Bikinilijn ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:21

Ik kom ook volgen :o
Ik heb vorige week waxstrips gebruikt, dat vind ik dus niks.
Nu ben ik aan het epileren gegaan, benen deed ik al daarmee, bikinilijn gedaan. Deed niet veel pijn gelukkig.
Nu ben ik op zoek naar een smalle epilator, wat ik nu heb vind ik niet handig voor die plek :')
Wie heeft er goed advies??

https://empiregreeting.com/products/phi ... tor-hp6565
Deze lijkt mij wel wat,
maar overal uitverkocht ;(

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:51

Beetje oud topic, maar ik probeer het toch even.

Ik heb (too much information) enorme stugge donkere haren in de bikinilijn, en heb door de jaren heen echt alles al geprobeerd. Bij scheren, met zowel dure als goedkope mesjes gaat de boel meteen ontsteken, als ik het laat waxen komt de helft alsnog niet mee, als ik het dan zelf epileer is het een tijdje weg maar groeit de boel weer volledig in als het terugkomt, en als ik het laat staan heb ik er ontzettend veel last van in de vorm van kriebel en jeuk. Kortom, ik wil er gewoon vanaf. Voor altijd.

Ik zit al een tijdje te denken over laten lazeren, maar nu zijn er twee opties: laten doen of zelf zo'n apparaat kopen?

Ik heb al de KENZZI bekeken waar een youtuber die ik volg het over had, hebben jullie daar ervaring mee? Of wat zijn jullie gedachten erover? Of hebben jullie betere alternatieven die niet té duur zijn?

En als het laten doen toch beter is; wat kan je verwachten? En weten jullie een goede kliniek in Amsterdam (centrum)?

Wat zouden jullie doen?

Jessietje

Re: Bikinilijn ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:46

Ik heb er ooit veel geld aangegeven om het te laten behandelen (was IPL). Werkte wel maar teleurstellend en kwam steeds terug.

Nu heb ik zelf een toestel van Phillips luminea en voor wat het "maar" kost heel tevreden van! Niet alles gaat weg maar de haartjes komen zo zacht en uitgedund terug dat ik de overige wegscheer zonder enige irritatie (vroeger ook ingroei, rode bultjes, jeuk,....). Als ik er aan denk na het scheren zet ik de luminea er weer op en zo onderhoud ik het en komt het steeds dunner.

Bikinilijn wax ik af en toe nog en dan Luminea erop.

Voor ingegroeide haartjes is er een goede melk: ylonn
Daarmee had ik uiteindelijk geen ingegroeide haartjes meer maar nu heb ik dus de Philips Luminea.
Ik moet wel zeggen dat het op de benen minder goed aanslaat bij mij maar toch voldoende om tevreden te zijn.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:40

Ik heb me laten laseren o.a mijn bikinilijn. Denk zo'n 10 á 12 behandelingen gehad met nu nog jaarlijks een behandeling (voor die enkele haar die weer tevoorschijn komt in dat jaar) maar ben nu ook echt haarloos daar. Je moet even volhouden en je bent er dus wat voor kwijt maar laseren helpt echt. Ik heb destijds ook zo'n thuislaser gekocht, maar deze deed niks voor mij. Hoe donkerder je haar, hoe beter het werkt trouwens dat laseren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 20:06

Lepeltje23 schreef:
Ik heb me laten laseren o.a mijn bikinilijn. Denk zo'n 10 á 12 behandelingen gehad met nu nog jaarlijks een behandeling (voor die enkele haar die weer tevoorschijn komt in dat jaar) maar ben nu ook echt haarloos daar. Je moet even volhouden en je bent er dus wat voor kwijt maar laseren helpt echt. Ik heb destijds ook zo'n thuislaser gekocht, maar deze deed niks voor mij. Hoe donkerder je haar, hoe beter het werkt trouwens dat laseren.

Echt laseren of ipl?

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:35

De laser die ik voor thuisgebruik heb gekocht was de Rio salon laser. Doordat die niet sterk genoeg zijn merkte ik daar niets van. Geen haarreductie dus. Daarna heb ik mij laten laseren in een salon/kliniek. Deze lasers zijn veel sterker. Op sommige plekken was dit ook best wel pittig om te verdragen. Vooral de bikinilijn op bepaalde plekken. Dan zetten ze hem wat zachter. Nu zijn die nieuwe lasers ook uitgerust met koelte, waardoor je er veel minder van voelt. Bij de benen heb ik geen onderhoudsbeurt meer nodig die blijven kaal, maar de bikinilijn en bijvoorbeeld de kin zijn hormoongevoeliger en heb je af en toe weer een haar of enkele die ik dan even weer laat behandelen, 1 of 2 keer per jaar.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:39

Hmmm. Dan klinkt laten doen op dit moment toch aanlokkelijker dan zelf gaan klooien met een apparaat wat niet goed werkt. En het is iets waar ik toch al wel veel jaar van last heb, dus dat geld zal het wel waard zijn?

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:51

Die thuislaser is voor mij weggegooid geld geweest. Er worden mooie dingen beloofd die niet bij mij zijn uitgekomen. Ik denk dat je het best het gewoon kan proberen. Dus wel laseren en niet IPL. Na elke behandeling zit zo'n 6 weken. Na een paar keer te zijn behandeld moet je echt al wel verschil zien. Daarna kan je altijd beslissen of het voor je werkt. Hoe donkerder het haar en hoe lichter je huid hoe beter de laser werkt trouwens.
Laatst bijgewerkt door Lepeltje23 op 27-01-21 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:53

Zodra ik geld heb ga ik het ook laten laseren. Ondanks epileren blijft het bij mij steeds ontsteken. Zit onder de rode bulten in mijn lies. En ik scheer daar niet. Ik epileer alleen. :\

ward

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:16

Ook laten laseren hier. Toch ook een 12-tal keer. Goedkoop is het niet en pijnloos zoals ze beweren ook niet. Maar wel heel goed resultaat. Bij mij was bikinilijn ontharen altijd een heel ding. Rood, uitslag ... Ik ben super tevreden nu. Enkel 1 haartje verwijder ik nu met een pincet. Is al een 2-tal jaar geleden in België

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:24

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:25

Ik laat het ook laseren. Heb nu zo'n 12 behandelingen gehad en de haartjes zijn altijd 2-3 weken na de behandeling helemaal uitgevallen. Helaas blijft het bij mij wel teruggroeien, maar wel in mindere mate dan het was. Het gaat dus wat langer duren dan ik gehoopt had. Ik heb nu eens in de 3 maanden nog en afspraak.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:28

Ik heb ook de afgelopen jaren van alles geprobeerd. Je hebt het merk Avoyd en Ylonn die beide wel goed werken, maar niet alles op konden lossen.

Ik heb sinds een klein poosje een safety razor gekocht omdat ik dit wel echt een goed en logisch verhaal vond:

https://www.ylonn.nl/collections/shop/p ... 78QAvD_BwE

Het is ten eerste dood eng, maar ik heb hem nu een keer of 2/3 gebruikt en ik zie toch echt wel verschil. :) we gaan het merken!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:33

MarlindeRooz schreef:
Zodra ik geld heb ga ik het ook laten laseren. Ondanks epileren blijft het bij mij steeds ontsteken. Zit onder de rode bulten in mijn lies. En ik scheer daar niet. Ik epileer alleen. :

Zodra de salons open zijn ga ik ook, zo klaar met dat gemartel

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:37

precies ja. Het is gewoon altijd zo'n gezeik en ik moet de knoop nu maar eens doorhakken, dan heb ik er de rest van m'n leven plezier van. Uiteindelijk was het zo erg dat de enige optie die een beetje werkte met de pincet haartje voor haartje verwijderen, maar daar ben je dan 4 uur aan kwijt. Op den duur heb je daar gewoon geen zin meer in.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:11

Wat kost laseren dan? Ongeveer?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 23:16

Giolli schreef:
Ik heb ook de afgelopen jaren van alles geprobeerd. Je hebt het merk Avoyd en Ylonn die beide wel goed werken, maar niet alles op konden lossen.

Ik heb sinds een klein poosje een safety razor gekocht omdat ik dit wel echt een goed en logisch verhaal vond:

https://www.ylonn.nl/collections/shop/p ... 78QAvD_BwE

Het is ten eerste dood eng, maar ik heb hem nu een keer of 2/3 gebruikt en ik zie toch echt wel verschil. :) we gaan het merken!

Niks voor mij ik heb geen lange benen :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:13

Het laten laseren blijft ook in mijn hoofd rondspoken. Al jaren inmiddels. Mijn bikinilijn is vaak echt een slagveld. Ylonn en Avoyd hebben hier niks uitgehaald, allerlei scheermesjes geprobeerd en vaak vervangen, maar maakt nauwelijks verschil. Het laseren is alleen zo ontzettend duur. Heb al een bruiloft om voor te sparen. Daarna ga ik gericht geld opzij leggen voor de laserbehandelingen.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:26

Ik onthaar niet meer...

Bij het epileren van mijn benen zulke helse pijnen dat ik het gevoel had dat ik flauw zou vallen.
Bij het scheren bij de dame onderin achteraf heel erg veel kriebel en het was na een dag al weer terug in dikke stoppels. Epileren durf ik daar niet, omdat ik super gevoelig ben. Ik hoe het nu bij het een schaartje. Ik trim het tot ongeveer een halve centimeter.
Mijn benen ga ik of scheren of harsen. Maar dat laat ik nog even liggen tot de zomer.
Oksels scheer ik af en toe, maar daar ben ik ook heel gevoelig.
Ik heb een extreem gevoelige huid en last van eczeem.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:58

Bij mij was mijn bikinilijn ook echt een slagveld aan ontstekingen en ingegroeide haren. Altijd jeuk en pijn en in bikini durfde ik al jaren niet meer. Toen ik 27 was en fulltime werkte heb ik het laten laseren. Zes behandelingen gehad van 140 euro elk, is me echt elke cent waard geweest. Zeker 95% is weg en nog steeds weg nu 5 jaar later. Voor mij is het zo prima te doen en die laatste paar haren scheer ik, die zijn zoveel lichter geworden en geven geen ontstekingen meer. Ik had dit echt 10 jaar eerder moeten doen, had me zoveel plezier gegeven en dan had ik wel naar het zwembad gedurfd als jongere... Voor mij het enige nadeel: als de ergste haren weg zijn, komt er weer een nieuwe ergste plek met haren. Inmiddels denk ik erover om mijn bovenbenen ook te laten laseren omdat hier ook lange donkere haren op zitten. Die vielen nooit op naast mijn bikinilijn/oorlogsgebied en nu dat weg is valt het me wel op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:33

Suusjepluus schreef:
Bij mij was mijn bikinilijn ook echt een slagveld aan ontstekingen en ingegroeide haren. Altijd jeuk en pijn en in bikini durfde ik al jaren niet meer. Toen ik 27 was en fulltime werkte heb ik het laten laseren. Zes behandelingen gehad van 140 euro elk, is me echt elke cent waard geweest. Zeker 95% is weg en nog steeds weg nu 5 jaar later. Voor mij is het zo prima te doen en die laatste paar haren scheer ik, die zijn zoveel lichter geworden en geven geen ontstekingen meer. Ik had dit echt 10 jaar eerder moeten doen, had me zoveel plezier gegeven en dan had ik wel naar het zwembad gedurfd als jongere... Voor mij het enige nadeel: als de ergste haren weg zijn, komt er weer een nieuwe ergste plek met haren. Inmiddels denk ik erover om mijn bovenbenen ook te laten laseren omdat hier ook lange donkere haren op zitten. Die vielen nooit op naast mijn bikinilijn/oorlogsgebied en nu dat weg is valt het me wel op.

Mag ik vragen met welke laser jij je hebt laten behandelen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:03

Hier mijn ervaring met IPL/OPT

Ik ben begonnen in mei 2019 bij Skimwellness inmiddels Skimbeauty met IPL.
Toen ik er 10 behandelingen had opzitten moest 1 filiaal van hun sluiten en ging ik naar een andere vestiging en toen ik daar mijn twijfels uitsprak over het resultaat na 10 behandelingen kreeg ik te horen dat ik al die behandelingen als verloren moest zien omdat ze veel te laag geflitst zouden hebben.
Ze hadden nieuwe methode met gel en dit zou werken.
4 behandelingen met gel en zag wel iets gebeuren (Zebra patroon)maar kwam steeds weer terug.
5de behandeling met gel en toen bleef het ineens kaal met hier en daar een beetje haargroei maar het groeide veel langzamer.
6de behandeling met gel en hetzelfde verhaal en ineens na 4 weken was het weer in volle glorie terug en nu met de lockdown ertussen ben ik echt voor jan met de korte achternaam geweest.

Ik heb het nog niet laten groeien natuurlijk maar het valt me op dat ik op mijn scheenbeen en mn schaamstreek ook veel meer haar heb terug gekregen *zucht*

Mijn bevinding en ik heb ECHT doorgezet is dat ipl/otp dus niet werkt ook niet met gel en laser heel hoog.
Ze adverteren nu met dat ze de Gentlelase verwachten.

Welke bokkers hebben een laserbehandeling gedaan en na jaren ook echt nog profijt ervan hebben?
En welke laser was dat?

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:08

Het was een diode laser van cosmetique totale

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:50

Suusjepluus schreef:
Het was een diode laser van cosmetique totale

Thanks daar had ik indd nu naar zitten kijken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:36

Ik ben nogal klaar met scheren en crèmes ed kan ik niet tegen. Nu heb ik vorig jaar een Philips epilator gekregen waar ik mijn benen mee onthaar. Met de bijgeleverde hulpstukken zou hij ook geschikt zijn voor de bikinilijn. Echter is dat ding zo lomp groot dat ik het niet voor elkaar krijg. Doet wel pijn de eerste paar keer maar ik ben echt fan van epileren! Fijn glad resultaat en niet elke dag hoeven scheren.

Weet iemand een klein epileer apparaatje? Ik zag een Braun face. Dat is een soort van pen model. Maar weet niet of die dus sterk genoeg is voor meer dan donshaartjes in je gezicht.. kost bijna 100,- dus het zou jammer zijn als hij niet geschikt blijkt te zijn.