Agender/nonbinary mensen op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:22

Nikass schreef:
Hiraeth schreef:
Volgens mij is er toevallig net een positie vrij voor je bij Veronica Inside, Nikass. :D

Ik heb niet zo heel veel met Johan Derksen, maar al die ophef gaat helemaal nergens over. En het is wel goed dat je het aanhaalt, want dat is precies waar het over gaat: mensen op eieren laten lopen omdat een aantal tere zieltjes niet om kunnen gaan met de vrijheid van meningsuiting.
Wat Johan Derksen betreft: ik vind niet "dat het wel meevalt met racisme in Nederland" zoals hij zei. Maar hij mag dat wel vinden, en ook zeggen, en het maakt hem ook geen racist.
Dus een bekende gekleurde man belachelijk maken door hem aan te zien voor zwarte piet is geen racisme?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 08:37

Laten we alsjeblieft niet over Johan Derksen beginnen zeg :')

Nikass, ik snap niet zo goed wat je nu wil. De enige aanname die ik (volgens mij) heb gedaan, is dat je waarschijnlijk cisgender en hetero bent. Mocht dat niet zo zijn, dan mijn oprechte excuses. Vervolgens vraag je waarom dat label nou precies nodig is. Ik zeg dat daar al meerdere keren antwoord op gegeven is (en geef nog een stukje extra uitleg) maar 'teruglezen is volgens jou niet nodig want we worden het toch niet eens'. Vervolgens doe je nog een niet zo aardige aanname over mijn karakter. Ja, dan houdt het voor mij op hoor :evaw:

Ik ga zometeen reageren op de andere posts (zag dat er een interessante vraag gesteld werd), maar eerst ontbijten :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:44

foutje

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:47

Niet helemaal juiste kort door de bocht samenvatting Foaly. Begin eens bij mijn eerste vraag in en denk even na over hoe je reageert.
Waarom doe je juist díe aanname terwijl je erover valt als de winkel medewerker je met "mevrouw" aanspreekt?

Ik heb gelezen wat je zegt over de voordelen van het hebben van een label. Dat hoef ik niet nog eens terug te lezen want ik weet wat je erover zegt. Dat neemt niet weg dat ik het oprecht jammer vind dat je daarvoor kiest. Dat is ook wat ik in mijn reactie heb gezegd. Ik kan het begrijpen, en uiteraard staat het je vrij, maar ik vind het wel jammer dat er juist naar hokjes gezocht wordt. Terwijl jij imo net zo gewoon bent als ieder ander. Ik zie het onderscheid niet.

Ailill: het is een ontzettend flauw grapje, maar nee, het is niet racistisch. En ik vind persoonlijk het gedrag van Akwasi een stuk onbeschofter en over de grens dan dat van Johan Derksen, al vind ik JD nog zo'n rechtse, conservatieve l*l.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 09:34

LuffB schreef:
Zonder afkeurend en betweterig te willen klinken vraag ik me af; is de reactie van buitenstaanders als je jezelf wel zou identificeren als een specifiek label i.p.v. je naam iets waardoor een persoon niet verder zoekt naar het juiste label. Ken je jezelf wel helemaal als je ervoor kiest niet verder te zoeken wel label nu echt past. Of is het juist 100% zelfacceptatie om niet verder te zoeken naar labels...
Dat blijf ik altijd een interessant punt vinden; ook omdat ik daar zelf veel mee bezig ben.

Er was iemand die vond dat black lives matters niet echt een goede vergelijking was. Hoewel ik dat er voor een deel mee eens ben, zijn er ook gelijkenissen. Mensen met een donkere huidskleur zullen ook accepterende mensen tegenkomen, mensen die ze kansen geven en het beste met ze voor hebben, zo hebben lgbqt+ mensen ook goede ervaringen. Maar er zullen ook heel veel momenten zijn dat ze zichzelf moeten verdedigen, uitleggen waarom en wat en hoe, dat ze minder kansen zullen krijgen omdat er aannames worden gedaan en dat ze te maken krijgen met vormen van agressie. En hoewel het 2 hele verschillende onderwerpen zijn, zijn het wel beide maatschappelijke problemen. Als men niet het vermogen heeft dat in te zien kunnen ze misschien wat extra emphatie gebruiken in het leven.

Ik vind je vraag wel een hele interessante eigenlijk :j. Ook iets waar ik zelf over twijfel (en heb getwijfeld), van: klopt dit? Is dit echt wie ik ben? Of stel ik me aan/gaat dit label niet ver genoeg? Dat zijn hele herkenbare vragen, en ik denk niet dat daar echt een antwoord op te geven is. Er is nu eenmaal geen handige checklist met vragen die je af kunt vinken en waar een resultaat uit komt rollen. Daarom denk ik dat het een combinatie moet zijn van het label + je eigen persoonlijkheid goed kennen, om te voorkomen dat je van label naar label blijft hollen OF blijft zitten met een label waarvan je weet dat het eigenlijk niet past. Want beide word je denk ik niet gelukkig van.

moonfish13 schreef:
Whitinyouri:
Hoho, ik heb nergens gezegd met accepteren wie je bent dat dat gaat om wat in je broek zit.
Niet zo.
Ik doel erop, accepteer dat er een slurfje zit, en accepteer verder dat je door het leven gaat zoals jij wil.
Daar doel ik op.
Wel een beetje jammer dat dat er net weer negatief uitgepikt moet worden, ik hoop dat het anders bedoeld was.
Anders krijg ik er wat jeuk van, van die reactie.

Het moedigt ook zo lekker aan om nog te reageren, op een naar mijn mening hartstikke nette post.
En er word cómpleet voorbij gegaan aan mijn verhaal en de hormonen, want stel je voor dat ik nog redelijk snap wat dat doet.
Dat argument kon niet gebruikt worden elk geval.
En dus ook dat ik me wel kan plaatsen in ik weet niet zo goed wat ik ben.
Die post heb ik ook gelezen hoor qua chromosomen ed, maar voor het stukje man/vrouw in je paspoort gaat het even grofweg om een slurfje vs een gat.
Dat is zichtbaar, chromosomen niet, dus maken we het eenvoudig dus slurf of gat.
Ik zie niet in wat daar mis mee is, om verder te dragen en te zijn wie je bent.
Nou ok ik ben qua geslachtsdelen ben ik man, maar zo voel ik me niet en eigenlijk weet ik het gewoon niet.
Hier op stal zouden ze zeggen: lekker boeiend, niks mis mee, als jij maar blij bent toch?
En dan in positieve zin van je verteld toch niks geks of wel dan?
[...]

Ik heb het hele verhaal over wat je hebt meegemaakt op het gebied van hormonen gelezen, en vond het erg interessant. Waar mensen alleen een beetje over vallen, is dat je het ondanks je verhaal, en ondanks dat je zegt dat je het begrijpt, toch enorm kort door de bocht gaat. 'Accepteer dat er een slurfje/gat zit en ga verder met je leven': zo makkelijk is het nu eenmaal niet. Lees het transgendertopic maar.

En natuurlijk kun je verder dragen en zijn wie je bent. Maar stel, er staat een M in je paspoort en je hebt een slurfje in je broek, maar in het dagelijks leven heb je lang haar, een laagje make up op en loop je het liefst in bloemetjesjurken en hoge hakken. En je wilt op vakantie en komt bij de douane op Schiphol aan. Die meneer kijkt naar jou, kijkt naar je paspoort, en vraagt zich vervolgens af of dat wel klopt.

In het beste geval mag je doorlopen, nadat je even een pijnlijke en persoonlijke uitleg hebt mogen geven voor de hele rij met reizigers achter je. In een minder goed geval mag je mee naar een kantoortje om daar even uit te leggen wat er met je aan de hand is (en ja, dat gebeurt. En dan mag je nog hopen dat je blank bent, want met een kleurtje wordt je gelijk afgevoerd naar dat kantoortje).

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft. Ik vind het fijn dat jij zo ruimdenkend bent dat het jou niet uitmaakt wat mensen doen of dragen, maar zo werkt het lang niet altijd, helaas. En om dan te gaan schermen met het woord 'slachtofferrol', en 'zeik niet zo', dat vind ik jammer. Dat haalt je eerdere begrip en ruimdenkendheid weer onderuit.

Nikass: ik heb je laatste reactie gelezen. Je ziet het onderscheid niet. Prima. Ik wel.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:11

Foaly schreef:
Wat me opvalt is dat de LBGTQI+ community vaak onderling ook nog ruzies maken over acceptaties en wie welk "stickertje" mag dragen.

Ik weet dat je het niet als discussietopic is bedoeld, maar ik wil toch op één ding ingaan. Sommige mensen die bij de eerste 3 letters van de reeks horen, zouden het fijner vinden als de letters die betrekking hebben op seksualiteit los gezien worden van de letters die betrekking hebben op genderidentiteit. Voor mijn gevoel komt dat met name door wat incidenten uit Amerika (voor de verandering) die wat uit de hand lopen. In die discussie zie je heel erg dat in 'beide kampen' mensen zijn die over gezond verstand beschikken, mensen die bekrompen zijn en alles wat er tussenin zit. We zijn net mensen. :D

Wat het geval is, is dat LG( en soms ook )B gaat over waar je op valt en dat dat voor sommige mensen ook echt om geslacht gaat. Om het even lomp te zeggen: er zijn homomannen die geen trek hebben in een broodje rosbief en lesbische vrouwen die geen trek hebben in braadworst. Soms is dat vanwege trauma van vroeger of een lastig proces van uit de kast komen of whatever, maar naar mijn mening moet het ook gewoon oké zijn als je als 100% homoman gewoon 'geen trek' hebt in een broodje rosbief. In seksualiteit is aantrekkingskracht belangrijk en in verreweg de meeste gevallen ook tussen de lakens.

Nu zijn er incidenten geweest waarbij (met name) lesbische vrouwen transfobisch zijn genoemd, omdat ze dus geen trek hadden in braadworst. Daar vind ik de discussie lastig. Je hebt een groep mensen die op zoek is naar acceptatie en dat is belangrijk en logisch, maar aan de andere kant kan je dus mensen tegenkomen die vallen op bijv. vrouwen. Zonder braadworst. Dat kan. Je kiest niet waar je op valt en tussen de lakens duiken met iemand moet leuk en fijn zijn voor iedereen die betrokken is.

Nu is dat dus een van de dingen die community verdeelt en dat zag ik eerlijk gezegd wel aankomen. Ik denk dat veel mensen die bij LG(B) denken dat iets niet afkeuren betekent dat je alles ook aantrekkelijk moet vinden en zo werkt aantrekkingskracht en seksualiteit gewoon niet. En ja, ik hoor bij de groep letters die over seksualiteit gaat en ik vind sommige labeltjes ook gewoon lastig.

Ik ga weer terug in meeleesstand. :D

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:08

^
Oh dont get me started :')

Ik ben alle "phobics" ondertussen al meer dan genoeg naar mijn hoofd geslingerd gekregen, doodsbedreigingen, voor deze gedachtegang:

Ik loop over straat en zie een meisje langslopen. Ze ziet eruit alsof ze nog niet eens 12 jaar oud is. Ik kan me, onder geen enkele omstandigheden, seksueel aangetrokken tot haar voelen sinds ik me niet aangetrokken voel tot kinderen.
Ik praat met haar, het blijkt dat ze al 18 jaar oud is. Ik besef me nu dat ze volwassen is en spreek haar aan als een volwassenen, ik zie haar als een volwassenen.
Feit blijft dat ze het lichaam en gezicht heeft van een 12 jarige. Ondanks dat ik wéét dat ze volwassen is, kan ik me niet aangetrokken tot haar voelen want seksuele aantrekkingskracht is ontzettend visueel.

En dit is heel begrijpelijk voor mensen.

Ik loop over straat en zie iemand langslopen. Degene ziet eruit alsof hij/zij tot het mannelijk geslacht behoort, zowel lichamelijk als qua manieren en stem. Ik kan me, onder geen enkele omstandigheden, seksueel aangetrokken tot degene voelen sinds ik me niet aangetrokken voel tot mannen.
Ik praat met degene, het blijkt dat ze transgender is maar ze is nog niet begonnen met transitie. Ik besef me nu dat ze een vrouw is en spreek haar aan als een vrouw, ik behandel haar als een vrouw.
Feit blijft dat ze het lichaam en gezicht en manieren en stem heeft van een man of wat wij als maatschappij als mannelijk beschouwen (over op je tenen lopen gesproken :') ). Ondanks dat ik wéét dat ze een vrouw is, kan ik me niet aangetrokken tot haar voelen want seksuele aantrekkingskracht is ontzettend visueel.

Kom ik haar 10 jaar later tegen, ze heeft de hele transitie procedure ondergaan. Is er misschien een mogelijkheid dat ik haar aantrekkelijk vind! Maar stel je voor, er hangt nog een slurfje aan, dan zal ik - als lesbienne mocht dat nog niet duidelijk zijn - toch hheeeeeel hard nee zeggen.

En dit vinden mensen dus onbegrijpelijk. Verschrikkelijk, kortzichtig.

Dit wordt beschouwd als een bewuste "keuze" om niet tot een transvrouw aangetrokken te voelen gebaseerd op haar geslachtsdelen of hoe ver zij in de transitie is. Terwijl in mijn ogen de LGBT community zich al jaren lang hard heeft gemaakt om te laten zien dat homoseksualiteit en de manier waarop jij je gender ervaart geen "keuze" is.

Maar ik denk dat deze twee situaties wel goed laten zien waarom dit niet een bewuste keuze is.

Rant over :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:26

Shae: dat is wel een punt inderdaad. Er wordt nu een wig gedreven tussen 'groepen', terwijl van oudsher het altijd genuanceerder was: homoseksualiteit en transgender zijn en vragen over man-vrouwverschillen en onze aannames over relaties, je identiteit en aangetrokken zijn tot zijn altijd deel van het geheel geweest.

Verder is het je absoluut legitieme individuele keuze om penissen of het afwezig zijn daarvan belangrijk te vinden in je eigen seksleven. Dat mag. Dat is iets tussen jou en je wel/niet partner.
(Wat dat betreft denk ik niet anders dan bv de afknapper die het kan zijn als jouw voorkeur voor wel of niet scheren anders is dan je partner.) Maar niets daarvan hoef je in het algemeen al vooraf duidelijk te maken. Je hoeft geen bordjes op te doen met de aanwezige chromosomen, niet met welk hormoonpakket je hebt, niet welke genitalien je al dan niet bezit, niet wat je met je lichaamsbeharing hebt gedaan, allemaal niet. Dat komt vanzelf naar voren en als het niet matcht, prima.

Maar verder denk ik dat het daar niet om moet gaan in een groter verband. Dat zijn zaken die spelen tussen potentiele partners en dat is de enige plaats waar het relevant is. Ondertussen wordt het afscheiden van de LG(B) van de overige letters van het spectrum wordt helaas deels aangewakkerd door conservatief-christelijke rechtse bewegingen vanuit onder andere de VS, en hen gaat het niet om het werkelijk eerlijk op te komen voor bezwaren van LG(B), of bv de rechten van vrouwen... maar om de LGBTQ uit elkaar te drijven zodat ze minder effectief voor mensenrechten in diversiteit op kunnen komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:27

Ja jammer dat we het daar niet over eens zijn Foaly.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:24

Citaat:
En natuurlijk kun je verder dragen en zijn wie je bent. Maar stel, er staat een M in je paspoort en je hebt een slurfje in je broek, maar in het dagelijks leven heb je lang haar, een laagje make up op en loop je het liefst in bloemetjesjurken en hoge hakken. En je wilt op vakantie en komt bij de douane op Schiphol aan. Die meneer kijkt naar jou, kijkt naar je paspoort, en vraagt zich vervolgens af of dat wel klopt.

In het beste geval mag je doorlopen, nadat je even een pijnlijke en persoonlijke uitleg hebt mogen geven voor de hele rij met reizigers achter je. In een minder goed geval mag je mee naar een kantoortje om daar even uit te leggen wat er met je aan de hand is (en ja, dat gebeurt. En dan mag je nog hopen dat je blank bent, want met een kleurtje wordt je gelijk afgevoerd naar dat kantoortje).

Maar dat is toch niet zo gek.

Je staat als vrouw bij de douane maar in je paspoort sta je vermeld als man. Dat rijst natuurlijk een vraag en dat vind ik helemaal niet gek.

Misschien kun je een klein briefje in je paspoort doen zodat ze dat kunnen lezen als je je paspoort afgeeft. :)*

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 21:13

Het is hier een tijdje stil geweest, maar ik wil er even twee plaatjes ingooien die ik tegenkwam en die ik heel treffend vond :D

Afbeelding

en

Afbeelding

Ik gooide een 6 :+

Nog even los daarvan ben ik serieus aan het nadenken over een manier om 'uit de kast te komen' naar mn ouders en nabije familie. Dat maakt me bloednerveus, maar ik begin mezelf steeds meer en meer 'thuis' te voelen als genderloze blob, en het zou fijn zijn als in elk geval mijn ouders dat ook zouden zien. Dus, als iemand duimen wil gaan draaien of tips wil geven mag dat, want ik denk niet dat ik ze bovenstaande plaatjes kan sturen en daarmee klaar ben. Zeg maar :+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:44

Misschien ben ik een hele simpele ziel, maar ik heb een powerpoint gebruikt. _O-

Is er een manier voor je ouders om het tastbaar te maken? Een documentaire, gesprek met een nb persoon e.d.? Het lijkt me namelijk goed om eerst een goede fundering te leggen qua kennis. Mijn moeder vond het met mijn transitie (dat wel een minder abstract iets is) bijvoorbeeld heel fijn om programma's zoals Hij is een Zij te kijken en gesprekken te kunnen voeren met een begeleidend arts. Op die manier krijgen ze eigenlijk vrij organisch informatie binnen en is het makkelijker om het te volgen. :D

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:52

Ahh dat kan ik me voorstellen idd Foaly, dat je graag wilt dat je ouders dat ook zo zien. Toevallig kwam het vandaag in me op hoe mijn ouders zouden reageren mocht ik uitkomen als (ergens op het) nonbinary(spectrum). Ik hoop dat het helemaal goed uitpakt voor je! Ben wel benieuwd naar het proces, hoe je het gaat doen en hoe ze reageren, houd je ons op de hoogte? :D Wat betreft mezelf ben ik nu op internet steeds meer aan het kijken hoe ik me voel bij they/them pronouns en een unisex naam, en dat voelt eigenlijk best goed. The questioning continues haha

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:18

Foaly schreef:
Ik gooide een 6 :+

Leuke tabel! Goede quote van Professor Oak. Hier een 3: "Maybe." Mysterious XD

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:51

Wauw, dit is echt heel persoonlijk en heel kwetsbaar.. Respect voor het openen van dit topic Foaly. Echt enorm knap.

Ik vond het hele lgbtq heel interessant sinds ik een nichtje afgelopen jaar na jaren terug sprak en zij vertelde ditzelfde door te maken en zocht ze steun omdat haar ouders niet zo supportive en begrijpend waren vanaf het begin. (Ze ontdekte dat ze bi was, maar twijfelde tegelijkertijd over haar "meisjesbestaan"..) En ik trok haar verhaal me heel erg aan.
Ik merk bij mezelf ook dat ik meer naar "energie" van mensen trek, dan precies man of vrouw zijn. Hoewel ik altijd aangetrokken raak tot mannen en ook een hele lieve vriend heb. Toch is het de energie die mij soms ook laat denken "wauw, dat is echt een heel mooi persoon!" en dan kan ik echt wel even enorm verkocht zijn. Ik heb er nooit een naam aan kunnen hangen en denk wel eens diep na over hoe het zit. Vrouw voel ik me wel (vaak.) Maar ook ik ben met sommige vrouwendingen echt awkward en voel ik mij de buitenbeen..

Waarschijnlijk heb ik weer een hele andere handleiding :') maar wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is:
Ik snap je gevoel en je zoektocht en je inspireert mij weer hiermee in mijn eigen zoektocht.. :o
Daar wil ik je voor bedanken. <3

Voor je ouders: Ik denk dat alle vragen die je hier op bokt kunt krijgen misschien ook al een goeie indicatie kunnen geven van vragen die zij uit onwetendheid kunnen stellen? Ik heb er totaal geen verstand van, maar misschien is het iets..

Foaly

Re: Agender/nonbinary mensen op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 10:39

Een powerpoint is misschien nog niet eens zo'n gek idee _O-

WithinYuuri, ik ben ook heel benieuwd hoe mijn ouders gaan reageren. Mijn moeder weet geloof ik wel dat er 'iets' speelt. Ik ben een jaar geleden ofzo naar de gendertentoonstelling van het Tropenmuseum geweest, en daar vroeg ze wel naar, of ik 'iets wijzer was geworden' :+ Dus misschien is het ook weer niet zo'n verrassing voor haar iig, maar dan nog. Ik zou in mijn (of hun) omgeving niemand kennen die ook op dat spectrum zit, dus voorbeelden zijn er niet echt. En met NB celebrities hoef ik ook niet aan te komen, want dat zegt ze ook niets _O-

Canon, dankjewel! En ook bedankt dat jij je verhaal deelt :j Leuk om te zien dat iedereen zijn eigen zoektocht doormaakt, ook al zijn sommige dingen toch wel duidelijk :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:00

Ik lees al vanaf het begin mee maar vind het wel een beetje spannend om te reageren. Ik weet niet zo goed waar ik sta qua gender, maar ben er wel al een tijdje mee bezig.

Toen ik een jaar of 13 was heb ik mijn lange haar heel kort laten knippen. Ik werd toen ook daarna veel voor een jongen aangezien, en ik vond dat eigenlijk altijd wel relaxt. Inmiddels gaat dat niet meer (iets met puberteit en zo) en ik vind dat nog best regelmatig wel een beetje jammer. Ik voel me niet echt vrouw maar ik ben ook geen man. Ik gebruik in het engels they/them pronouns want dat vind ik fijn. Verder dan dat ben ik eigenlijk nog niet, maar ik probeer het mezelf niet te veel aan te trekken. Ik ben gewoon zoals ik ben en ik probeer een beetje los te laten hoe de rest mij dan ziet. Maar ik vind het wel fijn om ervaringen van anderen met dezelfde gevoelens te lezen, heb echt een tijd het gevoel gehad dat ik de enige was die me zo voelde :o

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:11

Even alleen reagerend op de OP:
Ik voel mezelf op en top vrouw maar toch kan ik me goed indenken dat je je niet vrouw en niet man voelt. Je legt het trouwens ook duidelijk uit.

Blussem

Re: Agender/nonbinary mensen op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:32

Maar wat is dan een man of vrouw voelen?

Ik denk dat iedereen hier een andere antwoord op geef. Sterker nog vraag ik mij zelf af of zo iets bestaat man of vrouw voelen.

Wel bestaan er heel veel stereotypering, vakjes die mensen bedenken, enz. Wanneer je besluit om hier niks van aan te trekken dan pas ben je een echt vrij mens.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:38

Ik probeer hier begrip voor op te brengen, dus misschien goed dat je dit topic hebt geopend.. Maar ik vind dat wel heel moeilijk :o

Voor mij is het: Ben je geboren met een poes? Dan ben je een vrouw. Dat je je niet zo voelt betekent niet dat je geen vrouw bént.

Ik vind het dus persoonlijk ook onzin dat er bij de invulvakjes meer opties moeten komen dan "man" of "vrouw". Je bent nu eenmaal een vrouw, of je dat leuk vindt of niet :o

Laten we even voorop stellen dat dit niet bedoeld is als aan val op jou TS, want als persoon respecteer ik je :D Ik kan alleen niet mee komen met je denkwijze.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 30-08-20 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:39

Martine_R schreef:
Ik probeer hier begrip voor op te brengen, dus misschien goed dat je dit topic hebt geopend.. Maar ik vind dat wel heel moeilijk :o

Voor mij is het: Ben je geboren met een poes? Dan ben je een vrouw. Dat je je niet zo voelt betekent niet dat je geen vrouw bént.

Ik vind het dus persoonlijk ook onzin dat er bij de invulvakjes meer opties moeten komen dan "man" of "vrouw". Je bent nu eenmaal een vrouw, of je dat leuk vindt of niet :o

En intersexe condities?
Dan is het niet duidelijk het een of het ander..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:40

Avelienvd schreef:
Martine_R schreef:

En intersexe condities?
Dan is het niet duidelijk het een of het ander..

Ja, als je niet als jongen óf meisje geboren bent kan ik me voorstellen dat je een keuze moet maken voor het één of ander. En dat zal vreselijk lastig zijn. Maar daar gaat het hier niet om.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:51

Ik wil het topic niet te ver van het onderwerp laten afwijken, maar richting Martine_R heb ik nog wel een vraag. [Witte vlag] Ik kom in vrede!

Vind jij een persoon die meerdere jaren testosteron heeft toegediend gekregen en bijbehorende een lage stem/baardgroei/e.d. heeft óók een vrouw zolang die persoon een vagina heeft?

Of wat betreft een persoon die zich bijvoorbeeld beschrijft als agender en een borstverwijderende operatie laat doen omdat die persoon daarover dysforie ervaart?

Verandert jouw perceptie van een persoon zodra jij weet wat diegene in zijn broek heeft zitten?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:51

Deels wel, want dat is een fysieke uiting waarbij geen eenduidigheid is.
Maar dat kan ook alleen in de hersenen zitten, dat daar de bedrading anders is dan hoe het er uiterlijk uit ziet

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:53

@Blussem, ja de nonbinary identiteit is ook voor iedereen verschillend. Dat man en vrouw voelen voor iedereen anders is, hoeft niet te betekenen dat nonbinary niet bestaat.
@Martine_R Afgezien van de al genoemde intersexe condities, hoe kijk jij tegen transgender personen aan? Zeg je tegen een transman ook, oh je bent geboren met poes dus je bent geen man? Of zou je die persoon pas erkennen als man na een operatie? Beide gevallen zijn nogal invaliderend en pijnlijk voor transgender personen namelijk :’)
Edit, zie net dat Hiraeth ook iets soortgelijks heeft gezegd :)