Hoi! Alweer een poos geleden dat ik hier een update deelde. Maar ik wil jullie graag op de hoogte blijven houden van mijn (eerlijke) proces.
Laatste weken ging het een beetje op en af. Iets teveel terug gevallen in oude eet/snoep patronen. Wat ik echt van Heleen geleerd heb is dat als ik een terugval heb, of het nou met voeding of sporten is, het niet ineens verpest is. Dat had ik hiervoor namelijk wel altijd. "Ik stop maar met fitness want ik hou het toch niet vol". "Ik ben te slap om een dieet te volgen, ik ben alweer aan het snoepen na een maand". Deze gedachten zijn volledig weg! Ik baal van mijn voedings terugval, maar ik weet dat ik er uit kan komen! Dat heb ik vaker gedaan! Dus ik ben mezelf sinds deze week weer aan het trainen mijn patronen terug te veranderen zoals Heleen destijds adviseerde.
Wat ik graag wil gaan proberen is meal preppen. Dan hoef ik maar 1x per week lunch te maken, en die bakjes neem ik dan iedere dag mee naar mijn werk. Lekker en gezond! Of in ieder geval gezonder dan de boterhammen met vleesvervangers die ik nu dagelijks eet.
Wat wel super goed gaat; sporten!
Nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou gaan vinden. Ik háátte fitness, sportscholen en alle gespierde figuren die daar rondliepen. Nu ik eenmaal gewend ben, ben ik er super op mijn gemak! De trainers vragen hoe het met mijn schema's gaat, en gespierde figuren blijken allemaal heel aardig te zijn. Ik fitness nu fanatiek sinds februari dit jaar, 2x per week. Vanaf juni sport ik 3x per week en sinds deze week ga ik naar 4x per week. Gewoon omdat ik zo gemotiveerd raak door het zowel het resultaat, als het goede gevoel dat ik ervan krijg.
Wat grappig is, is dat je zelf eigenlijk maar weinig verschil ziet. En als anderen je een compliment geven voelt dat alsof ze gewoon vriendelijk zijn. Maar de foto hieronder laat zien wat er allemaal kan veranderen in 4 jaar tijd!
Fun fact: 2017: 76 kilo, 2021: 82 kilo.