok en poets je veren in het spiegeltje. Want dun of dik of ergens er tussenin: je moet doen waar je je goed bij voelt en Beauty zit van Binnen.

(Oh en tussen haakjes, zie en lees ook asjeblieft de Humor in mijn tekst, ook al is humor voor iedereen iets anders ;) )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:58

Oke, dus als ik het goed begrijp mis je gewoon echt concrete voorbeelden om je kcal inname te verhogen? Kijken of ik je daarmee kan helpen:

- Koop een goede digitale keukenweegschaal en installeer de app myfitnesspall en ga hierop bijhouden wat je eet op een dag. Je hoort als gezonde jonge vrouw 2000 kcal per dag te eten en dat is niet eens om aan te komen maar gewoon om op gewicht te blijven.

Voor gedurende je werk:
- Maak een smoothie. Koop een goede blender/smoothie maker en een thermoskan en ga net zo lang knutselen tot je een smoothie hebt waar het water je van in de mond loopt en je zonder moeite kan opdrinken gedurende de dag tijdens je werk. Google voor inspiratie vooral naar smoothies voor sporters. Voorbeeld: 1 banaan, bevroren mangostukjes (125gr) 250ml (plantaardige) melk en een goede scoop eiwitpoeder naar keuze. Vooral die laatste heb ik heel veel verschillende geprobeerd en gemerkt dat ik persoonlijk de gezoete eiwitpoeders met smaakjes niet lekker vind. Gewoon 'naturel' poeders dus zonder zoetstof en smaakstof vind ik het lekkerst maar dat is persoonlijk. Chocosmaak gaat vaak weer heel goed met banaan, pindakaas en amandelmelk. Dus ga lekker net zo lang proberen totdat je iets hebt gevonden wat lekker is.

Voor je kleine pauze's:
-Neem voor 1 kleine pauze een bakje noten mee en eet die op. Zal misschien in het begin niet altijd makkelijk gaan maar zet gewoon door. Je kan ook beginnen met een kleine hoeveelheid en die dan steeds ophogen.
-Neem voor de andere kleine pauze een lekkere reep mee. Ik ga je per PB een recept sturen van een reep die gezond, boordevol kcal zit en enorm lekker is.

Ga jezelf leren om elke pauze die reep of het handje noten te eten. Bijv, 's morgens een reep, 's middags noten. Elke dag opnieuw. Je kan natuurlijk afwisselen in het soort reep of het soort noten, maar probeer voor jezelf dit als vaste momenten te zien dat je dit eet. Je wil dit, dus je kan dit. :)

Lunch op werk:
- Je neemt nu een salade mee van tomaat met mozzarella. Super, alleen het kan natuurlijk altijd beter. Maak de salade alvast thuis klaar (niet op werk nog hoeven snijden) als volgt:
- 75 gr ongekookte bulgur/parelcouscous/riso of andere kleine pastasoort koken (je kan in het weekend al een hele bulk koken). Zorg wel dat je niet 75 gekookt product neemt, dat is te weinig, dus ga uit van 75 ongekookt product.
- Tomaat zoals je nu ook neemt, snijden in kleine hapklare brokjes zodat je niet nog hoeft te snijden maar je salade zo kan weglepelen.
- Mozzarella zoals je nu ook neemt, ook snijden in kleine hapklare brokjes.
- Eetlepel zonnebloempitten.
- Theelepel pesto.
- Scheutje olijfolie

Door de toevoeging van een koolhydraat, de zonnebloempitten, de pesto en olie verhoog je de kcal enorm. Door alles al voor te snijden scheelt het je tijd, ook met het wegkauwen ervan, daarom ook de keuze voor een kleine pastasoort en geen schelpjes, wokkels of penne. Daarop moet je weer veel kauwen. Door de olie in je gerecht heb je minder speeksel nodig en hapt het wat makkelijker weg. Met een klein beetje voorbereiding (zoals voorsnijden en voorkoken in de avond of in het weekend) kost het je amper extra tijd.

Als je zorgt dat je fruit al verwerkt zit in je smoothie, kost het wegeten van een appel (weinig kcal) je ook geen 'kostbare' eettijd op het moment dat je het druk hebt.

Voeg daarnaast per dag stelselmatig:
- 1 glas (250ml) sap toe (druivensap, appelsap, sinaasappelsap, kijk wat je lekker vind) = rond de 120 kcal per dag extra = 840 extra kcal per week. Tikt toch weer aan.
- 1 glas (250ml) volle melk toe = rond de 150 kcal per dag = 1050 extra kcal per week.

Ga ook die 2 drinkmomenten op een vast moment pakken. Bijv: na de middagpauze neem je een beker druivensap en voor het slapen neem je een beker melk (ofzo, ik noem maar wat).

Nieuwe gewoontes aanleren kosten tijd en volharding dus gooi niet zomaar de handdoek in de ring. Weet dat het vaak 3 maanden duurt voordat je een nieuwe gewoonte hebt aangeleerd. Dus tot die tijd moet je echt bewust jezelf dit soort gewoontes gaan aanleren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:04

Zo klinkt het al veel simpeler, dank je Nelleke. Ik ga die salade tip pikken. Ik heb wel de tijd, maar niet de energie en dit klinkt wel als iets wat ik gewoon altijd in de koelkast kan hebben!

En stiekem doe ik al best veel wat er staat, hopelijk gaat dat ts ook lukken!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 19:01

Super Nelleke _O_ Kijk dat is nou handig, dat zijn echt praktische tips.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:32

Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik blijf dit topic volgen dus mocht iemand nog vragen hebben, stel ze gerust :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 19:34

Ik was ooit bij een diëtiste geweest, maar die was achteraf niet zo goed denk ik. Destijds at ik overigens helemaal niet zo heel gezond, veel vruchtenhagel op brood enzo. Moest een eetdagboekje bijhouden en ze zei: ja, je eet op zich wel genoeg. Ja, hier zou je wel van aan moeten komen. Probeer anders overal wat slagroom bij te doen.

Toen was ik er wel klaar mee daar _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:21

Sheran schreef:
Ik was ooit bij een diëtiste geweest, maar die was achteraf niet zo goed denk ik. Destijds at ik overigens helemaal niet zo heel gezond, veel vruchtenhagel op brood enzo. Moest een eetdagboekje bijhouden en ze zei: ja, je eet op zich wel genoeg. Ja, hier zou je wel van aan moeten komen. Probeer anders overal wat slagroom bij te doen.

Toen was ik er wel klaar mee daar _O-

Oh geweldig ... dat moet eentje van de oude stempel geweest zijn! Weet nog van mijn moeder dat mijn oma "roomboter klontjes door de warme melk" geadviseerd kreeg om mijn moeder op gewicht te houden. Dan praten we over vlak na de tweede wereldoorlog! :D :D _O-