Is een streepje altijd een streepje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 06:48

Deze ziet er voor negatief ook, zeker met ochtend urine. Ik zie eigenlijk gewoon niks.
Bij mij was die streep toen even donker als de controle streep. Maar dat was een kleine week nadat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden.

Ik denk dat je rustig kan ademhalen. Doe er volgende week nog eentje en als deze dan weer niks aangeeft ben je echt niet zwanger.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 06:55

Bij mij was hij 1,5 week na mijn eisprong zo licht dat het nauwelijks zichtbaar was, maar was wel al overtijd. Omdat mijn eisprong erg laat is was het pas 4 dagen daarna (op de lengte van een normale cyclus) beter zichtbaar. Nu intussen 10 weken zwanger van de tweede.

Overigens ook een keer zo licht gehad op 2 dagen overtijd en s middags alsnog ongesteld geworden, al voelde ik toen al ruim een week aan alles dat ik zwanger was. Kan dus in feite alle kanten nog op.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 08:06

Het kan inderdaad nog alle kanten op gaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:10

Bloed prikken bij de huisarts?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 08:19

brokjes schreef:
Bloed prikken bij de huisarts?

Als ik na het weekend nog niet ongesteld ben geworden staat dat wel op de planning inderdaad

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:45

Mijn ervaring is ook bij niet zwanger gewoon geen streep helemaal niks. En bij mijn tweede begon het ook met zo’n streepje :) . ( bij de eerste had ik het pas later door vanwege onregelmatige cyclus, toen testte ik pas bij 6 weken dus die was gelijk knal ). Ik denk dat dit wel positief is en zou gewoon nog een keer testen :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:55

Vergeet niet dat niet iedere succesvolle bevruchting leidt tot een zwangerschap...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:58

Succes TS, hoe de uitkomst ook is.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je hoofd, je menstruatie kan opschuiven door stres. Ik was ook overtijd, na 5 dagen getest, negatief. De dag er na werd ik ongesteld. Maar 5 dagen lang gingen mijn gedachten echt op de hobbel. Toen ik ongesteld werd, moest ik echt omschakelen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:04

Je eerste test lijkt duidelijk positief en de tweede helemaal niet. Ik zou ook gek worden van zulke uitslagen. Je wilt toch weten waar je aan toe bent. Merk je nog meer dingen aan je lijf? Als je borsten gevoelig gaan worden bijvoorbeeld is dat wel een hele goede indicator. Succes verder!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:13

Het kan idd 2 kanten op. Ik had toen ook de eerste test een klein streepje. Volgende dag was hij omo wit, dus dacht dat er niks aan de hand was en ongesteldheid iets later. Dit was woensdag en donderdag. Zondag nog niks, nog een test gedaan en toen een knalstreep... resultaat is nu 3 weken oud en ligt nu te snurken in de box.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 09:30

Merk zelf wel dat ik wat krampachtig ben, tikkeltje licht in m'n hoofd als ik te veel doe, veeeeeel plassen, maar dit kan ook van de spanning komen. Normaal heb ik nergens last van als ik ongesteld ben, dan is het gewoon spontaan van 'oei, rode onderbroek, het is tijd' :+

Gevoelige borsten heb ik nu niet

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:55

TS wat betreft je klachten.. kan ook zijn omdat je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn..
Eerlijk gezegd had ik met mijn zwangerschap eigenlijk geen kenmerken. Pas na de 12 weken dat mijn eetlust begon te veranderen, mijn borsten gevoelig werden e.d.
Dus wat dat betreft is dat sowieso bij iedere vrouw anders.
Hoop je ergens stiekem op, op dit moment?

Succes met de komende dagen, onwijs spannend omdat het natuurlijk niet gepland was.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:53

Het gebeurt wel vaker dat je bevrucht raakt maar dat dit verdwijnt met de normale menstruatie. Omdat je vaak niet voor die tijd test merk je dat dus eigenlijk niet.
En zo vroeg klachten lijkt mij, na 3 zwangerschappen, sterk. Vaak ben je dan toch echt wel een poosje overtijd, zo'n 2-3 weken.

Het is zo'n 1.5 week geleden zeg je en als je dan toevallig net op het vruchtbare moment zou zijn geweest zou je nu, als je uitgaat van een echt gemiddelde cyclus (+/- 30 dagen, vruchtbare moment rond de helft), pas over ongeveer 4-5 dagen je menstruatie verwachten.
Dus ik gok dat het allemaal wel meevalt :D

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 11:24

Ja daarom, het moet maar net die exacte timing geweest zijn. Het kan, maar het kan ook niet. En met dus zo een wazige uitslagen is alles mogelijk :+

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:35

Hoe sta je er nu emotioneel gezien in Melewel? Ik kan me voorstellen dat je intussen na de eerste "schok" psychisch wel een wenskant op gaat, de hoop op wel of juist niet?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:47

jep bij zo een streepje wist ik dat mijn 2e kindje kwam!
niet meteen natuurlijk maar na de 2e test was het duidelijker zichtbaar....

dus afwachten of handelen is mijn advies!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:05

Melewel94 schreef:
Ja daarom, het moet maar net die exacte timing geweest zijn. Het kan, maar het kan ook niet. En met dus zo een wazige uitslagen is alles mogelijk :+

Al een tijdje mee aan het lezen.

Ik heb een hele korte onregelmatige cyclus tussen de 21 en 25 dagen.

Wij hebben na 1,5 week al getest en een vaag streepje maar hartstikke zwanger! (Gepland overigens)

Paar dagen later met ochtend urine weer getest duidelijke streep.

Ik heb ook wel klachten gehad die je omschreef en was ik niet zwanger maar dan was de test ook negatief en echt geen streepje te zien hoe licht ook.

Ik zou simpel weg gewoon morgen ofzo nog even keer testen met ochtend urine.

Ik heb trouwens de goedkope testen van trekpleister gebruikt en die werken prima

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:14

Met die test in close up zeg ik; echt niet zwanger, maar bij vroeg testen blijft het onzeker en afwachten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:25

Die van trekpleister vond ik echt gedoe, met dat pipetje en dan druppelen :=

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:44

Melewel94 schreef:

Wat ik bedoelde is dat het echt wel heel vroeg is voor klachten, zelfs onmogelijk.

Met 1.5 week bedoel je denk ik 10 dagen ofzo?
Na de bevruchting doet de bevruchte eicel er ongeveer 5 tot 6 dagen over om in de baarmoeder te komen en om vervolgens in te nestelen wat ook weer paar dagen duurt. Dus je zou dan nu hooguit 1 of 2 dagen daadwerkelijk zwanger zijn.
Aangezien je aangeeft al meerdere dagen klachten te hebben kan het dus haast niet van een zwangerschap komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:49

Magrathea schreef:

Die vond ik leuk! Beetje bioloog spelen :')

Een streep kan ook een indroogstreep zijn trouwens. Je kunt 'm tot 10 minuten aflezen ofzo, daarna is het onbetrouwbaar.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 12:56

Heeeeeeeeeel stiekem hoop ik van wel want dan komt toch een beetje mijn kinderdroom uit :') , maar dat zal nu ook wel allemaal door de hormonen komen dat ik stiekem op een potentieel roze wolkje zit, en de hele tijd in m'n hoofd zit van 'wat als het nu echt zo is' en ga zo maar door.

Ff tot 10 tellen en geduld hebben :+

Het is de dag voor de 1e test dat ik zoiets had van hmm m ik 'voel' iets, meer een voorgevoel ofzo. En vanaf de eerste test te zien voel ik dus nu vanalles.
Maar ook dat kan van alles zijn. Dat kan m'n hoofd zijn die me gek aan het maken is, het kan gewoon m'n menstruatie zijn die nu net toevallig wel eens gevoelig is, noem maar op.

Geduld geduld geduld :')

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 12:57

MarcoBorsato schreef:
Magrathea schreef:

Die vond ik leuk! Beetje bioloog spelen :')

Een streep kan ook een indroogstreep zijn trouwens. Je kunt 'm tot 10 minuten aflezen ofzo, daarna is het onbetrouwbaar.

De 1e streep kwam er behoorlijk snel, en de foto is tussen de 3 en 5 min wacht tijd gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:00

maitestar23 schreef:
Melewel94 schreef:

Wat ik bedoelde is dat het echt wel heel vroeg is voor klachten, zelfs onmogelijk.

Met 1.5 week bedoel je denk ik 10 dagen ofzo?
Na de bevruchting doet de bevruchte eicel er ongeveer 5 tot 6 dagen over om in de baarmoeder te komen en om vervolgens in te nestelen wat ook weer paar dagen duurt. Dus je zou dan nu hooguit 1 of 2 dagen daadwerkelijk zwanger zijn.
Aangezien je aangeeft al meerdere dagen klachten te hebben kan het dus haast niet van een zwangerschap komen.

Maar de Nuvaring was natuurlijk wel vervallen. En ook al ging vriend de keren daarvoor voor het zingen de kerk uit kan het prima van het voorvocht komen :) Dus het kan dat zij wel al wat langer effectief zwanger is :)

Respect overigens TS voor jou zelfbeheersing. Was ik jou geweest had ik deze ochtend als een bezetene opnieuw getest :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:01

Stel dat je nu niet zwanger bent, gaan jullie er hierna wel voor :')? Ik zou mezelf al aardig gek gemaakt hebben inmiddels :)