Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:45

Lieve zorgmedewerkers, in de meeste ziekenhuizen wordt een psychosociaal hulpverleningsteam samengesteld (in de meeste ziekenhuizen een uitbreiding van het BOT team) om jullie waar mogelijk te ondersteunen. Verstandig om nu, mocht je er nog niet van op de hoogte zijn, te weten waar je ze kunt vinden zodat je ze kunt benaderen als je dat nodig hebt. Zorg goed voor jezelf de komende tijd :*

BigOne

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:16

Ik ga meelezen, zo ontzettend veel respect voor diegene die nu in de vuurlinies staan.
Ik hoop dat alle zorgenden er zonder lichamelijke en geestelijke problemen doorkomen . Één ding is wel zeker, jullie leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:32

Ik lees al een paar dagen mee, maar wat een heftige verhalen komen er nu al voorbij. En dan vrees ik dat het nu nog weinig voorstelt als ze zeggen wat er nog gaat gebeuren...

Heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:35

Jenara schreef:
Ik lees jullie verhalen hier stilletjes mee ... Ik kan me alleen maar proberen inbeelden hoe het er in ziekenhuizen ed. nu aan toe gaat. Enorm respect en alle mogelijke virtuele steun die ik kan bieden aan het werk dat jullie doen! Meer dan netjes alle regels en maatregelen opvolgend kan ik momenteel niet voor jullie doen, maar ik hoop dat het iets zal uitmaken voor de toestanden die jullie nu dagdagelijks zullen meemaken. Alle sterkte toegewenst en oprecht bedankt voor de inzet!

Ik kan niet anders dan mij hierbij aansluiten. Jullie zijn toppers! <3 _/-\o_

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:53

Ik werk in de thuiszorg en we zijn uiterst voorzichtig. Ik heb geen huid meer op mijn handen van het vele handen wassen.Wij hebben momenteel ook een client die verdacht is, maar ik sta er versteld van hoe huisartsen kunnen reageren. Het zal wel een gewoon verkoudheidje zijn, krijgen we dan te horen. Gelukkig hebben wij richtlijnen vanuit de organisatie, wanneer we beschermende middelen moeten gebruiken. Ik vind het wel spannend, omdat je niet weet of je al besmet kunt zijn voordat iemand klachten heeft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:49

Hier ook stille meelezer. Heel veel sterkte iedereen Y;(

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:03

ik meld me.Ik werk in het zuiden van het land op een afd interne.
Helaas al meerdere patiënten gehad met corona, die ook zijn overleden.
Ik wordt van de week ook ingezet op de cohort afdeling.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 02:44

Mijn afdeling is nu ook de cohort afdeling geworden. Ik ben benieuwd....

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 03:00

Rontgenlaborant hier :wave: nog relatief rustig bij ons.
Vandaag is de ‘Corona straat’ op de seh open gegaan. Elke patiënt wordt bij triage dus ingedeeld hier of bij niet verdacht op de gewone kamers. Ons mobiel toestel staat hier ook vast, zodat deze niet op andere plaatsen komt. Moet nog even handigheid krijgen in het aan en uitkleden hoor. We krijgen ongeveer elke dag minimaal 1 soms meerder updates, regels die weer veranderen. Erg verwarrend soms. We hebben een extra dienst vandaag erbij gehad en wel merkbaar drukker (in 5min m’n lunch moeten eten). Of is een moment opname maar dat zullen we komende tijd zien :j
Medewerkers moeten nu 2x pd temperaturen, liefst thuis. Maar ik heb nog geen thermometer kunnen bemachtigen, alles is natuurlijk weg :roll: handiggg

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 04:58

Haha ja herkenbaar, ik heb ook geen thermometer thuis. Moet echter wel 2 keer per dag mijn temp meten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:40

Klinkt nogal heftig allemaal.
Uit de media komt het beeld naar voren dat er relatief weinig mensen sterven, maar als ik jullie zo hoor glippen ze je zomaar uit de handen.....

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:58

Aurelia, wij hebben sinds vorige week ook een Corona-straat op de spoedgevallen met een mobiel toestel dat daar vast blijft staan.

Ik werk in een Belgisch ziekenhuis, bij ons is het voorlopig nog geen stormloop. Er zijn nu slechts een aantal patiënten opgenomen, waarvan geen enkele op intensieve zorgen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:07

Liezel1 schreef:
Uit de media komt het beeld naar voren dat er relatief weinig mensen sterven, maar als ik jullie zo hoor glippen ze je zomaar uit de handen.....

klopt, het gevaarlijke is dat mensen ineens in kachelen.
Ze komen redelijk binnen en gaan onderuit waar je bij staat.
Nu al meerdere malen meegemaakt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:27

Leek vraag, wat is in kachelen?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:28

Snel achteruit gaan, vaak ook onverwacht snel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:19

Zo snel achteruit gaan dat ze binnen no time dood gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:29

In „normale“ taal wordt het echter ook gebruikt voor in slaap vallen of moe worden. Zo kun je ook zeggen: tijdens de proef kachelde mijn paard helemaal in en sprong hij de wissels niet meer goed. Volgens mij is inkachelen zo‘n typisch regionaal bepaald taalgebruik.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:56

In België wordt dat woord niet gebruikt naar mijn weten.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:01

Als ik dit zo lees, snap ik helemaal niet waarom mensen niet de richtlijnen volgt en blijft binnen.

Niet alleen voor hunzelf en de risico groep, maar ook voor jullie.

Jullie doen topwerk!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:29

Thatgrumpyh schreef:
Als ik dit zo lees, snap ik helemaal niet waarom mensen niet de richtlijnen volgt en blijft binnen.

Niet alleen voor hunzelf en de risico groep, maar ook voor jullie.

Jullie doen topwerk!

Ik snap het dus ook niet..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:38

Barbabientje schreef:
Ik meld me ook even.

Mijn eigen afdeling (AOA) is vanaf vandaag ook een cohort afdeling voor de ernstig sterke verdenkingen.

Vandaag en morgen even scholing optiflow zodat wij ook dat kunnen bieden.

edit:
tot donderdag was het juist extreem en eng rustig.

Optiflow bij corona wordt in de meeste ziekenhuizen juist afgeraden. Dit geeft enorme aerosol vorming en dus extra risico's op blootstelling voor je personeel!

Edit/ ik zie nu bij het verder lezen dat hier al vaker over gesproken is. Spuitelf dus...
Laatst bijgewerkt door gomir op 22-03-20 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:41

gomir schreef:
Barbabientje schreef:
Ik meld me ook even.

Mijn eigen afdeling (AOA) is vanaf vandaag ook een cohort afdeling voor de ernstig sterke verdenkingen.

Vandaag en morgen even scholing optiflow zodat wij ook dat kunnen bieden.

edit:
tot donderdag was het juist extreem en eng rustig.

Optiflow bij corona wordt in de meeste ziekenhuizen juist afgeraden. Dit geeft enorme aerosol vorming en dus extra risico's op blootstelling voor je personeel!

Het is ook mee voor als het echt de top bereikt, dat we de IC stroom niet meer aan kunnen.

Maar er zijn onderzoeken die aantonen dat de aerosol vorming niet dusdanig groot is dat het met een FFP2 masker niet op te vangen valt, maar nogmaals ik ben geen arts dus weet er ook het fijne niet van.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:42

Liezel1 schreef:

Dat komt denk ik omdat wij graag willen delen hoe het verloop kan zijn en om elkaar daarover te waarschuwen om er alert op te zijn. Deze patiënten springen uit boven de andere corona patiënten die slechts milde klachten ervaren en waarschijnlijk geeneens in het ziekenhuis komen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:30

Jeetje wat heftig allemaal zeg! Woon in Groningen hier is het nog relatief rustig, tenminste dat is wat ze zeggen.
Maar ik kom m'n deur maar 1x per week uit snel wat boodschappen halen en weer naar huis. Snap niet dat mensen voor hun plezier dingen gaan doen in deze tijd, mijn moeder zit al weken thuis heeft groot risico als ze ziek wordt mis d'r enorm appen en bellen veel en kom d'r af en toe boodschappen brengen voor de deur zetten en op grote afstand ff gesprekje.

Mijn broer is bedrijfsleider in een supermarkt moeten zelf maar iets verzinnen om bij de kassa op te hangen daar waar de ah tenminste iets geregeld heeft voor hun personeel.

Ik ben doodsbang voor alles wat nog gaat komen, heb diep respect voor alle zorgmedewerkers.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:00

Zorgmedewerkers worden sneller getest nu toch? Iemand al ervaring met wanneer je wel of niet wordt getest?