Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:56

karuna schreef:
Echwel ik ga verder niet in op je zuigende opmerkingen :n ik heb me continue aan de richtlijnen gehouden en strenger nog

Nee, dat doe je niet en ik vind de opmerkingen in dit topic volledig terecht :o
Je brengt mensen op deze manier in gevaar en je spreekt jezelf steeds tegen.
Juist omdat zoveel mensen de regels niet volgen lopen anderen gevaar!

BianCatjee

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:13

Ik wil iedereen hier op bokt (en daarbuiten natuurlijk) veel sterkte wensen! Ik hoop dat een ieder hier gezond doorheen komt!
In mijn directe omgeving gelukkig nog geen corona besmettingen bekend of ervan verdacht..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:23

raket schreef:
Ik had een kleine opleving. Nu weer echt ziek. Veel hoesten enzo. Nu al meer dan 2.5 week.
Het is wel te doen hoor, maar erg vervelend. Ik lig muv de kleine opleving nog steeds hele dagen...

Sterke. Het is wel een langdurige ziekte.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:55

Hoe lang zijn jullie nu onderweg? Ik lig morgen al een week vooral op bed of op de bank. Heb moeite met alles en alles doet zeer. Langst de ene kant blij dat de arbo arts wordt ingeschakeld, ik want mijn eigen dokter wil me niet zien :') wel elke dag telefonisch contact gelukkig!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:08

Hier 2 weken echt goed ziek geweest. Sinds vorige week maandag koortsvrij maar wel nog gevoelige longen.

Heb met werk afgesproken om iig komende week nog niet te werken. Ik woon in het meest besmette gebied van heel NL en werk ook. Gemeentes Bernheze, Uden en Meierijstad. Heb geen auto, fietsen is te ver en OV durf ik echt niet aan. Ik ben ook niet getest dus als het geen Corona was en ik krijg het er nog bovenop nu ben ik echt verder van huis.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:23

Helaas maar waar.....rivm geeft echt het advies dat je gewoon als zieke/corona patient even boodschappen mag doen etc. Wacht zelf momenteel op uitslag. Afgelopen vrijdag getest en kwam er toen achter dat vele regels die er gezegd worden niet vanuit rivm zo is. De regels die moeten ze op 1 lijn gaan zetten want dit slaat nergens op zo.

Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:31

smit_ilse schreef:
Helaas maar waar.....rivm geeft echt het advies dat je gewoon als zieke/corona patient even boodschappen mag doen etc. Wacht zelf momenteel op uitslag. Afgelopen vrijdag getest en kwam er toen achter dat vele regels die er gezegd worden niet vanuit rivm zo is. De regels die moeten ze op 1 lijn gaan zetten want dit slaat nergens op zo.

[ [url=m/2CK15j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beter lezen, hier wordt de huisgenoot bedoeld die mag alleen voor het hoognodige weg als deze nog geen klachten heeft.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:33

Rizette schreef:
smit_ilse schreef:

Beter lezen, hier wordt de huisgenoot bedoeld die mag alleen voor het hoognodige weg als deze nog geen klachten heeft.

In het 2de stukje staat toch echt dat zieke huisgenoten gewoon boodschappen mogen doen, als ze maar op afstand blijven.
Laatst bijgewerkt door Whale op 23-03-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:36

Geen wonder dat corona zo hard gaat in Nederland. In België zijn ze een stuk strenger. Daarom hebben ze dit weekend dan ook alle grensovergangen afgesloten met containers.

Een paar grote overgangen zijn wel open maar daar staat politie controle. Wie geen geldige reden heeft om hier te komen mag rechtsomkeert maken.

Toen de uitbraak hier kwam had ik al twee weken huisarrest gekregen van mijn huisarts i.v.m. een fractuur. De kans is dus klein dat ik in aanraking geweest ben met het virus.

Helaas moet mijn man nog wel de deur uit voor werk en boodschappen maar hij is wel heel voorzichtig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:40

Whale schreef:
In het 2de stukje staat toch echt dat zieke huisgenoten gewoon boodschappen mogen doen, als ze maar op afstand blijven.

Door dit soort vreemde adviezen heb ik geen vertrouwen meer in het RIVM.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 17:43

Kristy ik schrik wel een beetje van jouw post, vind het zachtst gezegt ronduit asociaal dat je zelf naar de winkel gaat. Als iedereen die mogelijk Corona heeft zo handeld als jou is straks echt de hele wereld besmet.

Hoe klein is de moeite om de boodschappen thuis te laten bezorgen, om familie of vrienden een appje te sturen met de vraag of ze voor jou boodschappen willen halen. Of om een oproepje op Facebook of bokt te plaatsen. Er zijn tegenwoordig zelfs hele Facebook groepen van mensen die elkaar in deze tijd willen helpen.

Jij hoort thuis in je bed en niet in een omgeving waar je andere mensen kan besmetten!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:52

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen om flauwe en/of persoonlijke opmerkingen achterwege te laten, daar wordt het topic niet prettiger van. Jullie mogen gerust op elkaar reageren maar houd rekening met hoe je bericht overkomt en hoe dat de sfeer beïnvloedt voor andere gebruikers die ook hun verhaal willen delen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:55

Pfff karuna, de RDW is wel de laatste die zich kwaad maakt over APK data in deze omstandigheden. Sterker nog, ze hebben vele keuringsstations gesloten en afspraken afgebeld. Wat mij betreft ga je wel ver qua handelingen in relatie tot de huidige maatregelen. Zeker omdat je zelf al aangeeft tot de risicogroep te behoren.

In algemene zin vind het echt frustrerend en teleurstellend dat sommige mensen er zo makkelijk mee omgaan. Ik heb geen klachten dus ik ga wel naar de supermarkt, maar er zijn gewoon echt mensen die doodleuk vlak langs je lopen of in je gezicht gaan zitten blaffen. Donder op, ik word er echt zo kwaad van 8)7

Scum

Petrichor schreef:
Kristy ik schrik wel een beetje van jouw post, vind het zachtst gezegt ronduit asociaal dat je zelf naar de winkel gaat. Als iedereen die mogelijk Corona heeft zo handeld als jou is straks echt de hele wereld besmet.

Hoe klein is de moeite om de boodschappen thuis te laten bezorgen, om familie of vrienden een appje te sturen met de vraag of ze voor jou boodschappen willen halen. Of om een oproepje op Facebook of bokt te plaatsen. Er zijn tegenwoordig zelfs hele Facebook groepen van mensen die elkaar in deze tijd willen helpen.

Jij hoort thuis in je bed en niet in een omgeving waar je andere mensen kan besmetten!!

Ik snap je gedacht Petrichor. Maar op de site van het RIVM staat dat het gewoon mag. Hoe tegenstrijdig is dat?
Net zoiets als: blijf binnen! Maar tegelijkertijd ook verkondigen dat een ommetje in de buitenlucht gezond voor je is. Ook heel tegenstrijdig.

Alle zieken: heel veel beterschap gewenst. Zolang je er maar bovenop komt.

mavantos

Loretta schreef:
Whale schreef:

Door dit soort vreemde adviezen heb ik geen vertrouwen meer in het RIVM.

Toch zijn er minder positief geteste gevallen dan gisteren en minder mensen overleden in vergelijking met gisteren.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:03

Scum schreef:
Net zoiets als: blijf binnen! Maar tegelijkertijd ook verkondigen dat een ommetje in de buitenlucht gezond voor je is. Ook heel tegenstrijdig.

Maar dat ligt er toch echt aan waar je woont? Ik woon niet in een afgelegen gebied of iets, maar als ik buiten loop in de wijk kan ik gewoon een wandeling maken zonder iemand maar tegen te komen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:17

mavantos schreef:
Toch zijn er minder positief geteste gevallen dan gisteren en minder mensen overleden in vergelijking met gisteren.

Waar kan ik deze informatie vinden?

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:25

PureSG schreef:
mavantos schreef:

Waar kan ik deze informatie vinden?

Www.rivm.nl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:25

Scum schreef:
Petrichor schreef:

Ik snap je gedacht Petrichor. Maar op de site van het RIVM staat dat het gewoon mag. Hoe tegenstrijdig is dat?

Maar met Maak een ommetje bedoelen ze vooral dat je niet in groepen gaat. In je eentje of desnoods met je partner is geen probleem.
Maar ga niet met complete groepen boven op elkaar zitten.

Er komt ook een stukje logisch redeneren bij. Het RDW is geen noodzaak dus waarom dat toch doen wanneer je al een risicopatient bent?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 18:57

Scum schreef:
Petrichor schreef:

Zeker heel erg tegenstrijdig. Ik hoop ook echt dat er vanavond strenge en duidelijke maatregelen worden genomen. Het lijkt mij namelijk niet de bedoeling dat je ziek naar een supermarkt heen gaat.

Daarnaast vind ik het ook slecht dat mensen massaal naar het bos of strand gaan. Ik snap best wel dat als je opeens thuis zit je je heel erg verveeld, maar er is een crisis aan de gang en volgens mij begrijpen veel mensen niet dat je dus daarom niet op pad moet gaan en je toch thuis moet vermaken. Op deze manier gaat de Corona niet weg. Het 3 weken niet werken is geen vakantie en is gewoon noodzaak een noodzaak is nu eenmaal niet leuk.

Ik hoop niet dat dit verkeerd wordt opgevangen, maar naar mijn idee werken de maatregelen die genomen zijn niet op deze manier en dat vind ik zeer spijtig.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:04

Rizette schreef:
smit_ilse schreef:

Beter lezen idd want ze bedoelen echt de zieke. Heb het nagevraagd omdat ik het niet kon geloven maar is toch echt waar. Zelf doe ik het niet maar ik ben niet de enigste....

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:15

Dit dus, en tevens heeft het GGD en de huisarts mij gezegd dat ik best naar de supermarkt mocht gaan. Zoals aangegeven ga ik natuurlijk liever niet, ook gezien ik mij erg bagger voel, maar op dat moment kon het helaas niet anders. Aan de andere opties had ik op dit moment niet aan gedacht, zoals gezegd familie is geen optie. Moet ik dan maar de hele week zonder boodschappen gaan zitten omdat ik symptomen heb? Ongeacht of het verantwoordelijk was of niet.

Het is niet dat ik met een heel gezin erop uit ben gegaan of een avondje naar kameraden... dus vind het commentaar, zowel hier en via PB waar het blijkbaar ook nodig was commentaar te leveren, op het feit dat ik op dat moment geen andere optie had wel relatief extreem :?.

Scum schreef:
Petrichor schreef:

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 19:37

Kristy zo extreem vind ik dat niet, ik kan mij wel verplaatsen ik de reacties die mensen geven op jouw verhaal. Ik zou er zelf namelijk niet voor kiezen om naar de supermarkt te gaan als ik mij ziek voel en mogelijk Corona heb.

Dat je boodschappen nodig hebt is logisch maar er zijn heel veel manieren om aan boodschappen te komen zonder dat je zelf hoeft te gaan. Ook als het RIVM zegt dat het mag kan je zelf ook nadenken en handelen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 23-03-20 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:38

Ik heb het nu gelukkig minder benauwd maar voel me zo ontzettend slap. Kan alleen in bed liggen/op de bank hangen. Gister ging het eigenlijk vrij goed. En alle spieren (vooral schouder/nek/armen) zijn zo pijnlijk.

Hoort dat slappe gevoel er bij?

Ps mijn vriend doet gelukkig de boodschappen :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 19:40

Veraaaaah schreef:
Ik heb het nu gelukkig minder benauwd maar voel me zo ontzettend slap. Kan alleen in bed liggen/op de bank hangen. Gister ging het eigenlijk vrij goed. En alle spieren (vooral schouder/nek/armen) zijn zo pijnlijk.

Hoort dat slappe gevoel er bij?

Ps mijn vriend doet gelukkig de boodschappen :D

Fijn dat je minder benauwd bent dat lijkt me echt zo naar!
Dat slappe gevoel lijkt mij normaal, je lichaam vecht tegen het virus dat kost je wel zo ongeveer alle energie waardoor je dus slap word. :)