Abortuspil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 13:17

Veraaaaah schreef:
Is je vriendin überhaupt wel zwanger? Heeft ze getest? Er staat alleen dat het al 3 weken geleden is gebeurd (ik denk de seks) dus dan kan ze toch nog niet weten of ze zwanger is?

Ze heeft nog geen test gedaan, maar ze wilde alvast weten of de abortuspil een mogelijkheid is als ze zwanger is zonder dat haar ouders het weten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:18

Photograph schreef:
Veraaaaah schreef:
Is je vriendin überhaupt wel zwanger? Heeft ze getest? Er staat alleen dat het al 3 weken geleden is gebeurd (ik denk de seks) dus dan kan ze toch nog niet weten of ze zwanger is?

Ze heeft nog geen test gedaan, maar ze wilde alvast weten of de abortuspil een mogelijkheid is als ze zwanger is zonder dat haar ouders het weten.

Waarom vermoed ze dan dat ze zwanger is?
Ik zou zoiets echt niet denken als ik de pil gewoon keurig slik. Dan ga je daar niet vanuit toch.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:20

Zertab schreef:
Photograph schreef:

Waarom vermoed ze dan dat ze zwanger is?
Ik zou zoiets echt niet denken als ik de pil gewoon keurig slik. Dan ga je daar niet vanuit toch.

De pil is nooit 100% effectief he. Als je ziek bent geweest bijvoorbeeld kan de werking al minder zijn. Als je menstruatie dan uitblijft snap ik dat je hem knijpt ;)

Zertab

Re: Abortuspil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:22

Ja dat snap ik. Maar zo bedoelde ik hem ook niet. Ik bedoelde, dan moet ze idd laat zijn met haar menstruatie of al eerste tekenen van zwangerschap hebben oid. Anders vermoed je zoiets toch niet?
Of zelf al bedacht hebben dat je een pilletje bent vergeten, of ziek bent geweest.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:22

Eerst maar even een test doen. Zal bij de dokter ook moeten voordat die pillen worden uitgeschreven

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:23

Zertab schreef:
Ja dat snap ik. Maar zo bedoelde ik hem ook niet. Ik bedoelde, dan moet ze idd laat zijn met haar menstruatie of al eerste tekenen van zwangerschap hebben oid. Anders vermoed je zoiets toch niet?
Of zelf al bedacht hebben dat je een pilletje bent vergeten, of ziek bent geweest.

Je zegt zelf dat je er niet vanuit zou gaan als je de pil netjes slikt. Maar er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom die even niet werkt. Zelfs condooms geven nooit 100% zekerheid he :)

Daarbij, lijkt het mij niet heel erg relevant om te weten waarom zij dit vermoedt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:24

Ik weet dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100% veilig is :') Maar indien ik niet ziek ben geweest, ik keurig de pil slik, en ook nog niet aan de tijd zit dat ik mijn menstruatie moet krijgen, ga ik er niet vanuit dat ik zwanger ben. Zo gek is dat toch helemaal niet?

Is misschien wel relevant om wat zorgen bij haar weg te halen.
Laatst bijgewerkt door Zertab op 01-03-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:24

Photograph schreef:
Veraaaaah schreef:

In dat geval wil ik wél zeggen dat ik het verstandig vind dat jullie alvast op onderzoek zijn gegaan en dat ik duim dat het allemaal niet nodig is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 13:27

Zertab schreef:

Ze heeft tekenen van zwangerschap.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:29

Photograph schreef:
Zertab schreef:

Ze heeft tekenen van zwangerschap.

Kijk, dan snap ik inderdaad waarom jullie de opties gaan verkennen en waarom jullie je zorgen maken! Ik zou wel eerst een test gaan doen (twee eigenlijk, voor het geval er eentje niet werkt oid), dan weet jouw vriendin het zeker. En ik zou indien de test positief is, naar de huisarts gaan. Die kan jullie verder adviseren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:00

Suzanne F. schreef:
En daarom moeten kinderen eigenlijk gewoon nog geen seks hebben.

We hebben niks aan 'eigenlijk'. Een deel van de jongeren van 15 heeft gewoon seks. Een geschiedenis vol repressie, maar ook met voorlichting en vrijheid, maken dat niet anders. Dat is deel van de ontwikkeling. En niet alle jongeren hebben seks op hun 15e maar degenen die dat wel hebben zijn niet gek of vreemd of verkeerd (net zo min als degenen die later of veel later seks hebben trouwens.)

Dus dat is de realiteit en daar moeten we het mee doen. Dingen bedenken op 'eigenlijk' werkt niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:24

Misschien handig om deze discussie in een apart topic te voeren? Ts heeft hier niets aan.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 17:15

Zertab schreef:
Misschien handig om deze discussie in een apart topic te voeren? Ts heeft hier niets aan.

Ik heb sommige mensen een prive bericht gestuurt met de vraag of ze deze discussie in een apart topic kunnen bespreken, maar diegene zeggen dat het hun eigen keuze is om hun mening hierin te zetten en geven alleen advies en tips. Ik heb vermeld dat als diegene door blijft gaan, dat ik een moderator erbij ga halen. Sommige dingen die mensen zeggen zijn best kwetsend voor mij en mijn vriendin. Vandaar dat ik sommige een prive berichtje heb gestuurd.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:15

Eerst een zwangeschapstest doen en samen naar de huisarts gaan. Misschien is er helemaal niets aan de hand en maakt je vriendin zich zorgen om niets. Symptomen die wijzen op zwangerschap kunnen op heel veel klachten duiden. Zo is een 15-jarige vaak nog niet regelmatig ongesteld. De huisarts mag overigens niet zonder toestemming van je vriendin ouders inlichten. Verstandig van je vriendin dat ze tijdig actie onderneemt en fijn dat ze er niet alleen voorstaat!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:16

Photograph schreef:
Zertab schreef:

Ik heb sommige mensen een prive bericht gestuurt met de vraag of ze deze discussie in een apart topic kunnen bespreken, maar diegene zeggen dat het hun eigen keuze is om hun mening hierin te zetten en geven alleen advies en tips. Ik heb vermeld dat als diegene door blijft gaan, dat ik een moderator erbij ga halen. Sommige dingen die mensen zeggen zijn best kwetsend voor mij en mijn vriendin. Vandaar dat ik sommige een prive berichtje heb gestuurd.

Lieve TS, ik heb nog niet eerder gereageerd, maar wilde je wel even complimenteren hoe goed je het allemaal doet voor je vriendin en hoe volwassen je jezelf opstelt, zeker tegen andere bokkers wat betreft de discussie. Echt mijn complimenten +:)+

Ik hoop dat de discussie ook stopt of evt een eigen topic krijgt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:42

Jeetje, ts, jij bent een vriendin die iedereen zich kan wensen. Ontzettend lief van jou. En ook van maureen die haar hulp heeft aangeboden, super!

Ik ga er vanuit dat jij, ts ongeveer net zo oud bent als je vriendin. Dan ben jij al een stuk volwassener in hoe je hier mee omgaat dan bepaalde andere bokkers hier. Wat een respectloze en opdringere reacties zeg, niet normaal. Zelfs als je hebt gevraagd om het elders voort te zetten, zo te reageren. Bizar gewoon.

Ik zou zeggen, vriendin snel een test laten doen en hopen dat het allemaal met een sisser afloopt. Of dat jullie hier allemaal goed doorheen komen, mocht ze echt al zwanger zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:14

Ik hoop ook dat dit goed af loopt
moet zeggen dat ik ook even dacht aan meschien is ze schijnzwanger of heeft ze iets aan der maag en geeft ze daarom over.
Maar ik wens jullie veel sterkte!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:41

Vriendin van TS is gelukkig niet zwanger. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:48

Oh gelukkig dat scheelt een hoop ellende :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:52

Oh wat een opluchting! Gelukkig!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:09

Ik kom dit topic net pas tegen, maar wat fijn zeg! Wat een opluchting zal dat zijn voor de vriendin!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:15

Wat fijn! Dat zal wel een opluchting zijn.