Voedingspsychologe, mijn laatste hoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Voedingspsychologe, mijn laatste hoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-21 20:10

Wat goed! Ik ben echt zo benieuwd of jullie een zelfde eerste indruk krijgen van Heleen als ik had :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:09

Ik ben sowieso haar boek nu aan het lezen op vakantie. Staan veel logische dingen inderdaad in.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 19:57

Hoi! Alweer een poos geleden dat ik hier een update deelde. Maar ik wil jullie graag op de hoogte blijven houden van mijn (eerlijke) proces.

Laatste weken ging het een beetje op en af. Iets teveel terug gevallen in oude eet/snoep patronen. Wat ik echt van Heleen geleerd heb is dat als ik een terugval heb, of het nou met voeding of sporten is, het niet ineens verpest is. Dat had ik hiervoor namelijk wel altijd. "Ik stop maar met fitness want ik hou het toch niet vol". "Ik ben te slap om een dieet te volgen, ik ben alweer aan het snoepen na een maand". Deze gedachten zijn volledig weg! Ik baal van mijn voedings terugval, maar ik weet dat ik er uit kan komen! Dat heb ik vaker gedaan! Dus ik ben mezelf sinds deze week weer aan het trainen mijn patronen terug te veranderen zoals Heleen destijds adviseerde.

Wat ik graag wil gaan proberen is meal preppen. Dan hoef ik maar 1x per week lunch te maken, en die bakjes neem ik dan iedere dag mee naar mijn werk. Lekker en gezond! Of in ieder geval gezonder dan de boterhammen met vleesvervangers die ik nu dagelijks eet.

Wat wel super goed gaat; sporten!
Nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou gaan vinden. Ik háátte fitness, sportscholen en alle gespierde figuren die daar rondliepen. Nu ik eenmaal gewend ben, ben ik er super op mijn gemak! De trainers vragen hoe het met mijn schema's gaat, en gespierde figuren blijken allemaal heel aardig te zijn. Ik fitness nu fanatiek sinds februari dit jaar, 2x per week. Vanaf juni sport ik 3x per week en sinds deze week ga ik naar 4x per week. Gewoon omdat ik zo gemotiveerd raak door het zowel het resultaat, als het goede gevoel dat ik ervan krijg.

Wat grappig is, is dat je zelf eigenlijk maar weinig verschil ziet. En als anderen je een compliment geven voelt dat alsof ze gewoon vriendelijk zijn. Maar de foto hieronder laat zien wat er allemaal kan veranderen in 4 jaar tijd!
Fun fact: 2017: 76 kilo, 2021: 82 kilo.

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:53

Super goed bezig TS! En wat zie je er goed uit +:)+ grappig dat je gewicht dan inderdaad hoger ligt, allemaal spieren, haha!

Ik ben ondertussen ook in gesprek met Heleen, ik vind haar inderdaad erg aardig. De eerste sessie hadden we psychologen grapjes (ik ben qua opleiding ook psycholoog), dus wat mij betreft was het ijs snel gebroken :')
Hier gaat het af en aan, maar over het geheel meer goede dan slechte dagen, en dat is wel eens anders geweest.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:01

Je ziet er strak en goed uit TS. Fijn om te lezen dat je ook meer balans in je koppie ervaart en de dipjes herkent en weet dat je er ook weer uit komt. Je bent een topper!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 23:23

Indy_mouse_9: dank je wel! Ik zag het zelf eigenlijk helemaal niet, tot ik toevallig de foto uit 2017 weer tegenkwam.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw proces! Het is voor iedereen anders. En wat suoer dat je meer goede dan slechte dagen hebt, dat is al een geweldige vooruitgang!

Maflinger_s: super lief, dank je wel! Dit soort opmerkingen houden je ook echt op de been <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:00

Je ziet er super goed uit! Gewicht is niet alles, he!

Mealpreppen vind ik spannend. ik wil dat eigenlijk ook, vooral omdat ik nu ook nog een opleiding volg en veel van thuis ben, ga ik snaaien en eet ik eerder koekjes dan gezond. dus mijn gewicht is helaas ook weer hoger. Probeer nu tenminste een lange wandeling met de honden te doen en verder gezonder te eten. maar vind dat erg moeilijk.

ik zou graag lezen hoe het meal preppen je afgaat en of het een success is :)
En verder zou ik zeggen: Ga zo door! Goed bezig.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 20:14

Veriye: dank je wel <3 ik blijf zeker updates delen! Dat zal de ene keer langer duren dan de andere. Maar ik vind het leuk om te doen! Als het goed is kan ik na sinterklaas gaan beginnen haha. En nog even ergens een magnetron scoren.

Je mag echt wel een koekje als je wil! Zolang je maar wel gewoon de normale maaltijden eet :D aldus Heleen haha.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 11:18

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:43

Wat jammer, ik las hier mee en vind instagram altijd wat onoverzichtelijk. Maar ook logisch om het niet op twee plekken te gaan vastleggen, dus dan toch maar volgen op die andere plek :D
Edit: je link doet het niet?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:58

_Hedi schreef:
Ik heb besloten mijn reis over te zetten naar instagram :) dus ik zal hier geen updates meer plaatsen. Mochten jullie toch nog benieuwd zijn hoe het gaat, dan kunnen jullie me volgen op instagram!
https://www.instagram.com/invites/conta ... nt=nlvj0jv

Ik ga je volgen en overweeg ook haar hulp in te roepen. Wordt het vergoed eigenlijk?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:19

_Hedi schreef:
Ik heb besloten mijn reis over te zetten naar instagram :) dus ik zal hier geen updates meer plaatsen. Mochten jullie toch nog benieuwd zijn hoe het gaat, dan kunnen jullie me volgen op instagram!
https://www.instagram.com/invites/conta ... nt=nlvj0jv

Ik kom helaas nergens op uit (althans, op het overzicht) als ik je link volg. Zou het leuk vinden om je te blijven volgen :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:53

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:55

Yes, dankjewel. Die doet het wel.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 14:08

Koekie73: het word helaas niet vergoed, maar een intake gesprek is kostenloos! Dus dan kun je wellicht ervaren of het iets voor je is. In dat eerste gesprek legt ze alles duidelijk uit.

Die de link van maylotje het wel?
Mijn profielnaam is @gezondheid.fitness.mindset :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 14:39

Achterom: ja klopt! Ik ben hier nu dagelijks zo mee bezig dat ik het heerlijk vind om alles van me af te schrijven/delen incl foto's. En dan vind ik instagram leuker/makkelijker dan bokt :D super leuk dat je me alsnog wil volgen!