Crossfit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:30

Ik zit inmiddels in een proefmaand en vind het echt heel leuk. M'n spieren krijgen een hoop te verduren. Ben er inmiddels achter dat er een blokkade in m'n schouder zit, niet pijnlijk, maar wel hinderlijk. Hiervoor ben ik inmiddels bij de fysio onder behandeling. Mag wel alles doen als ik maar goed op de techniek let. Aangezien ik echt nog een beginner ben werk ik dus met minimale gewichten bij boven het hoofd oefeningen.

Vanmorgen de teamwod mee gedaan. Was afzien en heb best wat dingen gescaled. Maar ben echt lekker bezig geweest.
Afbeelding

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:48

Ik heb vandaag weer eens een wodje gedaan!
Vorige week drie dagen achter elkaar gesport, dat heeft mijn rug echt niet goed gedaan. Ben daarna op vakantie geweest dus was tijd om weer in beweging te komen!

Was heel zwaar, vooral lichamelijk voor mij. Mijn lijf was volledig aan het protesteren, maar ik ben wel door gegaan!

We begonnen met 3 min planking.
Daarna, na wat stretchen, de volgende wod gedaan.

Afbeelding

Rondes gingen achter elkaar door zonder rust en je moest alle meters/herhalingen bij elkaar optellen. Dit was dan je eindscore. Ik zat op 1991

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 08:03

Heftig wel! Hele andere soort oefeningen dan die wij doen, grappig dat dat zo per box verschilt.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:16

Ja was ontzettend heftig! Heb nog niet zoveel spierpijn vandaag, maar ik denk dat dit nog wel gaat opbouwen :')

Wij doen meestal ook andere oefeningen, vooral veel met gewichten en fietsen. Maakt het extra leuk om weer wat anders te doen af en toe!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:07

Hoe is het bij jullie op crossfit gebied?

Ik leek een tijdje te stagneren, maar ineens ga ik weer omhoog in gewicht super fijn!
Sandbagcarry deed ik eerst met 20kg, toen en paar keer met 35kg en laatst even geprobeerd... en jahoor 50kg lukt ook gewoon. Dat geeft me dan echt zo'n high 8-)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 17:21

Netjes hoor! Nooit geprobeerd.

Ik ben weer helemaal terug. Was dus overtraind dus heb een week rust genomen, daarna kreeg ik flink de griep dus ben ik ook niet geweest en de week daarna was mijn conditie helemaal pleitte. Heeft weer twee weken geduurd en nu ben ik eindelijk weer op m’n oude niveau en ga ik weer vooruit. Ben ik heel blij mee want ik voelde me even een tijdje heel machteloos dat mijn lijf het niet aan kon.

Ik ga deze week weer 5x, ik mag van mezelf eigenlijk maar 4x, maar het komt nu niet anders uit.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:03

Maanlicht schreef:
Ik ga deze week weer 5x, ik mag van mezelf eigenlijk maar 4x, maar het komt nu niet anders uit.

Haha, die snap ik even niet? Je kunt toch gewoon 1x minder dan 5 x gaan? :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 10:18

Frummels schreef:
Maanlicht schreef:

Haha, die snap ik even niet? Je kunt toch gewoon 1x minder dan 5 x gaan? :')

Ja, dat vind ik moeilijk, omdat ik het zo leuk vind :+
Mijn broertje is sinds deze week begonnen, en hij kan alleen in de avonden en op zondag.
Mijn favoriete trainingen zijn de maandag- en vrijdagochtend.
Gisteravond ben ik met mijn broertje gegaan.
Op zaterdag hebben we een buddy workout en mijn buddy is net terug van vakantie en die heb ik stiekem best gemist.
Op zondag gaat mijn broertje mee.

Luxeprobleem dus, haha.
Ik heb nu in ieder geval een rustdag, en dat is maar goed ook want ik ben helemaal gesloopt.
Als ik me vanavond nog zo voel sla ik mijn vrijdagochtend training over, maar dat is eigenlijk de leukste van de week. Maar goed, gezondheid is belangrijker natuurlijk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:21

Haha oke, het kan dus wel maar je wil het niet :))
Pas je wel op dat je niet weer overtraind raakt? Je bent net weer een beetje opgeknapt toch? Ik zou even wat rustiger aan doen persoonlijk. :o Wat je zegt, je gezondheid is echt belangrijker dan een leuke workout. Desnoods sla je m even ergens op en dan doe je hem later in het jaar zelf tijdens een open gym ofzo? Dat deed ik altijd als er een leuke wod was op een dag dat ik geen training had.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:32

Wat een leuk idee Frummels! Ik herken het probleem wel, op dit moment ook niet helemaal 100% qua gezondheid, waardoor ik de WOD woensdag heb gemist (was echt leuk, de Turbo Tax).

Maanlicht, ik zag je progressiefoto in het andere sporttopic, mooi resultaat!

Zondagochtend had mijn trainer zich verslapen, stonden we daar te wachten.. Uiteindelijk kwam er een andere trainer invallen. Ik moet zondagmiddag altijd werken, dus had wel extra motivatie ofzo om snel klaar te zijn (als we erg uit zouden lopen, liep mijn planning in de war!). Plus er is een man die ong. tegelijk met mij is begonnen met crossfit (april 2018), dus ik moest hem natuurlijk wel even bijhouden! :P Achteraf gezien had ik wel een hoger gewicht aangekunt. Zo was het ook wel prima, moest toch nog de hele middag en avond serveren.
Afbeelding

Maandag ook een minder leuke WOD, iets met burpees... Toes to bar kan ik (nog) niet, dius het werd een soort van knees to shoulders.
Afbeelding
Zo flauw eigelijk, maar als ik iets niet goed kan, vind ik het meestal ook minder leuk.

Desondanks heel gemotiveerd om zondag weer te trainen! Ook alvast mijzelf ingeschreven voor de lessen voor volgende week en de week daarop, dan heb ik gegarandeerd een plek!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:51

Haha biscuitje, dat is iets wat ik ook zou kunnen doen! Al probeer ik altijd te denken van iedereen komt hier voor zichzelf, bij de een gaat het sneller dan bij de ander etc.

Ook snap ik maanlicht wel, deze week ga ik ook 5x. Volgende week kan ik dan maar 3, en dat vind ik zo jammer! Kan er echt van genieten na een werk/schooldag ff lekker raggen.

Wij hadden vandaag;

Strength/skill
3 pull ups 3 chin ups 6x

Amrap 5 min
sled drag 20m
15 push ups

2 min rust

5min amrap
5 Abwheel
20M bearcrawl

Normaal gesproken gaat mijn hartslag door het dak. Vandaag niet, buikspieren zij bij mij nog vrij afwezig dus ik ging verzuren voordat mijn hartslag omhoog ging. :+

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:58

Ik heb gisteren mijn laatste wod gehad.

Als warming up een Tabatha en daar heel conditioneel 60 sec on, 30 sec off. Met een oefening dubbele unders, leg raises, row, assault bike en rust. Pittiger dan verwacht! Conditioneel kon ik het goed aan, maar mijn rug niet en ik kon de motivatie niet goed vinden. Uiteindelijk toch wel totaal 597 reps/Cal gehaald.

Helaas moet ik nu stoppen. Ik heb een nieuwe baan in Brabant waar ik 5 dagen in de week ga wonen. Misschien dat ik daar of op mijn vrije dagen nog weer ga, maar het is fysiek heel zwaar werk dus ik ga er niet vanuit jammer genoeg...

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:54

Iedereen gezond en wel? :)

Sportschool/box dicht, helaas helaas... En dus nu aangewezen op thuis workouts. Mijn sportschool geeft iedere dag een WOD vrij die je thuis kunt doen. Ik wil misschien ook hardlopen weer serieus oppakken, kreeg haast helemaal zin in een rondje rennen met dit mooie weer vandaag. En dan ren ik, en dan krijg ik het zwaar en ben ik teleurgesteld in mijn eigen conditie! :')

Aan het begin van de avond thuis dus de WOD van vandaag gedaan. Eerst een warming up, daarna 5 rondes 50 air squats, 30 sit-ups, 10 handstand push ups. De handstand push-ups wel aangepast, met mijn knieën op een stoel en dan push-ups zeg maar (geen idee of er een term voor is). Tijd: 19 minuten en 14 seconden, en bezweet, dus tevreden!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:45

Bij ons bieden ze ook thuis wods aan!

Alleen ik zag 100 burpees staan, toen ben ik afgehaakt :=

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:12

Hier worden ook thuis wods online gezet!
Ben ik erg blij mee, al merk ik dat de motivatie toch wat verder weg is als ik het zelf moet doen.

Ik ging natuurlijk al niet meer naar de box vanwege nieuw werk, aangezien mijn baan fysiek al heel zwaar is.
Maar nu is het toch tot 16 april stop gezet vanwege de corona, dus dan maar zelf weer aan de slag!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 12:34

Wij hebben ook dagelijkse wods voor thuis gelukkig. Ik baal wel ontzettend, het is toch anders zo.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:26

Wij hebben ook thuis wods, maar eerlijk is eerlijk... ik pak echt mijn rust op dit moment. Rustig aan met school bezig, we hebben een longeercirkel gemaakt.. Opeens ben ik 10 stappen verder met beleren dan me het afgelopen half jaar lukte.. de wods komen wel als ik de mentale energie er voor voel. Gister wel, vandaag maar even niet, en morgen zie ik dan wel weer.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:24

Ik had een nieuw topic gemaakt omdat ik deze op een of andere manier niet kon vinden.
Tijd om er nieuw leven in te blazen :D ?!

Afbeelding
Heel herkenbaar deze!
Welke handschoentjes/grips/tape gebruiken jullie voor je handen?

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:29

Leuk, ik volg! Heb net mijn eerste 2 lessen overleefd

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 17:13

Josien_ schreef:
Ik had een nieuw topic gemaakt omdat ik deze op een of andere manier niet kon vinden.

[ [url=m/iM3Sxn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel herkenbaar deze!

Goed idee! Ik gebruik geen handschoenen, grips of tape. Vind dat een beetje onzin :+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:28

Ik heb zometeen een kennismakingsgesprek:) wel al bekend met crossfit en jarenlange PT gehad dus het geheel is niet nieuw maar wel weer spannend:)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:50

Ik meld mij hier ook even! 2 maanden geleden begonnen met Crossfit na 6 jaar niet te sporten en best fanatiek nu. Ik ga 5x per week heen op dit moment :)

Ik gebruik btw ook niks, maar heb wel last van mijn handen soms qua kleine blaren. Bij ons bij de box gebruiken wel veel mensen grips en van die gewichthef banden. Op dit moment gebruik ik die nog niet, maar mocht ik zwaarder gaan qua gewichten wil ik het wel eens proberen :) Onze trainer heeft zijn eigen sporttas altijd mee, dus je kunt altijd iets van hem lenen om uit te proberen. Dus dat is wel fijn.

*edit op het plaatje hierboven mis ik nog de blauwe plekken op mijn schouders van de front squat XD

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:41

Travel_me, dat is alweer sportief! Vind je het niet teveel? Of althans qua spierpijn?

De intake was leuk! Heb mezelf aangemeld voor een 6 weken afval challenge en als je je doel behaald krijg je de kosten terug. Ben benieuwd! Volgende week woensdagavond eerst van 6 tot 9 wegen en meten incl de start workshop.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:06

Nee valt reuze mee. Heb niet erg veel spierpijn. Soms een klein beetje, maar de dag erna trainen we dan weer andere dingen. Als ik spierpijn heb, heb ik dat voornamelijk in mijn rug en komt het grotendeels door een drukke dag op het werk.
Het liefst zou ik iedere dag gaan, maar dat is niet verstandig.

Klinkt goed! Hebben ze dan een speciaal groepje met wie je traint?
Wij kennen zulke dingen niet. Hebben of Crossfit of Weightlifting (en outdoortraining). En daar traint iedereen door elkaar. Van sixpack tot overgewicht.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:16

Josien_ schreef:

[ [url=m/iM3Sxn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel herkenbaar deze!

Haha ik krijg zo vaak opmerkingen over al mijn blauwe plekken overal. Vooral die op sleutelbeen wekken altijd bijzondere blikken op >;)

Ik heb van die leren grips voor hangwerk maar vind dat eigenlijk maar irritant dus doe ik alleen als ik blaren heb. Heb polsbandjes voor kettlebell oefeningen want dat scheelt weer iets van blauwe plekken 8-)

Ik doe nu 1,5 jaar crossfit. Behoorlijk intensief (2-6 keer per week afhankelijk van energielevel) maar ik moest ook van ver komen qua conditie dus ik kom nu net een beetje mee. Helaas 3 weken terug mijn arm uit de kom gesnatched en daardoor moet ik een flinke stap terug doen. Mijn schouder blijkt echt te instabiel om zonder heel veel aanvullende training te kunnen liften. Vooral (squat) snatchen is tricky voor me. Heel frustrerend want qua kracht en techniek zit het best goed. Voordeel is dat ik nu zoveel extra oefeningen ga doen dat die me waarschijnlijk ook gaan helpen met pull-ups, push-ups etc.

Wat zijn een beetje jullie 1RM’s met de barbell?