Wat te doen als je je huis niet meer uit mag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:01

bigone schreef:
Op mp worden nog wel legpuzzels aangeboden, als diegenen ze nog willen /mogen verzenden een optie natuurlijk.

Ik heb een hoop liggen en via Facebook aangeboden uit te lenen aan vrienden, maar 0 animo.
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:18

@Zonnebloem: Zonde! Vind het erg aardig van je, ik zou het wel weten ;) Heb maandag nog 2 Jan van Haasteren gekocht via MP, nadat ik het enige exemplaar dat ik in huis had (kerstcadeautje) klaar had. Lekker tijdverdrijf hoor, bakkie erbij... :9k

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:45

MarliesV schreef:
Ah, maar je brengt het:
Hier in NL mag je....

Vandaar de vraag, dat moet dus zijn, bij ons op stal mag je....

Lastige situatie voor sommige mensen. Je zou nog als je wilt sporten een abbo op een online programma kunnen afsluiten zoals fitchannel.com
Zonde van je geld om dat dan af te sluiten en niet te doen TS, misschien motiveert dat mooi!

Zo kreeg ik het te horen op stal, dat het in heel Nl gelde ;) maar kreeg vlak na het plaatsten van het bericht dat het vooral een afspraak is vanuit stal.

MoppieFilou schreef:
Moet je weten dat ik 5 minuten geleden 'Sims spelen' op mijn lijstje heb gezet, voor ik jouw bericht las :')

:') :+

Warboel

Re: Wat te doen als je je huis niet meer uit mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:55

Ik maak een Bob Ross inspired muurschildering. En ik game, borduur en Netflix.

Afbeelding

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:22

Warboel schreef:

[ [url=m/T2VXFC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zeg!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:24

@Warboel: wauw!!!! Super knap!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 23:00

Memuska schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik woon in Kasterlee, dus ten zuiden van Turnhout :)

Terzijde, ik in Lille *\o/*

Dat is niet zo ver! :D

Ricie schreef:
Ooh ik kom hier wel even mee lezen. Zit nu ook thuis, niet verplicht en in quarantaine ofzo. Maar het werk is bij ons wel redelijk ingestort volgensmij. Kan morgen nog een dagje werken gelukkig. Maar aangezien ik tot een risico groep behoor zit ik toch wel redelijk veel thuis en probeer ik niet al te veel buiten te komen.

Afgelopen week gelukkig nog wel me 2 nieuwe beestjes op kunnen halen. Dus daar kan ik ook wel redelijk wat tijd in steken <3

Verder ga ik dalijk dit topic eens op mijn gemakje doorlezen
[ [url=m/FH63bt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mWsZTm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastische beestjes!! <3 Ooit wil ik er ook graag twee verwelkomen! Heb je een foto van hun verblijf? :)

zonnebloem18 schreef:
bigone schreef:
Op mp worden nog wel legpuzzels aangeboden, als diegenen ze nog willen /mogen verzenden een optie natuurlijk.

Ik heb een hoop liggen en via Facebook aangeboden uit te lenen aan vrienden, maar 0 animo.
[ [url=m/tGvYAK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn nochtans superleuke puzzels die van Jan van Haasteren! Waar woon je ergens?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:10

Warboel schreef:

[ [url=m/T2VXFC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, mooie lucht!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:13

Ja, wat doe ik de hele dag... Ik ben net verhuisd, dus hier en daar nog dingen aan het uitpakken/wegzetten, ik brows een beetje online, kijk tv, ga lange wandelingen maken met de honden en ik ben een nieuwe tekening begonnen. Verder maak ik regelmatig lekker schoon, ik houd van een schoon en fris huis, dus dagelijks even de stofzuiger erdoor, lapje over de meubels en vensterbanken e.d.. stukje ontspanning. Lezen. En ik ben lekker aan het keutelen met mijn plantjes, blaadjes ontstoffen, sproeien, dode blaadjes weghalen en zo.

Toch heb ik best veel momenten dat ik me verveel omdat ik normaal ook graag lekker een terrasje pak of ergens een ijsje eet. Dat gaat nu niet.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:29

MoppieFilou schreef:
Fantastische beestjes!! <3 Ooit wil ik er ook graag twee verwelkomen! Heb je een foto van hun verblijf? :)

Wat super leuk! Ze zijn ook echt heel leuk, leuk om te lezen dat je ze ook wil. Lees je alleen wel echt heel goed in, zijn geen makkelijke dieren om te houden. Maar als je je goed inleest moet het goedkomen. Als je twijfelt, vragen hebt, advies wil of iets....dan mag je altijd PB'en. Dit zijn ook niet mijn eerste chins.

Foto van de kooi heb ik wel, heb er heel goedkoop een prachtige kooi bij kunnen krijgen. Ze zaten er bij de oude eigenaar heel zielig bij. Ik heb ze "opgevangen" omdat ze weg moesten ivm een alargie. Dus ben blij dat ik ze heb, ze zaten er qua kooi niet heel fijn bij. En ze kregen echt totaal verkeerd voer. Ze kregen snoepjes als hoofdvoer, en hooi, maar volgensmij veel te weinig. Ze zijn nog jong, het gaat goed met ze, dus die overname is gelukkig op tijd gekomen.

Foto 1 is hoe ze er bij zaten. Foto 2 is de kooi bij mij. Enige wat verandert is inmiddels, is het zaagsel eruit en beukensnippers er in. Maar had nog geen snippers, zaagsel ging bij mijn vorige altijd goed. Maar deze zaten het veel te veel te eten, dus ben de eerste dag dat ik ze had voor sluitingstijd nog even heel snel beukensnippers gehaald en even alles vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Kooi is nog wel wat magertjes nu vind ik, ze zijn er een heel stuk op vooruit. Binnenkort zsm al het plastic er uit en hout er in terug. En wil ook veel meer plankjes en spring opties in de kooi hebben.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 17:02

Ricie schreef:
MoppieFilou schreef:

Wat super leuk! Ze zijn ook echt heel leuk, leuk om te lezen dat je ze ook wil. Lees je alleen wel echt heel goed in, zijn geen makkelijke dieren om te houden. Maar als je je goed inleest moet het goedkomen. Als je twijfelt, vragen hebt, advies wil of iets....dan mag je altijd PB'en. Dit zijn ook niet mijn eerste chins.

Foto van de kooi heb ik wel, heb er heel goedkoop een prachtige kooi bij kunnen krijgen. Ze zaten er bij de oude eigenaar heel zielig bij. Ik heb ze "opgevangen" omdat ze weg moesten ivm een alargie. Dus ben blij dat ik ze heb, ze zaten er qua kooi niet heel fijn bij. En ze kregen echt totaal verkeerd voer. Ze kregen snoepjes als hoofdvoer, en hooi, maar volgensmij veel te weinig. Ze zijn nog jong, het gaat goed met ze, dus die overname is gelukkig op tijd gekomen.

Foto 1 is hoe ze er bij zaten. Foto 2 is de kooi bij mij. Enige wat verandert is inmiddels, is het zaagsel eruit en beukensnippers er in. Maar had nog geen snippers, zaagsel ging bij mijn vorige altijd goed. Maar deze zaten het veel te veel te eten, dus ben de eerste dag dat ik ze had voor sluitingstijd nog even heel snel beukensnippers gehaald en even alles vervangen.

[ [url=m/cSM5Ku.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/82RG1k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kooi is nog wel wat magertjes nu vind ik, ze zijn er een heel stuk op vooruit. Binnenkort zsm al het plastic er uit en hout er in terug. En wil ook veel meer plankjes en spring opties in de kooi hebben.

Interessant! :) Zal je zeker iets laten weten als ik vragen heb!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:09

Omdat deze vraag te maken heeft met de maatregelen rondom het Coronavirus verplaats ik je topic naar het tijdelijke subforum [CV] Corona Vragen.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:43

Overdag werk ik nu van thuis uit, maar met de vraag hoe lang dat dat nog gaat duren.
Dus momenteel werk ik ongeveer 8u per dag, tussendoor ga ik naar mijn paard of wandel ik met de honden.

Ik vrees dat het er naar uit ziet dat we binnen 3 weken nog niet 'bevrijd' zijn en mijn thuiswerk eindig is, komen er binnenkort lange periodes van verveling toe. Volgende ideetjes had ik voor de weekends/ avonden en als ik binnen enkele weken niks kan doen:

- De garage een grote poetsbeurt geven. Alle kasten herinladen, proper maken en terug inladen. De vloer schrobben.
- De kasten van de keuken proper maken
- Verhardingen buiten afspuiten
- Onkruid uitdoen, leilindes snoeien, gras wat onderhouden,...
- Ramen kuisen
- Achterstallige foto's bewerken van mijn reizen en online foto albums maken
- Mijn verbouwing verder uitwerken

Als het héél lang gaat duren ga ik:
- mijn Frans wat bijschaven
- Het tekenen terug wat oppakken
- samen met mijn vriend de slaapkamer schilderen
- mijn photoshopskills wat verbeteren

Dokter01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:32

Is er hier misschien iemand met tijd over die mondkapjes zou willen naaien voor onze huisartsenpraktijk?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:14

Dokter01 schreef:
Is er hier misschien iemand met tijd over die mondkapjes zou willen naaien voor onze huisartsenpraktijk?

Ik heb nog een doosje mondkapjes, de praktijk hier wil ze niet.

Dokter01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:47

Ik heb belangstelling, dank je!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:19