Shampoo bij psoriasis/eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Re: Shampoo bij psoriasis/eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:19

Toevallig vandaag een filmpje op youtube gezien over psoriasis van Dr. Eric Berg.
Hij geeft aan dat je psoriasis kunt verminderen door meer vitamine D te nemen 40.000 IU per dag, soms kunnen vitamine niet goed opgenomen worden vanuit voedsel wat weer te linken is aan het darmstelsel.
Wellicht interessant (mits je Engels kunt).

https://youtu.be/jSYto3FAJUA

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:26

kiki1976 schreef:
H&S, Selsun werkt bij haar allemaal niet. Schilfers, korsten en vooral veel jeuk.

Qua medicinale shampoo enkel denorex en clobex

Nee idd, en zeker niet als je 17 bent, dan is het nog lastiger lijkt het wel

Aangezien Denorex niet meer verkrijgbaar is en Ketocozanol bij mij ook niet veel doet, heb ik nu Tarmed gekregen, ook een koolteershampoo. Is dat misschien wat?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:55

Sorion al geprobeerd ? Daar is ook zalf van in een probeertubetje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 14:52

WendyBZ schreef:
kiki1976 schreef:
H&S, Selsun werkt bij haar allemaal niet. Schilfers, korsten en vooral veel jeuk.

Qua medicinale shampoo enkel denorex en clobex

Nee idd, en zeker niet als je 17 bent, dan is het nog lastiger lijkt het wel

Aangezien Denorex niet meer verkrijgbaar is en Ketocozanol bij mij ook niet veel doet, heb ik nu Tarmed gekregen, ook een koolteershampoo. Is dat misschien wat?

Eerder al een koolteershampoo gehad (weet niet meer welke) maar deed niets helaas. Op zich gaat het met de clobex wel goed enkel heeft ze haar als stropakken touw ervan.

Maris schreef:
Sorion al geprobeerd ? Daar is ook zalf van in een probeertubetje.

Zalf is geen optie, zit voornamelijk in haar haar. Daarnaast al vrij veel andere merken die vrij verkocht mogen worden geprobeerd maar werkt niet.
Ze heeft het helaas van haar vader, die heeft ook psoriasis (al schijnt het niet erfelijk te zijn). Maar hij heeft het op zijn lichaam en weer niet op zijn hoofd. Maar heel veel werkt bij hem ook niet

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:35

Is ze al eens doorgestuurd naar de dermatoloog?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:05

Mijn dochter gaat elk half jaar naar de dermatoloog maar die geeft aan dat er alleen een soort lotion is wat je op de plekken moet doen. Die Denorex shampoo is er inderdaad niet meer. Er bestaat voor paarden nog wel teershampoo, misschien dat eens proberen? Denorex was een mix van teershampoo en menthol als het goed is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:52

kiki1976 schreef:
Maris schreef:
Sorion al geprobeerd ? Daar is ook zalf van in een probeertubetje

Zalf is geen optie, zit voornamelijk in haar haar. Daarnaast al vrij veel andere merken die vrij verkocht mogen worden geprobeerd maar werkt niet.
Ze heeft het helaas van haar vader, die heeft ook psoriasis (al schijnt het niet erfelijk te zijn). Maar hij heeft het op zijn lichaam en weer niet op zijn hoofd. Maar heel veel werkt bij hem ook niet

Sorion heeft ook shampoo dacht ik. Over de zalf lees ik in ieder geval veel fijne ervaringen. Dus wie weet over de shampoo ook ?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:26

Ik gebruik de shampoo van mediceuticals en ik heb geen plekken meer op mijn hoofdhuid en gezicht. Ja, ik was mijn wenkbrauwen en onder mijn ogen ook met deze shampoo ivm eczeem.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 16:11

Suzanne F. schreef:
Mijn dochter gaat elk half jaar naar de dermatoloog maar die geeft aan dat er alleen een soort lotion is wat je op de plekken moet doen. Die Denorex shampoo is er inderdaad niet meer. Er bestaat voor paarden nog wel teershampoo, misschien dat eens proberen? Denorex was een mix van teershampoo en menthol als het goed is.

Paardenteershampoo ook geprobeerd haha, maar dat was echt drama. Gelijk enorme jeuk.
Lotion heeft ze ook gehad, maar hielp niet.
Maar in principe voor de jeuk en de dikke witte korsten werkt de Clobex ook prima, alleen voor je haar echt drama.
Maar voor nu met de paarden shampoo bar met honing ook nog steeds geen jeuk. Dus als het de oplossing is om bv af te wisselen waardoor je haar geen stropakken touw is, en een stuk minder snel vies/vettig.

Momo94 schreef:
Ik gebruik de shampoo van mediceuticals en ik heb geen plekken meer op mijn hoofdhuid en gezicht. Ja, ik was mijn wenkbrauwen en onder mijn ogen ook met deze shampoo ivm eczeem.

Gelukkig heeft ze het niet in haar wenkbrauwen of onder haar ogen. Enkel op haar hoofdhuid en achter haar oren.